Flynn staat in de zomer 24/7 buiten (op het gras). Nou staat hij gemiddeld van 9/10 uur 's ochtends tot 17.00 uur buiten in de paddock. Paddock is droog, en hij heeft er beschikking tot onbeperkt hooi. Merk niet heel veel verschil, wel krijgt hij nou dagelijks brandnetel/kleefkruid door z'n voer. In de zomer alleen na het rijden.
Meld me hier ook even, zal wel vooral meelezer zijn verwacht ik.
Afgelopen jaar hadden we besloten onze merrie te laten inslapen, voornl door haar CPL wat dit jaar erg is toegenomen. Maar ze is altijd al wel problematisch geweest met haar benen. Maar alsof ze dat wist, toen 'de datum' naderde... knapte ze eigenlijk redelijk op. Dus nog maar 'laten lopen' en nu weet ik het niet meer
We hadden eigenlijk met de dierenarts afgesproken dat we waren uitgedokterd, mede door haar verleden en gedrag. Helaas is het gevaarlijke gedrag teruggekomen afgelopen jaar (pijn?) en kunnen we haar dus niet meer bekappen of fatsoenlijk behandelen. Wanneer is het nu zo ver hè... ze loopt momenteel niet kreupel, wel stijf. Ze straalt weer levensvreugde uit en wilt er nog graag zijn lijkt het. Door haar verleden is het zo moeilijk beoordelen of ze pijn heeft, doordat ze zo snel in de stress schiet. (Wat de tussenjaren bij ons wel ver was weggenomen, maar dus weer terug). In dubio dus! Haar vader staat ook bij ons, die heeft het minimaal. Maar al jarenlang wel rasp en wat bobbels in de koten nadat hij veel supplementen kreeg tijdens 'oplappen' paar jaar terug. Oplappen van totaal andere zaken overigens.
Tsja en dan zit je op Oudjaarsavond op je gemakje wat achter de laptop, te wachten tot de late uurtjes Lekker thuis bij de beesies, om alles in de gaten te houden. Maar dan kom je nog eens ergens terecht, vandaar dat ik me nu hier meld.
Momenteel behandelen we niets, poos terug al opgegeven. Wel lopen onze paarden op een paddock paradise en zorgen we zelf ook voor extra beweging en voeren we al jaren sober.
Ik geloof niet dat er op de fb pagina andere dingen gezegd en geadviseerd worden dan hier.
Grainey
Geplaatst: 12-01-17 12:00
Ik gebruik chevadonyll mokthee sinds vorig jaar, werkt echt fantastisch bij mijn tinkers. Het zorgt voor een betere weerstand en zorgt er bij mijn paarden ook voor dat de benen weer mooi dun en mokvrij worden
Hier gaat het helaas flink achteruit, de benen worden niet meer dun en ik merk aan Kim dat ze er echt flink last van heeft. Als de lymfedrainage niet aan gaat slaan, moet ik waarschijnlijk een hele moeilijke keus gaan maken.
Anoniem
Geplaatst: 12-01-17 12:46
Diverse mok producten heb ik ook naar gekeken maar aangezien ze geen mok heeft maar alleen vocht heb ik een 4kg aan kleefkruid en brandnetel besteld.
Vervelend kbk . Ik hoop voor je dat de therapie aanslaat. Heel veel sterkte ermee.
Ik heb haar al op alles staan wat ik maar kan bedenken, ook speciale druppels, kruiden, injecties, maar haar benen blijven dik en ze blijft ook maar jeuk houden, alsof die middelen tegen mijt helemaal niet meer helpen.
Kan ze geen voedselallergie hebben ofzo? Ik merk dat mijn belg direct jeuk krijgt zodra hij bv voordroog/kuil gevoerd krijgt, en ook zodra ze in het voorjaar weer jong gras binnen krijgen. Maar ik kan me ook voorstellen dat er paarden verkeerd reageren op bepaalde soorten krachtvoer of fruit of wat dan ook.
Geen voedselallergie, ze krijgt verder alleen ruwvoer, mooi droog hooi.
Ja, ik denk dat ik ook stop met de injecties, aangezien die gewoon echt niet meer werken en het dan gewoon letterlijk weggegooid geld is.
We hebben haar vandaag meegenomen op buitenrit en dan merk je wel dat dat haar goed doet, maar met name haar linkerachterbeen blijft heel erg dik. We moeten morgen de benen weer scheren (als de afspraak doorgaat dit weekend) en dan wil ik de foto's wel delen.
Klopt Leon, maar je wilt ook geen open geschuurde benen door de mijt. Want is het been eenmaal open, dan sluit het door de CPL ook maar weer heel lastig. Dat was voor mij de overweging om Flynn wel te laten injecteren met Dectomax. Met een beetje geluk hoeft dat het komende jaar dus ook niet weer. Verder probeer ik mijt zo 'klein' mogelijk te behandelen, maar soms kun je even niet anders.