[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:38

Wat een leuke foto's allemaal zeg Haha!

Heerlijk genieten om zo wakker te worden Ja

Ja, ze past echt bij me, en houdt me met beide benen op de grond. Ze is niet zo supersensibel als Veerle... En dat is nu opzich wel fijn, daar hoefde ik niet in de buurt te komen als ik sjaggie was, want dan hadden we binnen 5 min ruzie Clown

Denk dat dat met haar wel meevalt Ja

Ik ga dalijk even in de fototopics kijken trouwens Lachen

Ja, die mensen lopen daar rond Frank Clown
Ik vond toen in dat doolhof echt niets, was zo'n 'voelmuur', en daar raakte ik nogal in paniek Bloos

Heb ooit wat nare dingen meegemaakt enzo, en daar was ook echt niet leuk, iedereen ging gewoon iedereen die voorbij liep lastig vallen en proberen meisjes bij hun borsten en zo te pakken. Echt heeel naar...

Iedereen dus wel lekker gereden?

Haha!

Ga nu even in de foto-topics reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:46

Mies wat gaaf! Lekker over het strand gereden joh. Die Shannon gaat goed!! Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:51

Mooie fotos Mies, heerlijk he, over t strand Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:12

Mies en Yen heerlijke foto's allebei! En Tsjil is ook aardig opgedroogd Haha!

Jolijn lekker hoor dat het zo goed gaat tussen jullie, ben benieuwd naar de foto's!

Frank ik ben verliefd op jouw trailer Wow! Ik wil zooooooo graag een eigen trailer maar na de operatie zal eerst de spaarrekening weer aangevuld moeten worden Huilen ja er zijn heel wat mensen bijgekomen sinds het eerste topic, maar wel gezellig hoor hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Karina wat een gedoe zeg, maar gelukkig is dat epr 1 december voorbij. Nou ja dan heb je weer ander gedoe met het inrichten van het huis enzo Haha! Nog even volhouden dus!

Saida gewoon geduld hebben en zoals je zegt lekker oefenen, dan komt het vanzelf goed. Volgens mij is jouw madammetje wel een pittig tantetje haha Haha! Ja ik vind Suevo ook erg ingevallen aan de bovenkant. Dat zal wel tijd kosten om het er weer aan te krijgen, die bovenkant valt als eerste in bij hem en komt er altijd als laatst weer bij. Maar we hebben geen haast dus dat komt goed!

Iloon en benthe hoe was het? Tong uitsteken Hmm Amanda staat inderdaad een beetje opgetrokken, maar op die foto's lijkt het wel of er genoeg gras staat, of niet? En wat was dat nou met die koliek aanval van een tijdje terug? verder lieve foto's!

Die foto's van iggy waren ook weer om van te smelten zeg Kwijl Ik vind hem toch echt zo leuk!

Lisenka hoe is het er mee? En met Baldomero (heb ik zijn moeilijke naam nou goed onthouden?) en de andere paardjes?

Bedankt allemaal voor de felicitaties, ik heb er wel veel zin in en hoop dat ik me daar snel een beetje thuis voel. In het begin zal het wel even wennen zijn en vind ik het allemaal een beetje spannend, maar het is werk wat ik ken dus dat moet goed gaan komen! Met Suevo gaat het ook goed, hij is gisteren terug gegaan naar zijn eigen stal (op stro) en heb hem 20 minuutjes gelongeerd. Eigenlijk wil ik dat doen in stap en een klein stukje in draf maar hij greep elke gelegenheid letterlijk met 4 hoeven aan om gek te gaan doen haha *LOL* Steeds wegspringen, stukjes hard crossen en af en toe een bokje Tong uitsteken Hij krijgt nu ook weer pulp bijgevoerd met zemelen en maismeel, dus dat gaat hem ook zeker helpen om van aan te komen.

Verder ga ik binnenkort weer lekker met de hond beginnen met trainen, heb er veel zin in want vond dat altijd erg leuk om te doen. Maar ivm mijn oude werktijden ging dat niet meer. Het is een cursus waar van alles in zit: speuren, aporteren, vooruit sturen maar ook stukjes gehoorzaamheid. Ik wil Luna leren om ook tijdens afleiding van andere honden (of paarden haha) netjes op mij te blijven letten en aangezien we tijdens deze cursus ook veel los gaan werken met de hond, leek me dit een goede oefening Cool

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:22

Saida: Rintske heeft even tijd nodig om te wennen aan de bakkabouters Knipoog Daarna komt het vast helemaal goed!

Karina: Ik vond Igneo zeker gegroeid! Hij was alweer een stuk hoger. Maar op de foto's thuis zag ik pas echt hoe groot hij is geworden.
Zo! 4 cm! hoe hoog ik Veludo nu?

