Zasread: Jaa, een rijbewijs kost een hoop centjes idd! Ik heb het geluk dat mijn ouders de helft hebben betaald. Ben ik erg blij mee, heb hem vandaag aangevraagd op het gemeentehuis, en kan hem misschien al morgen ophalen en anders donderdag
Eerst ging mijn vriendin, deze is een beetje wazig maar wel heel stoer Beetje te dichtbij maar vond hem toch iets hebben: Dan ikke, eerst even stappen: Daarna drafje, ik weet niet wat ik hier ging doen maar ik had wel lol Volgens mij schouderbinnenwaards: Tijdens schouderbinnenwaards viel hij over zijn buitenschouder, dus gaf ik heel erg buitenbeen, wat resulteerde in ruzie en de bijbehorende spurt Galopje: Ik weet niet wat we hier deden, achterwaards Ik vind iig dat ik mn onderste teugel te strak heb maar Suev zijn billen staan dr zo mooi op En de mooiste vind ik zelf:
In ieder geval heb ik wel weer gezien dat ik soms met waslijnen rijd, haha moet ik toch eens op gaan letten
Malin: Wat een onwijs gave foto's van Suevo, hij is jummie *zucht* (ik wil ook een spanjaard) Hij loopt echt mooi, hoe hoog is hij eigenlijk (jij was toch ook zo lang), want je past goed op hem. En je hoofdstel is trouwens schitterend
Idra, mooie fotos zeg! Heb vandaag les gehad op stal Moravita. Was echt heel erg leerzaam en leuk. Kijken of het ook lukt met Goya, zal morgen wel spierpijn hebben haha.
Suev ziet er weer zeer jummie uit, Malin Wat een chique hoofdstel trouwens! Was jij hem niet weer op een trensje aan het rijden bij je nieuwe instructeur? Jouw zadel zit zo te zien ook als een huis!!
Ik zie dat Suevo ook een stuk van zijn manen heeft geschuurd
Hihi thanx voor de reacties, Sanne hij is 1.64 en ik ben 1.86. Vroeger kwam ik er echt wel een beetje onder uit maar hij is lekker uitgezwaard dus daar heb ik nu niet zo veel last meer van
Nouvel schaam je
Lobke ja dat was ook zo en dat ging eigenlijk super, maar nu rijd ik zo vaak in het bos en ook veel intensiever als op mn oude stal (daar gingen we buiten bijna alleen stappen, en af en toe een stuk draven of een galopje). En dan heb ik hem liever op de dubbelgebroken pelham, dan heb ik toch wat meer controle, zeker met springen en crossen. Heb geen zin om te gaan klooien met twee hoofdstellen en twee bitten en dat is voor hem ook niet fijn. Dus dan maar weer zo
Hij heeft zelf niet geschuurd, bij hem komt het puur en alleen door de dekens. Maar zijn manen zijn sinds hij in NL is wel echt heel veel slechter geworden hoor. Echt zo zonde
Ik wil toch maar eens foto's laten maken door iemand die echt goed is in paarden fotograveren (wordt nog steeds knetterzenuwachtig van een camera maar misschien kom er daar dan ook eens vanaf ) van een fijne dressuurtraining. Dan ga ik hem helemaal opdoffen en met een wit dekje en bandages en zelf ook op sjiek Dat lijkt me super leuk om te doen, ik zou graag eens wat mooie en spectaculairdere foto's van mezelf rijdend willen hebben. Want dit was gewoon een beetje rondsturen in de regen na een buitenrit.
Eef geldt jouw aanbod nog steeds? Maar dan moet je me echt even "er over heen" helpen, of gewoon non-stop foto's maken zodat ik er helemaal niet meer bij nadenk Ben jij trouwens al verhuisd nu?
Mij viel je hoofdstel inderdaad ook al op! Ziet er mooi uit, is dat je nieuwe, of had je nog geen nieuwe?
