[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:13

Saida: Ja, wind in combinatie met veel regen….. Was net effies te veel voor hem.
Haha, Atlas kan zich ook nooit zo goed bedwingen als het om slobber gaat. Met gewone brok staat hij netjes te wachten, maar met slobber is het net zo’n hijger. :o
Je bent wel lekker bezig geweest met al dat uit mesten. Kon je ons land ook niet doen?

Mies_Apollo: En……ben je al weer wat bij geslapen? :Z

Miichelle90: Ik had Rowena ook een slagroomgebakje gegeven, om lekker mee te kliederen. Blijkt ze toch goed opgevoed. Netjes wachten tot ze een hapje krijgt. Echt ongelooflijk. D’r fruithap is nooit veilig. :D
Dat probleem met een kado voor mijn man heb ik ook. Hij was gisteren jarig en ik had gewoon niks. Kan ook gewoon niks bedenken. Misschien een dvd ofzo.
Succes met zoeken.
Zo’n kast met al dat roze heb ik ook bij mijn dochter. Elke keer denk ik, ik koop een ander kleurtje en elke keer kom ik toch weer met roze aan. Mijn moeder zegt ook elke keer, koop toch eens een andere kleur. Maar roze tja het mag bij een meisje. Haha. ;)
Super dat je weer een opleiding gaat doen. Waar ga je voor leren?

Idefix4: Wow zonder beugels. Ben dan bang dat ik daar van af stuiter. Ga wel ff navraag doen.
Een martingaal? Wat doet die dan? Ik heb vroeger zo’n ding gehad, maar ik had er niets aan.
Die handen die weten wat. Ik steek altijd mijn pinken uit of ik rij met open handen. Erg lastig om dat weer af te leren. Stille handen echt super!! *D
Hoe ben je aan je gekneusde ruggewervel gekomen? Sterkte daarmee.
Bij mij doen de foto’s in het profiel ook alleen maar als ik ze via de slide van hyves erop zet. Echt vreemd.

Spokie79: Combi regen, wind en nog niet genoeg vet op zijn lijf. Ik moet bekennen, dat ik dacht dat hij met een regendeken buiten stond. Iemand anders heeft hem buiten gezet en ik had vorige week al gezegd, dat als het kouder wordt. Dat hij dan zijn regendeken weer op moet, maar helaas is er niet naar mij geluisterd. :(

Jolynn: En nog bij Xantha geweest? Rij je eigenlijk alweer voorzichtig, of mag dat nog niet?

Heikedenise: Gisteren hoestte hij flink op het land, vanavond maar even bekijken.
Ik denk dat het weer ook een rol speelt bij Heike. Atlas heeft af en toe ook de wind in zijn hol. :D

Soeske: Hij hoestte gisteren op het land, dus kijk het vanavond even aan.

Suelza: Misschien heb je het niet gemerkt maar wordt je zicht heel langzaam beter. Houdt de moed erin. Sterkte morgen. Ik ga weer voor je duimen. :(:)

Cloris: Lang van stof……, maar wel duidelijk. Dank je. ;)

Moppielover: Alles goed met je? :(:)

Vanavond gaan we misschien eindelijk die lang verwachte strandrit maken. Moet alleen wel even kijken of de Wintec er goed oplegt, want zonder zadel naar het strand durf ik nog niet. :o
En tja, als hij enorm gaat hoesten, ga ik uiteindelijk ook niet naar het strand.
Het is hier in ieder geval mooi weer.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:14

Ik loop trouwens constant met dekens op en af te vogelen, vorige weekend lekker zonder deken maar dan wordt het ineens weer guur zeker hier aan de noord-noordhollandse kust met veel wind en regen, nou dat krijgt de schimmel zijn regenjasje gewoon aan hoor. Gisteravond heeft hij zelfs zijn zomerkatoen deken opgehad. Vanmorgen regenjas en net weer in zijn blote billen gezet.
Piropo heeft het ook redelijk snel fris, tenminste ik merk het aan zijn spieren ;)

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:03

Hey barokke toppers!

Leuke verhalen hier allemaal. Zag veel leuke dingen voorbij komen. Ik reageer even niet bij, maar lees braaf mee :) .
Hier gaat het momenteel wat minder, ik heb leukere tijden gekend, maar komt wel weer goed! Soms heb je van die dalen he :+ .
Ach ja, komt goed.. ik blijf positief! Gelukkig is met Chico alles helemaal goed! Ik stap er vanavond denk ik weer eens op.
Hij is echt zo'n grote knuffel! Als ik bij zn stal komt, wordt ik begroet met een kus, zo geweldig :+: . Om daarna heerlijk te knuffelen & kriebelen hihi.
Heerlijk paard :D .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:38

Lisenka: En is het nog gelukt met de potentiële kopers?

