[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:27

sterkte...
:(:)
is lastig he, zo zitten en niks kunnen, ineens overal buiten staan...
ik weet het...

je hebt dagen dat het wel gaat en dagen dat je even instort, dat mag, het is ook moeilijk...
sterkte!

er komen ook voor jou weer betere tijden! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:28

;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:30

oliebol zijn die dagen he...
dan baal je van alles en vooral van jezelf...

even flink uithuilen, dat doet goed...

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:42

Ben ik mee bezig haha!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:32

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:33

Ik snap je volledig... Gewoon eens even lekker alles eruit gooien ja! Dat lucht zo ontzettend op!
Je zit nu gewoon ook in een super vervelende situatie, en dan hoef je heus niet altijd groot te blijven...

Ik heb de foto's van mijn shoot!! *\o/* Heb alleen eventjes geen puf om dit vandaag nog te regelen dus dat wordt morgen! :D (Btw voelt dat ook rot, daaar zo lekker vrolijk e.d. en nu gewoon mijn paardje zien lopen in het land maar er ook niet naartoe kunnen omdat ze je gewoon helemaal omver lopen)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:57

Hoi allemaal!
Ik kom me ook weer eens melden. Ben al weer even terug van vakantie maar had tot nog toe geen tijd om te reageren...

Eens kijken:

My_Chimanga geloof goed dat het heel dubbel voelt! Ben heel benieuwd naar de foto's!!!

PP mooie foto en leuk dat je ook even op de rest reageert...

Jolijn sterkte meis! Geloof heel goed dat het regelmatig allemaal even te veel wordt!

Madelief gave foto's en gaaf dat Femke komt!!! Ze is ook een keer bij mijn vorige paard geweest was echt super!!!

Nouvel mooie nieuwe schoenen voor fifi hopelijk lopen ze heerlijk

Martinique ben benieuwd naar foto's! En groei is inderdaad moeilijk te zien als je ze iedere dag ziet...

Esther gefeliciteerd met je wedstrijd! Dat klein voelen ken ik wel haha... En dan is Hinc nog 1,63 maar met al die crosspaarden hier op stal toch echt een kleintje...

Verder kan ik helaas niet teruglezen, sorry als ik iemand vergeten ben!

Hier gaat alles goed! Hinc voelt zich prima en laat dat ook regelmatig merken (niet altijd even beschaafd maar ach...) helaas zitten we nog steeds met zijn zadel. Alles was geregeld en besteld want moest op maat gemaakt worden. Alleen is de fabriek waar het vandaan moet komen er een potje van aan het maken! Ze kunnen geen reden geven waarom het niet af is en zijn nu in de vakantie tijdelijk gesloten... Schiet dus allemaal niet op! Had eerst netjes een leenzadel maar dit bleek ook niet helemaal te liggen zoals het hoort. Hinc heeft echt een hele moeilijke rug.
Dus nu rij ik met mijn springzadel, dit ligt wel goed gelukkig maar dressuren op een springzadel is ook niet alles. Vanmiddag komt de zadelmaakster weer langs want die baalt er ook als een stekker van..

En vanochtend komt Ivonka hele mooie foto's van Hinc maken! Dus allemaal even duimen dat het zonnetje zich laat zien!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:01

laulau, he vervelend altijd zadelgedoe...
veel plezier met je fotoshoot, hopelijk komt de zon nog even door!
hier giet het nu... -O-

my chimanga, ben benieuwd naar je foto's!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:25

Hier gelukkig wel droog maar zwaar bewolkt...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:31

Ik ben onderweg naar werk lekker nat geregend....

Oei en zadelproblemen... Die zijn mij ook bekend! Al ben ik echt heel blij nu met mn zadeltjes :), maar dat was niet altijd zo... Ik blijf bij van Wijk zolang die nog werkt :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:32

Ik heb voor Fifi mijn WoW nog, daar is haar rug qua bespiering enorm van opgeknapt, dus dat laat ik lekker zo, mocht ik nog weer gaan rijden met 'r...

voor Ferro straks maar even kijken wat die gaat passen...

hier nog steeds, of alweer, regen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:33

Hopelijk vanavond weer droog, dan heb ik springles :). En zaterdag mn eerste crossles :):).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:35

Lau, vervelend zadelproblemen. Ben benieuwd naar de fotos, hoop dat jullie mooi weer hebben!
MyChimanga, ben ook benieuwd naar jou fotos!
Jolyn, sterkte. Hoe voel je je nu?

Hier alles goed, regent pijpestelen, bah. Wilde even lekker rijden op mn vrije dag, maar mijn land zal nu ook wel weer een modderpoel zijn

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:39

Ohh zadelproblemen kunnen zo lastig zijn! Hoop dat het met Fiela niet teveel problemen gaat geven..
Wanneer ga jij beginnen met zadelmak maken/rijden etc bij Ferro Ellis?

