Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:48

Welkom terug Deertje, wat een knapperd heb je!

Heel blij met dat mooie weer dat er aan komt, ben er zo aan toe! Ik denk alleen niet dat ik veel ga doen, in navolging van Tarzan zit ik met een gekneusde enkel althans ik hoop dat het niet erger is dan dat doordat de hond mij vanmorgen op een onhandige manier ongeveer omver trok en mijn enkel dubbel sloeg. En ik had haast, dus ben gewoon gaan werken. Maar lopen deed toch wel zeer, net thuis mijn laarzen uit en het is echt dik %) maar ja ik moet zo nog kind op school ophalen, naar oudergesprekken, paarden voeren en honden uitlaten etc... Iemand een wandelstok over? :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:51

Wel krukken? :+

Ik heb heerlijk gelest vanmorgen. Paar appuyementjes gereden en gelet op los blijven in mijn lijf. Soms ga ik al zo klaar zitten voor de bokkesprongen en dan stopt ze mooi met lopen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:51

Wat balen zeg! Rolstoel is misschien handiger? ;)

Het is hier wel lekker weer nu, eindelijk geen harde wind meer. Alleen ik kan ook niet veel doen, heb een ontstoken duim en opgezette hand en kan daar zeer weinig mee. :( Topic titel kan beter veranderd worden in de kneuzenclub geloof ik. :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:03

Kneuzenclub klinkt goed :j

Hier ook pijn in de nek, dus alles gaat wat trager :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:03

je woont net te ver om ze op te halen Audesta :+

Als jij dan los in je lijf blijft, bokt ze dan ook minder?

Rolstoel is ook welkom :+

Oh nee jij ook al Elisa :=

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:16

Oei oei Maartje, beterschap!

De kneuzenclub :D :D Count me in :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:46

Jazeker bokt ze dan minder. Ze vind nogal gauw dat ze niet kan lopen, iets te weinig lossigheid in hoofd of lijf en mevrouw springt of staakt. Echt hilarisch en heel leerzaam.

Ja ik doe ook mee met de kneuzenclub. Ik ga lekker even wat buiten prullen nog.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:26

Oh dat lijkt me heel leerzaam ja! En lekker confronterend ook :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:30

Jouw berichtje gemist, wat fijn Audesta..jouwe is dus ook zo gevoelig en duidelijk tegelijk. :+

Dais en Deertje ookal lid van de kneuzenclub..gaat echt goed hier.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 16:01

Ja heel duidelijk, soms wat overdreven maar he, blijkbaar vind ik dat leuk :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 16:07

Kneuzenclub it is _O-

Klinkt als een fijne les audesta!
Vandaaag ook weer gereden, Karma was fel, heet en snel, maar toch fijn af kunnen sluiten uiteindelijk. Ze heeft vast het voorjaar in haar kop :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:17

Ik meld me ook bij de kneuzenclub. Ik ben vrijwel de hele maand februari al ziek :') Vandaag ook weer ellendig.

Audesta dat zijn wel de fijnste paarden stiekem haha.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:15

Ja vind ik wel. Helpt mij heel erg om los te blijven wat weer positief effect heeft op mijn eigen lijf. En constant bezig met zacht zijn, heerlijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:53

Als ze niet omslaan naar te sensitief Lissy vind ik dat ook wel heel fijn.

Ik zit aan de traumeel en dat helpt al wel iets. Ik kon de paarden voeren haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:08

Fijn dat dit helpt Maartje!

Een mooie spiegel zo Audesta, ik denk dat Justin Verboomen uiteindelijk ook zo fijngevoelig is geworden doordat ie altijd Iberische paarden/ Lusitano's reed. Uiteindelijk leer je daar het meeste van denk ik.

Wat balen Earth, beterschap!

Tarzan, je zou verwachten dat ze van de warmte wat rustiger zou worden haha.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:54

Elisa2 schreef:
Fijn dat dit helpt Maartje!

Een mooie spiegel zo Audesta, ik denk dat Justin Verboomen uiteindelijk ook zo fijngevoelig is geworden doordat ie altijd Iberische paarden/ Lusitano's reed. Uiteindelijk leer je daar het meeste van denk ik.

