[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackparel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:08

geef haar van die grote geele scheppen .
nee ze is super rustig soms wel wat drukker ,maar nee ze stuiter niet onder me dochters uit.
nee hen nog geen maais korrels geprobeert!
ik heb veearts gebeld en we hebben beslooten om een bloed test tegaan doen.
Afbeelding
ze is niet brood brood mager hoor !!
ze blijft van die hele grote inhammen houden en dat moet voller worden .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:50

Als je 4 scheppen per dag geeft vind ik dat nog erg veel, maar het is bij lange na geen 4 kilo meel, ongeveer 2 kilo. Die maatscheppen zijn gemaakt op brok.

Maar je hebt haar wel dikker gezien? Ik vind het zo op het eerste gezicht geen dun paardje, eerder rank en chique gebouwd. Inhammen verdwijnen vanzelf als de bespiering wat beter word.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:57

Zo hoort een paard/pony er uit te zien, maar jullie zijn gewend aan te vet. (En naturlijk zie een zwaar bespierd dier er ook anders uit)
Branca is wel echt broodmager, en staat nu op pro biotine, dat helpt de darmflora.
Overigens is dat plaatselijke invallen meestal gewoon een teken dat de darmen leeg zijn. Dit kan elk uur van de dag anders zijn, let maar goed op.
Ik zou me niet zo druk maken, maar bloedonderzoek kan nooit kwaad.

Veel foto´s voorbij zien gaan, ik kan niet overal op terugkomen.
Las ook nog een rugpijn? Beterschap.

Hier is het sinds gistermiddag noodweer en ik moet dweilen...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:09

ff kort: Marielle: doffe vacht? voer je soms (goedkoop) bermhooi? Daar kunnen paarden over het algemeen niet goed tegen. En wat wormen betreft: www.wormenbestrijding.nl

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:18

Pssstt, www.wormbestrijding.nl -en .

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die al dat ontwormen op de manier van eens in de zoveel tijd op de gok een spuit erin grote onzin vind.

Mijn veearts raad het ook aan om een ei telling te laten doen, omdat je dan gericht ontwormd.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:27

Marielle ik vind haar ook niet mager hoor, eerder idd gewoon fijn/slank gebouwd. Ik zou liever onbeperkt hooi geven van goede kwaliteit (dus waar wel veel voedingsstoffen inzitten) dan kuil. Of het moet kuil zijn wat niet te rijk is, dus voordroog. Te rijk kuil kunnen ze dikke benen of jeukende bultjes van krijgen omdat ze hun eiwitten niet goed kwijt kunnen.

Suevo heeft ook moeite met op gewicht blijven, die krijgt ook naast zijn krachtvoer 2x per dag pulp met maismeel en zemelen. Als je het goed laat weken is dat geen probleem. En onbeperkt hooi, ik ben van mening dat een paard gewoon de hele dag door moet kunnen eten als hij dat wil, en in principe hoef je dan ook niet zo veel krachtvoer meer erbij te voeren.

Lusitana volgens mij bedoel je pro biotica? Biotine is voor de aanmaak van hoorn. Suevo krijgt nu ook pro biotica, inderdaad om de juiste darmbacterien in de darmen te krijgen voor een optimale werking. Hoe beter de darmen werken, hoe beter de voedingsstoffen uit het gevoerde voer kunnen worden opgenomen in het bloed.

Het is ook beter om vaker kleine hoeveelheden te voeren dan 1 of 2x een grote hoeveelheid. Maar een deel van deze hoeveelheid zal benut worden, de rest wordt allemaal weer uitgepoept zonder dat alle voedingsstoffen goed uit het voer zijn opgenomen.

Jolijn sterkte met je rug!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:29

frankiej...NEE! ABSOLUUT NIET!
Lusitana... nee ik ben geen vete paarden gewendt .
wij hebben altijdt ranke paardjes gehad en nog ,maar winnie is erg ingevallen op de foto zie je het niet zo
maar inwerkelijk heid wel en verder doet ze het ook heel goed hoor ,maar ik snap gewoon niet dat ze daar zulke deuken heeft zitten,en zo dof is is ze nooit geweest zo als nu.
Lusitana...Overigens is dat plaatselijke invallen meestal gewoon een teken dat de darmen leeg zijn. Dit kan elk uur van de dag anders zijn, let maar goed op.
nee !bij winnie is het altijdt zo.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:10

Frank: We waren op het westerschelde strand (geloof ik) vlak bij burg haamsteden!