Anouk: Nee, ik eet ze niet rauw := dat vind ik dan weer minder lekker..
Fijn dat jij en Sam op de goede weg zijn.
En arme Frank, zo druk :(:) Mag je dan niet zelf het initiatief nemen en Desperado een poetsbeurt geven?

Petra: Gefeliciteerd!!

Kelly: He, wat balen dat Perla niet drachtig was :(:) En leuk, toch een fjord x anda, ben wel benieuwd naar foto's van het veulentje! Is het een hengstje? Nu je dat leuke veulen hebt gezien, wil je dan niet afzien van het dekken van Perla, omdat het al zo lastig bij haar gaat?

Madelief: En paste het meisje in het echt ook goed bij Furia.
Ik kan dat andere meisje ook wel begrijpen, een P.R.E. is toch heel wat anders...

Suzanne: Leuk!!! Main Coons zijn zo tof :+:

Michelle: Wat een heerlijk cadeau, een weekendje weg!

Laura: Wordt het dan niet eens tijd voor een bezoekje aan de dokter :(:)

Eline: Ik ga stage lopen bij Martiniplaza. www.martiniplaza.nl

Mies: Hoezo, wat heb ik allemaal gekocht?

Anita: Heerlijk zo'n bijrijdpaard ;)

Ik heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald :D en daarna ben ik met mijn moeder vanuit Groningen naar huis (40km) gereden. En dat ging hartstikke goed :j Was echt leuk en grappig om te doen. Ik moest steeds vet hard lachen :=

Vanavond ga ik Igneo weer lekker verwennen en Dosie weer aan het werk zetten. Heb er zin in!

Morgen moet ik een bruidsreportage doen, waar ik ook onwijs veel zin in heb :D Heb ik nog nooit eerder gedaan, dus dat is wel een uitdaging. Ik heb in ieder geval een statief aangeschaft en me een beetje ingelezen. Nu duimen voor stralend weer.

En dan zaterdag, zondag en maandag! HET WEEKEND VAN HET JAAR!!! Pinksteren :):) Gezellig met de hele familie van mijn vaderskant kamperen. Gezellig met al mijn neefjes en nichtjes (van rond mijn leeftijd) Het is altijd helemaal top. Kijk er alweer een heel jaar naar uit :=

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:40

O, helemaal vergeten, ik heb vandaag ook weer heerlijk geshopt :+: Dat had ik al niet meer gedaan sinds Jasmijn hier in februari was (ik zat steeds krap bij kas) Maar vandaag heb ik me lekker uitgeleefd! Nieuw ondergoed, nieuwe tas, jurkje en 2 hemdjes :D En nog lekker op een terrasje gegeten :)

Het klinkt alsof ik nu heel gelukkig ben, en dat ben ik ook!! Ik zit prinsheerlijk op een hele grote roze wolk! 8-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:49

heey

Dankjulliewel allemaal :)

Moppie is gister avond tussen half 9 en kwart voor 9 heen gegaan.
Ik ben er zelf niet bijgeweest, dat kon ik niet aan. Mijn vader is er wel bij geweest. Hij heeft eerst een verdovings spuitje gekregen en daarna 2 voor het inslapen. Normaal duurt dat ongeveer 5 minuten maar moppie ging al na 1 minuut. Hij was dus echt helemaal op. De VA schrok ervan dat hij al zover op was, want moppie liet het ook niet merken, hij was heel vrolijk en je zag eigenlijk niet aan hem dat ie zo ziek was. De VA zei ook nog dat we het super hebben gedaan met moppie en dat we super eigenaren geweest zijn.

Ik heb gister 1 grote pluk manen afgeknipt en heel veel foto's gemaakt. we gaan ook 2 foto's uit laten vergroten.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:51

