Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:50

In het outdoorseizoen start ik ongeveer 2 en soms 3x per maand. Deze winter heb ik wat minder gestart, ongeveer 1 - 2 x per maand.

Suusenmalvin

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:06

Gefeliciteerd met jullie punten allemaal!
Els, ik heb je net gemist vandaag helaas. Ik hoefde pas laat te starten. Jammer dat het zo tegenviel, maar wel superstoer van je dat je naar jezelf kijkt en er mee aan de slag gaat!

Ik heb een waanzinnige dag gehad. De proeven gingen super goed en we konden mooi de fouten van gisteren verbeteren. Tijdens het inrijden heel veel overgangen gemaakt, flink aan het been gezet en dat heeft z'n vruchten afgeworpen!
Weer een eerste en een tweede plaats, maar vooral.. 5 winstpunten bij elkaar gereden! Whoppa! 197 en 211 punten *\o/* *\o/* *\o/*
Nog 1 puntje en dan mogen we door naar het L.
Ik zit nog ff op m'n wolkje haha. Zo trots op Fem. Heb haar nog maar zes weken en dit doet ze gewoon ff voor me <3

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:09

Hallo suus! Jij bent goed bezig! Lekker gaan trainen voor 't L.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:10

L_Vie schreef:
Hallo suus! Jij bent goed bezig! Lekker gaan trainen voor 't L.

Zeker!! Heb er helemaal zin in :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:10

Wauw suus! Fantastisch!

Caro_MarjaH kun je deze punten niet aanpakken met dat speciale traject wat je volgt? Misschien kan iemand je helpen met je spanning Door ademhaling oefeningen .

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:25

Super Susanne! Dat zijn echt hele mooie punten!

Laura: dat zou eigenlijk wel moeten, er zit wedstrijdbegeleiding bij het trainingstraject. Probleem is alleen dat Loes in Coevorden zit en ik woon tussen Meppel en Steenwijk en rij mijn concoursen in deze regio. De wedstrijdbegeleiding wordt in Emmen gedaan.
Maar als ik bij mezelf te rade ga denk ik dat mijn spanningsprobleem veel dieper zit en dus meer op psychologische manier moet worden aangepakt en dan is wedstrijdbegeleiding alleen niet voldoende.
Ik ga niet mijn hele hebben en houwen hier op bokt zetten, maar het heeft met mijn verleden te maken, dik zijn en een minderwaardigheidscomplex en daardoor nu een soort geldingsdrang. Die beerput moet een keer open getrokken worden ben ik bang.......

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:25

Jeetje caro-marjah ik wilde je geen rotgevoel bezorgen pb'en mag als het oplucht. En ik snap dat je niet alles op internet/bokt wil zetten.

Ik hoop dat iemand je kan helpen om alles een plekje te geven.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:29

Oh Caro, vind 't zo jammer voor je! Maar vind 't knap, je doet 't allemaal wel ook al vind je 't moeilijk! Je hoeft je helemaal niet minderwaardig te voelen!!! Maar dit zal helaas niks aan je zelf beeld doen.

Knap dat je toch wedstrijden bent gaan starten. Zoek t voor je zelf goed uit, je zal er sterker uitkomen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:31

Caro ik heb respect voor je knap dat je zo goed zelf reflectie kan geven. Dat vind ik soms nog erg moeilijk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:41

Super suusenmalvin! Fijn dat je het er zo goed uit kunt rijden, dat is snel het probleem bij paarden die meer kennen.

Wat zonde dat zoveel mensen zoveel stress hebben van/tijdens de wedstrijd :(:) Ik kan het me wel voorstellen, vroeger heb ik er meer last van gehad. Momenteel kan ik het wel goed naast me neerleggen maar het kan je ontzettend dwars zitten... ik merk het meer met tentamens en zulk soort dingen ;) Zodra je iets te graag wilt is het eigenlijk (meestal) al gedoemd om te mislukken :\

@laura1982: laat je regelmatig iets filmen? Dat helpt bij mij altijd heeeel erg om het te relativeren. Eerste paar wedstrijden vond ik het echt rampzalig voelen, voor m'n gevoel ging ik op een soort huppelende giraffe door de bak heen. Maar toen ik na m'n 2e wedstrijd de film zag snapte ik wel dat ik gewoon een dikke winstpunt reed... :))

banka schreef:
Jij reed mee aan die wedstrijd.
weet niet of ik je gezien heb. Lijken veel opelkaar.
hoe vond je het?
Had je een goede uitslag?

Klopt, ik startte als 3e dus rond 9.45 uur.
Ik was heel erg tevreden! Ben uiteindelijk 6e geworden in de finale met 61,5% en 8e in het landelijk eindklassement. De eerste selectie was Arjen's wedstrijddebuut en in 9 proeven ben ik L1 startgerechtigd... allemaal ver ver boven verwachting!
maar ondanks de spanning aan het begin met ringverkennen heb ik een hele fijne ontspannen proef gereden waar ik er goed aan kon blijven rijden, daarmee was mijn doel ruimschoots gehaald. Arjen stond even later super relaxed op de vreemde stal (zodat hij niet uuuuuuuuren op de trailer hoefde te staan) dus het was gister een hele mooie dag en een hele leerzame dag. Meer dan geslaagd wat mij betreft! :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:43

Een filmpje helpt inderdaad! Ik ben vrijdag ook gefilmd. En het viel erg mee met wat ik in mijn hoofd had.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:45

Nee ik laat me eigenlijk nooit filmen. 1x een klein stukje en daar zag ik al genoeg aandacht punten op om aan te werken.

