[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:46

hahaha neee :P
Nou ben benieuwd als je binnekort meer weet! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:49

Hahaha ja ik ook!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:44

Ilona, ja de laatste keer met rijden kwam hij amper vooruit, wist eerst niet wat het was, dacht dat m'n zadel niet goed lag misschien, maar bleek aan z'n voetje te liggen. De staljongen die nu werkt op stal heeft een paar jaar terug van een NL hoefsmid het vak geleerd, heb hem gevraagd of hij even wilde kijken en bleek dus aan z'n voetje te liggen, hij was wat gevoelig rond z'n straal. Kijk het voorlopig een paar dagen aan, elke dag de zee in, anders moet hij op ijzers maar daar zijn ze hier niet zo handig mee, begin er dus liever niet aan...

Het regent hier trouwens vandaag zowaar, op zich wel lekker want het werd al erg droog en stoffig.. Nadeel is dat we het niet aan hebben zien komen en we de softtop niet op de jeep hebben gedaan gisteravond en die nu dus is volgelopen :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:52

Oh Martine dat is balen van Flaaf.. hoop dat de zee helpt! :(:) Oeps, dat is niet zo fijn voor de binnenkant := .

Shanna, ok.. Nou idd maar afwachten, misschien valt er sowieso het e.e.a. af.. Geduld lost idd een hoop op ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:39

Shanna: Oei moeilijke keuze! Je hebt zulke leuke dingen! Vriendin van mij is eerst een jaar naar Australie geweest als au pair en nu zit ze in de VS op een dressuurstal. Zij vond het allebei leuk ;). Alleen die stal is wel echt hard werken!! Andere vriendin van mij doet nu vrijwilligers werk in Cambodja, ze geeft les in engels aan kinderen. Die heeft het ook erg naar haar zin :D.

Anouk: Ninon Schutte (www.zadelatelier.nl) komt bij mij. Meerdere mensen bij mij op stal zijn zeer tevreden over haar. Ze neemt echt de tijd voor je, doet alles wat betreft opvullen ter plekke zodat je dan ook het aangepaste zadel nog een keer kunt rijden om te kijken of het goed ligt. Daarnaast komt ze na een aantal weken nog een keer langs ter controle (echt super goede service!!). Heb ook even op bokt rond gesnuffeld en het is de eerste waar nog geen slechte reacties over staan. Maar volgens mij werkt ze ook nog niet zo heel lang voor zichzelf (hiervoor werkte ze voor Hulsebos).

Martine: Oei dat is niet zo handig!! In Egypte zijn ze ook altijd zo blij met regen :P. Mohmmed snapt niet dat ik regen niet leuk vind :). Ach ja hij is nog niet in Nederland geweest...

Kwam vannochtend uit me werk vandaag met hele erge hoofdpijn :(. Twee paracetamol genomen en maar lekker me bed in gedoken. Ben nu net wakker en voel me gelukkig alweer wat beter!! Zo even naar mijn pony toe, die staat sinds gister 24 uur op het land. Hij vond het wel even gek dat ie weer naar het land gebracht werd, maar toen die er was vond ie het prima. Terwijl twee andere alweer voor het hek stonden van neem me maar mee.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:43

frank gefeliciteerd!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:07

Ik heb net voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts voor mijn rug. Eens kijken of het mogelijk is te onderzoeken of alles wel goed zit.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:01

Heey

Dankjulliewel :).

Ilona: Leuke foto's :D.

Shanna: Moeilijke keuze zeg

Esther: Fijn dat Shaggy nu 24/7 buiten staat :D. Beterschap met je hoofdpijn :(:).

Gister avond is er een nieuw paardje bij gekomen :D. Erg leuk beestje. Alleen Shaddy kan het er niet mee vinden. Ze lopen niet in het zelfde land maar ze zijn wel buren en Shaddy geeft Safiera ( nieuw paardje) geen moment rust.

Shaddy's banden zijn weer wat steviger. Ze maakt nog niet veel aanstalte :P.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:32

Frank, gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:24

dank jullie wel meiden! ik doe er heel weinig aan vandaag, zondag deels al van genoten. vandaag was weer een lange werkdag. denk dat ik het maar omdraai: van 42 naar 24....
ik lees regelmatig mee hoor. hoop het beste voor lisenka!
verder benieuwd naar het jonge spul wat er her en der aan zit te komen.

gelijk ff een spam ertegenaan gooien:

[ITP] Lol met je knol(len): Pre, Kwpn en Dartmoor

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:03

Gefeliciteerd Frank *\o/*
(en Anouk natuurlijk ook)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:57

Frank (en Anouk) nog gefeliciteerd!

