Voer is altijd zo lastig... Op mijn oude stal kon je klaar zetten wat je wilde geven vond ik altijd wel fijn! Toen gaf ik altijd een mix van muesli, biks en lucerne. Deed ie het super op. Waar ik nu sta worden ze gevoerd en kan je niks klaar zetten, maar voer m dan zelf bij als ik gereden/gelongeerd heb. Dan krijgt ie lucerne met muesli en een scheut zonnebloemolie erdoor. Vind ie ook heerlijk! Hij moet ook weer wat aankomen want hij werd te dun (maar we doen dan ook best veel met m en hij werkt hard!). Dus ja even overlegt met staleigenaar en nu krijgt ie sowieso meer biks en ik voer m zelf ook meer bij (lucerne is nieuw, eerst kreeg ik alleen muesli na werk). Maar het blijft lastig....
Miichelle90
Geplaatst: 17-08-12 23:17
Bootz was ook aan de magere kant toen ik hem net kreeg. Hij krijgt 3 voerbeurten op een dag, dan krijgt die een handje biks, klein beetje gebroken mais en omdat ik het lekker vind ruiken knoflook erbij. Daarbij krijgt hij 3x per dag kuil met lucerne. Als die overdag op het land staat krijgt die zijn middag biks & kuil niet.
Hij is goed aangekomen Erg lastig om een paard dikker te krijgen, afvallen is makkelijker
Jolijn, iemand anders voor je late shoppen haha
Ester, leuke foto! Heerlijk he als je zo naar je paard vanaf de zijlijn kan kijken..
Slobber en bietenpulp kunnen ook goed helpen ja. Ik geef slobber normaal echt als traktatie, zeker Oba vindt het echt heerlijk. Voor banaan en slobber doet ze alles haha. Naar ik heb idd ook gemerkt dat er slobbers zijn die net een beetje extra geven als dat nodig is.
Baal echt, moet dit weekend zaterdag een halve dag en zondag een halve dag werken. Met dit weer komt er amper iemand in de winkel, zoooo saai..
Oh echt, Ik ga zo ook weer aan het werk hoor, tot half 7, en ik werk in een bioscoop, nou das nu ook volledig uitgestorven! pff.. maarja!
Slobber halen ze hier de neus niet voor op, vinden ze echt niets aan! Maar als het echt het enige is wat ze krijgen dan 'doen ze het er maar mee'... haha! Ik geef idd ookaltijd wat muesli met luzerne na het werk, das toch een lekkere traktatie en dan is ze ook wat extra energie kwijt, dus dan mag er wel weer wat bij
Jolijn, ik ken het! Ik heb al weer een nieuw halster, een nieuwe longeersingel en een dubbele-longe besteld... hoop dat het er maandag is! Dan kunnen we aar mee trainen
liesd
Geplaatst: 18-08-12 15:12
Wat een fijne sfeer hier! Dat is in andere topics wel eens anders, heb ik gemerkt...
Alweer, allemaal heel erg bedankt voor de tips!
Nouvel
Geplaatst: 18-08-12 15:50
fijn om te lezen liesbeth!
De SP slobber is Fifi echt gek op gelukkig! vorig jaar ook flink gevoerd tot ze aardig op gewicht was en toen wat afgebouwd... verder is het ook niet echt een moeilijke eter, alleen met hooi kan ze nog wel eens 'zeuren', als ze het niet lekker genoeg vindt of het is teveel trekt ze het door de hele stal of paddock heen, terwijl ze het zo goed kan gebruiken... verder eet ze allemaal prima gelukkig! Ik moet deze week metacam geven in een spuit in haar mond, dat is blijkbaar zo lekker dat ze na het inspuiten de spuit nog aflikt en vastpakt met haar tanden!
Slobber geef ik zelden, maar als Frío het krijgt is hij er gek op. Afgelopen woensdag was een uitzondering, maar toen voelde hij zich ook erg beroerd (koliek). Gelukkig lijkt hij weer helemaal opgeknapt. Blij toe en hoop dat we nu wel even klaar zijn met kwaaltjes, want hij was net zo goed als genezen van een vleeswondje waardoor hij al 3 weken stil stond.
Ohh bah zeg dat Frio koliek had... Gelukkig gaat het beter:)
Ellis, Ik heb dat met Oba ook eens gehad, echt bizar! Weet niet meer zeker of dat ook met metacam was, maar zou best kunnen.. Wist niet wat ik meemaakte! Er zijn toen wel wat spuiten doorheen gegaan.. Ze beet er gewoon op!
Haha, ik moest de bonte die bij ons staat ook drie dagen lang twee maal daags antibiotica geven na die slokdarmverstopping... echt geen enkel probleem! Ze eet het idd zo op... waarom is dat met wormenkuren niet zo makkelijk!!
Liesbeth, jaaa, een van de weinige topics waar eigenlijk NOOIT ergens over geklaagd wordt! Heel fijn
Mooie foto Geeske, ik ga nu alleen even niet naar buiten om een foto te nemen. Ben vanochtend wezen rijden en had Boukje helemaal gespoeld en daarna heeft ze lekker gerold. Je zult wel begrijpen dat ze er niet zo zwart uitziet momenteel.