Soeske: Leuk, een nieuwe kat! Wel lekker veel haren :P
Denise: Verstandiger dat je inderdaad wedstrijd niet doe op zo'n drukke dag :j
Lekker is dat he af en toe een filmpje kijken en lekker op tijd t bedje in :D
Peet: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Miichelle90: Een roze quad :') Wel lekker een weekendje weg! En je ouders passen ook op de kleine?
Laura: oei, mn vriend zit in dezelfde positie, loop stage maar ook kans op een plekkie daar, dus die heeft er ook alles voor over.
Hij is nooit ziek, maar als ie het wel was zou hij zich denk ik ook niet zo snel ziek melden.
Beterschap :(:)
Snowy2004: Ach Furia houdt gewoon van vingertjes :D Nee hoor, het is echt een goedzak, maar eerst knabbelt hij er gewoon aan en als je dan niet oplet kan het wel eens zeer gaan doen :D
Bedoeld ie niet kwaad, hij denkt gewoon hmmm lekker!
Die kleintjes zijn ook heeeel lief hoor, en echt aparte kleurtjes, volgens mij worden ze echt gaaf :D
Wij hadden met die regen ook een pony zonder dek die het blijkbaar niet aankon, was echt inderdaad zielig.
Saida; Lekker aan het mesten geweest, Furia moet inderdaad ook altijd wachten, vooral voordat hij de stal ingaat.
Zou gezellig zijn als we met zn alle een strandrit konden maken!
Mies: ja ik had ook best slecht geslapen maandags...
Lekker toch even snel smiddags slapen :D Hoe is het met Shannon?
Heb behoorlijk wat reacties ja :j
Anouk: Och, die bevestiging dat ik het op eigen kracht kan heb ik al wel gehad.
Sowieso waren mijn ouders er altijd heel erg tegen dat ik een eigen paard wilde, toen ik 18 werd ben ik meteen gaan rondkijken en heb ik Furia gekocht.
Nog steeds zijn mijn ouders er niet blij mee, krijg nog vaak te horen van mijn moeder verkoop dat paard toch.
Lekker bezig met lessen! Hoevaak les je eigenlijk? Lijkt me verstandig dat je niet gaat starten als je nog niet lekker zit.
Hahaha, kan Frank je dan niet helpen :D
Euh, Frank!? zie jij het zitten een strandrit hier bij Egmond??
Anita: Nee klopt, daarom ben ik blij dat ze het zelf aangaf dat zij geen zin had om dat helemaal te gaan leren.
Hahaha, vet cool Sun als stoere barokke hengst, foto's?? :D
Jolynn: :D O die hele hoge grassprietjes, zeg dat dan :D Haha!
Fijn dat het weer wat beter met je gaat :(:) Beetje genoten bij Xantha?
Elise: Succes bij het ziekenhuis morgen.
Cloris: Ja dat weer is echt om gestoord van te worden. Heb m vanmiddag toch maar weer zn deken omgedaan toen ik wegging, gezien het gisteren ook opeens aan het eind vd middag ging regenen.
Jij heb t voordeel dat je gewoon je deur uitstapt en dekens kan wisselen :D
Iloon :(:) Ik zit/zat ook ff in een dipje vandaag en gisteren. Gewoon echt wat minder happy voelen, niet leuk.
Geen idee ook hoe het komt, nouja misschien toch n beetje doordat ik nou niet bepaald mn droombaan heb. Maar komt wel goed.
Sanne: Oeeeh gaaf, een bruidsreportage!! Ik zag jouw naam ook ergens op een website vermeld... Ben ff kwijt welke :D
Veel plezier van het weekend! Haha lekker geshopt, lekker! Heb ik ook al in eeeuwen niet gedaan... Wil eerst een nieuw zadel voor Furia.
Gaat al aardig de goede kant op, als ik nou mn belastinggeld terugkrijg ga ik meteen op zoek!!

Heerlijk gereden vandaag, geen schouderbuiten meegepakt omdat Furia daar nu even te heftig op reageert.
Lekker interval trainingen met dus een hele hoop overgangen en tempowisselingen. Door het warme weer was Furia snel bezweet, dus lekker even een rondje om gegaan.
Was heerlijk!! Ook weer plannen aan het maken om 's avonds een keer naar het strand te gaan.

Meisje van gister was inderdaad wat ik verwacht heeft, wilt erg graag leren en hoop dat ze Furia leuk genoeg vindt om te gaan doen :D
Ze komt volg week iig nog een keer langs.
Straks nog ff koken en dan helemaal niks meer, morgen gaat jasmijn wat met Furia doen en zaterdag weer lekker lessen en een stalgenote helpen me haar jonge paard te beleren.

Edit: oja, overigens is mijn topic verwijderd en heb ik volgens mij een waarschuwing gekregen :?
Snap niet of het nu een waarschuwing-waarschuwing is of gewoon de melding dat het topic is verwijderd.
Als ik het goed begreep had ik (in de titel) dus ipv direct achter de tag [ap] de omgeving moeten vermelden, dit had ik achteraan gezet. Ik bedoel, wel een beeeetje mierenn**kerig... :+
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 28-05-09 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:52

madelief88 schreef:
Sanne: Oeeeh gaaf, een bruidsreportage!! Ik zag jouw naam ook ergens op een website vermeld... Ben ff kwijt welke :D

Nu ben ik wel heeeeeeeeeeel nieuwsgierig waar je mijn naam gezien hebt O:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:56

Ff in mn geschiedenis gekeken, was op paardentango.nl ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:13

Angela: Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Madelief: Fijn dat jullie zo lekker gereden hebben :D
En super dat het meisje ook in het echt helemaal bij jullie paste!
Wat stom dat je topic verwijdert is!! Hmm, lijkt me een beetje vreemd als je daar een officiele waarschuwing voor krijgt.. Zo'n grote fout wat het nou toch ook weer niet.
Ah! Dat wist ik :j

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:43

Angela Heel veel sterkte.... :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:02

Gab, hoe is het nu met Moreno zijn neus?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:05

zasread schreef:
Gab, hoe is het nu met Moreno zijn neus?

