[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:09

Utixo: Gefeliciteerd met Kikker. Je heb haar toch wel laten keuren?
Er zijn goede handelaren, maar de meeste zijn echt snert. Bleh! :(

Saida: Dat is idd lekker zeg. Die van mij kon helemaal niets. Die heb ik nog een soort van ingereden met zijn 9e jaar! En natuurlijk een enorme heropvoeding moeten geven. Wees blij dat jou paardje geweldig is behandeld en opgevoed. Ik zou het eerlijk gezegd niet snel nog een keer doen.
Haha, die mest dat ken ik. Dat had ik bij Atlas vroeger ook altijd. :D Tegenwoordig hoeven we het weiland niet meer uit te mesten, dus dat scheelt. En in deze stal komen de vogels niet binnen. ;)

Robijntjah: Sterkte met je besluit. Wat je ook doet, als je er zelf maar achter staat en je er goed bij voelt.

Heikedenise: Dat is niet fijn nee. Hopen dat de dokter wat heeft en dat je er snel van af bent. Sterkte.

Zasread: Mijn homeophaat is Jeannette Kompier van Horse Body Balance (www.horsbodybalance.nl). Ze is echt geweldig.
Mijn man kan wel tegen een stootje. Nou ja, niet te hard dan natuurlijk anders valt hij om. :D
Ik waarschuw hem nu elke keer als hij langs een sloot loopt. Lekker vervelend ben ik. :o
Wat spannend, nog 5 weken. Lijkt me zo geweldig. Ik wilde 10 jaar terug ook een veulentje van Atlas. De merrie was al geregeld. DA heeft Atlas toen onderzocht, maar het zou een hoop geld kosten om het voor elkaar te krijgen. En dan was nog de vraag of zijn sperma wel van goede kwaliteit zou zijn. Uiteindelijk maar goed ook dat het niet gelukt is. Anders had ik nu 2 paarden. Pfff. Ik wilde dit omdat Atlas niet ouder dan 13 jaar zou worden. En dan zou dit veulen geen vervanger zijn geweest, maar dan had ik gewoon 2 paarden. Dat leek mij een fijner idee.

Laulau85: Wat een fijn gevoel zal dat geven. Hou dat gevoel bij je. Geweldig. Netjes van hem.

Nouvel: Nou, maar hopen dat je snel hersteld bent. En dat het goed blijft zitten.
Waar ga jij eigenlijk op het strand rijden?
Hier (Katwijk) mag je van 7:00 tot 19:00 niet het strand op. Of was je nog vroeger?

Prinslover: Is deze tekst voor mij (Eline) bedoelt?
Denise: Lekker ritje voor de kar dus! Leuk dat je dan ook mensen kunt mee nemen die niet kunnen paardrijden, maar paarden best leuk vinden! Dat is met rijden toch lastiger . En lekker wezen zwemmen met de kleine, lekker hoor.
Mijn moeder gaat eigenlijk altijd mee met de kar. Wij zijn zo op elkaar ingespeeld en ik vertrouw mijn moeder volledig. Zonder mams ga ik niet met de kar weg. En mijn vader ging nu mee omdat hij het niet helemaal vertrouwde. Het was lang geleden dat Atlas voor de kar heeft gelopen. Nu willen we het weer elke week doen. :P
Heerlijk wezen zwemmen. Echt toppie.
En was je nog op tijd thuis gisteren?
Bah de tandarts. Ik moet ook nog een afspraak maken. Vind boren ook vreselijk. En idd de verdoving vind ik ook het vervelendst.
Dat is zeker cool internet bij de tandarts. Heb ik bij die van mij nog niet ontdekt. Ga de volgende keer ook eens op zoek. *D

Tsjillert: Veel plezier vandaag op het strand.

Miichelle90: Gelukkig dat het meevalt met je dochter. Is toch even schrikken.
Rowena is net 1 geworden. Ons kleine aquarium is ook altijd wel in trek, dus vissen vind ze leuk.
Mijn les ging weer super, het schoot alleen ff in mijn rug toen Atlas schrok en ineens naar beneden zakte.
Met de kar weg vind ik altijd heerlijk, maar ook wel spannend. Atlas kan namelijk niet stilstaan buiten. En dat is nog wel eens lastig. ;)

Mies_Apollo: Fijne vakantie. Je hebt in ieder geval lekker weer. Hoe lang heb je?
Leuke foto’s trouwens.

