barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:30

De wintec isabelle heb ik ook gehad. Vond het zelf een fijn zadel maar Felix dus absoluut niet.
Daar kon je ook van alles aanpassen, ook het kopijzer was verwisselbaar.
Ik ben dus bij de k&m uitgekomen, vooral omdat die ook vrij dikke kussens heeft en dan het model voor een hoge schoft.
Hiervan is het kopijzer ook aan te passen dus hoop over drie jaar met hetzelfde zadel op Fedde te kunnen.

Ik heb trouwens mailcontact gehad met het bp stamboek. Ik kan Fedde in een voorboek laten opnemen.
Helaas kreeg ik geen antwoord op de volgende mail van mij waarin ik vroeg hoe dat dan in zijn werk gast en of ik dan ook met een keuring mee kan doen....
Misschien toch maar bellen.

Calimero, jij hebt ook echt een knapperd zeg.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:47

Nja ik heb vroeger voor een friesmerrie gezorgd. De eigenaar is nu een bp keurmeester en fokt ze zelf ook. Op het moment 2 ggk hengsten uit de merrie die ik verzorgd heb. Die is Feike fan en wilde hem toen zien. Hij is langsgeweest en vond het erg jammer dat ik paardlief geruind heb haha. Hij vind dat ik Feike ook moet laten keuren. Maarja ik vind dat zonde van het geld aangezien het voor mij geen meerwaarde heeft. Dus heb daar nooit wat mee gedaan :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:55

Ben dan wel heel benieuwd wie er bij jou geweest is :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:02

@ Nanda1980
De gene waar jij mail contact mee heb, werkt ook nog eens 4 dagen in de week haha.
Ik denk dat je binnenkort wel antwoord hebt!
Maar misschien kan ik je al een heel eind op weg brengen ;)

Je kunt een paard bij het BP laten registreren, dit doen mensen die bijvoorbeeld een papierloze fries hebben. Daarnaast kun je dan naar de keuring, om een paard te laten opnemen in het stamboek.
Voor een merrie - merrieveulen of hengstveulen/jonge hengst heeft dat het meeste nut.
Een ruin zou ik zelf niet naar de keuring brengen.
Je kunt met Fedde naar de centrale keuring (die afgelopen zaterdag is geweest..... dus het duurt nog wel even voor er weer een keuring komt!)

De precieze weg die je moet bewandelen durf ik niet te zeggen, zo diep zit ik er allemaal nog niet in (strafpunten voor mij haha) maar ik zou er dan een telefoontje aan wagen, dan weet je het direct :)
Wel moet je uit mijn hoofd lid worden van de vereniging :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:05

Calimero_ schreef:
Leo schreef:
Wauw <3 jaloers!

Hoe doet hij het Calimero?
Ik hoop dat het ook haalbaar is, hoop er toch wel op te zitten begin komend jaar. Maar je weet het maar nooit.

Hij doet het super! Hij is al zo braaf in de omgang dat ik inmiddels ook het zadel al op heb gehad.
Hij loopt trouwens ook al een tijdje met deken, want ik merkte dat hij het altijd grappig vond om in de modder te rollen als ik met hem bezig wou, en dat was niet ideaal, haha.

Helaas passen de zadeltjes die ik hier heb echt niet (veel te smal natuurlijk na die Arabiertjes) dus nu op zoek naar een passender zadel. Al is dat wel moeilijk zo met een onbeleerd paard. Maar ik ga er ook niet opzitten met een slecht passend zadel.

Edit: foto bijgevoegd :)

[ Afbeelding ]

Wauw hij gaat goed zeg! :j Super!

Ik ben ook rustig aan op zoek naar een zadeltje, als ik die van een vriendin goed krijg (heeft ook een poosje op mijn haflinger gelegen) dan neem ik die wsl over, maar hij heeft wel een lastig ruggetje dus even bekijken of het gaat passen.

Ruin keuren zou ik zelf niet zo snel voor kiezen. Nu is mijn ruin ook te klein maar anders had ik het ook niet gedaan. Een landbouwkeuring voor de fun en de ervaring is natuurlijk wel gewoon leuk. :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:09

Wat gaaf Calimero! Hij gaat lekker! Vind hem ook zo gaaf!! :+:

Ga binnenkort onze truffel maar weer eens opzoeken in de opfok, ben benieuwd naar ons 2,5 jarige monster :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:00

ivy_power89 schreef:
@ Nanda1980
De gene waar jij mail contact mee heb, werkt ook nog eens 4 dagen in de week haha.
Ik denk dat je binnenkort wel antwoord hebt!
Maar misschien kan ik je al een heel eind op weg brengen ;)

Je kunt een paard bij het BP laten registreren, dit doen mensen die bijvoorbeeld een papierloze fries hebben. Daarnaast kun je dan naar de keuring, om een paard te laten opnemen in het stamboek.
Voor een merrie - merrieveulen of hengstveulen/jonge hengst heeft dat het meeste nut.
Een ruin zou ik zelf niet naar de keuring brengen.
Je kunt met Fedde naar de centrale keuring (die afgelopen zaterdag is geweest..... dus het duurt nog wel even voor er weer een keuring komt!)