Ja dat is mn nieuwe Het is een stang en trens maar de slip-head voor de trens is eraf, en nu heb ik alleen de pelham eraan. Ik ben er echt zoooo blij mee! Hij is wel iets lichter nog dan mn zadel maar na een paar keer olien zal dat wel minder worden. Was de jouwe ook zo licht?
Lobke het zadel en hoofdstel zijn allebei bruin met zwart en allebei van hulsebos.
Soeske ga jij je ook maar schamen hehe je ziet het verschil tussen Suevo en Licor toch wel?
Die van mij had ik al overgenomen van iemand anders, dus ik weet niet hoe die nieuw was. Hij was bij mij in ieder geval heel donkerbruin. Mijn bruine hoofdstellen die ik nog heb zijn in gebruik ook wat donkerder geworden dan toen ze nieuw waren. In gebruik wordt bruin leer altijd wel wat donkerder. Pas op met olie trouwens, daar kan het ineens wel veel donkerder van worden...
Hehe ik heb er eerst expres doorzichtige olie opgesmeerd maar dat hielp nog niet veel, en daarna zelfs een keer zwarte Er zit een soort beschermlaagje op denk ik maar ik hoop dat hij wel hetzelfde wordt als mn zadel. Die was ook een stuk lichter toen ik hem kreeg.
Hmm heb wel dichtbij foto's, ik ga even zoeken!
*edit* heb gezocht maar die staan op mn telefoon, maak morgen wel even mooie met mn camera dan kan je het beter zien!
Malin!! Gave foto´s van Suev....Hij is inderdaad ook mooi aan het uitzwaren. Bruintjes rule! (witjes en vosjes ook natuurlijk ) volgens mij ben jij heel erg voorzichtig met je handen. Mooi hoor.
Prinslover, gefeliciteerd met je rijbewijs!!! Lekker hoor, heb je ook al een autootje of heb ik daar overheen gelezen??
Ik heb gisteren voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden. Helaas zaten er toch keilkussens onder.(heb ik volgens mij gisteren al verteld ) Sam leek daar geen last van te hebben. Het zadel lijkt wel heel groot, en voelt echt enorm groot. Zeker omdat Sam zo kort is en ik natuurlijk een tijd zonder zadel of met een zeer close contact zadel heb gereden. Eigenlijk ging hij hartstikke lekker, hij kon goed ontspannen. Het nadeel dan is dat hij al snel weer gaat struikelen. Hij moet echt zijn balans zoeken. Ik moet ook niet vergeten dat hij eigenlijk nog hartstikke groen is. We hebben wel bosritten gemaakt maar zijn nooit echt aan het trainen geslagen. Daar gaan we nu dus mee beginnen. Ik hoop dat hij snel van het struikelen af is en dat hij achter wat beter en ruimer gaat stappen. Hij zet nu nog hele korte pasjes omdat hij zijn rug niet los durft te laten. Veel lang en laag dus en van daaruit weer oppakken. Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met ons!
Voor ik het vergeet. Gisteren ook voor het eerst met Siemie een prik wezen halen. Dit keer geen allergische reactie!! We zetten mooi door dus... Even naar voor haar want ze wordt panisch van prikken, als het helpt is het dat allemaal mooi waard! De bulten op haar hoofdje barsten wel open. Er komt niets uit verder, komt gewoon door uitdroging vermoed ik....wel zielig hoor.
Ja ben heel voorzichtig met mijn handen, wil gewoon minimale druk (Suev kan ook niet tegen teveel druk) en dat gaat heel goed. Al moest ik er wel altijd voor waken dat hij er dan niet achter kroop, maar tegenwoordig gaat dat eigenlijk heel lekker.
