[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:49

Volgens mij ging het hier laatst over het feit dat ik kur maak...
Hier een voorbeeldje:

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:13

JeanleGrand schreef:
Annash schreef:
Ik ben benieuwd naar Altanera/Halley!

Nou Shanna, Altanera is momenteel een luchtballon. Ze is al uitgerekend, dus kom er maar uit...
Afbeelding

Toch trekt ze nog een sprintje.
Afbeelding

:wow: :wow:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:51

Lisenka: Zelf rijdt ze een behoorlijk niveau, maar lesgeven is een gave die je er niet bijkrijgt als je zo goed kan rijden hè? Maar ik baal er wel van. Ik ga toch om te leren en als ik dan zo een uur aan het tobben ben, ga ik met een ontevreden gevoel naar huis. Vandaag heeft Frank daar wat verandering in gebracht. :P
Ik heb gegoogled op de aandoening. Ik had er nog niet van gehoord. Ik lees dat het een vorm van reuma is en dat je dan ook een ECG moet om een hartaandoening uit te sluiten. Dat is niet misselijk! Brrrr
Wel jammer dat je Esperanza weer moet laten staan, maar ja, je gezondheid is belangrijker!

Garny: Nou, kom gerust wat water brengen hier! stofwolken zat nog hier. Hier mag de regen van vannacht geen naam hebben. Het is hier nog steeds heel droog, maar daar bij Alkmaar overdrijven ze alles hè? Meters sneeuw in de winter, bosbranden in de lente en nu spoelen ze na een regenbuitje al weer weg. :P Dan zitten we hier in de Bommelerwaard nogal bekaaid. Als het in de rest van het land slecht weer is, dan wil het ons regelmatig nog overslaan. De rivieren houden hier veel tegen.
Ik heb ook connecties in het Noorden van Nederland. Haha, mijn tantes wonen in Niedorp en Schoorldam, mijn opa was een Waarlander. Weet je dat ook te liggen?

Suus: Hier heb ik geen druppel water gezien! Ja, heel even wat gemiezer, toen de balonnen de lucht in moesten! Verder wel koud en bewolkt, maar geen druppel regen! Foto van de jurk please!!! En een ticket Spanje, als je oplet kun je die voor een beetje hebben!

Shanna: Ook bij jou, gezondheid is belangrijk! Mijn zusje heeft jaren in Duitsland gewerkt tussen de paarden en haar rug is volledig stuk hoor. Ze kan soms de klep van de trailer niet eens dicht doen. Dus denk aan je gezondheid! Maar kinderen zijn ook zwaar hoor als je rug zwak is!

Esther: als ze zo gaan praten, haak ik af! Als ik van een zadelmaker een goed passend zadel aangemeten heb gekregen, dan zou het kunnen dat het paard beter is ontwikkeld en daardoor kan het zadel te smal worden. Maar waardeloos liggend en 'dit zadel past wel' is hier voortaan exit. Dan weet ik dat ik te maken heb met een 'verkoper' en niet met iemand met visie. Maar ja, de zadelmaker kan een verhaal heel goed brengen en wat de één goed vindt, vindt de ander weer waardeloos. Dat is helemaal waar. Vandaar ook dat er tegenwoordig een NVZR bestaat. Die streven als het goed is naar meer duidelijkheid voor ons onwetende ruiters. Maar dat is heel veel werk en dat gaat nog wel even duren. Maar hun site staat wel bol van de tips om zelf wat beter te leren kijken als beginner!
Wie had dit zadel aangemeten?

Jan: Tjee!!! Zijn het er geen 2? Die is dik zeg! Ik val om van benieuwdheid! En naar de naam. Jullie hebben daarin altijd zo veel inspiratie! Elke keer weer een verrassend mooie naam.

Angela: Dat zal mss merries ook een beetje eigen zijn? Ik ken een Fjord, waar je ook alleen maar ruintjes bij kan zetten. Een andere merrie wordt gegarandeerd het hek over getimmerd.

Lisenka: Zalamera is zeker ook een beauty!!!

Shanna: Waar komt die muziek vandaan? Ik dacht in eerste instantie aan dances with wolves. :o Jammer dat de muziek een beetje blikkerig overkomt op het filmpje, maar daar ontkom je niet aan hè? Ziet er goed uit in elk geval!

Lisenka: Ik heb al een keer of 4 vernieuwd, maar helaas... nog geen veulen.. hihi. Morgen kom ik weer checken. Hopen dat het er is dan, want dan zien we jullie op 2 mei mss?

