Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:08

Wie woont er in Drenthe dan? Richting Emmen, Coevorden...

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:54

ik woon in groningen. volgens de meeste mensen die voorbij zwolle wonen het "einde" nedereland. hahaha ik moet 3er altijd maar weer om lachen. Als ik ga dan zou het misschien iets kunnen zijn om de Groningers, friezen en drenten te carpoolen??

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:17

iEmmaaa schreef:
Vanaf hier is het helaas 2,5 uur :n

Bij mij ook, maar op een vrije dag kan je niet ergens heen en dat je dan meerijd met iemand?
Waar woon je? Misschien kan je met mij meerijden

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:36

Ik woon in Winterswijk in de Achterhoek. Voor de bbq meet kan ik wel gewoon, dan hoeft paardje niet mee dus kan ik zelf rijden :) .

Maar bedoelde 2,5 uur naar het strand ;) dan zouden we met de trailer moeten en denk niet dat mams het ziet zitten me zo ver weg te brengen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:49

Ik moet uit friesland komen dus is misschien idd wel een plek om te carpoolen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:21

Ik moet ook uit Friesland komen, maar lijkt me erg gezellig!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:08

iEmmaaa schreef:
Ik woon in Winterswijk in de Achterhoek. Voor de bbq meet kan ik wel gewoon, dan hoeft paardje niet mee dus kan ik zelf rijden :) .

Maar bedoelde 2,5 uur naar het strand ;) dan zouden we met de trailer moeten en denk niet dat mams het ziet zitten me zo ver weg te brengen.

Oh zo hallo ik moet eens beter lezen :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:59

Zo wat gaat het hard nu het over onze meeting gaat hihi :+

Gister dus voorgereden voor jurycursus. Erg leerzaam! Ik dacht dat ik zou afgerekend worden op vooral impuls/tempo. Maar waar ik vooral op moet letten is het netjes afronden van mijn figuren. Ik begin heel goed, maar daarna raffel ik het zeg maar af.. Het gemiddelde zat tussen de 170/175 en ik heb 2 winstpunten gekregen :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:15

Berdien wel onwijs leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:23

Netjes Berdien! Lijkt me ook heel erg leerzaam.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:31

Ja echt heel leuk! Ze hebben de proef gefilmd en na de tijd alle punten nagelopen..
Er kwam nog iemand die ook friezen rijdt bij me, dat ze Isanne zo'n soepele fries vond en het zo jammer is van de impuls. Toch leuk om te horen :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:32

berdien85 schreef:
Zo wat gaat het hard nu het over onze meeting gaat hihi :+

Gister dus voorgereden voor jurycursus. Erg leerzaam! Ik dacht dat ik zou afgerekend worden op vooral impuls/tempo. Maar waar ik vooral op moet letten is het netjes afronden van mijn figuren. Ik begin heel goed, maar daarna raffel ik het zeg maar af.. Het gemiddelde zat tussen de 170/175 en ik heb 2 winstpunten gekregen :')

Wat goed berdien!
Zie je wel gewoon wat extra aandacht op het netjes rijden en dan komen de puntjes van zelf wel.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:42

Ja inderdaad! Al zal ik met een betere impuls wel veel makkelijker een punt kunnen rijden denk ik hoor. Het beeld is hierdoor erg onrustig momenteel.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:42

Jamiejoyce, eventueel zouden wij misschien samen kunnen rijden? Dan moet jij eerst een stukje alleen en zouden er erna samen kunnen?
Voor mij is het volgens mij net geen 1,5 uur naar Harderwijk.

Strandrit lijkt me ook leuk maar zit precies in de periode dat paardje uit gerekend is/of net is bevallen dus dat is geen succes :)

Klinkt leerzaam Berdien!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:54

Goed bezig Berdien!!

Wie heeft de paarden aan huis staan en zou ik een pb mogen sturen? Heb nl een aantal vragen over hooi etc

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:00

AmoorM schreef:
Wie woont er in Drenthe dan? Richting Emmen, Coevorden...