Michelle: Ik denk dat het zand is en hij heeft wel iets lichtere lippen, maar niet echt wit ofzo.
Gave foto's op het strand! Volgens mij heb je echt genoten en Shannon volgens mij ook Knipoog

Ilona: Heb je nog wat leuks aangeschaft Knipoog

Pfoeh, ik heb net Cedro gelongeerd en hij deed net alsof hij een week lang stil had gestaan. Jeumig wat kan die bokken zeg. Ben blij dat ik er niet op zat Nagelbijten / Gniffelen
Morgen vertrekt Cedro naar Engeland naar zijn nieuwe baasje, dus we hebben hem ook nog even gewassen, want hij stonk een beetje Clown

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:45

zo zeg ben weer even bijgeklezen, heb geen tijd om op iedereen te reageren.
sire gaat weer lekker. heb een topic aangemaakt met maa\\ijn laatste beetje lef,,,deze staat op horses@work

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:07

zo net heerlijk gereden en we hebben hele leuke foto`s haahhah die zet marielle er later op
ff wedstrijdje gedaan maar de kleine pony`s zijn wel erg voor onze friesjes hahaha
nee gekheid djemo ging dit keer ook super hard
en celine die gek stuurde haar pony in de bossen maar ze vergat dat ze er zelf op zat dus heeft wat takken in haar snoetje gekregen,zodat ze net op winnetoe leek Haha! gelukkig geen pijn

he marielel kom op met de foto`s en ps. heb je nog je gehakt gegeten wij wel met afbak broodjes hahaha lekker hoor met groente erdoor jammieeeee

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:26

peet foto`s komen zo,het zijn er maar een paar hoor .30 STUKS ROFL ROFL ROFL

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:27

hahaha zijn er niet zo veel hoor Haha!
maar wel leuk hoor Haha! kom maar op met de foto`s dan

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:50

tjeetje duurt echt wel lang

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:16

Afbeelding
met ze alle er op
Afbeelding
lekkere kontjes !!!
Afbeelding
ja hallo !!! hier benede
Afbeelding
wat een plezier die peet Pling
Afbeelding
moeder met dochter patricia ff gek doen
Afbeelding
priscilla gekke bekke trekken Pling
Afbeelding
celine op roxy
Afbeelding
peet en patricia weten het niet meer
Afbeelding
peet met sjillert
Afbeelding
djemo mijn kanjer Vingers aflikken
Afbeelding
peet weer sjillert kwijlt op djemo geef ik haar een doekje .zeg ze ik mag niks op de grond gooien doos!!! Pling
Afbeelding
priscilla en celine nog ff gek doen. wat zijn ze braaf he !!! die paardjes Vingers aflikken
Afbeelding
op de terug reis door het bos naar huis .
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGVRNTKD.jpg/img]
he !!! wat doen jullie daar.
Afbeelding
kom gaan we ff kussen Ach gut
Afbeelding
he !!! ston jij tegluuren .
Afbeelding
ff samen met mij kanjer djemo Vingers aflikken
Afbeelding
lekker ding Tong uitsteken
Afbeelding
wij nog lekker op de manege dacht pffff lekker van peet af ,wie komt er aan ? hihi
Afbeelding
dit veulen van 5 maand kun je winne bij ons op de manege op 4 oktober .moet je ff loten kopen bij peet.
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-3RVDQMVA.jpg/img]
he !!! een lekker wijfie ?
Afbeelding
kijk is wat ik kan .
Afbeelding
pffffffff die is gek.
Afbeelding
hooooooooooooo wacht op mij !!!
Afbeelding
ik ben wel lief .
Afbeelding
mamma !!!!! nee geloof het niet.
Afbeelding
kom gaan ww ff rene kijk uit !!!! we komen er aan .hihihi
Afbeelding
zo en in deze combinatie zijn we weer naar huis geggaan.
dit was onze zondag hoop niet dat het teveel foto`s zijn .hihihihi

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:39

Jolijn: ja die friemelmuur schijnt voort berucht te zijn. Vorig jaar toen wij er waren was het meer een hoop gegein, er werd toen gelukkig niet gegraaid of erger nog, gedwongen. Ben benieuwd of Ilona met rooie oortjes terug komt vanavond haha.
Sanne: ik zag zo net een vrachtwagen van Christine le duc over de A2 richting Utrecht rijden...... Tong uitsteken lees mjn vorige regeltje hierboven.
Malin: eigenlijk hoeft ie pas komend voorjaar weg te zijn, ik weet niet hoe hard je spaarrek. oploopt haha...... ik heb hem nu vast te koop gezet omdat je maar nooit weet wat op je weg komt. Het lijkt wel of je een nieuw leven bent begonnen: Suuf weer zo goed als beter, nieuwe baan, uitgebreide hondencursus. Komt helemaal goed.
Marielle en Peet: wow wat een berg plaatjes. Als dat maar goedgekeurd wordt door onze mod. Wat een gezellige ontspannen boel zeg, heeeerlijk. Echt fijn zulke makke pony's voor de meiden.