Net weer gereden met het trio. Eerst Sabrina op Prince zonder zadel weer. En jaaaaah! Ze kan het!!! Draven zonder zadel! Ze is er ook een keer of 4 afgegleden met een schaterlach, maar het is ook een paar keer gelukt en helemaal alleen! Toen er nog even op staan en afgesloten. Daarna heb ik de kids op bed gelegd en Frank heeft Desje geplaagd. Toen ik kwam om Sam te poetsen was Frank ook al aan het ronddobberen zonder zadel. Sam poetsen in de wei is een uitdaging. Dan merk ik wel, dat Sam heel honkvast is. Nieuwe acties zijn zondermeer eng. Maar uiteindelijk snapte hij me en bleef ie redelijk stilstaan. Toen hoofdstel om en ik wilde hem zadelen, maar daar was ie het niet mee eens. Gewoonlijk kan ik hem makkelijk buiten opzadelen. Met rijden was hij even heel opgefokt, maar dat was al snel over en toen heb ik van Frank dik 3 kwartier les gehad. Ik heb wel meteen mijn beugels weer op de maat gezet van Suus en nu ik een weekje met een gaatje langer heb gereden, voel ik nog duidelijker, waarom ze zo kort moeten. Maar mijn balans is compleet zoek. Daar zoek ik echt stevig naar. Uiteindelijk kreeg ik Sam wel onder appel, maar er ligt nog wel wat werk! :+ Frank heeft mijn andere zadel ook eens uitgeprobeerd en dat viel hem tegen! Hoewel hij volledig goed zat in het zadel, voelde dat voor hem helemaal niet zo. Het was enorm wennen voor hem, maar daardoor maakte hij veel soortgelijke fouten als ik en dat was wel confronterend. Maar er zit weer een klein beetje minder dip in mijn rijden. Ik kon in elk geval goed afsluiten. Ik stelde nog voor dat Frank ook op Sam zou stappen zonder zadel, maar nee, dat vond ie geen goed plan! :+

Ow ja en nog een editje.. haha. Sabrina zat vanmiddag koninginnedag te kijken op tv. Ziet ze die ruiters ringsteken in volle galop zonder zadel en zo die ring aanpikken. Man! Die ogen vielen bijna uit haar hoofd haha! Dat vond ze echt heel erg knap! Dus vandaar dat ze vanavond happiger was om de draf te kunnen. Als die kerels dat konden, kon zij wel een drafje. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:03

idefix4 schreef:
Shanna: Waar komt die muziek vandaan? Ik dacht in eerste instantie aan dances with wolves. :o Jammer dat de muziek een beetje blikkerig overkomt op het filmpje, maar daar ontkom je niet aan hè? Ziet er goed uit in elk geval!

Blikkerig ontkom je idd niet snel aan als je het met een videocamera opneemt. Gelukkig is de muziekversie wel van topkwaliteit. ;)
Muziek (stap/draf) komt van mijn all time favourite movie! TWISTER! Haha.
Galop is uit één van de zoveel Harry Potter-films, maar vraag me niet welke... dat ben ik 'ff kwijt.

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:56

Aha! Twister! Jaaah, die is ook gaaf! Ligt hier in de kast zelfs. Ik dacht de muziek al te herkennen.

Later bedacht ik me dat de film Spirit ook erg gave muziek heeft voor een kur. Maar idd een heel mooi ontwerp. Ik hoop dat ik je ooit nog eens om hulp moet vragen hierin... ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:14

Mag altijd! Ik ben zelf ook gek op filmmuziek voor een kur. Staat bij mij met stip op nummer 1. ;)

En Lisenka, Altanera al een veulie? :P

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:51

He allemaal, ben ik ook weer even. Deze week is mijn paardenbeebje Mistico verhuisd naar de opfok. Dat ging erg goed, hij stond in no time op de wagen en heeft zich keurig gedragen.

Lisenka, ik lees net dat je misschien SvTietze hebt. Ik heb het ook, maar gelukkig vrij weinig last van. Een ECG is trouwens niet nodig hoor, als je Tietze hebt. Wel om cardiale klachten uit te sluiten als ze de diagnose nog niet gesteld hebben. Het is eigenlijk niet iets waar niet mee te leven valt, ook al gaat het niet meer over. Ik hoop voor jou dat je er ook niet al te veel last van hebt/krijgt.

Ik reageer later wel even verder bij, moet nog veel in huis doen als ik morgen naar Bunschoten wil. Gaan er nog meer mensen die kant op??

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:25

Jennifer: Wat toevallig dat jij er ook last van hebt. Wist ook niet wat het was en heb er op internet heel wat over gevonden.
ECG heb ik al gehad op 16 april. De huisarts wilde een longembolie uitsluiten, omdat ik zoveel pijn aan de rechterkant van mijn borstkas had. Ik dacht zelf aan een soort van spierpijn. Heb wel vrij veel pijn en ben benauwd. Is per dag verschillend. Wat doe jij er verder aan als je er last van hebt?
Fijn dat je paardje in de opfok staat. Waar staat hij?