De precieze weg die je moet bewandelen durf ik niet te zeggen, zo diep zit ik er allemaal nog niet in (strafpunten voor mij haha) maar ik zou er dan een telefoontje aan wagen, dan weet je het direct :)
Wel moet je uit mijn hoofd lid worden van de vereniging :)

Heel erg bedankt voor je info Ivy_power89
Ik had wel rekening gehouden met dat het vrijwilligerswerk is, maar mijn mailtje is meer dan 2 weken geleden verzonden, dus ik had eigenlijk gehoopt dat ik dan wel antwoord terug had gehad. Misschien komt het ook juist Door die keuring, extra drukte. Jammer dat dan net te laat ben. Het lijkt mij gewoon leuk dat eens mee te maken en wat kenners van je paard vinden, vandaar dat ik benieuwd ben of dat mogelijk is.

Ben net terug van stal. Fedde komt nu echt al in een drafje naar mij toe in het land, zo blij dat mannetje. Dat ging Felix blijkbaar ook niet in de koude kleren zitten, dus die kwam toen ook maar in een drafje naar mij toe.
Maar man, wat wordt het alweer snel donker zeg. Had alleen even tijd om voetjes geven nog even te oefenen, voeren en lekker knuffelen.
Wat voelde ik mij vanavond weer een gezegend mens met die lieve mannen van mij <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:18

Wat lief <3

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 20:39

Vraagje.

Mijn bptje is als veulen zijnde gekeurd en opgenomen, maar nu heb ik hem in maart laten castreren. Als hij volgend jaar onder het zadel gaat wil ik hem ook uitbrengen op wedstrijden. In zijn paspoort staat hij als hengst. Moet ik dit laten veranderen en zo ja moet dat dan via het bpstamboek of elders? En wat zijn hier de eventuele kosten van. Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:53

Heee, ik heb niet alles gelezen. Maar... Nientsje wat super vet dat je mee hebt gedaan met de Autumn Desert Trail. Vorig jaar meegedaan met m'n oude appaloosa verzorgpaard en het was zo gaaf! Wou dit jaar ook wel mee doen, Sterre is er zeker klaar voor, maar helaas het trailer probleem.
Dus misschien zie ik sommige mensen volgend jaar! Dan spreken we af, kunnen we op een barock pinto groepsfoto! ^^
Ik heb tegenwoordig een trailer dus ben druk aan het oefenen. (:

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:55

Geen idee meisje2000, sorry.

Bedankt Esaqar :D was ook echt een ervaring om nooit te vergeten :)
Zou cool zijn om op zo'n manier te meeten :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:48

Meisje2000, volgens mij moet dat allemaal geen probleem zijn en kun je het paspoort laten aanpassen!
Maar staat er daadwerkelijk hengst, of staat er geslacht - mannelijk?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 07:52

Er staat hengst. Dus als ik wil gaan starten en het is niet aangepast ben ik bang dat ik uitgesloten ga worden omdat ik niet de punten heb om een hengst uit te brengen en de jury natuurlijk niet weet dat hij geruind is . Zal maar eens informeren bij de knhs en het bpstamboek

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:18

Idd gewoon even een mailtje eruit sturen!
Morgen zie ik mensen van het stamboek, zal het wel even vragen dan :)

Mijn dame, met een barock pinto in de maak is vandaag 141 dagen drachtig.
Nog ruim 190 dagen te gaan whaha

Papa Alejandro is nog steeds smoor verliefd om mama Diara.
Dat moet gewoon een heel knap kind worden!

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 14:22

Ivy alvast bedankt voor het vragen. Word spannend dus. Wachten wat er uit gaat rollen, maar met zulke knappe ouders moet het gewoon een prachtig veulen worden

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:54

meisje2000 schreef:
Er staat hengst. Dus als ik wil gaan starten en het is niet aangepast ben ik bang dat ik uitgesloten ga worden omdat ik niet de punten heb om een hengst uit te brengen en de jury natuurlijk niet weet dat hij geruind is . Zal maar eens informeren bij de knhs en het bpstamboek

Jury krijgt toch niet geslacht ect te zien? Denk dat als je het probleem uitlegt en je ze onder je paard laat kijken dat ze het ook wel snappen :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:09

Ik heb het zelf met pen veranderd destijds met mijn vorige paard. Geloof dat ik bij de startpas wwl heb kunnen aangeven dat het om een ruin ging. Maar nou praat ik over zo'n 10 jaar geleden.

Zou gewoon even bellen naar de knhs, dan heb je gelijk antwoord.

Regels vd knhs zijn niet altijd duidelijk of bekend, zo kreeg ik, toen ik net met Felix wedstrijden ging rijden, een brief dat ik ten onrechte was gestart in de klasse B! Ik was mij van geen kwaad bewust dus een belletje naar de knhs. Bleek dat ik ooit in een ver verleden met mijn verzorgpaard een wp in de klasse L (was nog geen L1 of L2) had gehaald en Felix had met de vorige eigenaar ook een wp in het L1 gehaald dus ik moest gelijk in het L1 starten. Wist ik veel....dacht dat dat pas moest wanneer je Z had gereden ofzo.
Moest toen dispensatie aanvragen en daarna mocht ik B starten. Helaas telden de wp die ik gehaald had niet mee.
Ben later met de wedstrijden gestopt , vond dat ik te weinig tijd had om fanatiek te rijden.
Soms mis ik het, maar ik kan zo van de buitenritten genieten....
Ach wie weet.