Vandaag tot 1 uur flink doorgewerkt (balen met dat lekkere frisse mooie herfstweer), daarna wezen wandelen in de drunense duinen, nou dan kriebelt het wel hoor om een rit te maken, en vervolgens een pannekoek wezen eten. Al met al weer een druk dagje dus.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:58

ik ben met djemo begonnen met vrijheids dressuur zo gaaf !!!
hier laat hij de spaansepas zien gaaf he !!!
Afbeelding

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:13

IK HEB EEN VRAAG!!!
hoe krijg ik mijn pony DIK !!!
wat krijg ze :
smorgen ,2 kilo brok 2 kilo maismeel en veel hooi.
smiddags,veel hooi.
savonds 2 kilo brok, 2 kilo mais meel en veel hooi
wormen kuur krijg ze elke 3 maand,dus dat is het niet .
de vacht best wel dof !
vitaminespuit ook al gehad.leinzaad oil ook al gedaan.
en nog is ze niet dik.
wie weet wat!!! hoor het graag.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:03

Krachtvoer maakt niet dik. Ik vind 4 kilo wel errug veel! Ook de maismeel is wat aan de vele kant. Heb je al eens pulp gebruikt?

En wat betreft het onwormen, ontworm je op basis van ei telling? Of koop je op goed geluk een spuit? Niet alle spuiten werken namelijk tegen dezelfde wormen, en als je pony dus last heeft van worm A, en jij ontwormd voor worm B, doet die spuit dus helemaal niets, en leeft worm A vrolijk verder.

Jullie zullen het van iloon zelf nog wel horen, maar we hebben veel lol gehad. Iloon wist in het begin niet waar te kijken, maar dit trok snel bij. Wat mij alleen heel erg tegenviel was dat er echt weinig tot niets over de echte kama sutra terug te vinden was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:05

Leuke foto's Peet Haha!

Voor de rest klein beetje ego, ik verrek namelijk van de pijn in mijn rug...

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:58

Utixo... van de veearts moest ik haar 2 kilo brok geven en 2 kilo maismeel geven.
en nee !!pulp heb ik nog nooit gegeven .
wat houd pulup precies in ?
en de wormen spuiten haal ik altijd bij mij veearts ,krijg niet altijd de zelfde spuiten krijg altijd wel van die uitgebreide spuiten niet voor 1 ding.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:09

Utixo... ik heb al ff na vraag gedaan bij veearts over pulp! ik wil dat NIET gaan voeren ! waarom niet ,omdat het heel GEVAARLIJK is als ze het ongeweekt krijgen blijf het in de slokdarm zitten en gaan ze dood!!!
nou klinkt pulp me ook bekent in de ooren .
voor 2 jaar tereug is er een pony van mijn kids de vriendin er aan dood !gegaan viel dood neer voor hun gezicht.
veearts bel mij vandaag tereug wat ik nu wel moet gaan doen ik weet het niet meer(anders maar een bloed onderzoek laten doen)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:00

he marielle mss een biefstukje en een lekker bord patat ahahah
nee meid ik ga met je meedenken winny wordt heus wel weer dik
ze zag er nl al beter uit vondt ik gister Knipoog
en de foto`s zijn echt gaaf he
was ook erg gezellig volgende keer weer

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:11

Karina -> Dat is wel even organiseren zo met 2 huishoudens.
Idd is het maar een periode en kunnen jullie straks lekker samen genieten in jullie nieuwe huisje!
Mooie omgeving hoor, waar jullie komen te wonen!
De bak afzetten kan meestal niet, helaas.
Ik ben maar weinig alleen in de bak aan het rijden.
Het is voor zo'n jong paard natuurlijk ook nog erg moeilijk, ze begrijpt het nog niet zo goed.
Plus dat ze in de buitenbak veeeeeeel meer afleiding heeft.
Geeft niets, het komt vanzelf wel, we blijven oefenen. Vork
Veludo 4 cm. gegroeid in 6 maanden tijd???!!!
Hallo, das flink!
Kan je nagaan wat veel aandacht, liefde, goede voeding en verzorging allemaal kan doen!

Michelle -> Wat een gave foto's van jullie op het strand!!!
Ow wat ben ik jaloers! Haha!
Het plezier straalt van jullie af!

