[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:41

peetisgreat , En is het vandaag wat gezakt de koorts ?

Prinslover , wat leuk, héhé mooie shet.

Pipi dat is een HEEL klein beetje flink van u, ja ja hihi
Ik kan je best geloven dat je niet op je gemak zit dan. maar super dat ze braaf is.Doe zo voort. toch wel spannend zo een jong beest hé.

Ja ik schrok wel, en in een ander wei hebben ze 3 bomen die gevallen zijn van de vreselijke storm, de paarden waren in paniek maar hebben gelukkig niets alleen Aqua...alala Invierno is al zo een loempe en verstrooid paard, ik hoop dat Aqua ook zo nie is.. Viern loopt tegen bomen, Aqua tegen deuren...man man
En het mooiste van al, weet ge dat ik OOK gisteren vreselijk tegen de punt van de stal gebotst ben met mijn rechter knie, juist mijn slechte knie op de plaats van mijn operatie..dacht da ik flauw ging vallen, heb zo pijn nu , t is gezwollen en blauw, ben toch ook een sukkel ze ! Maar dat moet juist lukken zeg, gelijk Aqua. Ahhhh wij zijn voor elkaar bestemd hé, hoop wel da ze minder ongelukken gaat hebben dan ik, anders word ik BLUT Lachen héhé

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:31

peet hoe is het nu met de koorts?

indra wat een leuke foto's

prinslover gaaf die foto's rocky doet het echt goed

reageer niet zoveel op het moment gaat hier niet zo lekker, problemen met mijn zoon

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:38

ben hier al ff niet meer geweest *schaam sorry*
maar meng me graag weer hierbij.

rijd tegenwoordig western met me anda hij vind t echt leuk!!

en heb deze 2 weeken ook nog een hele leuke fries om te rijden!
hij staat nu 2 weken bij ons op stal dus is wel makkelijk

ze staan ook weer alle 2 bij HAW we hadde gister fotodagje haha

ik weet niet of ik de links hier neer mag zette?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:03

Prinslover: Ik ga nu niet meer op vakantie, maar die vriendin komt de week afmaken bij mij thuis, want mijn ouders zijn nu wel op vakantie. Nou hopen dat we het hier wel leuk af kunnen maken..
Jij ook begonnen met de vrijheidsdressuur Haha! Wat leuk Haha! Kunnen we kijken welke shet het snelste leert Knipoog Hoe heb je hem eigenlijk dat been naar voren laten doen?

Pipi: Mynke is inderdaad geen kleintje, ik vind het wel een mooi maatje voor een fries Haha!

Soeske: Dat filmpje van Goya is leuk, nog even oefenen en dan kan hij het straks vast wel Knipoog

Idra: Yoshi is leuk Haha! En die foto’s van Licor zijn ook weer zo mooi Kwijl Wat is het toch een heerlijk paard. Hij is echt zo onwijs knap!!

Cojolly: Ach gut Hopelijk zijn de problemen snel opgelost.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:39

heeej,pff valt hier bijna niet bij te houden,maar ik heb hele gave foto's gezien,Xtremo is echt een heel knap paard,echt een heel mooie jongen..

en ook foto's gezien van zwemmende pardjes,heerlijk hoor!!

en die knappe tsjillert,mjammieeeee,heerlijk dier!!!

wel jammer dat ie nu koorts heeft,hou het maar goed in de gaten een zaadstreng ontsteking hebben ze vrij snel,en daar kunnen ze lang last van hebben,is ook erg pijnlijk.

paola,super dat je op mynke aan het tuffen bent,en hoe rijdt ze??zit ze een beetje lekker in de draf??

echt heel gaaf,heb je nog foto's van het rijden??

cindy,even over het zand voor de bak,3000 euro is echt normaal!!is niet duur,een bak aanleggen,is de goedkoopste drainage en zand,7000 euro,dus als je hem kan laten aanleggen voor 3000 dan is het echt netjes!

zorg alleen dat je goed zand hebt en niet goedkope strandzand,dat is echt te zwaar,en dan ben je niet gelukkig met je bak,met als gevolg dat je nog meer geld kwijt bent aan bodem verbeteraars,en evt uitgraven en nieuw zand...

ook bodem verbeteraars,zodra je stof/rubber of niet natuurlijke producten gebruikt dna is het "vervuilt" om af te laten voeren,kost je dan ter zijner tijd,20,000 euries.

licor is en blij mjammieee,wat een paard toch,en die kleine shet...helemaal geweldig zeg!!!!echt wat is die leuk geworden!!