Gelukkig al véél beter! Er is onderzoek naar gedaan (stukjes huid opgestuurd) en hij blijkt een heel erg heftige reactie te hebben op oregano(en dat zat in die olie die ik gebruikte)
Blij te weten wat het was,maar nog veel blijer dat het weer bijna over is!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:07

:D gelukkig maar!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:05

Petra -> Dat wordt dan een meeting en kunnen Tsjil en Rints elkaar eindelijk ontmoeten! :+:

Debby -> Gelukkig voel je je al weer wat beter.
Dit was de laatste chemo, toch?
Zijn de bijwerkingen minder met de medicatie die je straks krijgt?

Elise -> Ik hoop voor je dat je gevoel ernaast zit en ze in het ziekenhuis goed nieuws voor je hebben!

Anouk -> Heerlijk om zo'n kerel als Frank te hebben.
Frits is net zo, die gunt mij ook mijn ding, ook al heeft ie helemaal niets met paarden.
Toen de kids klein waren wilde ik zelf niets met paarden doen, ik wist van tevoren hoeveel tijd erin zou gaan zitten en dat had ik simpelweg niet genoeg.
Nu de kids ouder en zelfstandiger zijn is het heel goed te doen een eigen paard.
Ik hoop dat jullie oppas kunnen regelen voor de kids, lijkt me leuk om te meeten met paarden!

Eline -> Ben idd druk aan het mesten geweest, een beetje té druk blijkt maar weer..... :\
Ik had gisteravond en vandaag weer flink last van m'n ellebogen, dus nee, ik kom bij jou geen mestwerk doen..... :P
Ik heb 2 tennisellebogen, en op zich gaat het best goed, als ik maar goed oplet hoe ik mijn armen gebruik en het werk doseer.

Beda -> Prop staat dag en nacht buiten, toch?
Dan kan ik me wel iets voorstellen van die dekenwissels.
Rintske staat al een paar maanden zonder deken, ook overdag buiten.
Alleen als het overdag onder de 10 graden is buiten en het regent en het waait flink, dan krijgt ze haar ongevoerde regendeken op, maar verder staat ze lekker in d'r blote niksie.

Ilona -> Ik kwam vandaag een mooie quote tegen, die op jou wel van toepassing is.
Het leven is als een regenboog, je hebt zon én regen nodig om de kleuren te zien.

Sanne -> Ga jij even een leuk weekend tegemoet!
Eerst een reportage doen (hele leuke uitdaging overigens!), en dan familieweekend!
Heel veel plezier!

Angela -> Ow meissie, ik zit hier met je mee te huilen.....
Je wist dat het er aan zat te komen, maar als het dan echt definitief is gebeurd is het evengoed een harde klap.
Mocht je van je af willen praten mag je mij altijd een pb-tje sturen, hoor.
Heel veel dikke knuffels van Rints en mij!
Afbeelding

Vandaag maar kort Rintske gezien en niets met haar kunnen doen.
Mijn broer en schoonzusje verwachten een kindje, maar het gaat niet zo goed.
Mijn schoonzusje is vanmiddag weer opgenomen in het VU, en aangezien Cas al bij mij was, blijft hij hier een nachtje logeren.
Morgen wordt hij weer opgehaald door m'n broer, dan krijgt Rints weer alle aandacht die zij verdiend, maar nu gaat die aandacht even naar m'n kleine neefje.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:46

Allereerst Angela: heel veel sterkte met het verlies. Gelukkig is het snel gegaan en heeft je dappere man nu rust.

Debby: Gelukkig, je hebt het ergste weer gehad. Nu weer leuke dingen plannen!

Sanne: Wat klinkt jij heerlijk zonnig!! Het is je dik gegund hoor. Veel plezier dit pinksterweekeinde. Ben inderdaad bij Romina geweest ja, ook veel over kleurtjes kletsen omdat wij daar met de mini's natuurlijk ook veel mee bezig zijn in de fokkerij, was erg gezellig.
Gaaf dat je een bruidsreportage gaat doen. Ik was ook 1 van de kandidaten voor fotoshoot van jou met de paarden, ik hoor bij de ronde Veluwe (vlak bij Gab) :D

Ilona: :(:)

Soeske: Mooi een Maine Coon! Hoe komt die zo bij jullie terecht? Onze kitties die over paar weekjes komen zijn kruising Sphynx x Maine Coon, maar dat had ik geloof ik al verteld.

Gab: Heeeejjjj, dat wist ik nog niet eens, van die oregano. Hoe konden ze dat dan aan dat stukje huid zien waar ie op gereageerd had?