Malin -> Hihi! Hoe bedoel je een pittige tante?
Ze heeft idd best wel een eigen mening en is niet bang die te laten merken.
Gisteren weer gereden en toen ze even dwars was en niet naar mijn been luisterde gaf ik haar een klein tikje achter m'n kuit.
Ik kreeg een bok als antwoord, hahaha!
Ik kan er wel om lachen, ze heeft humor!
Uieindelijk ging ze toch wel de juiste kant op, ondanks de protest.
Ze is niet gemeen en houdt echt wel rekening met mij, gelukkig. Lovers

Sanne -> We hebben zeeën van tijd, dus het komt vanzelf wel een keer dat ze netjes langs de hoefslag loopt.
We blijven rustig aan oefenen.
Ze is nog jong en vindt het best wel eens moeilijk, maar probeert ook wel eens een loopje met mij nemen door telkens op hetzelfde plekje bang te doen, terwijl we er al eens stil hebben gestaan en diverse voltes langs hebben gelopen.
Dan houdt het een keer op en moet ze gewoon aan het werk.
Gelukkig ben ik al aardig in staat om te merken wanneer het echt eng is en wanneer gespeeld eng, hahaha!

Marielle & Petra -> Leuke foto's van een leuke buitenrit!
Lekker hoor! Haha!

Marielle -> Je geeft wel errug veel voer hoor, voor een pony!
Ik zou het krachtvoer wat minder doen (2x 1 kilo), geen hooi maar kuil geven (=vetter) en een mestonderzoek laten doen zodat je gericht een wormenkuur kan geven.
Wat je ook kan doen is geen maismeel geven maar maisbrokken van Hartog.
Lekker slobber maken ervan met een schepje biks, want de meeste paarden vinden het niet zo lekker. Knipoog
2x 1/2 kilo is zat, je zult zien dat je met 2 weken al resultaat ziet.
En eventueel een vitaminesupplement bijvoeren kan ook geen kwaad.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:18

Zaterdag High Tea gedaan in Amsterdam bij de Bakkerswinkel.
Een vriendin werd 40 en wilde dat graag op deze manier vieren.
Was errug gezellig, we hebben ons helemaal tonnetje rond gegeten aan al die lekkere cakes, scones, taarten, quiches, sandwiches, enz.!
Daarna naar het Leidse Plein gegaan, terrasje gepakt en toen weer richting huis.
Er ging nog een groepje door, die wilden gaan stappen, maar dat is echt niet mijn ding.
Ik kon met iemand meerijden naar huis, dus dat scheelde weer!

Ik had nog nooit een High Tea meegemaakt, maar vond dit wel errug leuk!
In februari zijn Frits en ik 12,5 jaar getrouwd en ik denk dat ik het dan ook zo ga vieren, maar dan bij mij thuis en lekker zelf aan de slag of dat iedereen iets uit mag zoeken om zelf te maken en mee te nemen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:29

oh wat een leuk idee saida zo`n high thea voor jullie feestje
gezellig
je hebt dus een lekker weekendje volgegeten buikje gehad Haha!

ik moet nu de zooi opruimen vanmiddag komen er kijkers voor het huis DUIMEN JULLIE MEE
dan kan het verkocht worden Knipoog
ik heb maar van die lekkere luchtjes gehaald en in het stopcontact gestopt ruikt het huis lekker
had geen zin om appeltaart te bakken, zeggen ze toch altijd dat je het dna verkoopt hihihi
ff nu aan de slag voor en net huisje
en dan moet ik nog me huis ook uit vanmiddag pfffffffffff lekker hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:32

Succes met de verkoop Peet Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:41

Ik zal voor je duimen Peet Haha! haha

Ilona & Benthe ; hebben jullie je verrassingspakketje al uitgeprobeerd? hahahha

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:29

Djemo, per keer? Dus echt 4 kilo op een dag per soort? Dus in het totaal 8 kilo krachtvoer op een dag? Stuitert die pony nog niet boven je uit? En geef je een schep maismeel of echt een kilo?

En ja, pulp zorgt voor slokdarmverstoppingen als het droog gevoerd word. Daarom moet je altijd zorgen dat het in een kist bewaard word met een slot erop, en dat het minimaal 12 uur geweekt heeft (voor de zekerheid houd ik 24 uur aan). Het enige waar je op moet letten is dat het niet droog gegeven word, en als ze het droog hebben gegeten, gelijk water weghalen en veearts bellen. Pulp is wel een dikmaker bij uitstek. Heb je een foto van de pony? Hoe ze nu is? En heb je al eens in plaats van maismeel hele maiskorrels geprobeerd?