[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:32

Wat heb ik lang niet meer gereageerd! :x
Echt slecht zeg... Achja school en paardje lief zelf gaan voor!

Wat komen er echt super knappe friese voorbij zeg!
Ik heb trouwens een vraagje aan jullie.
Ik merk namelijk heel erg dat ik de laatste tijd niet meer zo veel "plezier" heb in het rijden.
Ik denk zelf dat het voornamelijk komt omdat ik met Lieuwkje bijna alleen maar buitenrij, omdat ze het in de bak zo heel leuk vind en dan vervelend gaat doen. (Wegrennen, stilstaan en niet meer vooruit willen. Het gaat wel al iets beter we hebben toen een tijdje geleden daar les voor gehad.)
Maar ik mis in de bakrijden en springen enz. best wel erg.
Maar hebben jullie dan misschien een tip, want ik vind het zo moeilijk :( Ik word er ook gewoon heel erg verdrietig van.

Maar we hebben ook nog leuk nieuws :+
We waren pas met de trailer naar mijn nicht geweest en toen hebben we samen buiten gereden! Ze was uiteindelijk heel braaf, in het begin was het halve paniek maar gelukkig loopt ze wel heel makkelijk de trailer op en af.

Nog even een foto van mijn knappe dame. <3
Afbeelding

Afwezig

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:13

Jeetje dat lijkt me heel erg vervelend. Je houdt zielsveel van je topper, maar hebben niet dezelfde interesses..

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:27

Ja het is echt heel erg vervelend....
Want ik had ook niet echt verwacht dat ik het zo erg zou gaan missen omdat ik ook op een manege rijd, maar toch zou ik bijv ook het liefst met Lieuwkje een dressuur wedstrijdje willen rijden ofz. En ik had eigenlijk wel verwacht dat dat wel zou kunnen, omdat ze bij het proefrijden heel braaf in de bak reed (buiten ook). Maar toch merk ik dat zij dat helemaal niet zo leuk vind. Ik hoop dat als we het een beetje afwisselen we het beiden leuk gaan vinden.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:22

Gelukkig is het gewooon 'makkelijk' te behandelen yke

Leuk Floor!

Sorry kris ik kan je niet helpen :( lijkt me niet leuk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:38

Pablo ziet er geschoren ook prachtig uit!
Gister weer met Floris gereden, donderdag was ik ook al van plan om te gaan, alleen met de auto van mijn moeder onderweg een geparkeerde auto geschampt (vraag me niet hoe :') ), dus een uur bezig geweest met alle schadeformulieren en dergelijke. En ook zo gespannen dat ik al aanvoelde dat ik er beter niet op kon stappen. Dus hij had even een dagje vrij.

Gister ging het echt top, hij was super goed aan de hulpen en heel licht in de hand. Hij was wel wat stijf, waarschijnlijk spierpijn van zaterdag. Toen heeft de eigenaresse een springclinic met hem gereden.

Floris is zo prachtig geworden nu hij geschoren is, als je de deken eraf haalt moet je bijna een zonnebril op want hij glimt je tegemoet {:} :P

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:51

Goedemiddag,

Ik kom even binnenvallen }> had namelijk een vraagje, hoe zijn jullie bij het Friese ras gekomen? Wij zijn aan het oriënteren kwa ras, dus een Fries word ook overwogen :3 Hoe zijn Friezen in de omgang en kwa gedrag?

Sorry als dit niet gewenst is.

Groetjes nicky

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:54

Ik vind het A) bloed mooie paarden, B) super fijn karakter en ga zo maar door....... :=

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:56

Annekeee schreef:
Ik vind het A) bloed mooie paarden, B) super fijn karakter en ga zo maar door....... :=

Dankjewel voor je reactie, dus ze zijn ook goed met dressuur, grondwerk etc?

