[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:13

Ik ben geen lid maar ik zou wel graag naar friesian proms willen gaan.. dus we zien volgende week wel hoe het ervoor staat met de kaartverkoop.

Fijn dat ie zo braaf is lobkewikjem!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:43

Lobke, wauw, goed zeg!! Genieten lijkt me. Fijn dat het zo verloopt.

Leuk dat er al enthousiastelingen zijn voor de keuring.
Wij gaan ook voor de Proms en voor de keuring.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:44

Lys_PPA schreef:
Ik ben geen lid maar ik zou wel graag naar friesian proms willen gaan.. dus we zien volgende week wel hoe het ervoor staat met de kaartverkoop.

Dan ben je al te laat...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:01

Absolem schreef:
Lys_PPA schreef:

Dan ben je al te laat...

Tja ook geen probleem.. T komt zoals het komt en ik wist dat de kans dat het uitverkocht zou zijn erg groot was, dus lig er niet wakker van :P

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:30

Ik zou kaarten halen voor Frisian proms maar werd 2x van de site geknikkerd op het moment van bestelllen. 3e poging lukte het bestellen maar lag de ing app eruit dus kon niet betalen. Nu werken m’n kortingscodes niet meer. Wat een ge-emmer. |o

Ik ben wat afwezig geweest. Kan het plezier in de paarden even niet zo goed vinden.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:01

Naar de hengstenkeuring lijkt mij wel weer erg gaaf, maar denk toch niet dat het doorgaat live. Denk dat het weer voor de tv wordt...

Wat een leuke braverd lobkje! Scheelt altijd een hoop als ze al voor de wagen gelopen hebben.

Ik herken de binnenbak van manege Gaasterland :D

Hier nog tips voor de contragalop?
Merrie vindt het erg lastig en drukt haar rug dan weg. Vervolgens valt ze uiteraard dan of in draf of ze springt over.

Een gebroken lijn gaat wel al aardig goed.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:12

Getty_Maan schreef:
Naar de hengstenkeuring lijkt mij wel weer erg gaaf, maar denk toch niet dat het doorgaat live. Denk dat het weer voor de tv wordt...

Wat een leuke braverd lobkje! Scheelt altijd een hoop als ze al voor de wagen gelopen hebben.

Merrie vindt het erg lastig en drukt haar rug dan weg. Vervolgens valt ze uiteraard dan of in draf of ze springt over.

Is niet te missen deze binnenbak! Is mijn thuis basis voor de binnenbak.

Erg blij dat hij zo braaf is ben zelf 6 weken terug bevallen en nu hoop ik over enkele weken zelf weer te kunnen opstappen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:40

Vind de kaartverkoop erg snel gaan := Dit wordt mijn eerste keer dus wist niet zo goed welke plekken 'goed' zijn..

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:42

Getty_Maan schreef:

Als je een flauwe bocht doet?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:49

lobkewikjem schreef:
Getty_Maan schreef:

Is niet te missen deze binnenbak! Is mijn thuis basis voor de binnenbak.

Erg blij dat hij zo braaf is ben zelf 6 weken terug bevallen en nu hoop ik over enkele weken zelf weer te kunnen opstappen.

Oh wat heerlijk!! Dan kan je zo het bos in. Ik woon vlakbij Sneek en heb volgende week zondag daar wedstrijd en ook ga ik daar altijd heerlijk het bos in. Dat moet binnenkort ook weer even.

Denneboom bedankt voor de tip!

Vanavond les gehad en het is zowaar gelukt!

Thornforest, ik lees nu pas je bericht. Ik hoop dat je gauw het plezier in de paarden weer terug hebt. Weet niet wat er aan de hand is, maar maak er geen moeten van :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:29

Ben weer 'ff' weggeweest hier :P Maar wij ook kaartjes weten te bemachtigen :):) Zin in!!! Hoe het met de corona-maatregelen enz. zit, zien we dan wel weer :P

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:42

xXutopiaXx schreef:
Ben weer 'ff' weggeweest hier :P Maar wij ook kaartjes weten te bemachtigen :):) Zin in!!! Hoe het met de corona-maatregelen enz. zit, zien we dan wel weer :P

Ja, heb toch ook maar 2 besteld.

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het met Dije is afgelopen?

Ik volgde joun topic altijd, maar daar plaatste je niet meer :D

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:54

Ik ben ook benieuwd naar je Dije update :+

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:30

Getty_Maan: Fijn! Ik deed altijd eerst flauwe bochten en naar mate ze sterker worden steeds scherpere bochten :)

Utopia: ik ben ook wel benieuwd!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:33

Thornforest wat k*t zeg :( ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar hopelijk kun je het plezier weer terugvinden.

Ik ga niet naar de hengstenkeuring. Wel heel leuk voor degenen die wel gaan! Denk dat ik wel even vanaf de bank ga kijken haha :D

Hier gaat het goed! Deze week 2x op Mier gezeten. Hij is zooo braaf. Hij is zadelmak gemaakt maar daarna weer een jaar op het land gezet dus ik was de eerste die er weer op zat :o Uiteraard na grondwerk en met begeleiding hoor, maar ik ben super trots op hem <3

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:00

Geen gekkigheden hier verder hoor, gelukkig. Gewoon even een dipje. Komt wel weer goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nanne staat weer lekker warm op stal. Zijn manen vallen nu beide kanten op. Ben benieuwd of dat zo blijft of dat het weer terug naar 1 kant valt. Helaas heeft hij aan z’n voorpluk lopen schuren.