Zo, ik ben weer bij.
Mijn les ging gister weer super zo zonder zadel. Hij loopt heerlijk, wordt alleen weer wat frisser. Veel schrikken en weg schieten, maar dan kan ik alleen maar zien dat hij veel beter in zijn vel gaat zitten. Zo is hij normaal altijd.
Verder heb ik niet veel te melden.
Ik ga maar weer eens aan het werk. :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:33

snowy, dank je!
ik ga altijd bij de duindamse slag het strand op (noordwijk/noordwijkerhout), eerst stukje door de duinen en dan over strand, dit stuk mag je de hele zomer de hele dag op, al is overdags met mooi weer natuurlijk niet handig...
deze foto's zijn rond een uur of half 10 gemaakt...

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:50

Snowy, nee. Kikker koste niet de hoofdprijs, en ik was al verliefd op haar. Heel onverstandig, ik weet het, maar met de ringworm die ze heeft was ze toch de keuring niet doorgekomen. Ik heb haar nu 3 maanden op proef, we zullen zien hoe het loopt.
Speaking of, ik ben zadeltjes aan het zoeken. Ik weiger pertinent om zadelmarktkwaliteitzadels te gebruiken, maar wat voor een zadel gooi je op zo'n uk? Ze heeft nu een 15' wintecje op, opzich ligt die wel lekker, maar zijn er tweedehands leren zadeltjes te vinden? Ik ben nooit zo van het kunstof eigenlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:52

wintec is op zich helemaal niet zo verkeerd om mee te beginnen, ook omdat je de bomen kunt wisselen als ze breder worden in het werk...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:57

Hebben de ponyzadeltjes ook verwisselbare bomen dan? Opzich denk ik niet dat ze nog veel uitdijt, ze is al redelijk breed, en als het goed is een jaartje of 8. De bedoeling is wel dat de zadelmaker gewoon hun ook meepakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:59

hmm, dat zou ik eigenlijk niet weten... :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:00

Het leek mij namelijk van niet :). En buiten dat, ik vind dat systeem met verwisselbare bomen best grappig, maar je verbreed enkel de voorboom. Als een paard synchroom breder word, moeten ook de kussens verbreed kunnen worden.

-Ach, alle manegepaarden aan de Hulsebosch/Wow

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:05

ja is ook zo, maar voor tijdelijk voor een dier in de groei is het wel even een uitkomst...

ik heb zelf ook een WoW, maar ik ga er vanuit dat je niet in die prijsklasse dacht... :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:16

Doe ik ook niet, maar het idee is leuk :)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:16

Ellis: Fijn dat de operatie zo voorspoedig ging :j
Hoe lang moet je nu wachten voor je weer mag rijden?

Ilona: Niet veel := Beetje bij elkaar zitten, wijn en bier drinken, kletsen, barbecueën, beetje wandelen...
Wat een luxe! Internetten bij de tandarts.
Wel minder fijn dat je een gaatje had :(:)

Lobke: Spannend dat je weer een wedstrijd hebt met Licor. Hopelijk gaat het helemaal goed komen!
en wat je in Spanje gaat doen klinkt ontzettend leuk :j

Michelle: Lastig dat de dokter niks aan samantha haar voet kan doen :(:)

Mies: Afgelopen vrijdag was de laatste keer. We hebben besloten dat ze haar rust nu wel verdiend. Dus ik ga nu lekker verder trainen met Bondosa :D
Ja hoor, heb jij nu al vakantie :wow: Wanneer moet jij weer beginnen dan?

Denise: Mijn gevoel zegt een pikzwarte (die wel uiteindelijk schimmel gaat worden) merrie. Maar ik hoop een hengstje, die zijn namelijk wat beter verkoopbaar. De meeste mensen willen toch een lusitanohengst...

Eline: Gelukkig voor jou is Atlas wel ouder dan 13 geworden :j

Net wel een redelijk goed bericht van Lisa, ze heeft Igneo niet meer horen hoesten. Ze is natuurlijk ook niet de hele dag bij hem, maar ze geeft hem nu wel eten enzo.