Peet: Goed idee! Strand en bosritten zijn altijd leuk! Leuke foto's van jullie rit ook!

malin: Altijd fijn om te horen dat suevo zo opknapt! Heeft je nieuwe werk al een groot pluspunt! Heb je al meerdere cursessen met luna gedaan?

sanne: Is cedro ook al verkocht!! die was toch zo duur? Allebei je rijpaardjes in korte tijd foetsie!

marielle: leuke foto's! Die pony's zijn echt super braaf! Als ik dat voerschema zo lees vind ik dat hij al erg veel krijgt zeker voor een pony! Zou er zeker niet voor kiezen om meer te voeren, maar misschien iets vervangen. Wat ook helpt is om eerst hooi te geven en dan een half uur later pas brok, dan neemt het beter op. En ik ga met de adviezen van de rest mee.
Nu ik de foto zie vind ik het paard er ook goed uitzien, sommige paarden hebben nu eenmaal inhammen maar zijn verder wel gezond.

Saida: Zo'n high thea is leuk! Maar om zelf te doen is het ook leuk, lekker bakken en doen!

Iedereen bedankt voor leuke reacties het was echt heerlijk!

Shannon had een zwaar weekend, moest het arme beestje zondag nog een stukje door het bos om naar een concours terrein te gaan! Had verwacht dat ze het spannend zou vinden (voor het eerst alleen op pad, allemaal paarden hekjes enz) maar ze heeft me wederom verbaasd door erg braaf te zijn!
in het begin was het wel een beetje spannend, maar ze was heerlijk te rijden en niet al te afgeleid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:34

Mies wat een prachtige foto's weer zeg! Ik zit echt met een big smile te kijken hoe je het toch allemaal voor elkaar krijgt Haha! . Vertrouwen doet wonderen he! Je hebt echt al zoveel bereikt met Shannon, ongelovelijk... Je zou haast vergeten hoe moeilijk ze kon zijn.. Knipoog Maar jullie zijn echt een team geworden! En wat is ze chique zeg zo in wedstrijd outfit Kwijl !!!

Saida: Lekker hoor High tea.. Zou ik ook nog wel is willen doen. Gezellig, en lekker smullen hhaha Vingers aflikken .

Malin: Leuk zeg op cursus met je hond. Is weer wat anders dan met de paarden haha. Ik zou het ook wel erg leuk vinden, maar hondje is al 5, en luisterd verder eigenlijk prima. En suevie knapt op lees ik!!

Marielle: Leuke foto's van de club zeg Haha! . Ziet er heel gezellig uit hoor!! En ik vind winnie niet mager lijker hoor op de foto........

Sanne: Jeetje, Cedro ook al verkocht? Dat is snel gegaan zeg!! Wel erg jammer, hij was best wel je lieveling Knipoog . Maarja, gelukkig weet je het wel van te voren dat ze voor verkoop zijn. Komen er nu wel weer nieuwe paarden, of blijft het ff bij deze?

Karina: Wow, 4 cm gegroeid, en dat op 6 jarige leeftijd.. Wow! Ongelovelijk............ En toch is het zo Knipoog . Alleen maar meer bevestiging voor jou dat jij het heeeeeel goed doet Haha! .

Zo, volgens mij heb ik nu iedereen, sorry als ik je vergeten ben Bloos .
De kamasutrabeurs was wel erg leuk en vooral gezellig met het clubje van ons. Ik heb wel veel gelachen en vooral mijn ogen uitgekeken. Wow! Er lopen daar mensen van A tot Z. Sta je daar te kijken naar piercings, wordt er voor je iemand meegenomen aan een grote hondenhalsband met riem!!! ROFL . Ik kwam ook net binnen, lekker donker ook daar, en ik sta bij nep-piercings te kijken die je om je tepel kan doen ofzo. Ik had nog niks in de gaten, en ik kijk vooruit, recht in de tieten van iemand Huilen van het lachen . Dus dat begon al lekker, moest meteen lachen als een klein kind natuurlijk..... Verder zijn we nog wel het Doolhof in geweest (lees nu pas de gekke verhalen daarover, als ik dat eerder had geweten was ik nooit gegaan haha Knipoog ), maar was wel grappig... Gelukkig geen gekke dingen ofzo van andere mensen die je betasten!! Wel een oud vies ventje die zich stond af te trekken!! :puke: My god, snel doorlopen!! Verder nog shows gezien.... Van een neger die ff helemaal naakt ging... Nou jullie weten vast wat ze over negers zeggen... ROFL Jeetje, wat had die er 1 hangen zeg Huilen van het lachen . Was dus weer een hele ervaring voor me, en leuk om een keer gezien te hebben, maar ik heb nou niet zoiets van; volgend jaar ga ik weer ofzo Huilen van het lachen .

