[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:16

Mogge allemaal!
Nog iemand die niet naar Bunschoten gaat.

Vandaag weer springlesje. Zin in!
Gisteren heeft een stalgenootje les gehad op Frío. Geloof dat ze een jaar of 13 is. Ze heeft net een andere pony omdat haar oude echt te klein was. Tot haar grote verdriet. En de nieuwe pony was waarschijnlijk door alle verandering wat ziekig geworden.
Dus aangeboden dat ze wel een keer les mocht op Frío. Ze rijdt sindskort ook bij mijn instructrice, dus dat zat wel goed.
Was heel erg leuk om te zien. Frío die super geconcentreerd was op zijn ruitertje en keurig liep. Zij rijdt erg leuk en kennelijk heb ik Frío nu ook redelijk voor elkaar zodat ze goed uit de voeten kon op hem.
Best een beetje trots :D

kim_hester

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:32

ben ff terug van weggeweest.
had vrijdag wedstrijd, had 191 (bij exinstructrice:P) en 190! en was 5e en eigenlijk 8e maar waren 7 prijzen!

donderdag Sjoukje voort eerst mee naar les gehad, moesten onderweg in de trailer haar strakker zetten want ze brak de hele boel af:P
in de hal vond ze het ook erg spannend, maar ging niet vervelend doen ofzo.
nou ze heeft een uurtje op de gang gestaan met haar fanclub (eigenaren en aanhang:P) en toen was ze aardig rustig.
rustig opgezadeld, en kleine bak in, ze vond het wel spannend dus eerst rondje gewoon laten kijken, en daarna aan het werk gezet.
toen mochten we de grote hal in, gelijk bij elkaar gereden, en ze deed het eigenlijk super, zo cool in de kop, heerlijk is dat!
les ging heel goed, moest alleen maar op de binnenhoefslag rijden en rechtuit, dus geen voltes, want dan komt ie onder t werk uit.
merkte wel aan haar dat dat moeilijk was op een gegeven moment, want ze begon wat te struikelen enzo.
waarschijnlijk gaat deze topknol nu meedoen met de shows ! :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:50

Angela – balen nog steeds geen veulen, duimen dat het snel komt

Shanna – vervelend dat je nog steeds zo last van je rug heb en balen dat je pas 10 mei terrecht kan hopelijk kunnen ze iets vinden en kunnen ze je snel helpen, en england ben ik nog nooit geweest klinkt iig leuk

Esther – fijn dat het goed met je gaat hier gaat het idd ook super :D

Anouk – gefeliciteerd met sam

Ilona – ja echt lekker dat heike zo zijn best doe mag ook wel na al de ellende van afgelopen jaar, fijn dat jij ook weer genoten hebt van chico heb je je startkaart al aangevraagd

Lisenka – ja het rijden gaat heel lekker :D, jammer dat je niet naar bunschoten ga.

Ook ik wens degene die gaan veel plezier.

Branka – en hoe ging je springles ? en leuk je stalgenootje op frio en je mag best een beetje trots zijn op frio jullie werken er ook hard voor :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:18

Springles ging goed! Frío vindt dat zo enorm leuk om te doen. Had les van een stalgenoot en mijn instructrice deed ook mee met haar jonkie (5 jarige met wat springbloed). Merkte dat met zijn 2-en springles eigenlijk prettiger is dan alleen omdat je dan tussendoor even wat meer rust pakt en wat tijd hebt om je paard weer even bij elkaar te rijden.
Zoals gezegd vindt Frío het springen vreselijk leuk en dat zorgt ervoor dat we het leuk oppakken. Hij gaat over het algemeen wel over de hindernis heen. Vandaag voor het eerst in galop op de hindernis af i.p.v. draf en dat was vooral voor mij best spannend. Maar toen ik merkte dat hij dat heel makkelijk deed vond ik het eigenlijk al snel minder spannend. Hij springt heel fijn voorwaards over de hindernis.
Helaas gooide mijn rug op het einde roet in door het eten |( Maar heb al zin in de volgende keer!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:33

Ilona: By the way, Basje komt regelmatig kijken en stapt soms de pony uit, als we hem overtuigd hebben dat we Sam echt niet gaan inspannen. :+ En Michelle is wisselend, maar we willen het ze niet opdringen. Sabrina is ook pas sinds een maand of 4 fanatiek. Als je al vroeg gaat afdwingen, krijgen ze aversie, dat heb ik al bij een aantal bevriende ouders gezien. Hun kids moeten niks hebben van paarden. Ze zijn allemaal jaloers dat die van ons paarden wel interessant vinden. Maar ja, als je daarin zelden meemag is het leuk hè?