Ik heb de afgelopen 3 dagen niks met Jippe gedaan, behalve dan in de wei gezet :Y) . Hij krijgt nu zoveel beweging :D . Maandag 3 uur, gisteren 4 uur en vandaag 5 uur buiten. Volgende week staan ze van 9 tot 17 op de wei en evt heb ik de mogelijkheid de week erna hem 24/7 buiten te hebben. Is dat niet nog te koud (hij staat zonder deken, heeft al flink wat wintervacht verloren en is dus de winter stal gewend 's nachts)? Wat vinden jullie?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 07:46

Volgende week wordt het wel kouder, die van mij krijgt 's avonds nog wel zijn deken op en 's ochtends gaat die er weer vanaf.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:11

dag meiden, ik lees nog wel braaf mee maar het is hier rustig met het zoeken naar een anda, ik ben bij een geweldige merrie geweest een paar weken geleden maar die stond scheef met een hoef en had twee megaschiefels en dat is hem niet geworden, wel 400 km gereden, balen zeg, zag nog een machtige hengst voorbijkomen een paar pagina's terug maar ik wil echt een merrie en we doen even rustig aan, het is bij ons ook erg druk.
Deze is voor Prinslover ;)
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:12

garny95 schreef:
dag meiden, ik lees nog wel braaf mee maar het is hier rustig met het zoeken naar een anda, ik ben bij een geweldige merrie geweest een paar weken geleden maar die stond scheef met een hoef en had twee megaschiefels en dat is hem niet geworden, wel 400 km gereden, balen zeg, zag nog een machtige hengst voorbijkomen een paar pagina's terug maar ik wil echt een merrie en we doen even rustig aan, het is bij ons ook erg druk.
Deze is voor Prinslover ;)
Afbeelding

balen...ik heb dat ook vaak gehad in mijn zoektocht naar een paard....

heb je toevallig al geinformeerd bij Balingehof? Die hebben op het moment veel anda merries te koop....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:34

Shanna en? Nog wat wijzer geworden bij de dokter?

Garny, succes met je zoektocht! Haha ahhh schattige foto. Wat een woeste look hebben ze zo :9 :D !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:27

Ilona; zie: [MW] [Spoed] Pijnstillers met spierverslappers

Ik stap de komende weken even niet op een paard en de kans is groot dat ik niet op de stal in Spanje ga werken. Lijkt me niet erg goed voor mijn rug, en daar heb ik er immers maar één van...

Ik heb zelfs nu erg veel pijn, dus ga zo pijnstillers nemen. Komende weken Win longeren met bijzet, en dan net voor Spanje stap ik er weer op. Dan ga ik naar Spanje, rij Win daarna nog een paar keer en beslis ik of ik wel of niet wedstrijd start.

10 mei afspraak bij de manueel therapeut, dus die kan me vast ook wel meer vertellen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:21

Prinslover schreef:
Shanna en? Nog wat wijzer geworden bij de dokter?

Garny, succes met je zoektocht! Haha ahhh schattige foto. Wat een woeste look hebben ze zo :9 :D !

dit is het kind van je paard ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:25

annash, magnesium helpt je spieren ( met stress) te ontspannen, kan je nemen voor een week of twee, de meeste mensen slapen er ook lekker op :), sterkte in ieder geval

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:40

Frank nog gefeliciteerd!

Esther, is dat je vriend? De mijne heet ook zo := mijn vriend vind het maar niks, regen, hij komt uit Tunis en daar valt regelmatig wat.. Gelukkig is je hoofdpijn weer over :)

Shanna, wat een pech met je rug.. Ik ging altijd naar een manueel therapeut in Den Haag, Zervaes geloof ik. Die verrichte echt wonderen, en geheel pijnloos!

Angela, wat jammer dat Shaggy het niet met het nieuwe paardje kan vinden.. Het is wel een leukerd dus verder?

Garny succes met je zoektocht verder...

Flaaf ging al weer een stuk beter vandaag geloof ik, weer met hem in zee geweest maar ben er dit keer maar even op gaan zitten, was een beetje bang van die slang nog := hij had er duidelijk zin in, wilde echt diep erin en wilde toen niet meer terug naar stal.. Wilde ook alweer wat sneller leek het, maar heb hem nog maar even rustig gehouden. Straal was al minder gevoelig geloof ik. Even met Darius gespeeld, brutaal beestje wordt het hoor..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:54

Martine: Het is gewoon een goede vriend van me :). Meer zal het niet worden omdat ik heb gezegd dat ik nooit in Egypte zou kunnen leven en hij nooit gelukkig zal worden in Nederland... Nu zal ik met Egypte kunnen leven, maar ik weet ook dat als ik ooit met hem zal trouwen ik me ineens aan allemaal regeltjes moet gaan houden die me niet aanstaan :P. Dus ja gewoon vrienden was de beste oplossing :).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:46

Huuu idd, Egypte is toch wel eventjes wat anders qua wetgeving... Denk dat ook de mentaliteit wel wat strenger is dan in Tunesie?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:52

Heey

Shanna: Beterschap met je rug :(:).

