Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:35

Ik begrijp er niks van maar 2x 1e met 184 en 188 punten.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:43

Kijk... dat is ook een keer leuk ;)
Van harte gefeliciteerd!!

Enne... soms voelt het slechter dan het eruit ziet hoor. Daar kunnen echt werelden van verschil in zitten, hoe gek dat ook klinkt.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:45

Ha! Goed zeg! Gefeliciteerd!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:47

Hier een beetje gefrustreerd weer thuis gekomen. Ik heb niet fijn gereden en dat ligt niet aan Carolien maar aan mij. Ik ervaar erg veel spanning zodra ik de baan in kom en daardoor blokkeer ik volledig en daardoor blokkeert Carolien ook. Zij doet echt heel erg haar best maar door mij wordt ze afgeremd en wordt ze ook strak (hoezo spiegelen).
Ik ben me nu aan het verdiepen in een mentale training want ik moet echt leren om die spanning kwijt te raken. Thuis in de training kunnen we bijna een M2 proef neerzetten maar op concours lukt het me net aan om 175 in de M1 te rijden. Daar moet dus eerst nodig wat aan gedaan worden.
Vandaag had ik 173 en 174, viel me nog mee want het voelde waardeloos.........

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:58

Jammer Els.. Kun je dat niet aangeven bij die training die je nu volgt?
Vraag me af hoe dat komt trouwens. Je bent inmiddels M. Heb je er in de B enzo geen last van gehad dan?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:07

ik had er in de B en L ook last van maar blijkbaar kon ik toen toch goede proeven neerzetten. In de M is alles zowiezo een stuk strenger en dan valt dat verstrakken des te meer op en wordt harder afgerekend. Ik heb wel een vermoeden waardoor het komt en dat heeft voornamelijk met mijn verleden te maken. De oorzaak weet ik dus (denk ik) wel maar niet hoe ik er mee om moet gaan. Pas als ik daarmee om kan gaan en de spanning kan laten afvloeien bij mezelf, kan ik ook in de M1 hogere punten rijden.
Ik heb inmiddels naar 2 mentale coaches een mail gestuurd voor info, dus ik ben benieuwd.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:10

Oh wat goed! Ik ben benieuwd wat zij voor je kunnen doen.
Ik blijf dat ook lastig vinden. Ik merk wel dat mijn omgeving, diegene die mee gaan er ook invloed op hebben. Ik had er vrijdag ook stuk minder last van. Maar goed nu loopt ze dus weer lekker dus ik hoop niet dat ik daardoor juist weer spanning op ga bouwen.

banka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:15

Ik heb gedeeltes gezien van de B en L. Vond het mooi.

banka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:16

In Sonnega bedoel ik.

banka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:18

Een vraag aan bovenstaande ruiters.
jullie rijden ook op Friezen. Deden jullie wel of niet aan deze finale mee.
sommigen niet. Gingen naar andere wedstrijden zo te lezen.
waarom niet naar Sonnega en wel naar een andere wedstrijd?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:20

Vanaf wanneer heb je de B gezien? Dan heb je mij zeker net gemist? ik startte als 3e (met jasje met kort voorpand en geen knot onder m'n cap uit omdat ik kort haar heb)

banka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:26

Jij reed mee aan die wedstrijd.
weet niet of ik je gezien heb. Lijken veel opelkaar.
hoe vond je het?
Had je een goede uitslag?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:35

Suusenmalvin schreef:
Even een ego post hoor. Gister onze eerste wedstrijd samen gereden en twee keer 191 punten gereden. Één keer een 1e plaats en één keer een 2e plaats. Zoooooo Super trots op Fem!
Zometeen mogen we nog een keer *\o/*

gefeliciteerd en succes voor straks

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:37

berdien85 schreef:
Oh wat goed! Ik ben benieuwd wat zij voor je kunnen doen.
Ik blijf dat ook lastig vinden. Ik merk wel dat mijn omgeving, diegene die mee gaan er ook invloed op hebben. Ik had er vrijdag ook stuk minder last van. Maar goed nu loopt ze dus weer lekker dus ik hoop niet dat ik daardoor juist weer spanning op ga bouwen.

Ik merk aan mezelf dat als ik de vorige wedstrijd winst heb gereden, dat ik dan een stuk relaxter ben. Soort van verkeerde prestatiedrang dus en dat is op zich niet zo erg maar moet niet alles overheersen wat het op dit moment wel doet bij mij.
Ik heb inmiddels al 1 mentale coach aan de telefoon gehad en dat was een prettig gesprek. Ik wacht nog even reactie van de andere af.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:42

banka schreef:
Een vraag aan bovenstaande ruiters.
jullie rijden ook op Friezen. Deden jullie wel of niet aan deze finale mee.
sommigen niet. Gingen naar andere wedstrijden zo te lezen.
waarom niet naar Sonnega en wel naar een andere wedstrijd?