Lisenka: We zijn naar Rosmalen geweest. Daar is een nieuw stuk geopend. In september is het afgefikt en nu wordt geleidelijk aan alles vernieuwd en dan geopend. Was een superdagje uit!

Esther: Hier was het ook nat. Was ook nodig voor het land, dus prima! Frank heeft de paardjes binnengehaald. Moest bij Sam mét regenjas even een halster aanschieten.. haha. Sam stond er van na te rillen op stal, zo eng vond ie dat!
Desje vertrouwde het toen eigenlijk ook niet meer. Vannacht staan ze binnen.
Nu is het wel droog en ik had nog willen rijden, maar dat wordt hopelijk morgen. Ben keimoe! Bunschoten was gezellig weer. Veel bekenden gezien. Ik vond de dag zelf een beetje veel van hetzelfde. Dat was wel jammer.

Kim: Phoe, een drukke sjouk en goeie punten!! Netjes gedaan!!!!

Branka Super!!! zo'n leuke springles! Dat wil ik met Sam ook nog wel proberen. En dan mag Sabine het met PRince proberen. Die rijdt Prince af en toe bij. Op de club mag ze niet meedoen aan de springlessen. Bezopen maar waar!

Nou vandaag was een leuke dag in Bunschoten. Vele bekenden gezien en gesproken en leuke dingen gezien. Ik vond het wel eenzijdig. Maar al die bekenden weer spreken maakte het wel weer heel leuk om er te zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:41

idefix4 schreef:
Branka Super!!! zo'n leuke springles! Dat wil ik met Sam ook nog wel proberen. En dan mag Sabine het met PRince proberen. Die rijdt Prince af en toe bij. Op de club mag ze niet meedoen aan de springlessen. Bezopen maar waar!

Vooral doen als je weet dat Sam het leuk vindt! Bij Frío wist ik het doordat de staleigenaar op de vorige stal hem een paar keer vrij liet springen. 1e keer moest ie overtuigt worden om te gaan, keer erna ging als vanzelf. En toen het parcours-je een keer op lage stand was blijven staan en Frío en een ander paard (die springen niet leuk vond) los werden gegooid denderde Frío er uit zichzelf overheen. Andere paard stond bij hindernisje 2 te teuten terwijl Frío al weer achter hem stond te dringen voor ronde 2 _O-
Tja, dan weet je dat je paard het wel doet. Scheelt want heb ook wel eens een meisje gezien met een paard die regelmatig langs de hindernis schoot. Meisje vond springen erg leuk, maar werd door haar paard enorm onzeker.

idefix4 schreef:
Nou vandaag was een leuke dag in Bunschoten. Vele bekenden gezien en gesproken en leuke dingen gezien. Ik vond het wel eenzijdig. Maar al die bekenden weer spreken maakte het wel weer heel leuk om er te zijn.

Ben niet heen geweest omdat ik het toch een hele rit vond. Maar begrijp dat het erg gezellig was?
Nog foto's genomen? Ben benieuwd naar de paarden!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:44

Heey
Kim: Nette punten hoor :D Gefeliciteerd :D.

Branka: Super dat de springles goed ging :D.

