Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Calimero_ schreef:Leo schreef:Wauwjaloers!
Hoe doet hij het Calimero?
Ik hoop dat het ook haalbaar is, hoop er toch wel op te zitten begin komend jaar. Maar je weet het maar nooit.
Hij doet het super! Hij is al zo braaf in de omgang dat ik inmiddels ook het zadel al op heb gehad.
Hij loopt trouwens ook al een tijdje met deken, want ik merkte dat hij het altijd grappig vond om in de modder te rollen als ik met hem bezig wou, en dat was niet ideaal, haha.
Helaas passen de zadeltjes die ik hier heb echt niet (veel te smal natuurlijk na die Arabiertjes) dus nu op zoek naar een passender zadel. Al is dat wel moeilijk zo met een onbeleerd paard. Maar ik ga er ook niet opzitten met een slecht passend zadel.
Edit: foto bijgevoegd
[ Afbeelding ]
ivy_power89 schreef:@ Nanda1980
De gene waar jij mail contact mee heb, werkt ook nog eens 4 dagen in de week haha.
Ik denk dat je binnenkort wel antwoord hebt!
Maar misschien kan ik je al een heel eind op weg brengen
Je kunt een paard bij het BP laten registreren, dit doen mensen die bijvoorbeeld een papierloze fries hebben. Daarnaast kun je dan naar de keuring, om een paard te laten opnemen in het stamboek.
Voor een merrie - merrieveulen of hengstveulen/jonge hengst heeft dat het meeste nut.
Een ruin zou ik zelf niet naar de keuring brengen.
Je kunt met Fedde naar de centrale keuring (die afgelopen zaterdag is geweest..... dus het duurt nog wel even voor er weer een keuring komt!)
De precieze weg die je moet bewandelen durf ik niet te zeggen, zo diep zit ik er allemaal nog niet in (strafpunten voor mij haha) maar ik zou er dan een telefoontje aan wagen, dan weet je het direct
Wel moet je uit mijn hoofd lid worden van de vereniging
meisje2000 schreef:Er staat hengst. