mening over friezen in de dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tottaly

Re: mening over friezen in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:36

ja pletje, ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
heeft iemand enig idee(i)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:54

Pletje123 schreef:
Aan dure woorden valt wel mee volgens mij Haha!

Any way, ik denk dat ze bedoelt dat er minder Friezen zijn over de hele wereld, vergeleken met de 'rijpaarden' (KWPN-ers, Hannoveranen etc etc), en dat er dan relatief gezien (dus in verhouding) veel Friezen aan de top meedraaien.

Nu weet ik niet of dat dat echt zo is... zou dan eerst graag cijfers willen zien van het aantal 'rijpaarden' over de gehele wereld die GP lopen Knipoog

Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan en vorig jaar was het nog zo dat 1 op de 100 friezen die in de dressuur uitgebracht waren ZZGP liepen.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 09:14

dat is best veel? Bloos!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 09:37

Jeany schreef:
dat is best veel? Bloos!

Ja zeker gezien het aantal fokmerries en "knollen in het land" Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:22

Idd niet slecht voor een karrenpaard Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:06

Starbreeze schreef:
Pletje123 schreef:

Any way, ik denk dat ze bedoelt dat er minder Friezen zijn over de hele wereld, vergeleken met de 'rijpaarden' (KWPN-ers, Hannoveranen etc etc), en dat er dan relatief gezien (dus in verhouding) veel Friezen aan de top meedraaien.

Nu weet ik niet of dat dat echt zo is... zou dan eerst graag cijfers willen zien van het aantal 'rijpaarden' over de gehele wereld die GP lopen Knipoog

Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan en vorig jaar was het nog zo dat 1 op de 100 friezen die in de dressuur uitgebracht waren ZZGP liepen.

Om een goede vergelijking te kunnen maken zou ik toch eerst graag eens de officiele cijfers met betrekking tot de 'rijpaarden' willen zien. Anders kan je het namelijk niet vergelijken en weet je dus eigenlijk ook niet of 1 op de 100 in verhouding nou hoog of laag is. Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:33

Ik ging er voor het gemak vanuit dat de gehele populatie Friezen was meegenomen. En dan vind ik het dus HOOG!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:36

Nee ik bedoel in vergelijking tot de paarden van het KWPN etc. Dus niet de Friezen Knipoog

Daar zou ik de cijfers van willen zien, voordat ik een conclusie trek of 1 op de 100 hoog of laag is.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:37

Ik vind Friezen prachtige paarden, en een Fries die op een hoog niveau dressuur loopt vind ik helemaal geweldig!

Elianna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:38

Sjonniej schreef:
Wie zegt dat Anky dat niet geprobeert heeft?? Heb jij haar al haar levensjaren dag en nacht gevolgt??

Maar sommige friezen kunnen in goede handen wel degelijk goed scoren in de dressuur. Maar het is geen ras wat het van nature in zich heeft en de ruiter zal erg zijn best moeten doen om het eruit te krijgen. Het grote deel van de friezen zal het ook niet redden.
Maar alles kan, de vraag is of het paard het leuk blijft vinden als er dingen worden gevraagt die hij eigenlijk niet in zich heeft.

dr is een boek uitgekomen van anky haar leven, en daar staat niks over een fries in.. dus ik denk dat ze het nooit heeft geprobeerd..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:40

Een boek.. wellicht heeft ze het wel eens op een blauwe maandag gebrobeerd. Weet jij veel Tong uitsteken

En wat dan nog als ze het niet gebrobeerd heeft?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:45

de laatste paar jaar gaan er steeds meer mensen met friezen in de dressuur starten, maar nog steeds zijn er veel Friezen waar alleen mee gefokt wordt voor de premies en ja die lopen geen dressuur, maar het feit dat je hier op bokt ook steeds meer wedstrijdverslagen met friezen hier op bokt ziet geeft wel aan dat het steeds beter gaat in de dressuur

ik vind zelf Tietse geweldig en Goffert loopt GP in de USA

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:02

in de Phryso jaren terug stond Anky met een fries op de cuver, en een stuk van in het blad!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:22

Jeany schreef:
in de Phryso jaren terug stond Anky met een fries op de cuver, en een stuk van in het blad!