Nouvel
Geplaatst: 19-08-12 11:55
hele mooie foto!
ik heb niet zoveel recente foto's eigenlijk...
martinique
Geplaatst: 19-08-12 16:50
Haha, ik zal eens kijken of ik een fototje toe kan voegen!
Die foto van jou is echt heel leuk Geeske!
Oba
Oba en Fiela
En een maffe:P
Nouvel
Geplaatst: 19-08-12 21:47
leuke foto's!
Fiela is ook al een flinke beer geworden zeg!
Hier een paar Ferro plaatjes vanmiddag, even lekker slobberen met dat warme weer...
Ik heb 'm trouwens gisteren eens gemeten, was wel benieuwd... de voorkant is bijna 1.60, de achterkant is ruim 1.61...
Over een buffel gesproken! Ferro begint ook echt wel groot te worden dan hoor! En die hals! Mooi mooi... Leuk he? Die slobberbekkies.... alleen wel jammer als je ze dan nog net even treft voor je in je goede kleren de auto in wilt stappen!
Nou ik geloof dat Chim de hitte niet erg moeilijk vond... ze hebben veel gedronken, konden gewoon naar binnen of onder een schaduwdoek staan, maar ze stond uiteraard gewoon midden op het lland de hele dag te grazen... Ben haar rond 5 uur even wat gaan koelen. Dat heb ik gedaan door een emmer met wortels mee te nemen, die vullen met water en dan het land op, dan komt ze toch wel, krijgt ze lekker natte wortels als verkoeling en heb ik gelijk met mijn handen steeds haar hals en borst natgemaakt. Vond ze dit keer prima! (tuinslang is echt haar vijand ) Hoe deden die van jullie het met dit weer?
Owwww wat wordt Ferro mooi! Echt een hele stoere vent wordt het .
Nouvel
Geplaatst: 19-08-12 23:01
thanx, wordt inderdaad wel een stoer kereltje! hij is alleen nog zo vreselijk smal aan de voorkant... de dekens die ik heb zijn gewoon jurken voor hem...
Ze hebben hier gewoon de hele dag buiten gestaan met die warmte, ging prima, zelfs niet bezweet... Fifi heb ik gisteren en eergisteren voor het binnenzetten helemaal afgespoten, vanavond kwamen mijn ouders eten, dus toen kon ik niet terug... Vrijdag heb ik zelfs Ferro onder de spuit gezet, die had zo lopen rennen in de wei dat hij helemaal doorweekt was, hij vond 't nog goed ook met dat warme weer!
Verder Ferro wat slobber gegeven van grasmix met wortels en een handje brok en Fifi gewoon 'r SP... en dat was het eigenlijk wel...
Ja, mijne waren ookk gewoon totaal niet bezweten! Al merk ik wel dat de bonte bij ons echt wel wat suffiger is, maar verder ook geen problemen gelukkig!
Op stal is het helaas warmer dan buiten. Daarom stond Frío onder zijn vliegendeken daar wel wat te zweten. Is een fly cooler, dus op het land erg fijn. Zeker omdat daar dazen en steekvliegen zitten.
liesd
Geplaatst: 20-08-12 10:03
Hallo dames! Heeft iedereen zich wat kunnen verwarmen dit weekend?
Wat zijn Ferro en Fiela knap! Ik hoop dat Figo een klein beetje in hun richting gaat de komende maanden Chimanga is ook een prachtige dame!
In overleg met de DA staat Figo nu op 1 kg Pavo Podo Lac per dag (in twee keer voederen), gemengd met luzerne (ook Pavo) en lijnzaadolie. (Naast zijn voordroog en grasjes op de weide.) Ben benieuwd hoe het zal evolueren!
Wel lekker dat je wat met Fif mag doen, maar wel erg vervelend dat het nog steeds zo weinig is! Wat kunnen ze dan ineens snel wat hebben he?
Ik kruip toch weer op de roze wolk... heb vanmiddag eindelijk weer eens zo ontzettend lekker gereden! Na 10 minuten flink doorpakken kwam ze echt lekker rond, ze houdt dat nu al bijna een hele ronde vol, dan een paar passen weer omhoog en komt dan vrij makkelijk weer naar beneden. Heel fijn loopt ze dan! Alleen even een minpunt dat de buurman met een heel irritant fietspomp ding een zwembadje op ging blazen, dat was even super spannend! Zowel het geluid al het rare blauwe ronde ding dat steeds verder uit de grond op kwam rijzen Maar uiteindelijk bleef het bij kijkerig zijn en wat aan de kant deinzen, ze is niet op de kletter gegaan en bleef erg voorspelbaar! En als slagroom op de taart kon ik haar met een nieuw sproeistuk aan de tuinslang na het rijden nog afspoelen ook! (heeeeele zachte brede uitloop met water, dan wordt ze amper ineens 'echt geraakt' door het water en daardoor bleef ze gewoon staan EINDELIJK! ((einde ego))