Hoop dat je het droog hebt Laura.. Hier is het druilerig, maar wel droog.
Ben benieuwd naar je foto's Geeske :)

En Jolijn, sterkte, binnenkort kun je ook weer lekker van je Mo genieten , denk daar maar aan :)

Heb nog geen nieuwe foto's. dames hadden een nieuw stuk gras gekregen dus heb ze maar lekker laten eten :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:56

Het zou vanmiddag beter weer worden en zelfs zonnig.... Alleen in het oosten nog kans op een buitje ofzo geloof ik...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:33

het is hier nu zowaar (even?) droog geworden, gelijk soort benauwd als het zonnetje even doorkomt...
net stallen gedaan en voer klaar gezet, straks maar even kijken wat we gaan doen...

mar, ik denk dat ik volgend voorjaar rustig met Ferro begin, hij wordt 1 feb al 3, dus het is een vroege...
Ik twijfel alleen of ik hem eerst voor de wagen zal zetten of eerst onder het zadel...
Ik ga in ieder geval beginnen met longeren en lange teugelen, zodat hij al wat stemcommando's kent en wat bitwijs is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:41

Eerst voor de wagen hoor je ook wel van dat het fijn voor ze is idd! Omdat trekken minder zwaar is dan dragen ofzo...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:57

ja precies, omdat ze toch bekend staan om het laat echt volwassen en volgroeid zijn is dat wel minder belastend denk ik...

maar onder het zadel kun je weer wat makkelijker een beetje stuur erop krijgen...

en het nadeel hier voor de wagen is dat je gelijk het drukke verkeer in moet...

nou ja, nog even tijd om na te denken! :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:59

Beroerde nacht gehad! Hier heeft het zo onwijs hard geonweerd, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt! Ik ben zelfs uit bed gegaan en beneden gaan zitten om de stallen in de gaten te kunnen houden... het was echt heeeeel heftig! En recht boven ons, het sloeg overal in op de weilanden en alles klaarde constant op zoveel flitsen! Ik woon naast een watertoren en daar is het twee keer ingeslagen (gelukkig heeft die heel veel bliksemafleiders omdat het natuurlijk een heel hoog ding is) dus zitten wij redelijk veilig, maar dat dreunt echt door merg een been zeg! Hoop dat er in de buurt niet te veel schade is....
En regen, ja, mijn stalgenootje heeft vanmorgen gelukkig lekker kunnen rijden omdat onze bak het water behoorlijk snel weg kan werken, maar nu regent het alweer :( Paardjes maar een dagje niet op het land!

Hinc zadelproblemen, rottig is dat! En je kunt idd ook eigenlijk van niemand 'even lenen' omdat ze zo'n korte ronde rug hebben he?! Wel fijn dat meneer goed in zijn vel zit!

Hoe liep Fifi op het harde? Of had je dat nog niet getest...?

(Okee, ik ga nu bezig met foto's uitzoeken voor een leuk topic, maar ik kan zo moeilijk kiezen!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:00

Wij deden vroeger altijd eerst voor de kar en dan onder zadel, dan kenden ze de hulpen ook al een beetje en waren ze gewend aan bewegingen van dingen om zich heen!
Misschien had ik dat ook met Mo moeten doen :')

Ik heb gisteren flink uit zitten janken en voel me nu wel weer redelijk fris en fruitig!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:55

Goedzo! Dat lucht op en dat moet je gewoon eventjes kwijt... heel begrijpelijk!
Schrok Mo ergens van dan tijdens de fotoshoot?

Als we eerst voor de kar hadden gekund was dat misschien wel mooi geweest ja! Dan kunnen ze idd alvast wat wennen aan alles om ze heen, de straat op, lawaai etc. en toch ook al wat hulpen die ze dan alvast kennen voor je er op gaat zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:59

Ja, van mij :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:00

op 't harde alleen nog rondje gewandeld van de week en dat ging goed.

zo gauw ik hulp heb weer even inspannen en kijken hoe ze het voor de wagen doet!

vanmiddag maar even aan de lange teugel pakken denk...
zonnetje begint weer door te komen...

voor een jong paard is voor de wagen wel fijn werk inderdaad, zo kunnen ze onbelast sterk worden

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:03

Ik wil ook echt nog is leren mennen, lijkt me zo leuk! Ik ga misschien zondag even een rondje mee met een kennis en dan mag ik ook even oefenen :'). Volgend spaardoel: Tuig en wagen (blijft toch een dure hobby die paarden... Vooral als je veelzijdig bezig bent :')).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:07

:D
dat wordt hier ook altijd gezegd, met die paarden houdt het nooit op... :=