Verder hebben we besloten Vaidosa nu haar verdiende rust te geven, dus vanaf morgen ga ik lekker trainen met Bondosa! Heb er zin in :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:35

sanne, dat klinkt positief!

ik mag niet rijden tot de hechtingen eruit zijn, die gaan er de 17e uit...
dus even afzien...
maar als het gaat wil ik wel snel weer in gaan spannen en gaan longeren, vind het zonde als ze zo lang stil blijft staan en we hadden van alles in de planning...

utixo, idee is inderdaad leuk! 8-)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:50

ik ben er weer eventjes :o
kennen jullie dat geen zin in hebben in niks. :o
de laatste tijd voelde ik me depri :(:)
niks wil ik doen.
alles negatief zien en huilerig zijn. :(:)

hoe het komt weet ik niet voel gewoon moe in mijn hoofd.
zal wel met ontzwangeren te maken hebben. :o

en er is een hoop gebeurt de laatste tijd. :o
zal ook mee temaken hebben. :o

maar verder gaat het met Jesse goed ook al heeft ie het nog benauwd. :(:)
Hij groeit als kool. :D
heb weer leuke foto,s van hem :P
als jullie het willen plaats ik die wel eventjes. :D
Jesse heeft het door hoe hij moet omrollen en ligt ie dubbel met lachen en schateren als ie het doet. :P

hij vind staan ook zo leuk hij staat gerust los bv als hij de tafel vast houd. :P
of zo tegen Marcel aan. :D
ik heb hier stoere foto,s van. 8-)
ik heb ook een foto dat ie recht op zit met een trommetje voor zich waar ie op ramt. :D
Jesse is 5 halve maand oud gaat erg hard hoor ;)

Met Baron gaat het ook goed hoor staat lekker op het land.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:52

Heid.. ja het is niet niks wat je de laatste tijd hebt meegemaakt. Hopelijk zit je snel beter in je vel... En leuk foto's van de kleine man :D !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:52

heidi, sterkte met alles... :(:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:57

Heidi, sterkte met alles! Misschien dat weer zwanger worden helpt ;):+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:03

Sanne -> Laat je Igneo zelf uitzieken? Of krijgt hij nog iets van medicatie of supplementen?
Jullie troffen het idd afgelopen weekend met het weer!
Gaaf is dat hè, als je het veulen kan voelen bewegen! :D

Ellis -> Heb je een foto van de schroef?
Ben wel benieuwd hoe groot ie is....... :o
Ow wat gaaf die strand/zeefoto's!
Ik kom een keertje met je mee het strand op, hoor! :D
Kan Fifi Rintske leren dat het echt niet eng is!

Ilona -> Het rijden ging niet zoals ik graag wilde, Rintske was niet aan mijn been en reageerde amper op m'n zit als ik terug wilde.
Hierdoor moest ik steeds ophoudingen geven, en vond ik dat ik té veel aan m'n teugels zat.
Ook nam ze steeds buitenstelling aan, maakte niet uit of ik nu linksom of rechtsom ging.
Morgen komt Beda weer, maar dan zal je net zien dat ze dan heel braaf is....... :7

Miichelle90 -> Gelukkig dat het alleen gekneusd is en niet gebroken!

Heidi -> Je hebt de laatste tijd ook genoeg meegemaakt dacht ik zo.
Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, dus ik vind het eerlijk gezegd wel logisch dat je je nu zo voelt.
Goed je rust nemen en voorlopig even alleen leuke dingen doen en genieten, dan zul je zien dat het wegebt. :(:)
Hoe gaat het nu met je broer?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:11

Nouvel: Dat is wel lekker. Bij ons kan dat jammer genoeg niet.
Sinds kort had Atlas eindelijk weer de conditie om naar het strand te gaan. En dat is precies in het hoogseizoen. ;) ;)
Nou ja, donderdagavond gaan wij weer. Hopen dat het dan rustig is. 8-)

Utixo: Wel fijn dat je haar 3 maanden op proef hebt. Dat kom je niet vaak tegen bij handelaren.
Ik moet zeggen dat ik een Wintec best prettig vind. Ik kocht zo’n 10 jaar terug een leer zadel omdat ik dat mooier vond bij de wedstrijden.
Tweedehands leren zadels vind je bij ons overal gewoon in de winkel. Bij Divoza vind je ze bijvoorbeeld. Maar natuurlijk ook via Marktplaats of via Bokt.
Zadelmaker van Rijs komt ook bij je thuis met 2ehands zadels.

