[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:05

Wat is het hier stiiiill!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:07

Zeker :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:10

Nou, ze hebben Mo in een andere groep gezet! Ik hoor het na mijn vakantie wel weer!

Vandaag wel op mijn krukken gegrondwerkt met haar :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:16

Ik heb zelf niet heel veel te vertellen zo met dit weer kunnen we zo weinig! En met mijn teen kan ik ook niets.... gisteren heb ik even gelongeerd met bijzet, ze liep erg goed! Maar als ze iets ging trekken moest ik haar gelijk meegeven want ik kan simpelweg echt niet tegenhouden nu...En dat had ze met de galop goed door! ;-)

Eergisteren even een rotdag gehad... het paard dat bij ons gestald staat had een slokdarmverstopping toen ik kwam kijken in de stal... en laat nou net mijn vorige paard daar aan overleden zijn, (aan de gevolgen van de reddingspoging dan) dus dat was even ontzettend heftig en het spookt me nu weer constant door mij heen hoe ik mijn grootste vriendin heb moeten laten gaan...
Dat doet zoooo ontzettend veel pijn, ik slaap gelijk weer slecht en ik voel me even ontzettend down.

((Gelukkig was ik er zo snel bij en heb ik de hals constant naar beneden toe gemasseerd dat de verstopping geheel uit zichzelf is losgekomen en het eigenlijk al ongeveer over was toen de dierenarts er was... daar ben ik dan ook wel heel erg blij mee!))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:23

:wave:
Hier even een zwaai vanuit Someren waar we op vakantie zijn...
veel pech, Fifi kwam kreupel terug van onze eerste bosrit gisteren... -O-
r.a. in stap al onregelmatig, geen idee waar het zin, denk dat ze zich heeft verstapt ofzo op een ongelijk pad...
echt balen, daar gaat ons weekje bos... -O-

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:18

Ook al kl*te nieuws dus... bah! Das wel een dikke domper ja... :(:)
Liep ze al wel helemaal zuiver op haar nieuwe schoenen dan? Of kan dat het ook nog zijn...

Edit: Och, dat was Fif helemaal niet die nieuwe schoenen had toch?! Haal even wat verhalen door elkaar geloof ik....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:14

nee je had het goed hoor, ze heeft inderdaad nieuwe schoenen...
helaas loopt ze daar niet 100% op, maar heeft ze zich achter ook nog eens verrekt of verstapt, dus het is nu echt heel erg balen...

http://youtu.be/_riguKATNeA

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:13

Ze loopt inderdaad ra niet lekker..... Voelt het warm aan ergens? Pees/kogel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:40

nee dat is het gekke, er hebben er al meerdere mensen naar gekeken, maar we kunnen gewoon niet vinden waar het zit...
ik dacht eerst de kogel, maar ik twijfel nu toch of het niet hoger zit...

als ze een tijd stil heeft gestaan op stal is het erger dan wanneer ze een paar uurtjes rustig buiten heeft lopen grazen, dus door bewegen verbetert het wel...
maar het is te slecht om te gaan rijden, balen hoor!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:09

Oei dat is zeker balen! Lastig ook dat je niet weet wat het is...

Maar een lekkere wandeling door het bos maken.... Kan je nog een beetje samen genieten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:14

nou ik wil 'r maar niet te veel laten lopen, want ze loopt in stap al niet goed...
en voor wandelen zitten er me toch iets teveel dazen in het bos... -O-

dus ze staat braaf op haar afgezette stukje op het menveld...
Afbeelding

en we stappen af en toe een paar rondjes over het terrein...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:23

Hmmmm ja dat is wel minder inderdaad.... Dazen zijn niet echt prettig! Hopelijk valt het allemaal nog mee :(:).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:41

Aah balen Ellis! Sterkte voor Fifi!

Geeske oei gelukkig hielp het gelijk, was wel even schrikken dan zeker.. Sterkte nog met je teen!

Jolijn hoe gaat het nu met jou?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:06

Zo daar ben ik weer, van de week voor het eerst weer op Boukje gereden, helemaal gelukkig.

gr. ingrid.
\

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:23

Oh okee! Haha, soms raak ik eventjes in de war...
Vervelend dat je zo ook niet kan vinden waar de pijn/onregelmatigheid vandaan komt! En als ze in stap al niet zuiver loopt zou ik idd ook eventjes rustig aan doen!
Wat grappig dat ze op de menbaan staat trouwens, zo braaf achter een klein draadje! <3 Mennen anderen dan gewoon om haar heen? Of zijn jullie de enige die dat terrein gebruiken?

Bij ons zijn de dazen momenteel weer mooi weggetrokken! Helaas komt dat alleen wel door de honderden liters water die hier de laatste dagen vallen... met bakken uit de lucht meestal! Vandaag was het wat beter gelukkig... Morgen ga ik proberen weer even een stukje te rijden, ik tape mijn voet extra in, kan eindelijk mijn 'snowboot' al aan in plaats van een klittebandsandaal en laat me er gewoon even op helpen door mijn moeder. Dan rijd ik wel eventjes niet met mijn tenen in de beugel, maar dat zal nog een tijdje blijven! (hihi, nu heb ik een rede!)
Hoop dat alles goed gaat en dat ik de pijn wat weet te onderdrukken! Chim smacht echt naar aandacht steeds dus heb haar vandaag weer even gelongeerd en ze paradeert dan echt door de bak!

Martine, hoe warm is het nu in Tunesie? :)*

Ingrid, hoe deed Boukje het?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:57

Boukje was super braaf, ben zaterdag eerst een rondje polder wezen doen en ze bleef keurig stappen en gisteren even in de bak (daar was ze wel wat heter maar goed te doen). Vandaag na de Kur op Muziek nog even Brammetje wat grondwerk laten doen.