Anouk: Niveau van rijden zegt inderdaad niets. Instructrice moet het over kunnen brengen en je moet zelf ook een klik hebben met de instructie.
Sabrina is dus lekker bezig met Prince. Gelukkig dat jij ook weer lekker hebt kunnen rijden op Sam.

Hier nog geen veulen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:07

Verdorie :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:32

Heey

Anouk: Fijn dat je toch wel lekker hebt gereden :). Shaddy kan idd vooral merrie's niet uitstaan maar lang niet alle ruinen zijn veilig := bijv. de enigste ruin bij ons ( de rest is allemaal merrie). Als je die 2 samen zet mept en rent ze net zolang tot hij plat op de grond ligt.

Shaddy is vandaag jarig. Ze word 6 jaar :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:53

Annash schreef:
Mag altijd! Ik ben zelf ook gek op filmmuziek voor een kur. Staat bij mij met stip op nummer 1. ;)

Een kur met de muziek van dirty dancing lijkt mij ook wel leuk, wordt altijd zo vrolijk van die muziek :).

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:53

Angela: Gefeliciteerd met Shaddy.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:41

evdpanne schreef:
Annash schreef:

Een kur met de muziek van dirty dancing lijkt mij ook wel leuk, wordt altijd zo vrolijk van die muziek :).

Heb ik ook al eens gebruikt :j

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:48

Zo vanaf pagina 252

Ilona – wat een schatigge foto’s van chic

Shanna – moeilijke keuze, maar wel leuke dingen om uit te kiezen, weet je al waar je voorkeur naar gaat, hoe gaat het met je rug?

Martine – hoe gaat het nu met flaaf zijn voetje

Esther – las dat je je eigen niet zo lekker voelde, hoe gaat het nu met je

Angela – en bij jullie al een veulen, en wat leuk een nieuw paardje

Frank – zal straks even reageren in je topic

Wanda – als het mooi weer wordt kan je het wel doen, maar met die regen van de laatste 2 dagen zou ik hem snachts nog lekker binnen zetten

Anouk – balen van je dip en balen dat je instructrise je niet erg hielp, gelukkig heeft frank je goed geholpen de andere dag zodat je toch nog even lekker gereden hebt

Lisenka – balen zeg dat je nog steeds met de klachten loopt, jammer dat je daarom moet wachten met beleren maar zoals de rest al zegt je gezondheid is belangrijker, en bij jullie al een veulen ?

Suus – ben benieuwd naar je jurk ?

Jan – wat is ze dik pff ben benieuwd naar het veulen

Vandaag weer les gehad en heike liep echt zo super hij gaat zo goed voorruit zit weer lekker op een roze wolk

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:01

Lisenka: Dankjewel :).

Denise: Hier ook nog geen veulentje, haar uier groeit wel en gister avond had ze een iniminie harsje maar dat is ook weer weg.

Fijn dat het rijden zo goed gaat :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:19

Denise: mijn rug is een ramp op het moment, heb constant pijn. Kan 10 mei pas terecht bij de manueel dus zit er tot die tijd niet op. Mede daarom denk ik dat het Engeland wordt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:26

Shanna: Mocht ik ooit zo ver komen (waar ik mijn twijfels over heb :P) dan wil ik die kur wel :). Elke keer als ik die muziek hoor wordt ik helemaal vrolijk en denk ik echt van ohhh daar zou ik ooit nog wel een kur op willen rijden :D. Maar ja ik las dat je ook een kur op muziek op B niveau kan doen, dat haal ik vast nog wel :P.

Denise: Met mij gaat het goed hoor :). Met jou en Heike ook zo te lezen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:42

Hahahaha ja mij maakt het weinig uit wat ik maak... ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:57

Ach ja is voor mezelf wel leuk als ik een kur op muziek kan rijden voor mijn oma en opa ofzo :P. Die zouden dat wel leuk vinden, en je kan inderdaad gewoon op elk niveau zoiets doen ;). Op wedstrijden zal ik het wel nooit doen :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:18

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:43

Ik houd me dan ook aanbevolen haha. Ik heb dat met een nummer van the Birds en dat nummer Umbrella van the Baseballs! Daar zou ik ook wel op willen rijden. Zowiezo nummers met een flinke bas kunnen het goed doen. Sam kan er echt naar gaan lopen. hihi. Hebben we eens geprobeerd met de radio hard aan!

Sam is vandaag ook jarig! hij is vandaag 11 jaar geworden. Als kado mocht ie een extra stuk wei en een vrije dag. Vrouwtje ging lekker naar de sauna! Sabrina heeft vanmorgen gelest met Prince en het ging weer van eigens, zoals we hier zeggen. Ze heeft lekker rond gecrosst door de bak met een grote glimlach op het snoetje. Toen ze ook nog aan de medelesklantjes mocht laten zien dat ze op haar pony kan staan, kon de dag helemaal niet meer stuk!