Bedoeling is om volgende wedstrijd wel de proefjes te laten filmen zodat ik kan kijken of gevoel en film overeen komen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:14

En dan eerst naar de positieve punten kijken n daarna naar wat nog beter kan! ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:21

Hihi dat is het moeilijkste stuk voor mij. ..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:30

Dat is ook het moeilijkste stuk maar wel het belangrijkste. Je maakt jezelf er anders kapot mee en dan kun je die cirkel niet doorbreken. Op mijn middelbare school konden ze dat ook niet. Alleen het negatieve werd benoemd, wat beter ging dan gemiddeld werd voor vanzelfsprekend aangenomen. Gevolg daarvan is dat ik nog steeds denk dat ik niks kan en nergens goed genoeg voor ben. Mijn examenjaar op een andere school was geweldig! Eerst werd benoemd wat je allemaal goed deed en dan er achteraan wat nog iets beter kon maar daar gingen we ons best op doen. Heb nog nooit zo'n fijn schooljaar gehad en ben daardoor met mooie cijfers geslaagd. Maar dat negatieve beeld dat ik niks kan is hardnekkig... Eeuwig zonde want ik heb een hoop kwaliteiten maar zie ze zelf niet... Dus probeer het echt, te zien wat goed gaat. Dat is ook wel zo eerlijk tegenover Douwe! Probeer het vanuit die kant te bekijken, dan is het misschien makkelijker.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:33

Caro_MarjaH, dat is indd al veel.
Als het inderdaad dieper zit kan zo'n mental coach je vast en zeker helpen! In ieder geval sterkte!

Wow Suus, dat zijn nog eens punten! Gefeliciteerd! Op naar het L1

Indd Laura en Ilsemarie, probeer echt te denken wat wel goed gaat en daar trots en tevreden op zijn, dan vallen de mindere dingen meestal nog wel mee. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.. mij lukt het ook niet altijd hoor..

Bij deze de foto's van Zorento :D
Hij heeft wel een beetje een groot hoofd :=

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDCKTW8J.jpg[img]
Afbeelding

En de deken bij Zotte, wat vinden jullie? Net iets te klein of kan net?

Afbeelding
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:36

Esther wat een schatje!
En je deken past prima.
Lekker kleurtje ook.

Ilsemarie ik denk Gelukkig niet zo negatief over mezelf en ben trots op alles wat we bereiken. Maar ik ben ook realistisch en weet ook wat beter kan.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:41

Aaah wat een scheetje <3
Van de zeikant vind ik her meevallen maar vanaf dw vorig kant wel hihi misschien trekt het nog bij anders wil ik hem wel kopen :D .

Maar je deken past goed hoor waar had je die ook alweer gekocht?
Vind hem echt gaaf!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:48

Je mag best kritisch zijn op je zelf. Als je dat maar meeneemt in je training. Ik vloek na de wedstrijd even een paar keer en neem thuis een wijntje haha

Mooi kleurtje en wat een knap veulen

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:57

Oh Esther, wat een knapperd die Zorro <3 Van harte gefeliciteerd.

Mooie deken ook. Persoonlijk had ik hem denk ik een maatje groter gedaan, maar desalniettemin ontzettend gaaf!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:03

Jamiejoyce schreef:
Aaah wat een scheetje <3
Van de zeikant vind ik her meevallen maar vanaf dw vorig kant wel hihi misschien trekt het nog bij anders wil ik hem wel kopen :D .

Vind hem echt gaaf!

Bedoel je het hoofd en veulen of de deken? :)

Ik had de deken via marktplaats gekocht, maar ik zag toen later net nadat ik hem gekocht had, dat hij hier in de uitverkoop was:
http://www.marengosoutfit.nl/a-36790589 ... oeoeckler/
Maar ook alleen maat 195

Suus, als ik had mogen kiezen had ik hm denk ik ook een maatje groter gedaan, maar vind hem zo gaaf dat ik hem eigenlijk wil houden :D
En opzich vind ik het ook wel gewoon kunnen, voor het mooie had hij bij dr kont iets langer mogen zijn.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:21

Hahah dat snap ik helemaal. Vind hem ook erg mooi en begrijp dat je hem wilt houden. Dan maar ff wat korter toch?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:30

Oe wat een scheetje dat veulen <3

Janet: Top gedaan, je hebt er hard voor gewerkt en dat loont ;-)

Verder ga ik echt niet bij de pakken neerzitten hoor, ik ga lekker door. Ik weet voor mezelf dat als ik mijn spanning onder controle kan houden dat ik veel beter rij. Daar moet ik nu aan gaan werken want we kunnen het en we kunnen verder komen, alleen nog even een hobbel wegwerken.........

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:33

Dat wijntje heb ik ook gehad zaterdag avond smaakte prima!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:14

Estherr__1 schreef:
Jamiejoyce schreef:
Aaah wat een scheetje <3

Vind hem echt gaaf!

Bedoel je het hoofd en veulen of de deken? :)

Ik had de deken via marktplaats gekocht, maar ik zag toen later net nadat ik hem gekocht had, dat hij hier in de uitverkoop was:
http://www.marengosoutfit.nl/a-36790589 ... oeoeckler/
Maar ook alleen maat 195

Suus, als ik had mogen kiezen had ik hm denk ik ook een maatje groter gedaan, maar vind hem zo gaaf dat ik hem eigenlijk wil houden :D
En opzich vind ik het ook wel gewoon kunnen, voor het mooie had hij bij dr kont iets langer mogen zijn.

Oeps bedoelde het veulen, vind de deken mooi passen