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:57

Citaat:
Overigens is dat plaatselijke invallen meestal gewoon een teken dat de darmen leeg zijn. Dit kan elk uur van de dag anders zijn, let maar goed op.

Dat klopt, maar het hoort niet. Een paard hoort nooit lege darmen te hebben, ze zijn van nature gewend om constant beetjes te eten, wat de darmflora ook gezond houdt. Onbeperkt ruwvoer is dus ook veel beter dan een extra schep krachtvoer bijgeven. Krachtvoer belemmerd de ruwvoeropname.

Toen Cantaor bij mij kwam had hij ook zo'n opgetrokken buik, gelukkig heeft hij dat nu nooit meer Clown

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:32

Marielle: Wat een leuke foto's, het ziet er uit als een gezellige boel!
En is djemo nou groter dan Tsjillert?

Frank: Wanneer ga je echt beginnen met het rijden op je spaanse vent?

Saida: Ja, die jonge paarden zijn slim! Ze hebben snel genoeg door wat ze kunnen doen om onder hard werken uit te komen Vork Ik zit nu met Vaidosa met het zelfde probleem, op een zijde van de bak gaat ze telkens stil staan en rondjes draaien, dus ik probeer die zijde zoveel mogelijk te passeren door er niet standaard langs te lopen, maar haar stof tot nadenken te geven.

Peet: Succes met de verkoop!

Michelle: Ja daar hing een aardig prijskaartje aan..
Gelukkig heb ik Vaidosa nog! En die gaat niet weg Haha!
Mies! Ik wist niet dat je zondag al wedstijd had!! Hoe ging het?!

Ilona: Als het goed is komen er wel weer nieuwe paarden uit portugal, tis alleen nog even afwachten wanneer. En die zijn ook weer voor de verkoop. Van de paarden die Lisa nu nog heeft is alleen Dentino nog te koop.
Whahaha ROFL Ik zie je daar al rondlopen Ilona Tong uitsteken Misschien volgend jaar leuk voor een meeting Knipoog Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:35

[quote="zasreadSaida: Ja, die jonge paarden zijn slim! Ze hebben snel genoeg door wat ze kunnen doen om onder hard werken uit te komen Vork Ik zit nu met Vaidosa met het zelfde probleem, op een zijde van de bak gaat ze telkens stil staan en rondjes draaien, dus ik probeer die zijde zoveel mogelijk te passeren door er niet standaard langs te lopen, maar haar stof tot nadenken te geven.[/quote]

X-tremo deed dat ook een tijdje op de korte zijde. Steeds opdezelfde plek ging hij vanuit draf ineens stil staan. En dan moest ik 'm een tikje geven om hem weer vooruit te krijgen en dan kwam hij in verzet. Dat is gewoon een fase waar je doorheen moet. Volgens mij heeft ieder jong paard wel iets.
Nu accepteert hij het dat ik op zijn rug zit en hij gewoon mee moet werken. Vork

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:39

Ilona: Dank je Bloos Sta achteraf al vesteld hoe snel het is gegaan, dat wordt nog wat want we hebben nog jaren!

Sanne: Ik heb geen proef gereden, toevallig was er op 20 min stapafstand een concours, dus ik me in apenpakje gehesen en daar heen gereden zodat shannon wat sfeer kon proeven, dat ze het eerst een keer kon zien en meemaken voordat ze meteen moet presteren, maar ze vond het super leuk! *naja dat idee gaf ze me Tong uitsteken*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:03

zo, ff ego.
Werd ik gister gebeld door de rijschool of ik nog eens examen wilde doen voro kar rijbewijs. Naja, moest toch maar dacht ik. zei hij dat hij vandaag nog wel een plek had, was iemand uitgevallen. Had verder toch niets dus ja, doe maar haha. En wat nu, geslaagd Haha!:D Helemaal happy Lachen
Verder heb ik ontslag genomen bij mijn vakantie baan, is overgenomen door andere mensen en is neit helemaal zoals ik had gehoopt en ben zaterdag even bij een ander bedrijf langs gegaan, hier in Workum, en daar zochten ze nog mensen voor in de keuken (wat ik het liefst wil) en mag morgen proef draaien. Allemaal leuke dingen dus Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:09