Shaddy vond mijn regenpak heel eng. Ze liep op de volle wei en ik moest haar naar de paddock brengen maar ze liet zich niet vangen omdat mijn regenjas schijnbaar super eng was. Uiteindelijk wel weer te pakken gekregen maar ze durfde niet dicht bij mij te lopen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:51

Ach ja baasjes kunnen er ook zo eng uit zien :). Je had Shaggy moeten zien toen die mij met krukken zag lopen :D. Dat was pas eng!! Maar dat schijnen er meer eng te vinden :P.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:52

Branka, leuk dat het zo goed ging met springen :D ! Chico kan het ook heel goed (sprong van de week nog over het schrikdraadje := haha). Maar ik durf echt niet zo heel goed.. maar ergens kriebelt het toch wel, lijkt me namelijk wel erug leuk :) ! Maar dan wel gecontroleerd, en soms make ze zulke rare sprongen (als ze niet uitkomen ofzo).. Maar wie weet komt dat vertrouwen nog wel is :D !

Anouk, hihi, je kids zijn niet verlegen iig! Lekkere praatjes hadden ze al, en bovenal, Sabrine straalde van trots toen ze vertelde over Prince :D ! Super leuk om te zien haha! Ik vond Bunschoten ook wel leuk hoor, zeker om iedereen weer te zien idd :j .

Lisenka, oef, die bult moet wel weer weg gaan is de bedoeling? Jammer dat je niet meer ging! Vanwege het veulen wat opkomst is? Heb je wel gemist hoor!

Ik ben vandaag wel naar Bunschoten geweest. Stond weer lekker te kwijlen bij al die mooie paarden :~ . Prachtig gezicht altijd weer, vind ik standaard leuk haha! Was ook erg leuk iedereen weer te zien en te babbelen :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:03

idefix4 schreef:

Heb je nog een pas de deux gezien van 2 PRE's, van Lustroso? :)

Of jij Ilona?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:09

Prinslover schreef:
Branka, leuk dat het zo goed ging met springen :D ! Chico kan het ook heel goed (sprong van de week nog over het schrikdraadje := haha). Maar ik durf echt niet zo heel goed.. maar ergens kriebelt het toch wel, lijkt me namelijk wel erug leuk :) ! Maar dan wel gecontroleerd, en soms make ze zulke rare sprongen (als ze niet uitkomen ofzo).. Maar wie weet komt dat vertrouwen nog wel is :D !

Ik ben ook geen held hoor!
Vorige keer kwam Frío paar keer niet lekker uit en sprong daardoor bijna uit stilstand over de hindernis. Was bij een dubbelsprongetje en eigenlijk vooral omdat hij steeds terug viel naar draf na de 1e hindernis. Daarom vandaag vooral gewerkt aan het doorgalopperen na de sprong en later ook om in galop een hindernis te nemen. En opvallend (voor deskundigen misschien juist niet) was dat hij in galop vloeiender springt dan vanuit draf.
Maar hoog is het allemaal nog niet, we zijn nu vooral nog bezig om handig te worden in het springen. Als dat goed gaat komt die hoogte vanzelf wel ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:11

Prinslover schreef:
Ik ben vandaag wel naar Bunschoten geweest. Stond weer lekker te kwijlen bij al die mooie paarden :~ . .....

hm, was het alleen maar kwijlen bij die paarden??? hihi

ik was er dus ook en het was weer een leuk weerzien met de barokke meiden. enne suus, deze keer was ie paars met zwart...

lisenka: als ik het zo lees niet echt heel ernstig je klachten maar wel erg vervelend. beterschap ermee. en al nieuw leven??

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:58

Leuke dag dus in Bunschoten.

Ilona: Ik ben niet gegaan omdat ik toch wel veel pijn heb. Benauwdheid is gelukkig wel veel minder.

Frank: Klachten zijn niet levensbedreigend (gelukkig), maar op het moment wel heel pijnlijk. Slik nu Ibuprofin maar helpt maar eventjes.