Ivy, ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen. Zijn beide mooie paarden.

Esaqar, leuk idee, alleen kan ik dan nog niet met een bp op de foto :D
Kan Felix misschien wel bont verven

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 11:19

VivaByoux schreef:
meisje2000 schreef:

Jury krijgt toch niet geslacht ect te zien? Denk dat als je het probleem uitlegt en je ze onder je paard laat kijken dat ze het ook wel snappen :')

ze zien het geslacht wel op papier staan vandaar mijn vraag. Maar ze kunnen inderdaad altijd even onder op kijken hahaha. Is nu ook nog niet aan de orde trouwens. Ga in maart langzaam aan beginnen met beleren dus op zijn vroegst word het pas eind volgend jaar maar waarschijnlijk pas in 2017.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:26

VivaByoux schreef:
meisje2000 schreef:

Maakt niet uit als je met een ruin start die op het paspoort staat als hengst.
Mijn oude verzorgpony was ook een ruin, maar op paspoort stond hengst, nooit problemen mee gehad.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:21

Mijn merrie gedraagt zich op het moment voorbeeldig. O:) en hoe gaat het met jullie paarden?

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:30

Ik mag me vanaf vanmiddag ook hier melden volgens mij! Alhoewel ik niet echt eigenaar ben.

Vanmiddag heb ik een 5-jarige merrie op stal gekregen om weer op te pakken onder het zadel. Is een ongeveer een jaar niet bereden ivm dracht. Het veulen is er sinds 10 dagen af. Ze is altijd recreatief gereden en moet braaf zijn, we Zullen zien. Als ze lief is en alles fijn oppakt zal ze ook mee gaan op concours. Heb ik toch eindelijk na al die jaren 'dromen' een bonte onder mn kont waar ik mee op concours kan/mag :=. Helaas heeft de eigenaar al wel gezegd dat als er 'goed geld' geboden wordt, ze wel weg gaat.

Als veulen heeft ze zelf een eerste premie gehaald op de keuring.

Ik zal eens kijken of ik een deze dagen een fotootje kan plaatsen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:56

Dat klinkt leuk, DWensink! Hopelijk wordt er niet te snel 'goed geld' geboden!

Met Sjaak gaat het ook goed! Ben helemaal blij. Goed onder het zadel, in de bak gaat het lekker, buiten nog een draak, maar dat komt ook wel. Maar vooralsnog tevreden!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:47

Boux heeft momenteel vakantie.
Alle paarden van stal lijken een beetje van slag met hun darmen, waarschijnlijk door de wormenkuur, en dat leid bij Boux er toe dat hij met rijden niet meer zo gemotiveerd kan zijn. Dus nu wandelen we enkel, hier en daar een kunstje en hij vind het maar lekker :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:20

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:15

DWensink, welkom...Enne foto's zijn altijd leuk, ben benieuwd naar jouw knapperd.

Danique, ik wist niet eens dat paarden van een wormspuit "last" konden krijgen, eigenlijk wel logisch maar nooit bij stil gestaan. Hopen dat je topper weer snel de oude is.

Sharon, ik heb je topic bekeken, ziet er heel gezellig uit, jij kunt volgend jaar zeker naar de dessert trail in Appelscha, Sterre zal het vast super vinden.

Ik rijd momenteel nog steeds niet, zo'n 3 weken terug Door mijn enkel gegaan en rijden is nog te pijnlijk, dus verplicht om andere dingen met Felix te doen (met mooi weer erg jammer dat er geen buitenrit kon worden gemaakt).
Ik ben zondag naar een workshop cranio-sacraaltherapie geweest en man wat was dat gezellig en vooral interessant! Blij dat ik mij had opgegeven. Ik ga het ook op de andere paarden, waaronder Fedde, eens toepassen. Felix vond het iig erg prettig en ik zag wel een degelijk verschil in voor en na tijd qua rug, onderstappen en stand.

Fedde heb ik met de dartmoor ondertussen bij de groten in gezet, geleidelijk aan hoor. Eerst bij Felix in naast het land van de merries en na een paar dagen de jongens bij de meiden gezet. Ze zijn een groepje van 6. Gekke is dat ik het meest bang was voor een 4 jarige merrie qua dominantie, maar het lijkt wel of zij juist Fedde geadopteerd heeft.
Ik kan Fedde trouwens ook rustig uit de groep halen (nog beter, hij komt naar mij toe zodra hij mij ziet), een eind lopen naar stal en hem daar poetsen en knuffelen. Hij blijft nu heel ontspannen en ook de 4 hoeven kan ik nu uitkrabben. Over een weekje ga ik een stapje verder Door hem dan ook vast te zetten tijdens het poetsen.