Prinslover schreef:
Zo, volgens mij heb ik nu iedereen, sorry als ik je vergeten ben Bloos .
De kamasutrabeurs was wel erg leuk en vooral gezellig met het clubje van ons. Ik heb wel veel gelachen en vooral mijn ogen uitgekeken. Wow! Er lopen daar mensen van A tot Z. Sta je daar te kijken naar piercings, wordt er voor je iemand meegenomen aan een grote hondenhalsband met riem!!! ROFL . Ik kwam ook net binnen, lekker donker ook daar, en ik sta bij nep-piercings te kijken die je om je tepel kan doen ofzo. Ik had nog niks in de gaten, en ik kijk vooruit, recht in de tieten van iemand Huilen van het lachen . Dus dat begon al lekker, moest meteen lachen als een klein kind natuurlijk..... Verder zijn we nog wel het Doolhof in geweest (lees nu pas de gekke verhalen daarover, als ik dat eerder had geweten was ik nooit gegaan haha Knipoog ), maar was wel grappig... Gelukkig geen gekke dingen ofzo van andere mensen die je betasten!! Wel een oud vies ventje die zich stond af te trekken!! :puke: My god, snel doorlopen!! Verder nog shows gezien.... Van een neger die ff helemaal naakt ging... Nou jullie weten vast wat ze over negers zeggen... ROFL Jeetje, wat had die er 1 hangen zeg Huilen van het lachen . Was dus weer een hele ervaring voor me, en leuk om een keer gezien te hebben, maar ik heb nou niet zoiets van; volgend jaar ga ik weer ofzo Huilen van het lachen .

he iloon waar blijven je foto`s van die zwarte vent hihihi

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:11

Soeske: Gefeliciteerd!! Super hoor, lekker de weg op met Goya haha Knipoog . En ook nog eens nieuw werk, spannend Lachen

Peet; hahahahah, had ze graag willen maken voor je Tong uitsteken . Maar je mocht geen foto's maken... Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:12

ach van die wel hoor je hebt toch wel een telefoon zonder flits hahahaha
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 22-09-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:17

Gefeliciteerd Soes Lachen

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:29

zasread ... JA DJEMO IS GROTER Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:37

ja zasread .....maar tsjillert is dikker net als zijn baasje hihihi

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:10

benthe: dank je voor de correctie.
ilona: hahaha ik had je wel eens willen zien loeren daar op die vleesmarkt. vorig jaar zaterdags was er ook zoveel verschillend publiek te zien, afgelopen vrijdag niet. je had dat ouwe ventje uit moeten lachen joh!
peet: dus zul je volgend jaar zelf er heen moeten. goed idee van sanne voor een meeting daar hihi.
suzan: succes met je nieuwe werkplek
sanne: bianca van callista komt zaterdag, ze vinden vanaf de foto's allebei de startrekk er niet goed op liggen namelijk. vanavond probeer ik m'n stubben maestoso zadel op Des.
Mies: ziet er netjes uit hoor.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:46

Iloon had het veel te druk met wegkijken om foto's te maken.

Ik heb overigens ook nog gefascineerd naar het mannetje staan kijken, maar de rest wilde doorlopen. En we kwamen bij een doodlopend stuk, alwaar ik een aanbod kreeg om mee te doen met een stelletje. Maar, sociaal als ik ben, ben ik met de rest van de groep meegegaan. Nu alleen nog even de kooifoto afwachten.
Ik had het al met al prima naar mijn zin, maar ik ben dan ook niet zo heel erg preuts, vind het allemaal bijzonder grappig.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:31

hahaha benthe, jij bent een vrouw naar mijn hart hihi. dat stelletje zal je dan wel niet sociaal gevonden hebben denk ik. dat ventje vond het zeker wel geweldig dat jij stond toe te kijken? Had ik niet verwacht dat er op zondag nog zoveel te beleven zou zijn.
zojuist m'n stubben op Des gehad. Ook nog even gereden met spijkerbroek. Ging best lekker, paar korte stukkies gedraafd voor het eerst (had ik bij Lisenka dus niet gedaan toen), Des wilde eigenlijk liever naar de merrie in de wei naast de bak.. Het zadel ligt naar mijn idee ook redelijk. Nou is de maestoso wel een makkelijk zadel. Geen foto's deze keer want het was al vrij donker en min of meer ff gauw. Zal de stubben er zaterdag ook op leggen als Bianca er is.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:59

Jemig,wat een hoop bij te lezen!

Mies-Apollo Jee,wat voer jij toch allemaal uit met je paardje! Naar het strand waar dat enge water haar steeds wilde pakken Tong uitsteken Daarna laten zien waar haar toekomst ligt,tussen de wedstrijdpaarden Knipoog Gaaf hoor,dat het allemaal zo goed gaat! Echt ongelooflijk wat je al zo snel met haar bereikt hebt!

Djemo en Tsjillert zijn een lekker stel Vingers aflikken Leuk zo met zn allen op stap!

Malin fijn dat het weer zo goed gaat met hem!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:09

Dank jullie wel Haha!