Toen van de winter Boukje op mijn voet was gesprongen kon ik ook alleen snowboots aan maar toen lag er gelukkig sneeuw op de grond. Beterschap met je voet.

gr. Ingrid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:12

Hier gaat het wel martine!
Aangekomen op vakantiebestemming en dat is heel fijn maar ook heel confronterend want ik wil nu van alles wat niet kan...
Overdag is de pijn heel goed te doen en vergeet ik soms al dat er wat is (waar ik dan snel genoeg weer aan herinnerd wordt :+ ) maar snachts lijkt het wel of mijn spieren volledig verzuren en dan weet ik van ellende niet meer hoe ik moet liggen... Dus korte nachten maargoed, dan heb je meer tijd voor leuke dingen :P

Fijn dat het zo goed ging Ingrid!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:16

Ja, snachts zal wel rot zijn ja! Maar doordat je zo weinig kunt wordt je ook geestelijk veel minder moe, en dus slaap je ook minder. Dat heb ik tenminste wel, ik word gelukkig niet wakker van de pijn, maar ik lig wel veel wakker, gewoon omdat ik niet 'moe' ben...
Jij zal ook gewoon veel minder doen en meemaken dan dat je anders doet! En dan ga je snachts malen...
Hoop dat ook daar de pijn snel af zal zakken! Waar ben je op vakantie?

Ik ben net eventjes op Chim getild. Maar doordat mijn andere been zo moe is omdat ik daar steeds vol op sta kon ik haar niet erg goed rijden... en madam was wel even fanatiek dus dat was even lastig om bij te houden! Wat me wel op viel is dat ze heel snel ontspannen nageeflijk ging lopen, steeds maar halve rondes, maar we kwamen voor mijn vakantie steeds maar op twee passen uit, dus daar zit duidelijk vooruitgang in!
Misschien dat ze het spelletje nu ook eindelijk begint te begrijpen...
Heb wel nog twee flinke bokken gehad!! Ze wilde door mijn been heen en naar rechts schieten terwijl we een volte linksom aan het maken waren, ik kon haar niet genoeg met mijn been tegenhouden dus heb ik haar eens een tik met de zweep gegeven, en gelijk even duidelijk, geen gekietel, eens een echte tik... nou ik kreeg gelijk een bok, dus nog maar een tik en nog een bok, maar madam ging wel links :Y) Ik moet namelijk even niet door me heen laten lopen want als ze dat door heeft moet ik door gaan tot ze het weer een keer goed heeft gedaan. Het zelfde is met de galop oefeningen, maar even niet gedaan, want als ze fout gaan moet ik doorbijten! En daar heb ik echt de kracht niet voor nu. Bovendien zit ik met 1 voet ongeveer helemaal in de stijgbeugel, wat erg knullig voelt ;-)
Maar verder even 25 minuutjes heerlijk gereden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:03

Ik ben in Oostenrijk!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:39

Leuk! Hoe is het weer daar? Hier is het vandaag wel aardig... verder echt constant draaaamaaa.... Echt verschrikkelijk!

Afbeelding
*\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:44

jolyn toch veel plezier!

wow stoere foto!

Fifi heeft haar eigen olympische sport: vaardigheid grazen! :D
Afbeelding

had 'r weitje vanmiddag verzet en daar stonden nog wat kegels in... 8-)

vaardigheid wordt op dit moment eigenlijk niet gebruikt, er wordt meer in de dressuurbaan, de hindernis en het bos gereden, dus ze kan er lekker staan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:53

Nouvelle, hoe is het vandaag?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:01

Gisteren heeft er een osteopaat naar gekeken die hier was voor een afspraak (roziewozie hier op bokt 8-) ) en al zoekend kwam ze tot de conclusie dat de broekspier r.a. strakker en harder was dan die l.a. en dat ze daar ook wat op reageerde.
Dus waarschijnlijk is het achter toch een verrekte spier, waarschijnlijk door een misstap in het bos de eerste dag, pure pech dus...
Vandaag leek het alweer ietsje beter, dus we houden hoop! :j

Vanavond is er een hoefsmid geweest die de siliconen onder de voorhoeven vandaan heeft gehaald, omdat ze voor in draf steeds slechter ging lopen, zelfs op zachte bodem...
dat blijkt dus toch niet de oplossing voor haar voorvoeten te zijn jammer genoeg...
Hij heeft het leer van het zooltje onder het ijzer laten zitten en de rest weg gesneden, zodat de zool van de hoef geen druk meer heeft.
Nu afwachten, erna liep ze nog net zo slecht als er voor, dus ook dat zal waarschijnlijk even tijd nodig hebben...
In stap loopt ze daarmee gelukkig wel goed!

Als achter morgen nog beter is spannen we misschien even in om een klein stukje met de wagen in het bos te stappen, en anders blijft ze gewoon weer hier op 'r weitje...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:05

Wil even melden (wat jullie allemaal al lang al weten) hoe verbazingwekkend lief en meewerkend PRE's zijn.
Ik heb Galan opgezadeld zonder dat hij ooit maar een oog geknipperd heeft, ben er op gestapt met hetzelfde resultaat en zwalk nu wat met hem door de bak in mijn eentje (na 5x begeleid rijden) en ik ben zo trots op hem <3
Hij is zo vrolijk en lief, altijd blij om je te zien.
Wat een heerlijk ras....

*einde egotrip* ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:06

he super zeg! *\o/*