Eind mei moet ik sowieso naar de longarts. Krijg ik een longfunctietest. Zien of daar nog meer uitkomt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:35

iedereen het naar zijn zin gehad in bunschoten fijn om te lezen.

branka - fijn dat het springen lekker ging ik doe het ook wel eens met heike voor de afwisseling :j

Anouk - hebben jullie wel springmateriaal bij jullie thuis, anders kan je gewoon thuis wat hindernissen neerzetten :D

Ilona - heerlijk gekwijld zo te lezen ;)

Lisenka - hopelijk komt er idd wat meer uit de longtest

zondag weer wedstrijd ben benieuwd

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:17

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:58

hij heeft het wel voor elkaar om geld te krijgen ;) ik moest ook wel lachen om het woord rover..maakt het helemaal een spannend verhaal!

nog geen veulennieuws?!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:02

Even een Chicky plaatje spammen! Hint hint! Er worden te weinig barokkie foto's geplaatst hoor.. ;)
Afbeelding

Frank ghehehe! Niet alleen de paarden natuurlijk :D ! Ook de mannen _O- .

Lisenka :(:) balen hoor, die last die je ervan hebt.. heb je daarom ook niet eens moeten missen.. En miste Halley ook wel daar! En Jan, de grapjas :D ! Volgende keer beter! Gezondheid gaat voor!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:15

waren er mannen???! Toch niet weer die sexy juan van vorig jaar he! Met zn zweetplekken _O- oliebol, mn kan gemist!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:26

Het lijkt wel of ik een paar maanden in coma heb gelegen en weer wakker ben geworden in de herfst ofzo :S. Wat een poedersuiker!! Ik hoop echt dat het snel weer beter wordt!!

Ilona: Leuke foto! Als het weer beter weer wordt ga ik weer even foto's maken :). Shaggy heeft zijn zomer kleur weer een beetje terug :D. En ik heb eindelijk een reflectiescherm. Dus goed moment om te oefenen!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:37

Michelle: We hadden een mail ontvangen dat de keuring bij de Woeste Hoeve is. Als ik me dan beter voel, zijn we zeker van de partij. Wel ver weg, maar altijd gezellig.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:39

Gezellig!! Wanneer is het precies? ik hoorde alleen dat het bij de woeste hoeve was ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:04

Aaw wat een leuke foto Ilona! Ga ff bijlezen :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:20

Mn vriendin gaat ook met haar hengst naar de APTO keuring, is in ZuidHolland nog niet bekend toch?! Waar kan je zoiets vinden?

Martine, thanx, vond m ook schattig! ;)

Esther, brrr, koud en nat.. niks voor de lente nee :( . Hopelijk snel een zon en Shaggy pics!

Mies, hahaha neeeee hij niet! Er waren nieuwe vissen in de zee :P
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 03-05-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:20

Anouk hihi het stof is nu zeker weer weggespoeld? Hoorde van alles over noodweer := ga je weer even pben :)

Lisenka, getver zeg, hopelijk kunnen ze het goed behandelen.. Kan me voorstellen dat je zo ook niet op een peerd stapt inderdaad! Wooow je merrie heeft er een lekker buikje onderhangen!

Soeske, jurk?? Trouwjurk?

Esther: he getver, daar zou ik dan ook geen zin in hebben := hier speelt dat gelukkig niet, wetgeving is grotendeels van Frankrijk overgenomen op enkele punten na, wel moet de president altijd een moslim zijn maar verder is er dus gewoon vrijheid van religie. Volledige gezichtsbedekking is verboden in het openbaar, hoofddoekjes zijn zelfs al verboden voor vrouwen die voor de staat werken... Het lijkt me dat het voor Egypte ook wel heel lastig zou zijn om zo'n ommezwaai te maken, het land leeft toch grotendeels van het toerisme en als dat zou wegvallen... In Libie hebben ze ook prachtige monumenten en ruines maar daar is gewoon amper toerisme. Hier is het trouwens ook wel zo dat kinderen van een gemengd stel altijd toestemming moeten hebben van de vader om het land te verlaten, er zijn dus wel wat van die tricky dingen, maar ik zie mijn Mo daar nou niet echt moeilijk over doen.

Denise, dank je, het gaat al een stuk beter! Hij heeft ook weer helemaal zin erin, dus wie weet gaan we vandaag een klein ritje maken, maar het is wel errug heet := fijn dat Heike zo lekker gaat!

Ilona lekker he buitenrijden!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:21

Verdorie nu is flickr.com hier ineens ook al geblokkeerd! Kan ik niet meer bij m'n foto's! Lekker hoor :(