Prinslover wat gaaaaaaaaaaaaf dat je dat geleerd hebt!!!

echt super stoer een shet die dat kan..de mijne kan alleen steigeren,met en zonder commando Haha!

ik ga ze zo maar binnen zetten,komt hier echt noodweer aan zo te zien op buien radar...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:58

Bij ons is het al aangekomen, incl. onweer, ben ik niet bepaald dol meer op sinds mijn vakantie...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:13

Hallo, ff niet veel online geweest heb behoorlijk last gehad van oorpijn en dat trok naar me gezicht en was allemaal niet zo lekker. Na veel medicatie en pijnstillers naar de tandarts verwezen en ja hoor... me verstandkies... Ik heb ze afgelopen maandag laten trekken onder en boven en was er behoorlijk bang van maar het is me gelukkig meegevallen. Tenminste de oorpijn is aan het zakken en buiten dat het in me mond niet fijn is heb ik van het trekken zelf niks gevoeld gelukkig!!

Wel heb ik nog weer op Capriola gereden. Afgelopen zaterdag wilde een stalgenootje wel helpen. Dus eerst aan de longe maar ze ging zo braaf en relaxt dat ik los heb gereden met haar in de bak erbij, dat wel, maar Capriola was heel relaxt! Het stuur is nog niet helemaal wat het geweest is, ze trekt wat richting de uitgang maar ik was helemaal blij en trots dat ik zo netjes met haar aan het rijden kon!!! Nu proberen verder te borduren zodat ze weer mooi in vorm is voor de keuring straks! In aug komt Ciscootje bij ons op stal met de paarden op vakantie en met haar hulp komt het vast weer helemaal goed!!

Heb nog niet alles bijgelezen, men wat gaat het hier hard maar wel foto's gauw bekeken. Ga eens op me gemak bijlezen en verder reageren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:58

Cin: Het zit jou echt niet mee he, niet echt een geluksvogel ben je. Als het hier maar bij blijft. Knipoog

Zasread: Jij doet ook vrijheidsdressuur met je shetties of niet? Ik heb gewoon voorzichtig met mn zweep tegen zn beetje aangetikt. Aangezien hij de zweep heel irritant vind, trok hij snel zn voetje op, maar deed m niet naar voren. Ik had hem wel flink beloond natuurlijk, andere voetje tilde hij ook op. Toen heb ik met mn eigen hand tegen zn beentje getikt, voetje gezegd, en zelf naar voren getrokken, en terwijl ik zn voetje dan vast had een snoepje gegeven. Daarna ben ik naar huis gegaan, ik kwam de volgende dag terug, tikte zn been aan, en huppa, hij deed het Haha! goed he Clown .

Femke: Hier is het mooi weer, wel bewolkt, maar de zon komt wel een beetje door gelukkig. Jammer dat het zo slecht weer is bij jullie, bleh. Wanneer komen er weer foto's van jou kanjer eigenlijk Vork

Pipi: Wat leuk dat je weer op Mynke hebt gezeten. Alles rustig aan toch, beter iets doen waar je achter staat dan aan iets beginnen wat je eigenlijk niet leuk vind! En snel weer foto's maken van de vorderingen he Knipoog

Regine: Dat klinkt niet best zeg, gelukkig gaat het wat beter met je. Ook met Cappie Knipoog Ik moet eerdaags mn verstandskiezen laten trekken, en ik ben echt bang. Nagelbijten / Gniffelen Maar als ik het zo lees van jou, moet het meevallen, ik hoop het maar!