Frank: Nog gefeliciteerd :D.

Garny: Balen, succes nog met verder zoeken en leuke foto :).

Shaddy maakt het spannend, ze was erg onrustig en is weer veel met haar staart aan het zwiepen ( niet tegen vliegen dan zwiept ze anders).

Ik zit ook weer met rugpijn :(. Kan er ook nog wel bij. Heb me gister verstapt in de wei en omdat mijn rug verkeerd staat kan ik dat dus niet hebben. Nu doet mijn hele onder rug pijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:04

Martine: Voor stof kun je nu ook hier zijn. Het is hier nog nooit zo droog geweest!

Esther: Dat opvullen van een zadel op locatie, daar ken ik er nog één. ;) Het is maar normaal dat je het daarna dan nog even kan checken hè? Althans, dat vind ik dan, kun je nagaan hoe ik word 'opgevoed'. Maar ik heb idd ook goede verhalen over Ninon gelezen hier. Hulzebos heeft vast en zeker prima personeel. De zadels zijn over het algemeen ook prima. Wat voor zadel heb jij momenteel? En slechte recensies, tja, ik ga dan liever niet meer van bokt uit. Er zitten een aantal mensen op bokt, die nogal makkelijk de vuile was buiten hangen over een ander. Ik blijf van mening dat er maar heel weinig slechte zadelmakers zijn. Het gaat er om of je het eens bent met de ideeën die de zadelverkoper of maker heeft. Als dat zo is, zit het goed. Toch?

Angela: Mss een beetje beschermingsdrang t.o. eigen veulen wat op komst is? Volgens mij is dit wel normaal gedrag. Wel opletten dat ze nu niet gaat proberen om het veulen 'op te houden'. Of kan dat niet?

Fotosessie was weer leuk gelukt!

Wanda: Sam staat vandaag voor het eerst weer voor 24 uur buiten. Ze hebben het niet zo snel koud hoor en anders gaan ze wel bewegen!

Shanna: Balen dat je rug je zo in de steek laat!

Gisteren heb ik in een stofwolk gereden. Sam mocht voor het eerst op het buitenterrein van de club. Dat was heel spannend! Vooral die fietsers die langs raceten met hun mountainbikes. Hij twijfelde echt, gaan of niet? Ik vond van niet natuurlijk. haha. En gelukkig was ik overtuigend. Op het gras ging het aardig. Sam was heel gespannen en dribbelde behoorlijk. De andere lesklantjes wilden graag stofhappen, dus het werd het zand. Daar zakte het tempo helaas heel snel. Ik zit echt in een megadip! Ik krijg mijn ruintje niet vooruit. Het tempo zakt er gewoon helemaal uit en tja, als je paard niet voorwaarts is, dan is er niks om op te vangen voor om omlaag te werken. Daar loop ik nu echt tegenaan. Hij is superslecht aan het been en alleen in stap geeft ie na. Dus ik dubben: 'Wat doe ik toch fout!!' De instructrice zag het en zei: 'Het gaat niet zo lekker hè?' Dus ik beaam... draait ze zich om en gaat verder met een ander. hmmpfff, wat moet je daar nou weer mee? Dus voorlopig zal ik nog wel even dippen...
Vandaag heeft ie een dag vrij gehad.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:14

Shanna: Balen, zou jammer zijn als je daardoor niet naar Spanje kunt. Ga je sowieso wel kijken op die stal?

Anouk: Niet fijn zo'n instructrice. Waarschijnlijk weet ze niet wat ze er aan moet doen en gaat ze daarom verder met een ander. Ik weet hoe je je op dat moment voelt. Heb het in lessen ook weleens gehad met Keljan.

Frank: Nog gefeliciteerd. Ik ben ook pas 24 en in augustus wordt ik 34 :D

Garny: Wat jammer dat de merrie niet was, wat je ervan verwachtte. Voordat wij de juiste hengst hebben gevonden, hebben we ook een paar jaar gezocht en duizenden kilometers gemaakt, maar ben blij dat we gewacht hebben tot we de juiste tegenkwamen. Wat leuk dat je een nakomeling van Chico op de foto hebt. Hoe ben je daar achter gekomen?

Martine: arme Flavio, wel lekker dat je de zee in kan met zijn voetjes.

Ben afgelopen dinsdag weer bij de huisarts geweest. Hij denkt aan ontsteking van het kraakbeen van het borstbeen, syndroom van
Tietze. Daarvan is onbekend hoelang het gaat duren en of het weer terugkomt als het over is. Esperanza beleren moet dus helaas uitgesteld worden. Verder wordt het met Altanera al spannender. De camera staat in elk geval aan.