[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:09

Oh gelukkig Nouvel!
Verklaart ook dat beweging beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:12

Super Vera! Ellis, fijn dat er iig wat verbetering in stap is!

Het weer is hier echt heel lekker! Vandaag veel zon gehad en ik heb zelfs door het bos gebanjerd op mijn krukken, heuvel op en af, met hulp van vriendlief :')
Ben wel echt helemaal kapot nu!

Morgen iig veel leuke dingen doen, vriendje en ik zijn dan 2 jaar samen <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:24

Oh gezellig Jolijn, maak er een leuk dagje (en eigenlijk natuurlijk de hele vakantie)van!! Lief dat hij je zo ondersteund. Mijn vriend weet momenteel niet zo goed wat hij moet geloof ik ;-) Vergeet steeds dat ik er nog ergens achteraan slinger dus dan vallen deuren weer dicht, loopt hij al meters verderop of kan hij nog net ergens voor langs en moet ik weer wachten enz... :+ Je ziet hem genieten! Haha...

Galan gaat goed dus! Nou heel fijn! (maar blijf wel oppassen, het is toch allemaal nieuw he?) Geeft vast een super gevoel! Altijd fijn als de beestjes laten merken dat ze het zelf ook wel willen en kunnen!

Oef, Fif dus nog niet helemaal regelmatig... Wel goed dat er achter in ieder geval iets is opgevallen zodat je weet of er iets ernstigs is of dat het waarschijnlijk wel vanzelf zal verbeteren. Hoop alleen dat de voorvoeten verbetering laten zien!
Wel grappig dat ze zo op haar eigen stukje staat met hindernissen! Laat ze ze wel een beetje goed staan? Bij ons gaat echt altijd alles er aan wat je in de bak laat staan/liggen! -O-

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:00

Het is wel weer rustig hier zeg.
maar ik heb ook niet veel te vertellen helaas.
Ingrid.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:25

Inderdaad rustig.. Hier erg druk, werk, paardjes, wel lekker :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:29

Zeker rustig hier! Het is zeker lekker weer? :P
Hier alles goed, druk met de paarden en met de kleine (die alweer een jaar is!). Het is nog steeds ramadan dus verder doen we ook weinig, bouw ligt ook even stil. Met de paarden gaat het goed, ze gaan allemaal regelmatig naar buiten nu en dat gaat allemaal erg lekker :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:32

Suus: Gefeliciteerd met je verjaardag!

En gaat hard met die kleintjes, zag net foto's van haar op je facebook! Wat een mooie bos krullen krijgt ze ook! Fijn dat alles zo goed gaat!

Ik ga na twee weekjes springen en crossen vanavond maar weer netjes dressuren, heb weer centered riding les. Over twee weken weer wedstrijd dus moeten weer even hard oefenen!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:35

Esther ja het is al een hele dame, met bijbehorend karaktertje :P haha nee ze is makkelijk hoor maar wel eigenwijs :+

Aah weer even aan de bak dus, succes alvast! Leuk centered riding les!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:40

Dan kom ik hier maar weer even bijkletsen :D

Laura, heee jij ook weer gezellig hier! Gedoe met je zadel, is dat inmiddels al opgelost?
Heb wel wat foto's van de shoot met Ivonka op FB gezien, maar als je er nog meer hebt mag je ze best showen hoor :D

Mooie foto's van Chimanga, en hoe is het nu verder met jou? Jouw vorige paard overleden aan slokdarmopstopping, ik wist helemaal niet dat ze daar aan kunnen overlijden?
Furia heeft het ook 3x gehad, waarvan maar 1 keer de DA nodig is geweest :)

Martinique, super dat Fiela zo braaf was! Ooh, maar dus niet de hele tijd... :')
Hoop mensen in de ziekenboeg, hoe is het nu met je arm?

Ellis, knappe Ferro! Hij snapt al goed wat de bedoeling is :D
Balen van Fifi zeg!! Hoe is het nu met haar? Gelukkig zo te lezen niet iets heel ernstigs en maar een verrekte spier... Maar daardoor dus wel je vakanie in het water gevallen...

Jolijn, hoe gaat het nu met jou en met Mo en het buitenzetten?

Esther heb je topic helemaal gemist, ga even kijken, leuk! Veel plezier met je centered riding les!

Vera, heerlijk he!! Ik kan ook altijd zo enthousiast worden over het ras, en dan niet over het uiterlijk maar gewoon puur dat geweldige karakter!!

Suus nog een keer gefeliciteerd :D

Martine, haha het is inderdaad lekker weer hier! Je meisje alweer een jaar, gefeliciteerd!!
Doe je zelf ook mee aan de ramadan?