Veludo heeft vandaag zijn grote waterdoop gehad in het ven :D . Heb met hubbie samen een grotendeels-stapritje gemaakt met Rico en Veludo. In principe mag dat gewoon van de DA. Ik was heel benieuwd wat ie zou doen omdat ie bij een gewoon regenplasje toch wel graag er langs gaat in plaats van erdoor, maar hij stond even te kijken hoe ik met Rico daar tot aan m'n beugels in het water stond, en hij plonsde er zo achteraan! Vond het helemaal geweldig. Hele neus in het water en bellen blazen, benen heel hoog optillen, het zag er wel heel stoer uit, jammer dat we daar dan geen foto's van hebben... Moet eens een cameraatje hebben wat je in je zak kunt steken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:48

Ok, ik ben weer heerlijk van mijn roze wolk gedonderd

Ik denk dat ik gek wordt ;(
Net kwam ik bij Iggie en hij moest meer hoesten dan anders. Lisa zei dat dat gisteren ook al zo was. Dus sinds ik met de slijmoplossers weer volledig gestopt ben. Geloof nou dus ook niet echt meer in de diagnose die de dierenarts, die maandagochtend langsgeweest is, heeft gesteld. Morgenochtend ga ik sowieso naar de dierenarts die Igneo vanaf het begin behandelt heeft voor mijn zusje haar konijnen, waarvan de nagels geknipt moeten worden. Dus dan ga ik gelijk ook maar weer even overleggen. Ik ga in ieder geval even de diagnose van de andere DA met ze bespreken en vragen of ze alsjeblieft een endoscopie willen maken. Ik wil dat er nu maar eens naar de binnenkant wordt gekeken!
Misschien let ik er wel te veel op, maar ik blijf me zorgen maken. Ik wil gewoon weten wat er met mijn ventje is :(:)
Iggie heeft zelf nog steeds nergens last van en doet alsof hij volkomen gezond is! Hij is zo'n super blij paard :+:

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:59

Hallo iedereen hier!

Ik probeer al heel lang een beetje mee te lezen op dit forum, vind het altijd erg leuk, maar het gaat zooo snel! Heel lang heb ik gedacht dat ik niets kon posten, maar onlangs kwam ik erachter dat ik simpelweg nooit ingelogd was... Blont...

Nu heb ik iets wat ik hier vast niet neer hoor te zetten, maar wil het ook niet zomaar voorbij laten gaan.
Zaterdag aanstaande (30 mei) organiseer ik namelijk een buitenrit op de Utrechtse Heuvelrug. Deze is oa voor leden van de Lusitanovereniging, maar ook niet-leden zijn van harte welkom.
Helaas kreeg ik vandaag een aantal afzeggingen en blijft er nu maar een klein groepje over, en dat terwijl het een prachtige rit beloofd te worden, en het ook nog eens stralend weer gaat worden.
Dus mocht iemand tijd en zin hebben? stuur me even een mailtje; chawwa@zonnet.nl en dan kan je vast nog mee. Lijkt me gezellig.
De start is om 10 uur in Amerongen en de rit zal 2 à 3 uur duren. Het wordt een rustige rit, en aansluitend eten we bij het restaurant waar we parkeren en starten gezamelijk een pannenkoek.

Wie weet tot zaterdag!

Veel groeten,

Chawwa

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:31

Michelle een raar verhaal idd. Ik ben ook tegen abortus. Ik begrijp je standpunt heel erg goed.

Snowy Ik heb vroeger een merrie gehad, die was ook razend op slobber. Dat was het enige dat ze echt makkelijk naar binnen kon werken. Ze had mega haken op haar tanden en erg veel pijn daardoor. Na een stevige tandartsbehandeling was de pijn wel weg, maar ze had al 10 jaar zo gekauwd en dat leer je een merrie dan niet meer af. :+

Beugels, dat zijn toch in principe ook maar touwtjes met een ijzeren ring er aan toch? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil jouw beugels anders graag eens uitproberen. :D Met beugels stuiter ik namelijk ook nog wel eens van mijn paard. Pas nog. Sam wilde testen of ik goed kon landen na het vliegen. Zonder gekheid, hij is waarschijnlijk hevig geschrokken ergens van en wat ie deed weet ik nu nog niet. Ik hing er ineens langs en kon me alleen nog maar laten vallen. Maar de bak was zo hard en Sam is een echt vluchtdier, dat ik er een gekneusde ruggewervel aan heb overgehouden. Heel symbolisch: Op bevrijdingsdag... De martingaal is bij Sam een fijne, omdat ie zijn bol dan niet zo in de lucht kan gooien. Hij reageert altijd nogal heftig op mijn handen en nu loopt hij iets meer neerwaarts en meer over de rug daardoor.

Ging je strandrit door?

Cloris Wij niet, Dessie heeft niet eens een deken en Sam krijgt alleen een zweetdeken om na het rijden en een warmere deken in de winter na concoursen. Sam staat wel heel fijn in een oude omgebouwde koeienstal. Het is daar nooit koud en in de zomer redelijk koel.