Sierou loopt niet heel fijn. Heb het gevoel dat ze last van de spieren heeft. Ze is recent verhuisd naar een paddock paradise dus staat 24/7 buiten. Heb haar nu maar een deken opgedaan, even kijken of dat verschil maakt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:03

Thorngorrest, kan inderdaad even duren voor Sierou haar draai gevonden heeft.
Hier de overgang van s nachts stal naar 24/7 buiten gemaakt.
Duurde 2 maanden voordat ze gingen liggen.

En waarschijnlijk ook ander voer ... doet ook wat natuurlijk.
Heb je goed dat ze een deken heeft

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:00

Nanne ziet er wel heel goed uit!

Hier loopt hiske al met een 200grams rond, omdat ze tegenwoordig ook altijd buiten kan staan. Ook zij was stijf.

Sirou zal wel even wennen moeten, kan je nagaan hoeveel stil ze anders staan.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:49

Getty_Maan, herkenbaar. Mier heeft ook al 240 op liggen nu om soortgelijke reden.

Vanochtend even met m’n jongste samen naar stal geweest. Zoo leuk, ze is 2,5 en totaal niet bang. Mier vond haar ook erg interessant haha.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:02

Getty Maan,

Ja hier ook al poosje 200gr.
Ze hebben gewoon een stal met strooisel, maar mogen zelf kiezen.

De keuze van de dames is poepen en piesen in de stal en slapen in de paddock. Oke dan maar.

Wat lief Notrouble!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:50

Ik heb even een paar vraagjes aan de kenners hier. Mijn vorige paard heb ik het geld overgemaakt, het paspoort en het paard meegenomen en we leefden nog lang en gelukkig, dus met dat hele KFPS heb ik nooit veel te maken gehad.
Nu heb ik twee paardjes op het oog, drie en 4-jarige merries. Het wordt waarschijnlijk een van die twee. Nu lijkt het me ook wel leuk om eens naar een keuring te gaan, gewoon om dat ook eens meegemaakt te hebben. wil wel eens een veulentje maar wordt geen fanatieke fokker. Ik ken een stal hier in de buurt die ze keuringsklaar maken en daar heeft mijn familie die daar ook paarden in training hebben goede ervaringen mee. Ik geloof als je het officieel doet dat je dan het paspoort van je paard binnen twee weken na aankoop naar het KFPS moet sturen, en dat het paard dan officieel op je naam gezet wordt en dan ben je dus ook lid van KFPS. Moet dit als ik er mee naar de keuring wil gelijk na aankoop? Of kan ik het ook net zo doen als bij mijn vorige paard en als ik dan besluit dat ik volgend jaar naar de keuring wil dat ik dat dan alsnog doe? Volgend jaar zijn de dames vier en vijf, kun je dan nog gewoon beginnen met hen op de keuring aan te bieden of ben je dan eigenlijk al te laat en heb je nadeel ten opzichte van de paarden die al als driejarige op de keuring zijn geweest?
Alvast bedankt!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:58

Nynkex01 schreef:
Ik heb even een paar vraagjes aan de kenners hier. Mijn vorige paard heb ik het geld overgemaakt, het paspoort en het paard meegenomen en we leefden nog lang en gelukkig, dus met dat hele KFPS heb ik nooit veel te maken gehad.
Nu heb ik twee paardjes op het oog, drie en 4-jarige merries. Het wordt waarschijnlijk een van die twee. Nu lijkt het me ook wel leuk om eens naar een keuring te gaan, gewoon om dat ook eens meegemaakt te hebben. wil wel eens een veulentje maar wordt geen fanatieke fokker. Ik ken een stal hier in de buurt die ze keuringsklaar maken en daar heeft mijn familie die daar ook paarden in training hebben goede ervaringen mee. Ik geloof als je het officieel doet dat je dan het paspoort van je paard binnen twee weken na aankoop naar het KFPS moet sturen, en dat het paard dan officieel op je naam gezet wordt en dan ben je dus ook lid van KFPS. Moet dit als ik er mee naar de keuring wil gelijk na aankoop? Of kan ik het ook net zo doen als bij mijn vorige paard en als ik dan besluit dat ik volgend jaar naar de keuring wil dat ik dat dan alsnog doe? Volgend jaar zijn de dames vier en vijf, kun je dan nog gewoon beginnen met hen op de keuring aan te bieden of ben je dan eigenlijk al te laat en heb je nadeel ten opzichte van de paarden die al als driejarige op de keuring zijn geweest?
Alvast bedankt!

Kan wanneer jij er zin in hebt. De mijne heb ik al twee jaar en ook nog niet op mijn naam gezet.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:23

Maar kun je dan als ze te laat op jouw naam worden gezet nog wel naar de keuring?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:31

Nynkex01 schreef:
Maar kun je dan als ze te laat op jouw naam worden gezet nog wel naar de keuring?

Dat hele twee weken na aankoop verhaal heb ik nog nooit gehoord.
Dus ik zou me geen zorgen maken hoor. De mijne gaat ook volgend jaar naar hengstenkeuring. En die laat ik een maand of twee er voor op mijn naam zetten.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:49

Top dan doe ik dat ook. Kun je je lidmaatschap van het KFPS na de keuring ook weer opzeggen? Of ben je dan je resultaten kwijt? Vind het een dure club… ;)