Zasread: De DA had zelfs letterlijk gezegd dat ik blij mocht zijn als hij de 13 zou halen.
Ik heb er toen echt naar toe geleefd en was blij toen hij zijn 13e jaartje mocht vieren. Toen heb ik ook een hele tijd van dag tot dag geleefd. Toen van jaar tot jaar. En nu ben ik alleen maar gelukkig dat ik hem al die tijd bij me mocht houden en van hem mocht genieten.
Zijn 20ste verjaardag hebben we dan ook flink gevierd. :D
Mijn belofte aan Atlas heb ik inmiddels volbracht, dat waren: een paar zorgeloze jaartjes.
Ik denk dat ik daarin wel geslaagd ben.
Ik ben het even kwijt, wat heeft Vaidosa? (er gebeurd hier echt teveel)
Veel plezier met Bondosa.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:17

Machonito: Ja, ja. Dat heeft zeker met ontzwangeren te maken. Ik ben er nu aardig overheen, maar heeft ook een poos geduurd. Als je borstvoeding geeft heeft het daar ook mee te maken.
Tegen mij zeiden ze rood fruit eten. Veel vitamine C en B6 en B12. Sterkte hiermee.
Foto’s moet je echt plaatsen hoor.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:22

Utixo schreef:
Heidi, sterkte met alles! Misschien dat weer zwanger worden helpt ;):+

hahah hou op nog een kind hahaha
heb aan Jesse en Marcel voldoende hahahahahaha :P :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:31

Snowy, van Rijs mag mijn paarden met nog geen vinger aanraken. Iets teveel nare ervaringen met die zaak.
En dat tweedehands zadels overal verkrijgbaar zijn weet ik ;). Enkel ponymaatjes gaan niet zo snel, en als je ze vind is het zadelmarkt of interhippique kwaliteit, en dat zoek ik nou net niet. Mijn eigen paarden lopen daar niet mee, dus mijn manegepaarden ook niet.

Ik heb haar drie maanden op proef omdat mijn vader de paarden vervoert voor hem. Vriendjespolitiek dus. Nou weet ik verder niet hoe hij is met handelen, ik wilde altijd maar zo min mogelijk met die naam in verband gebracht worden.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:34

Saida: met mijn broer gaat het beter
hij werkt weer en hij probeerd alle negatieve enegie om te zetten in positief en wil een keer goed afsluiten zodra hij een beetje rust heeft gevonden.
we hebben al met zijn allen ergens rustig gegeten (mijn broer en ouders en marcel en ik)
eventjes tussen uit en ik had een mooi kadootje voor mijn broer gemaakt die hij daar kreeg.
hij schoot wel in tranen maar hij is er zo blij mee.
een mooi schilderijtje met een bewerkte foto van zijn vriendin met engele vleugeltjes eraan en een sokje van Jesse erin (die zij had gegeven aan Jesse) en witte kunstbloemetje erin en 3 nep vlindertjes.
was echt mooi geworden.
hij was er echt blij mee
zo heeft ie toch nog wat van haar als goede herrindering.

snowy: ik geef geen borst voeding meer.
maar rood fruit eten wist ik niet.
zal het maar doen haha
wil er van af namelijk dat depri gevoel.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:47

hier leuke foto, van Jesse.

hier is Jesse 5 maanden oud
Jesse staat los aan tafel :P

Afbeelding

zie ik doe mijn handen weg houden bij hem :P

Afbeelding

Jesse is hier 5 halve maand :D
Kijk eens hoe stoer hij erbij staat hahahaha 8-)
Afbeelding

Jesse wilde naar mij toe maar hij kan nog niet lopen _O-
Afbeelding

Zo zit en rammen maar :P
Afbeelding

hier had ie een rood pijnlijk oogje hoe ie eraan kwam weet ik niet maar de volgende dag was het weer over. :o
Ik had het behandeld met afgekoeld gekookt water met Kamille thee erin oud grootmoeders receptje die altijd wel werkt :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:00

Machonito schreef:
hier had ie een rood pijnlijk oogje hoe ie eraan kwam weet ik niet maar de volgende dag was het weer over. :o

Je moet dat kind ook geen contact lenzen in doen. DAT HEB IK TOCH AL GEZEGD!!!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:10

:+ oja vergeten sorrie :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:13

Jesse heeft ook een eigen hyves waar al zijn foto,s erop staan.
van begin tot nu :P
als je zijn vriendje wil worden zeg het maar :D