Cojolly: Dat is niet best, issie aan het puberen? Hoop dat er snel een oplossing komt:)

Ik mis Nickyu en Cloris een beetje, waar blijven jullie, en hoe gaat het met de paardjes?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:03

de eerste onweers buien zijn over hier,maar er komen er nog meer aan,als ik buienradar moet geloven..bah bah,alles was net zo lekker droog...

brr regine,verstandskiezen trekken..maar ja,als je er zo'n last van hebt is dat ook niet alles...

cojolly sterkte met je zoon...hoop niet dat het heel erg is...

en prinslover als je wessel bedoeld,hier staan foto's van hem Lachen
viewtopic.php?f=10&t=805128&hilit=

deze zijn van eer gister...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:13

Prinslover schreef:
Zasread: Jij doet ook vrijheidsdressuur met je shetties of niet? Ik heb gewoon voorzichtig met mn zweep tegen zn beetje aangetikt. Aangezien hij de zweep heel irritant vind, trok hij snel zn voetje op, maar deed m niet naar voren. Ik had hem wel flink beloond natuurlijk, andere voetje tilde hij ook op. Toen heb ik met mn eigen hand tegen zn beentje getikt, voetje gezegd, en zelf naar voren getrokken, en terwijl ik zn voetje dan vast had een snoepje gegeven. Daarna ben ik naar huis gegaan, ik kwam de volgende dag terug, tikte zn been aan, en huppa, hij deed het Haha! goed he Clown .

Ik mis Nickyu en Cloris een beetje, waar blijven jullie, en hoe gaat het met de paardjes?

Dan ga ik dat ook eens proberen Haha! Morgen even kijken of Fift dat ook wil Tong uitsteken

Van Lisenka heb ik ook al een tijdje niks meer gehoord.

Mijn ene cavia-mannetje blijkt misschien toch een vrouwtje te zijn... maar ik weet het niet zeker, ik ga het een dezer dagen maar eens laten controleren door de da

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:19

Ja ik ben wel blij dat de kiezen eruit zijn nu ja! Ik heb er echt pijn aan gehad en ze konden maar niet vinden waar het nou vandaan kwam! Steeds heftigere pijnstillers en ik werd maar zieker. Ik was wel echt rillerig bij de kaakchirurg maar het was echt minder heftig en eng dan ik me had voorgesteld.
Prinslover, ik was ook echt bang, huilen stond me nader dan het lachen vooraf, maar echt maak je geen zorgen. Je wordt goed verdoofd en van die verdoving voel je eigenlijk niks. Het is meer het idee maar pijn deed het echt niet!! Maar goed, ik ben blij dat het achter de rug is.

Ik heb even bijgelezen en wat een leuke berichten allemaal!!

Nouvel, gaaf rijden in de bak met een wagen erachter. Dat vergt vast weel stuurkrachten!! Maar wel spectaculair en leuk als ze het dan toch zo braaf doen he!

Xtremo wordt al een hele vent inderdaad zeg!! Hij groeit toch nog? Wordt vast een joekel! Hij doet het allemaal wel braaf, super leuk! En fijn dat je met een vriendje voor hem bezig bent! Dat doet een paard toch altijd goed!

En Picassox men ik ben jaloers op jou! Wil ook altijd nog eens met Capriola en mijn hond gaan zwemmen!! Het zijn ook echt super mooie foto;s hoor! Inderdaad die ene met neuzen tegen elkaar kan zo in een boek! Super leuk!! Ziet er als een super middag uit!

Soeske, het begin is er he van de Spaanse Pas!! Gaaf hoor! Toch moeilijk voordat ze het helemaal snappen. Cap s het ook nog wel eens kwijt. Goya ziet er wel goed uit zeg, leuk filmpje!!

Idra, hele mooie foto’s!! Licor blijft gewoon een onwijs lekker ding!!