Floor_maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:04

Ik ben via mijn stage plaats aan mijn fries gekomen, daarnaast vind ik het ook gewoon super mooie en lieve paarden! Ik ken veel friezen die in de dressuur lopen en het daar ook goed doen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:05

Genoeg friezen die Hoog in de dressuur lopen. (GP, Lichte tour)
Zelfs een friese hengst, Anders 451, die de WEG (wereld kampioenschappen) in Caen 2014 heeft gelopen. Liep bijna 65%

Ik heb met mijn ene fries Z gereden, die andere ben ik aan het opleiden, die is nog jong.

De friezen van nu zijn ook meer sport gefokt. En grondwerk ben ik niet mee bekend, maar ik vind de friezen slim, dus dat moet ook wel lukken. ;)

Wat wil je eigenlijk met je paard gaan doen?

Floor_maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:07

Ik herken het wel Kris! Die van mij is ook in de bak bijna niet te rijden, alles afsnijden en na 10 minuten loopt hij niet meer. :( Geen idee hoe ik het eruit krijg dus ik ben benieuwd of iemand tips heeft!

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:08

Annekeee schreef:
Genoeg friezen die Hoog in de dressuur lopen. (GP, Lichte tour)
Zelfs een friese hengst, Anders 451, die de WEG (wereld kampioenschappen) in Caen 2014 heeft gelopen. Liep bijna 65%

Ik heb met mijn ene fries Z gereden, die andere ben ik aan het opleiden, die is nog jong.

De friezen van nu zijn ook meer sport gefokt. En grondwerk ben ik niet mee bekend, maar ik vind de friezen slim, dus dat moet ook wel lukken. ;)

Wat wil je eigenlijk met je paard gaan doen?

Het begin gaanwe grondwerk doen, en wat recreatie rijden bossen etc. Na een tijdje wil ik de sport weer terug in. Niet elke week, maar eens in de zoveel weken wil ik weer een wedstrijdje rijden :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:29

Friezen zijn gewoon super allround! Buiten het feit dat, de meesten, prachtig zijn zijn ze ook super lief en slim. Ik noem ze altijd met de labradors onder de paarden. Dat betekent niet dat ze geen pit kunnen hebben, maar over het algemeen zijn ze heel vriendelijk en betrouwbaar.
Ik doe ook alles met mijn friezen, van dressuur tot grondwerk tot eventing ze kunnen alles :)

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:17

droversrun schreef:
Friezen zijn gewoon super allround! Buiten het feit dat, de meesten, prachtig zijn zijn ze ook super lief en slim. Ik noem ze altijd met de labradors onder de paarden. Dat betekent niet dat ze geen pit kunnen hebben, maar over het algemeen zijn ze heel vriendelijk en betrouwbaar.
Ik doe ook alles met mijn friezen, van dressuur tot grondwerk tot eventing ze kunnen alles :)

Dat is wel hé fijn! En hoe zit het met mok? Las dat paarden met grote sokken meer kans op mok hebben dan een paard zonder sokken. Klopt dat?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:22

Hier ook een hele slimme merrie.
Ik doe wel grondwerk met haar en ook vrijheidsdressuur, nu hangt dat er natuurlijk vanaf per paard maar mijn Fries vindt dit ontzettend leuk en leert vrij snel.
Ik vind het ook hele mooie paarden en de meeste hebben een heel zachtaardig karakter is mijn ervaring :)
Mijn merrie had tot vorig jaar hele dikke sokken, toen begon ze te stampen en kwam aan het licht dat ze mijten had, toen moesten de sokken eraf en toen zag ik dat ze er ook mok bij had. Dit had ik niet opgemerkt door de dikke sokken.
Maar dit jaar heeft ze haar mooie sokken weer en nog steeds geen mok, ondanks dat ze gewoon de hele dag buiten loopt :)

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:29

Hier heb im echt heel veel aan! Als jullie me vragen beu worden, gewoon zeggen hoor

Is mok goed te behandelen, mocht een Fries het krijgen? Mijn oude paardje heeft nooit mok gehad, dus bn op dat gebied niet erg op de hoogte

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:38

Bij ons was het vrij snel weg. Ze heeft een injectie (dectomax uit mijn hoofd, het is wel rotzooi maar dat spul waar je mee moet wassen is ook agressief :P ) gehad. Later moest ze nog eens (moet altijd 2x omdat de eitjes bij de eerste x niet dood gaan) en toen zei de DA dat het ook hielp tegen mok.
Daarnaast heb ik het behandeld met sudocreme en vielen de korsten er na een tijdje af.