Dat was vorig jaar (juni/juli 2005).
Anky kwam toen een clinic geven tijdens de KFPS dressuur competitie finale in Kootwijk. Om die reden stond er toen als reclame een foto van haar met (volgens mij) Tsjibby-Ylcke/Tsjabring 429 naast zich.

Voor wat ik weet heeft zij NOOIT een fries gereden.

Tineke Bartelds heeft wel meerdere friezen gehad en uitgebracht. De ins en outs hiervan kan HorseyFries denk ik beter geven.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:23

is t pas zo kort geleden Bloos
ik kon het me niet precies herineren.....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:27

Fryske schreef:
Jeany schreef:

Anky kwam toen een clinic geven tijdens de KFPS dressuur competitie finale in Kootwijk. Om die reden stond er toen als reclame een foto van haar met (volgens mij) Tsjibby-Ylcke/Tsjabring 429 naast zich.

Tineke Bartelds heeft wel meerdere friezen gehad en uitgebracht. De ins en outs hiervan kan HorseyFries denk ik beter geven.

Ja en dat was een aanfluiting tot en met Boos!
Anky heeft niks met friezen dat moge duidelijk zijn, alles wat ze deden was wel aardig.... "voor een fries" en flossen aan de benen en weet ik waar ze het allemaal over had, ik ben weg gegaan bij die clinic want ik ergerde me suf en velen met mij.

Tineke kan het wel waarderen gelukkig, ze rijdt ze zelf ook en organiseerd regelmatig barokke dagen op de academy.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:56

Fryske schreef:
Jeany schreef:

is horseyfries tineke zelf dan, of gewoon een heele grote fan Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:03

Horseyfries heeft les van Tineke Bartels.

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:44

Tineke Bartels bezit zelf al jaren een Fries, Wilke-C van de Wijdewormer. Daarvoor heeft ze dekhengst Reyert een poos getraind. Op The Academy worden trainingsweken voor Friezen georganiseerd die onder leiding staan van horseyfries. En zoals Starbreeze al vermeldde: op The Academy worden ook met enige regelmaat evenementen voor barokke rassen gehouden.

Gelukkig is Tineke niet zo kortzichtig als Anky.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:29

@Samar: dat wat je over Anky zegt vind ik best kort door de bocht... Nagelbijten / Gniffelen Heb je haar er ooit over gesproken? Persoonlijk? Wie weet wat haar drijfveer is..

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:32

..............
Laatst bijgewerkt door Samar op 05-10-06 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:37

DISCRIMINATIE!! Tong uitsteken
Ik vind dat hetzelfde als dat er word ingebroken in een huis, en dat ze dan zeggen,
DAT WAS ZEKER EEN MAROKKAAN! Koe
Onzin, maakt echt niet uit! Ik vind dat als je paard er plezier in heeft en er goed in is, waarom dan niet? Als het er allemaal mooi en netjes uitziet! Ik vind zelfs sommige friezen eleganter dan wat je er soms bij ziet lopen! Gewoon doen dus Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:58

Samar schreef:
..............

Eehm..?

Offtopic: zag op FPF dat je een wedstrijd met Willy gereden hebt, wat gaaf! Leuk zeg Haha! OK dan!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

Pletje123 schreef:

Dat bedoelde ik inderdaad. En dure woorden..sorry...valt wel mee toch?

luv_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:29

ik verzorg zelf ook een fries en een tinker alletwee koudbloeden ik rijd dan nu nog alleen maar onderling maar ik weet dat meeste jurry het niet heeft op koudbloedpaarden.
maar het slaat nergens op want ze kunnen net zo goed dressuur als die warmbloedjes.