Prinslover, hij is dus super slim dat hij het zo snel oppakt! Gaaf hoor!! Ziet er al goed uit!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:11

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Vond het zelf ook een gaaf filmpje, hij wil het ook wel graag doen ja, maar hij begrijpt soms niet dat hij zijn achterbenen ook mee moet nemen.
Cojolly, sterkte met je zoon
Prinslover, gaaf hoor dat je dat geleerd hebt!
Cinv, dat is wel ff schrikken zeg.
Mentjuh, tuurlijk mag je de links neer zetten, ben benieuwd!
Regine, sterkte. Verstandskies trekken is nooit leuk, maar straks wel minder pijn iig!
Zasread, haha, je cavia toch iets anders dan verwacht? Kun je t nog niet zien dan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:12

Oh, en noodweer? Waar hebben jullie het over? Hier stralend blauwe lucht, heerlijk warm en nog geen spat regen gehad.. Ga vanavond maar rijden, nu te warm..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:01

Jaa, hier straalt het inmiddels ook (ZuidHolland) dus ik heb geloof ik wel geluk! Thnx voor de leuke reacties Haha! *Trots*

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:52

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:19

@ Idra wauw wat een mooi paard heb jij zeg vind m echt super mooie foto's ook!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:26

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:35

nou dekoorts is gezakt tot 38.1 Haha!
nu hopen dat het goed blijft gaan

kimmy weet je ook hoelang het kan duren als ze een zaadstreng ontstekening hebben
over twee weken vliegen we naar turkye en ik hoop dat het dan goed met hem gaat

verder reageer ik morgen wel heb net twee uur les gegeven en ben bekaf in die warme bak pffff ga zo lekekr naar bedje

trste en tot morgen meiden

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:44

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de foto's! Het is jullie niet opgevallen dat de helft van Licors manen weg is?? Tong uitsteken Op de foto met de merrie kan je het duidelijk zien...

Ik heb het razend druk met mijn nieuwe job, ik hoop dat ik snel kan bijlezen, maar ik heb nog leuk nieuws: IK HEB MIJN ZADEL Haha! Haha! Haha!
Licor loopt er echt heerlijk mee, 10x beter dan met mijn oude zadel en ook beter dan de Bates met de te kleine zitmaat voor mij, het is gewoon een wereld van verschil!!

*blij*

Nog even dit: Beterschap voor Tsjillert!! Gaat zo te lezen wel al de goede kant op Lachen

Aiai Cin, arme Aqua... hopelijk heeft ze er niet te veel last van!

Nog wat extra foto's voor de liefhebbers:
Afbeelding

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:16

Hoi allemaal!!! Even een paar dagen in de lappenmand gelegen en verjaard ondertussen... pfoeh, 27 alweer...
Weinig bijgelezen, zag alleen snel dat Cojolly troubles heeft, sterkte! Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat!
En foto´s van Xtremo en Licor Wow! Kwijl heerlijke paarden toch!! Yoshi begint ook een hele vent te worden... Haha!
En zwemfoto´s van Picasso, ik vind het zo´n expressief paardje. Echt 1 om diep verliefd op te worden. Haha!

Ik heb van vriendlief een bijpassend hoofdstel gekregen voor bij mijn nieuwe zadel. Gisteren werd ik gebeld dat het klaar is!!!!!!!! Go jij! Go jij! Ik kan echt niet wachten, ze sturen het op dus dinsdag zal het toch wel binnen moeten zijn. Uiteraard volgen er dan weer foto´s. in stijl.... Vork

Laatst van mijn les wel foto´s gemaakt. nog geen tijd gehad om ze te uploaden maar het is ook echt vreselijk gesteld met mijn zit... ik zit zo enorm ingeknakt aan de rechterkant. Sam vindt het nog makkelijker om me dan nog meer naar links te gooien. Echt een vreselijk gezicht! Het zonder zadel rijden doet wat dat betreft veel goed! Ik word echt gedwongen om goed te gaan zitten anders neemt Sam niet de juiste stelling en buiging aan. Ondanks dat ik nu mijn zadel heb zal ik toch nog wel regelmatig zonder aan de slag gaan vermoed ik.

Verder een vakantie geboekt naar de Haute Provence (menerbes), vlakbij Avignon! 2 weken weg met de honden naar een huis met eigen zwembad en 2 ha grond voor de honden om te rommelen. Als ik het niet zielig voor Sam had gevonden om zo´n eind op de wagen te staan had ik hem meegenomen Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:20

Lobke, welke zitmaat heb je nu? Ik heb een 18,5 inch genomen! Ik heb geen enorm dikke billen maar zit daar zo ontzettend veel lekkerder in!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:35

Een 17.5 inch is voor mij goed Lachen heb gisteren heerlijk gereden met mijn nieuwe zadel, alleen was ik het precies niet meer gewend om eindelijk eens goed in een zadel te zitten en Licor begon zo groot te bewegen dat ik moeilijk kon blijven zitten Haha! Vandaag spierpijn.... Maar daar wennen we wel aan!