Ilona Lekker positief blijven idd. En lees fijn mee. haha. Leuk zo'n kuspaard. Die van mij begroet me ook, maar niet met een kusje. Is dat mannen ook aan te leren. (Frank hint!) Samaranch is altijd leuk na het rijden. Als we goed bezig waren, heeft ie een stijve haha, en zo loopt ie dan achter me aan. :P

Angela Je hebt dus een goed besluit genomen. Moppie zal je heel dankbaar zijn geweest. Heel veel sterkte!!!! :(:) :(:)

Sanne Ik zoek Dessie ook regelmatig op hoor. Echt waar. Basje gaat dan op zijn loopauto altijd precies achter het paard staan. Ondanks Des zijn superlieve karakter en ook die van Prince, vind ik dat geen prettig gevoel om hem steeds achter die benen vandaan te moeten halen. Wij wonen langs een vrij drukke weg en ik heb ogen in mijn achterhoofd nodig als ik overdag iets doe met de paardjes en hij is in mijn buurt. Ook weet ik nooit welke dagen druk zijn. Hij begint 's morgens altijd heel optimistisch dat ze op tijd klaar zullen zijn. In de avond krijgt mijn eigen paard wel voorrang. Die staat niet thuis. Als ik hem om 7 uur zie, ben ik om 9 uur pas weer thuis. En daarna zit Frank lekker op de bank en ga ik naast hem zitten. ;)

Jij hebt wel een paar topdagen voor de boeg. Veel rijplezier met Dosie en een knuffel voor Iggie. En mooi weer wordt het! Is dat in delfshaven, die bruiloft? Daar hebben wij morgen een bruiloft van mijn nichtje. Zij krijgt topweer! Ik wens je een topweekend. De mijne zit ook bomvol neven en nichten. Altijd oergezellig.

Oi, nou lees ik je laatste nieuws over Iggie. Bahbah! Heel veel sterkte met hem en dat ze maar snel kunnen uitleggen en behandelen wat er aan de hand is!

Chawwa allereerst welkom en goed plan zeg! Ik zou wel willen, maar ik ben nog herstellende van een val van mijn KWPN'er. Lusitano's zijn ook mooie beesten. Er zullen hier vast liefhebbers tussen zitten. Ik zie wel, dat jij net zo thuis bent met foto's enzo uploaden als ik. 8-)

Madelief Ook niet leuk, als ze zo reageren op een droom die je waarmaakt. Ouders.. ?! Wel gaaf dan, dat Jasmijn ook besmet is met het paardenvirus en er zelf één heeft aangeschaft! Haha. Frank zijn pa is ook altijd heel negatief over dessie. Vind ik ook niet echt aardig. Maar ja, probeer die ouwelui maar eens te veranderen. Volgens mij vindt Sabrina dat nu al. *D :Y) Ik les overigens eens per week op woensdag. De pensionhoudster geeft vaker les en daar mag je gewoon bij rijden. De bak is immers 60 bij 20. Als ik ergens vastloop mag ik het gewoon vragen en kijkt ze een paar minuutjes mee. Ze geeft van maandag tot en met donderdag regelmatig les. Heel handig dus! Frank is mijn grote liefde, en hij geeft erg goed les idd, maar de klik is er op dat vlak niet. Dan begrijpen we elkaar niet. Ik vind mijn huwelijk belangrijker dan dat ik les krijg van hem. :+ Sommige dingen kun je beter aan iemand anders over laten. En wat betreft Sam rijden, moet je maar aan Jasmijn vragen wat ze van Sam vindt. Frank denkt er ongeveer hetzelfde over... haha. Frank maakt wel af en toe foto's van Sam en mij en hij legt me geen strobreed in de weg. We helpen elkaar altijd wel.

Even een vraagje, rij jij Furia ook barok? Heel eerlijk toegegeven heb ik geen idee wat het verschil is tussen barok en klassiek. Ik rij, zoals de meesten in Nederland tobben op het concoursterrein. Maar ik sta overal voor open. Ik heb ook een aantal lesjes western gedaan.

Mooi dat je nieuwe bijrijdster klikt! Hopelijk blijft het zo. En lekker dat je zo lekker hebt gereden! Wat heb je gekookt? Wij hadden pannekoeken!

Gab Goed nieuws dat je paardje herstelt en nog beter dat je de oorzaak weet. Dan kun je het in het vervolg voorkomen. Nooit geweten dat een paard daar ook allergisch op kan zijn.

saida ik merk dat nu al aan Sabrina. Die is ook gek van haar pony en baalt dan van dat jongere broertje dat het rijden tegenhoud. Dat is wat. Die kun je al goed vertellen wat kan en wat niet kan. Maar ja, ik kan niet met een pony aan de slag idd, als Basje zo de weg op kan rennen. Ach nog een jaar geduld en dan gaat het lukken. Michelle is drie en die kan al wat langer bij de bak blijven hangen.
Heel veel sterkte met je schoonzusje! Dat er maar een heel gezond kindje mag komen op het moment dat het echt goed levensvatbaar is. Ik brand een kaarsje voor ze!