Ik heb wel genoeg te vertellen :D Furia nu weer lekker aan het opbouwen na de osteo en tandarts, gaat goed!
Gisteren van top tot teen gewassen, want vanavond fotoshoot van Hypo Focus, als het weer zo goed is!

Zou eerst de shoot op het strand hebben, had vervoer kunnen regelen, was ik vrijdags met die vriendin op pad, kregen we een lekke band (met de auto die voor de trailer zou moeten). En de bandjes moesten besteld worden en zitten er pas morgen/woensdags onder...
En gezien dit een van de laatste dagen is met een strakblauwe lucht (hopelijk), en we bij onze stal ook prachtig bos hebben, doen we het gewoon bij stal!
En nog meer pech, heb een mooie touwhalsterset besteld in de spaanse kleuren, met bloemetjes, bedoeld voor de shoot.
Zij heel hard gewerkt om die vrijdags op te kunnen sturen, dus netjes voor 17u weg gedaan. Is TNT opeens vertraagd :?
Staat er als status bij, het zou dus gewoon zaterdags moeten komen maar dus mooi niet gekomen!
Nu staat er dat het vandaag tussen 8.30 en 21.30 (!) bezorgd zal worden... Hopelijk wordt het dus op tijd bezorgd, als status staat er dat het pakketje nog steeds in het sorteercentrum ligt grrrr....

Dit is de set trouwens:

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:44

Kan je niet met TNT bellen of je het zelf kan komen halen?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:48

Geen flauw idee, ik weet ook niet of het nog daar in het sorteercentrum ligt of hier.. Wacht het nog even af of die status nog gaat switchen, en anders ga ik inderdaad maar even bellen als dat kan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:50

Bij mij is sorteercentrum om de hoek, altijd handig :'). Gelukkig nog nooit naartoe hoeven gaan...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:51

Ja, het sorteercentrum hier is ook maar 20 minuutjes fietsen ofzo, dus dat is wel te doen! Maar goed, ze moeten het gewoon komen brengen haha! Echt een hoop pech, heb dit nog nooit aan de hand gehad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:00

Waar heb je die besteld Joh, Ik wil die ook!
Veel plezier met je shoot!

Suus gefeliciteerd!

Esther weer braaf aan de dressuur, ik word wel echt jaloers van jouw fb statussen iedere keer haha!

Ik ben nog op vakantie, het buitenzetten van Mo, tjah... Ze hebben haar in een andere groep gedaan zodat ze niet de weg over moeten (wat uiteindelijk het probleem niet is maar goed) en ze haar bij de poort los kunnen laten en ze zelf naar achteren rennen... Imo versterken ze zo het probleem, maar als hun het vinden werken, prima! Een vriendin heeft haar laatst buiten gezet en toen stond de staleigenaar te kijken en toen was ze dus weer superlief :+
Dus ik en mijn vrienden en enkele stalgenoten hebben er nog steeds geen moeite mee!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:00

Oh madelief, Gaaaaf hoor! hele mooie set! Knap gemaakt ook!
Nou mijn vorige paard had een slokdarmverstopping die zo vast zat dat het haar ook echt enorm pijn deed. Door de pijn liet ze zich heel moeilijk helpen, begon ze te vechten en kregen we de zonde niet/nauwelijks goed naar binnen... door het hevige verzet schoot hij een aantal keren verkeerd en doordat ze bleef verzetten ook tijdens het zonderen kwam er veel troep in haar luchtwegen en in haar longen. (ze had een roesje)
Dat ging over op een longontsteking en dat is haar na ±30uur fataal geworden ondanks zware medicatie, maar vandaar dat ik niet zo'n fan ben van een zonde!
Vrijdagavond heeft het paard dat bij ons gestald staat weer een verstopping gehad en dit maal moesten we wel zonderen, ik was er weer als eerste bij, heb weer alle mankrachten ingeschakeld en ben daarna even naar binnen gegaan toen ze met die zonde aan de slag gingen. Dat kan ik even niet zien! Juist omdat ik er zo bang voor ben nu... Bij haar is alles trouwens wel goed gegaan gelukkig, ze bleef zo rustig dat het allemaal heel makkelijk ging. Er zat ook niet echt een brok vast, wat bij mijn paard het geval was (stuk wortel overdwars) dus dat konden ze vrij makkelijk door spoelen... Nu vandaag de laatste keer antibiotica gegeven, temperatuur meten we ook iedere dag 2x maar daar zit geen verhoging in. Helemaal goed dus!
Nu wel even oppassen met voeding, want ik ben best bang dat het na twee keer in een week gemakkelijk nog een derde keer kan komen!

Martine, hier is het weer inderdaad weer beter, dus dat zal de stilte wel een beetje verklaren!! ;-) Staat meestal wel garant voor leuke nieuwe verhalen, maar das dan altijd wat later he?!