Ik ben benieuwd naar foto's van Sam, is al zo lang geleden!
Vakantie klinkt heerlijk!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:30

Ik heb weer een topic over Maestro gemaakt!! Vergelijk de foto's maar eens waar ik bij hem sta en hem vasthou... niet normaal hoe hij groeit, die wordt GROOT!!!!

viewtopic.php?f=175&t=806295&hilit=

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:41

@ Inda hoe komt het dat zijn manen voor de helft weg zijn?
wel zonde hij heeft echt n mooie haardos! zou wille dat mijn anda dat had haha
wat voor zadel heb je nu dan eigenlijk als ik vragen mag (kon het niet zo gauw terug vinden)

@regine leuke foto's! mooi veulen heb je hij is idd al erg groot

@Lusitano leuk joh dat je n vakantie hebt geboekt!! veel plezier Haha!
zit er voor mij dit jaar niet in we zijn aan het verbouwen en t lijkt wel op n 10 jaar plan pff Boos!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:45

*ligt hier in een deuk om Lobke* Tong uitsteken Gelukkig heb je je nieuwe zadel. Wat een stoere foto's ook en Yoshi is echt volwassen geworden! Wat een heerlijk beestje is dat Lovers Maar ik zie het niet goed van Licors manen, of bedoel je dat de eerste helft (vanaf zijn schoft zeg maar) rechtop staat? Haha want dat viel me eerst niet op maar toen je het had gezegd had ik zoiets van AAAAAAH ZONDEEE!! Ook fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk! Hmmm Yoshi is ook niet zo heel dik he, of zie ik dat nou verkeerd?

Marit klinkt goed, die vakantie! Ik heb nu ook even lekker bijna 2 weekjes vrij, daarna 2 daagjes werken en dan weer een weekje naar mijn schoonfamilie in Noorwegen! Fijn dat je nieuwe zadel nu eindelijk klaar is, kan je strax weer lekker rijden!

Peet gelukkig gaat het beter met Tsjillerd!

Paola wat heerlijk dat je er nu zelf al een beetje opkan, dat vertrouwen komt vanzelf wel joh! Als Mynke dalijk wat verder is zal ze jou er nog doorheenslepen ook Ach gut

Leonietje, heb even gemist wanneer ze nou precies naar de balingehof ging, of staat ze daar nu al?

Cindy hopelijk valt het mee met Aqua!

Ik vond de valk trouwens echt een plaatje Bloos Hij doet me een beetje aan Suev denken toen die nog jong was.

Leuk dat Goya en de shetten van Iloon en Sanne zo lekker bezig zijn, Dink kan ook aardig wat kunstjes maar dat doe ik, behalve "pas" nooit meer met hem. Die shet van iloon op die ton, whahahaha echt uberschattig Lovers Die blik van hem hihi Haha! Van de week ben ik weer heerlijk wezen mennen, ik vind mennen zo leuk en zeker daar, die omgeving is veel leuker en mooier dan hier. Hier mende ik echt niet zoveel met Dinkey als daar.

Sanne echt erg van je vakantie joh! Ja hier was het ook van dat noodweer, sommige straten stonden hier helemaal blank! Maar dat lijkt me echt een ramp als je met tent en al verzopen wordt. Heb je verder nog wat leuks kunnen doen?

Cojolly hopelijk is het nix ergs, veel sux6 en sterkte in ieder geval! Ach gut

Regine lekker dan, je vertandskiezen eruit! Als ze rechtzitten doet het trekken meestal niet zo zeer en heb je ook niet heel veel napijn. Ma ja gelukkig ben je nu in ieder geval wel van je oorpijn af! Leuke foto's van Maes, heb gelijk in je topic gereageerd hehe Tong uitsteken

Femke wat cool een kleine Wessel haha Haha! En wat een gave foto's van Wessel, hij ziet er goed uit!verder alles goed met jullie en de paardekinders?

Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bij Haha!