Jennifer, wij zijn er morgen waarschijnlijk ook bij in Bunschoten! Ligt wel in de plannen! Wij zijn te herkennen aan 3 kids: 2 meiden en een jongetje.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:49

Leuk gedaan die kur Shanna! Wel enorm balen van je rug zeg :(

Lisenka, ik heb geen idee wat het precies inhoud wat eruit is gekomen? Hoop dat er goed mee te leven valt?! :(:) Wat is ze al dik!!!! Wow, komt vast een kneiter van een veulen uit :D

Esther, hoe is het afgelopen met je zadel? Of heb ik daar overheen gelezen?!

Anouk, hihi, leuk dagje gehad met het kleine spul :D ! Kijken broertje en zusje niet aandachtig toe als Sabrina zo aan het stunten is :D ? Moeilijk hoor, dat voorwaarts. Toch veel blijven oefenen denk ik, en vooral daarop focussen. Eerst voorwaarts, dan neerwaarts. Voorkant zou ik dan laten voor wat het is, en heel veel overgangen rijden en consequent zijn. Vooral zo kort mogelijk houden. Draven, terug naar stap 1,2,3 en weer weg.. Maar misschien doe je dit allemaal al hoor :D ! Is maar een tip. Komt wel weer goed! Ik en Chico gingen gelukkig afgelopen 2 dagen weer heel goed, maar dipje was goed aanwezig helaas.. Zit nu weer een stijgende lijn in!

Denise, joepie :D ! Knappe Heike doet goed zijn best, heel leuk om te lezen!

Chico en ik hebben ook weer lekker gereden afgelopen 2 dagen. Gisteren lekker dressuur in de bak. Voor het eerst sinds een paar weken ging het weer eens écht lekker. En vandaag lekker een buitenrit *\o/* Zus lief mee op de fiets, dan durft ie wel :D ! Dus lekker de hort op, hij was super braaf. Heb weer super genoten van me paardje <3 . Was een tijdje terug dat ik dat had gedaan!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:09

Lekker dat jij de opwaartse lijn weer gevonden hebt!
Ach, bij mij is het ook een deel balans zoeken. Suus heeft me weer flink met de neus op de feiten gedrukt en tja, dan moet er weer even keihard worden gewerkt daaraan. Waarschijnlijk werk ik hem nu ergens tegen. Ik weet alleen nog niet waar. Met Frank zijn hulp en mijn beugels weer op de 'goeie' lengte ging het al weer een stuk beter!

Gisteren lekker naar de Sauna geweest en ik had het boek meegenomen van Horst Becker (Het atletische paard) Heb me weer flink ingelezen! Nu de praktijk nog. Op papier lijkt het allemaal zo makkelijk. Vandaag met de regen en bunschoten in het verschiet, weet ik niet of ik aan rijden toekom. Hopelijk wel, want zondag gaan we het toch weer proberen...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:17

Shanna: Als ik ooit een kür nodig heb, laat ik het je weten.

Ilona: Het is een ontsteking van het kraakbeen rond het borstbeen. Er zit ook een bobbel op mijn borstbeen. Hoop dat de pijn snel weg is.
Fijn dat je lekker hebt kunnen genieten van je beessie.

Denise: rijden met Heike gaat dus lekker.

Anouk: Lekker dagje naar de sauna geweest. Waar ben je geweest? Heb ik ook wel weer zin in.

Kom vandaag niet naar Bunschoten. Wens degene die gaan heel veel plezier toe.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:08

Ilona: 5 mei komt Ninon Schutte langs en dan gaan we even kijken wat we gaan doen :P. Aanpassen had niet zoveel zin dus wordt in ieder geval een ander zadel denk! Zit nog even te twijfelen of het tweede hands wordt of nieuw... Als ik bij tweede hands niet kan inruilen en bij nieuw wel is het bijna even duur. Want ja anders blijf ik weer met een zadel zitten wat ik niet verkocht krijg ;). Dan steek ik liever het geld in een nieuw zadel :P. Jij en Chico gaan ook weer lekker zo te lezen! Fijn hoor! Ook weer naar buiten geweest, dat is altijd heerlijk! Dat mis ik nu ook wel, maar ja eerst maar even wachten op een goed zadel :D.

Anouk: Gefeliciteerd met Sam! En veel plezier in Bunschoten!

De weersvoorspellingen klopte aardig vandaag... Het is heerlijk nat en grijs hier. Hopelijk klaart het net als gister nog een beetje op! Toen was het ineens best wel lekker weer!