Ik heb vorige indoorseizoen wel meegedaan aan de indoorcompetitie maar je moet er vaak ver voor rijden om dan maar 1 proef te kunnen rijden. Bovendien rijden er in de hogere klasses veel profs mee die meerdere paarden al in Z of subtop hebben uitgebracht. Daar kun je nauwelijks tegen op boksen als amateurtje met maar 1 paard. Ik heb het er dan gewoon niet voor over om zo ver te rijden voor de selectiewedstrijden, voor maar 1 proef, en van tevoren al te weten dat je toch niet naar de finale kunt omdat al die topruiters al geselecteerd zijn voor de finale. Let wel: die topruiters verdienen het om in de finale te rijden omdat ze gewoon goed zijn en goede paarden hebben. Maar de aardigheid is er daardoor wel af voor de doorsnee-amateur.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:56

Ik heb ook veel last van spanning en ga me dus niet aan selectiewedstrijden en kampioenschappen wagen. Dat levert zoveel meer extra spanning op. En dat kan ik gewoon heel lastig dan relativeren. Dus dat doe ik gewoon niet. En het is vaak ook maar 1 proef hier in het noorden. De tweede rij ik bijna altijd beter.. Dus gewoon niet ons ding.

Ik heb echt onwijs baat gehad bij die training van het ruiterbalanscentrum Els. Het heeft wel even geduurd hoor. En nu ik in m'n wedstrijd outfit klaar sta, merk ik gewoon al dat m'n hartslag hoger is. Paard en wedstrijd nog niet eens in beeld. Maar ik kan dat wel steeds iets beter los laten. Maar nu ook. Moet eigenlijk nog 1 wp. Gister domme foutjes gemaakt die we vorige wedstrijd wel goed deden. Dan MOET dat goed en hoe meer druk ik erop leg, hoe meer Syb d'r eigen ding gaat doen (voorheen stil staan, tegenwoordig stuiteren en wissels springen).. Dus ik moet mezelf echt voorhouden dat het zo averechts werkt. Maar daar hebben ik en mijn hoofd nog wel regelmatig ruzie over...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:48

Ik start daar niet branka veel te ver voor ons en wat caro-marjah en sanet zeggen tegen de profs kunnen wij niet op. En geeft veel te veel spanning wat overslaat op mijn paard. Ga ik veel liever in de buurt op stap en samen genieten.

Vandaag zelf douwe weer kunnen laden op de trailer dat zijn voor mij de kleine dingen die er toe doen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:32

Super laura gefeliciteerd!!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:50

Mooie punten Laura valt dan toch niet tegen!

Vervelend Caro ik kan je er niet mee helpen maar wel goed dat je hulpt gaat zoeken ik hoop dat ze je ermee kunnen helpen zodat je lekker verder kan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:59

Blijkbaar voelt douwe heel anders dan het eruit ziet. Ik ben heel streng voor ons. Thuis gaat het zoveel makkelijker.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:16

Gefeliciteerd met je punten Laura! Ook fijn toch als het juist mee valt!

Jammer Caro_MarjaH, en vaker starten? Om er misschien meer routine/ritme in te krijgen? Dat prestatie drang heb ik ook, als indd de vorige wedstrijd slecht ging MOET ik beter rijden dan vorige keer.. en dat is funest..
Zo'n mental coach heb ik vaker positieve verhalen over gehoord, hoop dat het je gaat helpen!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:22

Estherr__1 schreef:
Gefeliciteerd met je punten Laura! Ook fijn toch als het juist mee valt!

Jammer Caro_MarjaH, en vaker starten? Om er misschien meer routine/ritme in te krijgen? Dat prestatie drang heb ik ook, als indd de vorige wedstrijd slecht ging MOET ik beter rijden dan vorige keer.. en dat is funest..
Zo'n mental coach heb ik vaker positieve verhalen over gehoord, hoop dat het je gaat helpen!

Ik start al 2-3 x per maand, lijkt me wel genoeg toch?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:31

Wauw wat ga je vaak. Wij gaan 1 x in de maand soms 2 x.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:40

zo dat is inderdaad heel veel en denk dan juist frustrerender als het niet gaat.
ik heb zoiets van liever 1 x goed dan 3 x slecht
ok het lukt me nu in 1 x ook niet hahaha, maar indoorseizoen is niet ons ding denk ik.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:41

Mijne ook niet vrees ik haha.