Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:Aan dure woorden valt wel mee volgens mij
Any way, ik denk dat ze bedoelt dat er minder Friezen zijn over de hele wereld, vergeleken met de 'rijpaarden' (KWPN-ers, Hannoveranen etc etc), en dat er dan relatief gezien (dus in verhouding) veel Friezen aan de top meedraaien.
Nu weet ik niet of dat dat echt zo is... zou dan eerst graag cijfers willen zien van het aantal 'rijpaarden' over de gehele wereld die GP lopen
Jeany schreef:dat is best veel?
Starbreeze schreef:Pletje123 schreef:Aan dure woorden valt wel mee volgens mij
Any way, ik denk dat ze bedoelt dat er minder Friezen zijn over de hele wereld, vergeleken met de 'rijpaarden' (KWPN-ers, Hannoveranen etc etc), en dat er dan relatief gezien (dus in verhouding) veel Friezen aan de top meedraaien.
Nu weet ik niet of dat dat echt zo is... zou dan eerst graag cijfers willen zien van het aantal 'rijpaarden' over de gehele wereld die GP lopen
Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan en vorig jaar was het nog zo dat 1 op de 100 friezen die in de dressuur uitgebracht waren ZZGP liepen.
Sjonniej schreef:Wie zegt dat Anky dat niet geprobeert heeft?? Heb jij haar al haar levensjaren dag en nacht gevolgt??
Maar sommige friezen kunnen in goede handen wel degelijk goed scoren in de dressuur. Maar het is geen ras wat het van nature in zich heeft en de ruiter zal erg zijn best moeten doen om het eruit te krijgen. Het grote deel van de friezen zal het ook niet redden.
Maar alles kan, de vraag is of het paard het leuk blijft vinden als er dingen worden gevraagt die hij eigenlijk niet in zich heeft.
Jeany schreef:in de Phryso jaren terug stond Anky met een fries op de cuver, en een stuk van in het blad!
Fryske schreef:Jeany schreef:in de Phryso jaren terug stond Anky met een fries op de cuver, en een stuk van in het blad!
Dat was vorig jaar (juni/juli 2005).
Anky kwam toen een clinic geven tijdens de KFPS dressuur competitie finale in Kootwijk. Om die reden stond er toen als reclame een foto van haar met (volgens mij) Tsjibby-Ylcke/Tsjabring 429 naast zich.
Voor wat ik weet heeft zij NOOIT een fries gereden.
Tineke Bartelds heeft wel meerdere friezen gehad en uitgebracht. De ins en outs hiervan kan HorseyFries denk ik beter geven.
Fryske schreef:Jeany schreef:in de Phryso jaren terug stond Anky met een fries op de cuver, en een stuk van in het blad!
Dat was vorig jaar (juni/juli 2005).
Anky kwam toen een clinic geven tijdens de KFPS dressuur competitie finale in Kootwijk. Om die reden stond er toen als reclame een foto van haar met (volgens mij) Tsjibby-Ylcke/Tsjabring 429 naast zich.
Voor wat ik weet heeft zij NOOIT een fries gereden.
Tineke Bartelds heeft wel meerdere friezen gehad en uitgebracht. De ins en outs hiervan kan HorseyFries denk ik beter geven.
Samar schreef:..............
Pletje123 schreef:Aan dure woorden valt wel mee volgens mij