[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:19

dank je, delen lijkt me goed plan! :D

ja hij mag van mij nog wel iets groeien, maar goed, is het niet zo moeten we daar ook mee leven... 8-)
hij zal vast nog wel wat breder worden, want hij is nog heel smalletjes, van de week deken gepast, echt veel te wijd voor... :=

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:21

:') Leuk he, van die guppies!
Heb ik geen last meer van gelukkig, heb nu al een 'oudje' he?!

*deelt geluk uit voor zover ze dat heeft :') *

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:22

*vangt geluk op en bergt het goed op* :D

ja die kleine ukjes blijven veranderen...
ben benieuwd hoe 'ie uiteindelijk uit zal groeien...

hoe oud is Mo eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:27

In mei 8 geworden :)

Is wel een raar idee, ben met alles wat ik ooit gereden of gehad heb met 7 uiterlijk gestopt haha, en Mo kocht ik toen ze 7 was!

Knap wordt ie sowieso want dat issie al!

Haha, ik sta in het BoktBulletin :') Wat fijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:31

dan ben je beroemd! _O-

ow 8 is een mooie leeftijd! :j
Fifi is alweer 14...

en Ferro is leuk en dat blijft 'ie vast... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:36

Geen twijfel over mogelijk!

Haha, het klinkt voor mij al heel oud en daarom baal ik nu ook een beetje harder nog, zijn we eindelijk goed en wel op weg... Moet ik die stomme poot breken... GRRR! En dan ook nog op een plek dat je denkt van :7 }:0

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:13

Mooie foto's van je knappe paard.
Dat klinkt niet goed Nouvel dat hij ondanks de pijnstillers nog kreupel is, maar misschien wel beter, dan blijven ze wel rustiger en kan het beter genezen.

Hier heeft het gisteren niet geregend alleen ging het flink waaien maar dat was het wel gelukkig.
nu weer aan het werk.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:52

Gisteravond laat heeft het hier wel flink geonweerd en geregend, maar nu is het weer stralend ;-)

Bevalt je vakantie verder Jolijn? Naar een Lippizaner fokkerij? Houd je een beetje in he?! Je hebt al een mooie dame die op je wacht thuis :+

Ah Ellis, ze is nog zo kreupel? Raar kan dat dan gaan he...Hoop dat het ineens heel snel vanzelf weer over gaat, maar anders idd toch verstandig om foto's te maken! (al kunnen ze dan natuurlijk lang niet altijd WEL ineens iets aan het probleem doen, maar toch...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:54

Haha ik hou me zeker in, gewoon voor de lol!
Verder bevalt het heelgoed, ben mooi bruin als ik straks thuis kom :)

Hier nu ook beetje bewolkt en maar 22 graden maar gaan naar een museum!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:57

Goedzo! Geniet er van!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:18

@Nouvel: aah, niet leuk! Hopelijk haalt het rusten iets uit...

@Robijntjah: ik nam het helemaal niet persoonlijk hoor, verwacht ook niet dat iedereen me hier welkom gaat heten :) Goed aan het genieten van je vakantie dus, die van ons ligt alweer een dikke maand achter ons...

Vanavond wordt Figo naar de stal gebracht en heb ik hem alvast een heel stuk dichterbij! Ik ben wel nog wat aan het twijfelen over welk voeder ik zou bijgeven (naast het ruwvoer). Heeft iemand een aan te raden merk/product?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:19

Ook nog welkom vanaf mijn kant Liesbeth, was het even vergeten;)

Ik heb een lusitano merrie van 2 jaar, en wij geven haar pavo podo grow. Dat is voor 1 en 2 jarige paarden, die van mij doet het er lekker op :)

Lastig he Ellis... Oba had laatst ook ineens last van dr achterbeen, waarschijnlijk doordat ze d'r voorbenen probeerde te ontzien..

Mijn nichtje heeft gisteren een aantal mooie foto's gemaakt van Oba en Fiela, ik zal er ff een paar showen:

Oba in een gekke bui, stijf als een plank maar goed..
Afbeelding

En Fieltje net gerold:
Afbeelding
Hier is ze echt nog een kleintje hihi

Edit: Jeeutje wat gaat de kwaliteit toch achteruit door dat uploaden....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:36

leuke foto's!
Fiela wordt al een heel paard!

Mijn 2 jarige staat op een hele korte wei overdags, 's nachts krijgt hij een grote hooitas vol met voordroog, zodat hij de hele nacht wat te doen heeft.
's Morgens en 's avonds krijgt hij een heel klein beetje Subli basisbrok (bodempje voerschep) aangevuld met grasmix en wat lucerne (emmertje vol).
's Morgens krijgt hij er een half maatschepje marstall forco bij en 's avonds wat peen en een scheutje zonnebloemolie.

Als je 'm dikker wilt hebben liesbeth kun je olie bijgeven of omega 360 mix en bietenpulp, lucerne zetten ze ook goed van aan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:46

Owwwww sorry voor de egopost, maar ik heb zo genoten van mn pony vandaag! Na zelf al twee keer met m gecrosst te hebben werd het tijd dat mijn bijrijdster een keertje ging! Moet helaas afscheid van haar gaan nemen begin september (nu nog voor 3 maanden....) en had haar gevraagd of het haar leuk leek om ook is een lesje mee te doen. Nou dat leek dr wel wat natuurlijk :D. Zie hier het resultaat:
Afbeelding

Vond het heerlijk om langs te de zijlijn te staan en genoot net zo hard mee als die twee! Nu mocht ik tenminste legaal naar pony kijken, als ik erop zit dan mag dat niet van mn instructrice :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:33

stoer peerd! 8-)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:40

@martinique: Dankjewel! Prachtige paarden heb je! Later als Figo groot is, mag hij gerust daten met Fiela :)

@Nouvel: ook bedankt voor je voedingsadvies! Momenteel moet hij eventjes op een kleiner (en minder kwalitatief) stukje weide, omdat de rest van de weides eventjes rust moet krijgen. Lucerne ga ik sowieso eventjes voor kijken!