Karina Wat een gaaf verhaal!!! Leuk dat ie het water zo leuk vond.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 28-05-09 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:36

De bruiloft is in Sellingen, het is heel kleinschalig, dus ideaal om te oefenen

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:56

idefix ; Meeste mensen verklaarden me voor gek :D maar ben blij dat ik daar niet naar geluisterd heb. Heb toch een heerlijk meisie :)

Ilona; Sterktee meis! (K)

madelief Jaa me ma komt die vrijdag Sam ophalen en mij geld geven enzo ;) en dan blijft ze lekker weekend daar en dan komt me moeder dr maandagochtend weer terug brengen :D

Moppielover; Heel veel sterkte meis met het verlies! Denk maar aan alle mooie dingen die je met hem beleeft heb. En jullie hebben het idd goed gedaan met moppie!
Bedoel kijk hoe jullie hem kregen en hoe die er later uitzag :)
Jullie hebben voor paards bestwil gekozen en niet voor eigen ego gekozen:)
Beter hadden jullie het niet kunnen doen, nogmaals sterkte ! (K)

Sanne ; Zeker heerlijk we gaan dr ook echt van genieten :D Lekkr chill we hebben daar alles, zwembad zonnebank sauna vlakbij nog een paar leuke dingen. Lekkere winkels dichtbij :D Zal vast goed voelen rijbewijs in je zak :D Oee spannend morgen die reportage!! Hoop dat het mooi weer is :)
Ohh leuk kamperen :) Nou hopen dat jullie dat weekend ook goed weer hebben :)

Snowy; Zozo netjes wachten. Toen ik die taart gegeven had aan me dochter zat de hele huiskamer onder (muren, grote spiegel, tv, banken, zelfs de lampen & inclusief de visite haha)
Me vriend en ik hebben net besloten dat we geen kadotjes voor elkaar doen, omdat we allebei niet weten wat. Hij zegt we gaan eind juni wel weer ff goed flink shoppen met zijn 2e. Nouja ook goed haha.
Het mag inderdaad bij een meisje :D
Ik wil eerst me vmbo diploma halen via een thuisstudie als Sam 3 jaar ongeveer is. En dan wil ik de opleiding economie gaan oppakken:)
Hoe was je buitenrit?:P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:56

zo dames, ben ook weer eens ff onder de mensen.
ik zie wel dat jullie nog wel een klein beetje op de hoogte worden gehouden door anouk. wat des betreft, vermoed ik wormen omdat ie de hele dag met z'n staart opzij staat en nogal winderig is. zal eens een mestmonsterpakketje aanvragen. ook dat zal misschien het knorrige naar mijn pa toe verklaren. maar idd is ie daags na rijden wel altijd opgewekter dan na niets doen.

gister overigens nog een verlaat verjaardagskadootje gehad van anouk. suzanne mag 1 keer raden wat het is........
juist ja maar deze keer geen roze maar een echte Sapph met gouden randjes. nou nog een gouden piercing in m'n edele delen, dan past het helemaal bij mekaar haha

angela: een wijze beslissing hoor. sterkte!

sanne: oe leuk een bruidsrepo. komt vast goed. ook met paarden erbij?

wij mogen morgen naar rotjeknor voor een bruiloft. tussendoor gaan we met z'n 9-en nog naar de euromast en een tochtje met de chinaboat doen om te eten.

chawwa: klinkt heel goed die rit. tis dat ik zaterdag nogal wat gehobby op de planning heb staan maar anders had je nu al een mailtje van mij. heuvelrug schijnt ook erg mooi rijden te zijn, klopt dat? mijn hoefsmid gaat er weleens heen

ilona: geef me de 5, ook ik kom niet aan bijreageren toe.

zo en nu naar bed, morgen om half 5 weer op.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:07

Zo ga weer een poging wagen....

Sanne uuuhm dokter nee dankje... ben ik allergisch voor haha...
Gaaf hoor op een bruiloft fotograferen! Spannend!!! Balen dat Iggie weer niet goed is!

Angela heel veel sterkte. Je hebt een goede keus gemaakt!

Chawwa jammer dat het zo ver weg is! Klinkt heel leuk!

Karina lekker hoor badderen met de knollies

Saida sterkte voor je broer en schoonzusje...

Gab fijn dat je weet waar het aan lag bij Moreno!

Madelief ja volgende week is bekend of er een plekkie is. Werkt bij het onderwijs allemaal heel moeilijk omdat ze eerst binnen de stichting moeten zoeken naar iemand nieuws en daarna pas van buitenaf aan mogen nemen dus de kans is klein maar toch... Er is een kans...
Fijn dat het meisje goed bevalt. Hopelijk vindt ze hem zelf ook heel leuk!