Mocht ze het nu weer krijgen dan hoeven de sokken er niet af, die zijn nu lang niet zo dik omdat ik ze goed bij heb gehouden.

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:40

Ah oke, en de manen kun je het beste verzorgen om ze in een hengsten vlecht of gewone vlechtjes te doen toch?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:42

Nou het hoeft niet persé dacht ik.
Ik doe het wel in de vlechten, voor een hengstenvlecht is het nog niet lang genoeg dus ik doe losse vlechten.
Smeer het in met Cowboy Magic, borstel het door (met zo'n harde borstel, niet met een manenborstel anders haal ik er te veel haar uit vind ik), manen de andere kant op, nogmaals doorborstelen, weer de goede kant op en in de vlechten zetten en dat laat ik een week zitten. Dat doe ik nu al een tijdje en moet wel zeggen dat de manen al wat dikker zijn dan ze waren.
Ook is haar voorpluk best gegroeid :)

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:32

BlackHallows schreef:
Annekeee schreef:

Dankjewel voor je reactie, dus ze zijn ook goed met dressuur, grondwerk etc?

hahahah ja ze kunnen alles met de juiste begeleiding , lief en betrouwbaar en de mooiste van alle rassen

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:36

Ik ben bij een Fries terecht gekomen omdat ik een zwak heb voor zwarte paarden :')

Ik heb trouwens 2 clinics weten te scoren, een van Maarten van Stek en een van Jorinde Verwimp *\o/*

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:40

Starten jullie (al)met jullie Fries?
Ik wil graag starten (denk eerst bb of impuls b om te proberen) . De lijnen van de B vind ik wel wat fijner dan bb. Rechtergalop vind ze lastig en ze is echt heel erg kijkerig. Wil echt graag ervaring opdoen, kilometers maken... hebben jullie tips?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:13

Het antwoord geef je zelf al, KM maken.
Oftewel, oefenen oefenen en nog eens oefenen :0

Gewoon doen, kan zijn dat het thuis fijn gaat, en dan op wedstrijd helemaal niet, dat heeft dan met spanning te maken, dus door km te maken leert ze.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:50

Ik ben bij friezen gekomen omdat mijn zusje arabieren reed voor een boer/particuliere fokker in de buurt en hij had een net ingereden 3 jarige friese hengst die het niet goed deed op de keuring. Hij werd geruind en er moest een ruiter op. Het paard had zo een leuk karakter dat ik gelijk verliefd was. Hij is slim, maar wel een beetje onnozel en onhandig :D
Ik doe van alles met hem, grondwerk, dressuur en we houden allebei heeel erg van spelletjes met andere paarden :Y)
Het belangrijkste aan de fries die ik rijd vind ik dat ik weet dat hij er nooit maar dan ook nooit vandoor zou schieten, omdat hij veel te voorzichtig is met degene die hem rijdt. Ik weet dat dit niet zo is bij alle friezen, maar dat moet je aanvoelen als je er eentje koopt.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:40

Pien1989 schreef:
Starten jullie (al)met jullie Fries?
Ik wil graag starten (denk eerst bb of impuls b om te proberen) . De lijnen van de B vind ik wel wat fijner dan bb. Rechtergalop vind ze lastig en ze is echt heel erg kijkerig. Wil echt graag ervaring opdoen, kilometers maken... hebben jullie tips?

Mijn Fries en ik gaan normaal gezien in December voor de eerste keer een oefenwedstrijd meedoen. Een heel simpel proefje waar zelfs nog geen galop in zit. Ik doe dit vooral omdat hij dan leert naar vreemde plaatsen te gaan met de trailer en daar dan rond te rijden :) echt officieel starten denk ik voorlopig niet aan. :)