Esther weer hard aan de bak, altijd leuk en leerzaam!

Pff, ik kan nog steeds niet echt rijden, ben er nu twee keer weer op geweest, eergisteren was de tweede... madam was ERRUG enthousiast en dat was juist even niet de bedoeling! Van vreugdebokken in de galop tot complete eigenwijze stuurmanoeuvres, ik moest me flink schrap zetten! En laat dat nou net even niet willen :+ Maar t is goed gekomen, ze is haar energie weer wat kwijt en ik heb weer lekker spierpijn, dus helemaal goed!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:53

Nou heb even met TNT gebeld hoor, ligt dus wel in het sorteercentrum hier bij mij, maar waarsch wordt het vandaag niet bezorgd, en ik mag het ook niet komen ophalen van ze.... Pakketje is naar het verkeerde postcodegebied verstuurd en vandaar dat het vertraging heeft opgelopen. Medewerker dacht zelfs dat het morgen pas zal komen :/ Zal je altijd zien als je een keer echt iets nodig hebt!!

Jolijn, heb de set besteld bij horsecharms.nl! Kan je zelf sets samen stellen, en ik kwam met het idee van de spaanse kleuren en dat hebben zij verder uitgevoerd :D Nou, ze komt iig nog buiten maar een echte oplossing van het probleem is het inderdaad niet!

Geeske, kan me voorstellen dat je daardoor een beetje een trauma aan slokdarmopstopping hebt overgehouden. Volgens mij vertelde mijn DA destijds dat doorspoelen niet snel wordt gedaan? Furia heeft toen 3 spuiten gehad geloof ik, oa een verslapper en verder weet ik het niet meer zo.
Rijden dus nog even een beetje lastig, nog veel last van je teen?

Met de fotoshoot is het sowieso nu nog even afwachten ivm het weer, kreeg net al een berichtje van Femke dat het bij haar aan het regenen was -O- Met alle pech mbt de lekke band, dit pakketje en dan ook nog het weer kan er ook al bij, wellicht is het een teken :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:02

Het is nu droog hier, maar heeft ook hard geregend inderdaad!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:04

Het is ook de 13e vandaag, niet vrijdag de 13e, maar ach :') Balen allemaal, Fuur was juist weer zo mooi wit (hoewel ik hem vandaag nog niet heb gezien :D ).

Ga maar weer even verder met het huis opruimen/schoonmaken :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:07

Heeft ie straks ook nog in de modder liggen rollen.... Dan is feest compleet :). Wie weet klaart het vanavond nog helemaal op!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:13

Madelief ja het gaat hard joh! Haha nee ik doe niet mee aan de ramadan, ik ben geen moslima..
Wat een mooie set!! Duimen dat hij er nog op tijd gaat zijn, zou wel gaaf zijn! Oeh ben al benieuwd naar de foto's <3 Hier komen in oktober weer een paar fotografen op bezoek, heb er al zin in :)
Ai ook nog eens regen, ik zal meeduimen voor je dat het droog blijft!!

Geeske jeetje wat een verhaal van je vorige paardje.. Dan schrik je wel als je weer zoiets ziet ja.
Ooh wel fijn dat het even lekker weer is dan! Haha profiteer er maar van! Oei Chim weer ondeugend := dat is niet zo handig voor je teen nee...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:17

Leuk joh, weer fotografen op bezoek, je bent inmiddels een populair vakantieadresje, gezellig joh!
Het moet niet alleen droog blijven, maar ook nog eens de zon schijnen, bedoeling was een zonsondergangshoot en zonder zon gaat dat wat lastig :')
Ooh, ik dacht misschien doe je uit sympathie mee ofzo :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:25

En dan moet het ook nog helder worden boven zee, dat is het mooiste!

Ik wil ook wel gezellig langs komen in Tunesië hoor :). Maar wel blij jou, mijn woestijnsafaridroom is al in duigen gevallen :').

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:28

Gefeliciteerd Suus.

Het zit je niet mee Madelief wel een mooie set jammer dat ze van de post niet willen meewerken, dan maar hopen dat je je fotomodel nog steeds wit is.

Voor de revalliderende ruiters onder ons, (succes).
gr. Ingrid.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:29

Nou dat kan je wel stellen, wat een nachtmerrie he (in de woestijn) := Haar website/FB alles is nu ook allemaal weg....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:31

Wel sneu aan de ene kant, maar ja moeten ze het maar goed regelen. Het is een mooi idee, maar de uitvoering wat minder :'). Mijn moeder leek het ook zo leuk een trektocht, konden we toch samen iets met paarden doen.... Zij op kameel mee en ik te paard....