Iloon sterkte dan in deze minder prettige periode! Fijn he als je paard je dan op zon moment een heerlijke knuffel geeft!

Cloris ja het weer is wel heel maf. Gelukkig staat hincapie in een stal waar het niet snel afkoelt dus ik ben al klaar met de dekens...

Snowie en hoe was de strandrit?? Is het nog doorgegaan?

Anouk fijn dat sam zo fijn ging zeg! inderdaad beter nu iets rustiger aandoen dan straks weer in de lappenmand te belanden...

Hincapie gisteren heeeeerlijk gereden. Proefje geoefend en dat ging eigenlijk super. Hij vond het jurybordes ook niet eng met iemand erop dus dat scheelt.
Vandaag met rijden ging hij ook heel lekker tot er een meisje met haar pony binnenkwam die meteen haar staart de lucht in deed toen ze Hincapie zag. Ja toen was het lekkere rijden over. Meneer begon uit te hangen en die twee meiden liepen heel de tijd 'eh een piemel'. Ben toen maar op de wei verder gaan rijden...
Daar was hij echt super braaf maar wat miste hij de steun van de bakrand haha...
Maar wel een goede oefening want zonder moet ik ook daar losrijden voordat ik met de proefjes meedoe... BEn echt benieuwd wat dat gaat worden!!

Vanavond een les meegenomen naar het bos en dat was me het ritje wel. Begon al op het tweede pad. Mocht tot 2 keer toe afstappen omdat er omgewaaide bomen op het pad lagen waar ze anders niet langs konden. Dus ik afstappen boom aan de kant slepen, iedereen erlangs en weer terug op mijn paard. Had niet echt het makkelijkste paard bij dus die werd er niet echt blij van en flink dribbelig haha...
Daarna bij het tweede drafje lag er iemand naast. Ze zit helemaal niet vast en haar paard had een bokje gegeven waarna ze haar balans kwijt was. Ze heeft toen maar even met iemand anders geruild zodat ze op een nog rustiger paard zat. Ging dus lekker...
Kon wel tegen de eigenaresse van het paard waar ik op zat zeggen dat ze ZZ liep haha... Galop op de plek, piaffe, pasage etc kwam er allemaal uit in het bos haha... Eigenares kon er wel om lachen en weet hoe haar paard is en is daarom heeeeel blij als ik haar paard meeneem haha..
Maar van mij mag het volgende keer een iets normaler ritje zijn..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:20

Michelle Gek? Nee hoor, echt niet! Dat zijn die principiele kinderloze mensen die nu de jeugd vervloeken die straks hun billen afveegt in het verzorgingshuis. Zo is het dan toch maar net? Wij genieten van onze kinderen en ze hebben ook hun nadelen, maar ook ik zou ze voor geen goud willen missen. Zelfs niet na vandaag. Man wat heb ik vandaag een ruzie gehad met onze oudste Sabrina. Pfff, ze was echt hondsbrutaal!

Frank Hahahaha, hebben we nog een uitje? Mag ik mee als ze gaan schieten. :P Ik wil natuurlijk wel meebeslissen dan...

Laura Hoe is Hincapie met andere paarden verder? Ik begrijp dat je nu vanwege het gegiebel de bak hebt verlaten? Want met losrijden zul je ook tussen andere paarden moeten losrijden toch? Lekker dat je zo fantastisch gaat. Wat een superpret hebben jullie. Het druipt eraf.
Jammer dat Hincapie die buitenrit niet meekon. Inderdaad een uitdaging om met zo'n hittepetit te rijden. Sam is een echt koppaard, maar afstijgen doe ik tijdens een buitenrit alleen om een ijsje te eten. Veel te bang dat ie met opstijgen weer problemen geeft. :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:31

Helloooow... even snel een egotripje :D

Weer even een positieve vibe, voordat ik de nacht inga en morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis moet ;( Ben het echt zat en ben toe aan goed nieuws... Zit inmiddels alweer 3 (!) weken in de ziektewet! Krijg zo'n last van dat oog, dat ik dagelijks met hoofdpijn aanvallen zit en echt gesloopt ben in de avond...

Maar goed, gelukkig heb ik bij de paardjes mijn ogen niet nodig en heb ik dus weer een nieuw kunstje!!!

Jaja... het heeft even geduurd maar het is gelukt! Ik kan 2 paarden tegelijk rijden in stap en in draf! Volgende week gaan we voor de galop! Jipppiiiieeeee! En ik heb filmpjes en foto's, maar die volgen nog!

En nu maar hopen dat ik vannacht kan slapen... Misschien omdat ik weer iets leuks heb gedaan dat het wel lukt, maar ik vermoed dat ik geen oog dichtdoe |(