Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbara1970 schreef:Avelienvd schreef:Nee hoor zeker niet dat albinos sterven bij de geboorte, ik heb er een gekocht, komt zaterdag, geweldig paard, en mooie blauwe ogen met rode pupillen, Dus kan het geen echte albino zijn want hij heeft blauwe ogen!!!!ze schijnen wel anders te zien maar blind is hij niet.
Zaterdag is hij hier en zal ik evn en topic over hem plaatsen, ehhhh mits het lukt om de fotoos voor zaterdag te krijgen anders in ieder geval voor maandag, ehh en voor geintereseerde, het is en ruin met paspoort en super lief en goed berden en betuigd
ponyzotje schreef:Die site op de vorige pagina ben ik al vaker tegengekomen. Ook al wijst het in de richting van het bestaan van albino's, is het niet wetenschappelijk - jammer. Daar is zeer weinig over te vinden. Behalve dat iemand hier in het topic wist van het onderzoek van twee biologen, die het bestaan van albino paarden weldegelijk aangetoond hadden... Helaas ook dat nog niet zien voorbijkomen, niet officieel dan toch![]()
De verschillende 'types' albino's zijn een beetje verwarrend, laten we het op de echte houden, die geen melanine kunnen vormen.
De discussie blijft inderdaad altijd maar hetzelfde: geen sluitend bewijs van bestaan of niet-bestaan, en tot er een degelijk artikel/wetenschappelijk werk wordt aangehaald, is het wachten op foto's van rooie oogjes
Citaat:Nee hoor zeker niet dat albinos sterven bij de geboorte, ik heb er een gekocht, komt zaterdag, geweldig paard, en mooie blauwe ogen met rode pupillen
Ukkiee schreef:Hm, ik heb even op internet gezocht en kwam dit plaatje tegen:
Ik weet niet goed of het een Fries is - dat werd in ieder geval wel beweerd - maar ik geloof het wel!
elinax21 schreef:er was trouwens eergister een programma op discovery oid over witte dieren. leeuw, krokodil, aapje en een hert geloof ik. geen van alles was albino maar worden door veel mensen wel zo genoemd.
ponyzotje schreef:elinax21 schreef:er was trouwens eergister een programma op discovery oid over witte dieren. leeuw, krokodil, aapje en een hert geloof ik. geen van alles was albino maar worden door veel mensen wel zo genoemd.
ja, maar ze bestaan natuurlijk welanders bestond het woord albino niet... Er is inderdaad erg veel verwarring over.
elinax21 schreef:Tja ik ben zelf veel bezig met genetica aan het uitzoeken, vind het reuze interessant al die kleurtjes en hoe het allemaal werkt. dus ben ook op de hoogte van het lethal white gen en weet dus dat als een paard 2 van die genen bij elkaar heeft dat het niet levensvatbaar is. dus da tis voor mij al redelijk bewijs dat ze niet bestaan
ryssenspeerd schreef:mijn vriendin is een keer bij zo'n paarden markt geweest (ik dacht cavalia) en daar was de enigste witte fries van de hele wereld (dit was geen kruising) dit paard is er om dood te gaan want niemand wil eigenlijk echt met dat dier fokken. en het is volgens mij ook het enigste albino paard op de hele wereld vandaar dat je er waarschijnlijk niks van wist, mijn vriendin dacht eerst dat het een anda was maar die man zei dat het de enigste witte fries was op de hele wereld...
dit was mijn info
WildChild schreef:@ponyzotje: Nah, het verwarrende is dat in Amerika 'albino' een kleur is. Ze gebruiken dit woord voor een cremellokleur. Ze bedoelen hier echter niet mee dat het paard dus twee witte genen heeft een albino is net als een albinokonijn dat is.