(stond hij nu ook weer op marktplaats??)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:Ik denk dat je bepaalde dingen zelf wel kan zien. Beenstand die echt afwijkt, gallen, kreupel/niet zuiver gaan.
Je kan ook je duim en wijsvinger eens langs de wervels lopen van voor naar achteren. Met enige druk. Dat kan betekenen dat er in zijn rug iets vast zit. Bij Frío bleek dat het geval en ik heb toen een ostheopaat langs laten komen (Heleen Slebos) en na 1 behandeling van haar was dat verholpen.
Verder heb ik een neutraal iemand meegenomen. Een vriendin die zelf al jaren een paard had (al verschillende paarden had gehad) en die behoorlijk nuchter was.
Frío is bij de bezichtiging eerst los gegooid, daarna even voorgereden en toen heb ik gereden. Dus eerst zien hoe hij bewoog en hoe zijn temperament los en onder het zadel was (bij Frío een enorm verschil). Toen ik opstapte voelde het meteen vertrouwd wat ik bij een ander paard dat ik bezichtigde niet had.
Proeftijd kan je vragen, maar ik kan mij voorstellen dat menig particulier daar niet aan wil. Ik zou Frío nooit verkopen maar als ik een paard zou verkopen dan komt iemand maar een aantal keer langs om hem te rijden, dan zie ik wat er gebeurt. Er zijn helaas zat mensen die een paard binnen de kortste keren in de kreukels rijden en dan moet je het terug nemen?
Furia schreef:Woont iemand in de omgeving van hengelo of weet daar een dierenarts die een keuring doet?
Kan niks vinden via google!
PatriesjeMR2 schreef:Fijn dat de castratie goed is verlopen
(stond hij nu ook weer op marktplaats??)