Ik woon wel in drenthe, maar dan tussen Meppel en Steenwijk.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:02

Leuk Berdien, hier kun je hopelijk wat mee en verder gaan trainen en leren hoe je in de proeven alles beter en netter kunt doen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:58

Fijn berdien. Heel leerzaam. Lijkt mij ook wel wat

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:26

Netjes Berdien! En erg leerzaam inderdaad. Alles netjes rijden, goed op/tussen de letters en duidelijke verschillen zijn al heel veel punten hoor! Ik heb een oude pony gehad (liep met 26 nog Z1) en ik scoorde mijn punten altijd op technisch correct/goed rijden, 't was geen flitsende showpony meer op die leeftijd natuurlijk! ;) En volgens mij is dat ook wel waar ik nu ook voordeel van heb.

Hoe doe jij bijvoorbeeld in de proef het lijntje oversteken in middenstap? of middendraf?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:39

Ik probeer iets voor de letter de wending in te zetten dan de diagonaal op en daar ook weer iets voor de letter terug op de hoefslag te komen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:47

Dat is al heel goed maar probeer haar eens in de bocht voor de diagonaal wat terug te nemen, passen wat verkleinen, dan inderdaad zo de diagonaal op. Op de diagonaal eerst recht stellen, hand open en gas erop, en dan voor de hoefslag weer duidelijk terugnemen en pas in de hoek weer gewoon arbeidsdraf.
Dan heb je A. een groter verschil en B. vertrekken ze nog wat meer van achter en C worden ze er heerlijk scherp van wat jou impuls waarschijnlijk ook ten goede komt.

Voor middenstap geldt hetzelfde. Nou moet ik sowieso zeggen dat schakelen in stap bij Arjen echt werkt als een tierelier. Doe je dat wel eens? Wordt hij heel scherp en actief van. Middenstap heb ik bijna altijd wel een 7 omdat ik hem gewoon klein laat stappen en dan de neus eruit schuif en dan stapt hij zo 2 hoeven en dan neem ik hem ook weer duidelijk terug. Nou heeft hij ook gewoon een goede stap, dat is het voordeel, maar dat schakelen daarin en het eerst terug nemen en dan duidelijk verruimen werkt erg goed. Heb het gevoel dat ze dan ook echt verruimen ipv versnellen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:17

Splinterz kom maar op met de pb

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:20

Leuk! Zo te horen word het een echte meeting:) Nu nog even mooi weer aanvragen +:)+

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:29

Ja dat zou inderdaad wel kunnen esther, dan lijkt het al minder ver als je met zen twee bent

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:46

Ilsemarie schreef:
Dat is al heel goed maar probeer haar eens in de bocht voor de diagonaal wat terug te nemen, passen wat verkleinen, dan inderdaad zo de diagonaal op. Op de diagonaal eerst recht stellen, hand open en gas erop, en dan voor de hoefslag weer duidelijk terugnemen en pas in de hoek weer gewoon arbeidsdraf.
Dan heb je A. een groter verschil en B. vertrekken ze nog wat meer van achter en C worden ze er heerlijk scherp van wat jou impuls waarschijnlijk ook ten goede komt.

Voor middenstap geldt hetzelfde. Nou moet ik sowieso zeggen dat schakelen in stap bij Arjen echt werkt als een tierelier. Doe je dat wel eens? Wordt hij heel scherp en actief van. Middenstap heb ik bijna altijd wel een 7 omdat ik hem gewoon klein laat stappen en dan de neus eruit schuif en dan stapt hij zo 2 hoeven en dan neem ik hem ook weer duidelijk terug. Nou heeft hij ook gewoon een goede stap, dat is het voordeel, maar dat schakelen daarin en het eerst terug nemen en dan duidelijk verruimen werkt erg goed. Heb het gevoel dat ze dan ook echt verruimen ipv versnellen.

Ja dat doe ik zeker. En tot een tijdje terug werkte dat super. Ik raakte zowat uit balans van haar schakelen. Maar sinds de laatste wedstrijd is dat 'ineens' weg. Zoals gister, na een paar rondjes stap/draf/galop + proefje is ze ook echt kapot.