@evdpanne: Stoere pony :) Dat crossen vind ik leuk, maar dan enkel om naar te kijken. Dressuren, al wat je wil, en een sprongetje op buitenrit nemen gaat ook nog wel, maar hiervoor ben ik een te grote angsthaas...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:12

Wat we bij de merrie hebben gedaan die bij ons kwam en echt behoorlijk aan moest gaan komen is inderdaad gewoon altijd luzerne bij de (merrie)brokken, 's ochtends kreeg ze dan in plaats van brokken geweekte kippenmaiis, das heel fijngemalen, dan liet je het een tijdje wellen in heet water zodat ze zacht en volgezogen waren, en dan dat voeren met weer luzerne er door.... dat zet heel snel aan! Maar daar moet je dan natuurlijk ook mee oppassen... bij haar was het echt van belang dat ze snel bij zou komen, maar als ze gewoon wat schraal zijn kun je het misschien beter met merriebrok e.d. proberen.
Maiis kan namelijk best schadelijk zijn omdat het niet makkelijk verteerbaar is (vandaar het weken)
Verder snachts gewoon lekker veel voordroog, dat krijgen ze allebei nog steeds, en overdag op het land, wat nu niet heel hoog meer is maar waar ze de hele dag nog wel van rond kunnen scharrelen...

Leuke crossfoto! Ook wel eens grappig om het van een afstandje te bekijken he?! Dan zie je veel beter wat er gebeurd en heb je daar zelf ook weer profijt van denk ik.

Oba en Fiela lekker gek :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:32

Mais zou ik hem nu niet bijgeven, aangezien hij met die bloedwormeninfectie zit, en ik hem geen moeilijk verteerbare dingen wil geven.
Voorlopig neig ik naar Pavo PodoGrow, gemengd met luzerne en onbeperkt voordroog. Zoals Nouvel al zei, met telkens een scheutje plantaardige olie. Bietenpulp kan ook nog.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:15

Hoe vaak krijgt hij ruwvoer? Vaker op een dag aanbieden zet ook goed aan! Arjen had wat last van de verhuizing (vermoedelijk ook wat van zijn gebit) en was schraal, hij kreeg uiteindelijk maar ietsje meer kuil dan normaal maar heb het hem in meerdere keren laten opeten, en dat zette ook snel aan bij hem! Anders tijdelijk subli seniores priores bijvoeren? (is slobber, compleet voer incl ruwvoer, wordt veel aan oude paarden gegeven. Is spotgoedkoop maar ze vinden het wel lekker, zelfs mijn kieskeur heeft het er een jaar goed op gedaan! )

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:42

Dankje, Ilsemarie! Hij krijgt z'n ruwvoer twee keer daags: 's ochtends en 's avonds.
We zullen een aantal dingen moeten uitproberen en dan ziet wat aanslaat, denk ik. Paardje krijgt alle tijd van de wereld :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:18

Heerlijk toch voor Figo :) Blijft hij deze kleur? Komt vast helemaal goed met hem!
Bij mij staan ze niet bepaald op een schrale wei, vandaar ook die dikke buiken hihi. Moeten er altijd wel goed mee uitkijken. Momenteel krijgt Fiela dus wat pavo podo grow bijgevoerd, en een klein beetje muesli, ook van pavo, nature's best ofzo? Ze hebben momenteel genoeg gras, dus krijgen ze alleen 's avonds binnen wat hooi. Lucerne geven we 's winters ook een beetje, en als ze niet op de wei staan krijgen ze 3x per dag hooi en 2x krachtvoer.

Leuke crossfoto Esther!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:31

gaat vast goed komen liesbeth met jouw goede zorgen!
ben benieuwd hoe hij er over een paar maanden uit ziet!

Ferro krijgt 's nachts wel veel voordroog, omdat hij op een kale wei staat.
Ik heb zo'n grote hooitas en die prop ik helemaal vol, zodat hij de hele nacht wat te doen heeft... :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:43

LiesbethDW schreef:
Dankje, Ilsemarie! Hij krijgt z'n ruwvoer twee keer daags: 's ochtends en 's avonds.
We zullen een aantal dingen moeten uitproberen en dan ziet wat aanslaat, denk ik. Paardje krijgt alle tijd van de wereld :)

Dan zou ik hem tussen de middag ook wat gaan geven, grote kans dat dat ookal goed aanslaat!
Succes ermee, zolang je zo goed je best doet om de beste oplossing ervoor te vinden komt het vast en zeker goed ;)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:00

Bedankt allemaal, heb er ook alle vertrouwen in dat het goedkomt :)

@martinique: hij blijft inderdaad dit kleurtje... knap he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:02

Ik heb robijn toendertijd senior priores van subli gevoerd. Is een slobber voor eigenlijk oudere paarden die weinig meer opnemen.
Werkte super!

En nu ga ik weer verder genieten van het weer :)