Wat balen Earth, beterschap!

Tarzan, je zou verwachten dat ze van de warmte wat rustiger zou worden haha.

Hele fijne ruiter die Justin mogen vele een voorbeeld aan nemen

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:34

Nog nooit van hem gehoord, ik ga hem eens opzoeken. Sowieso zou de paardenwereld wel wat zachter mogen wat mij betreft maar ik zit ook wel echt in een sportgerichte omgeving waar mijn kennissen club helaas nog meer de uitzondering zijn dan de regel.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:36

Ik ken hem ook niet maar ik leef wat dat betreft sowieso onder een steen hoor :=
Hier ook wel vriendschappen die toch het verschil in aanpak niet helemaal overleefd hebben zullen we maar zeggen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:49

Ik lees stiekem nog mee (en ik blijf op de achtergrond globaal meelezen, ik hou jullie gewoonweg niet bij.. :') ), met Alana gaat t momenteel niet goed, peesblessure aan check ligament..

Maar wilde even onder het mom van 'gedeelde smart is halve smart' melden dat ik ook vriendschappen heb verloren door verschil in hoe je een paard houdt (en hoe je kinderen 'houdt' := ). Dat gaat toch een beetje op de achtergrond knagen/botsen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:56

Wat vervelend dat ze een peesblessure heeft JOanieke. Ben je al ver in het hersteltraject?

Iedereen houdt zijn paarden (en kinderen haha) zoals zij denken dat goed is. Dat is lastig wanneer daar grote verschillen inzitten. Zelf heb ik er bijvoorbeeld moeite mee als mensen hun paarden alleen hebben staan, maar zolang er geen wet is die het verbiedt is er helaas weinig aan te doen.

Vanochtend buitenritje gemaakt. Wat een weertje mensen {:} Quinta was bij thuiskomst helemaal wit van het schuim, dus heb ik ze maar gelijk even afgespoten :D Het lijkt wel voorjaar <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:03

Nee helaas nog niet. Ze heeft het opgelopen tijdens die periode dat het zo hard vroor en sneeuwde in januari. Genoten met de kindjes van de sneeuw, maar ondertussen dus een paard die waarschijnlijk een flinke misstap heeft gemaakt. De hele weide was ook zo goed als onbegaanbaar, zo kneiter hard en onregelmatig.. 3 weken geleden ego laten maken en over 1-3 weken gaan we de volgende inplannen. Al met al leek t mee te vallen als ik mn DA goed begreep, maar ze was nogal haastig en ze kwam een beetje geïrriteerd over (ze had iig niet haar dag..), dus overgestapt van DA en we gaan zien hoe t allemaal gaat lopen komend halfjaar..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:27

Oh oliebol JOanieke, die hebben we bij Elevada ook gehad. Is wel een blessure die goed geneest over het algemeen, komt vast goed :*

Ja verschillen in opvoeding is ook echt een breekpunt voor vriendschappen:=

Dais ik ben jaloerssss! Vandaag is mijn enige 8urige werkdag in de week, zul je altijd zien dat het dan mooi weer is. Maar goed ik kan toch nog geen laarzen aan dus wie hou ik voor de gek? :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:31

De dierenarts zei inderdaad hetzelfde. Van alle mogelijke blessures was dit de meest gunstige.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:34

Elevada liep met een paar weken echt beduidend beter. En toen ging ze heel snel heel slecht en bleek ze een botcyste te hebben en hadden we heel andere problemen :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:36

Oh jeetje, dat is ook wel heel zuur. De DA zei ook dat we misschien na 6 weken al iets konden opbouwen, maar dat vond ik wel erg snel gezegd. Ik heb me ook niet gehouden aan het op stal zetten en ze staat nog in de kudde op de weide, dat zal het proces denk ik ook niet perse versnellen. Al met al wel betere optie dan op stal, want daar gaat ze helemaal paniekerig lopen doen. Op de weide slaapt ze grotendeels van de tijd, of ze is aan het eten. :')
Ze loopt gelukkig niet kreupel in stap. In draf heb ik haar sinds de bult niet gezien, dus geen idee hoe ze dan loopt.