Cojolly hahaha nee dat snapt niemand, het is gewoon een beetje stom Maar ik was lekker aan het rijden, zodra mn vriendin de camera pakte ging ik anders en meer gespannen rijden. Het viel haar ook gelijk op en ze zei het dan ook gelijk. Ik ga dan op de een of andere manier vooral meer druk aan de voorkant geven omdat ik dan juist wil dat hij mooi loopt terwijl ik dan juist het tegenovergestelde bereik, want hoe meer druk ik geef hoe meer Suev spant. Het rare is dat ik dit ook weet en daar als er niemand foto's maak, dus wel continue bij stilsta Het gevolg van te veel druk is dat hij zijn nek gaat opfrommelen en krabbelig gaat lopen en dat wil je nou net niet op foto's En dan roep ik meestal heel hard "Laat maar, het gaat toch niet lukken vandaag" en dat is dus ook een van de redenen dat ik zo weinig rijfoto's heb
Marit gelukkig voor Siem, nou heel hard duimen dat het alleen maar beter gaat. Wat zijn dat voor bulten eigenlijk? En nee dat van je zadel had je volgens mij in dit topic nog niet verteld, maar zo lang Sam er goed mee loopt, lekker rijden hoor! Suev deed dat ook in het begin als je hem weer op begon te pakken, dat struikelen. Dat gaat vanzelf weer over maar eigenlijk moet Sam nog helemaal dressuurmatig leren lopen dus vreemd is het zeker niet! Wat bij Suevo ook goed geholpen heeft is hem op de juiste manier dressuurmatig longeren, en dan lang en laag, over zijn rug. Niet met bijzets maar met touwtjes, en dan best los bijzetten zodat hij zijn eigen evenwicht kan gaan vinden en ook nog met zijn neusje eruit en omhoog kan als dat voor hem op dat moment even nodig is. Hier kan je zijn bovenlijn goed mee trainen en hem fijn sterk maken. Het voordeel is dat je het onbelast doet, en dat hij (wat je waarschijnlijk met je bijzets ook al hebt gezien) dan zijn rug lekker los gaat laten, en dat ook leert te durven. En als hij aan de longe groter gaat lopen kweekt hij meer spieren, waardoor het makkelijker wordt voor hem om het onder de man ook te doen. Vergeet niet dat lang en laag voor een paard 1 van de moeilijkste houdingen is omdat hij dan het minste steun heeft aan jou!
Gister had Picasso slokdarmverstopping. Het was echt heel ernstig, er kwam allemaal bloed, slijm en gras uit z'n neus en mond, het stroomde er echt zo uit. Hij moest ook vaak slijm ophoesten en hij wilde niet meer lopen. Hij piepte echt van de pijn en z'n ogen draaide helemaal weg, hij kon gewoon weg nauwelijk ademhalen. Het was gewoon zo intens zielig om hem zo te zien, de dierenarts was met spoed naar ons toegekomen maar had oponthoud tussendoor (verkeerde weg). Picasso wilde nauwelijks staan, en hij wilde z'n hoofd niet bewegen. Hij maakte elke keer een bolle rug en hoofd laag, en hij ademde heel kort en onregelmatig.
Gelukkig is de dierenarts er na een halfuur bij gekomen. Hij heeft vanalles onderzocht en gelukkig bleek alles goed te zijn gegaan (het ging weer doorstromen, Picasso had het zelf uitgehoest). Maar z'n hele keelwand is kapot, dus hij mocht gister geen eten. Het gaat gelukkig iets beter vandaag en hij kon vanochtend in de wei nog wel showen voor de mooie merries.
Inderdaad. Vooral omdat ik niet dichtbij 'm mocht komen, hij had gewoon veel pijn. Het was echt zo intens zielig om te zien. Echt gewoon niet te beschrijven, ik was helemaal in paniek. Want wat wil je als je paard niet meer wil bewegen, en ook niet meer staan en er stroomt bloed uit neus en mond. Gelukkig is m'n stalgenootje (elmiran) bij me gebleven en heeft me geholpen om Picasso ook een beetje rustig te krijgen. We hebben samen gewacht op de dierenarts.
Nou meid wat zal jij stress gehad hebben!! Vreselijk als dan de dierenarts nog lang duurt ook! Gelukkig gaat het nu wat beter, hopelijk knapt ie gauw helemaal op meid! Veel beterschap jouw kant op!