Pssm2 is rot. Ik heb een merrie die in 2018 positief is getest. Ze had zo'n enorme waslijst met vage klachten en leek op een gegeven moment wel depressief. Ook het inrijden hebben we gepauzeerd (en na de uitslag nooit meer opgepakt) want ik voelde gewoon dat ze niet kon, terwijl ze zo graag wilde werken.
Uiteindelijk getipt om een test te doen. Dit was in 2018 dus toen was het panel nog niet zo uitgebreid, maar er zijn kort nadat ik de test had gedaan zoveel hengsten in Spanje positief getest die echt niks mankeren en toen werd er gezegd dat die test niet betrouwbaar was. Ik weet niet hoe het nu is, is hij inmiddels al gevalideerd? Indy testte positief op n/p2.
Anyways, eiwitten is key hier. In het begin met eiwitpoeder, vitamine e en magnesium en een heel strak voorbeleid, maar ze staat nu bijna 6 jaar aan huis en ze krijgt altijd wat extra brok met meer eiwitten en verder niks bijzonders en ze doet het gewoon prima. Ze is nooit meer verder opgepakt qua beleren, deels ook omdat ze best een pittig karakter heeft en ik daar niet altijd de energie/geduld voor heb, maar lopen kan ze
! Als je het hebt over Spaans vuur, dan is Indy daar wel het voorbeeld van

)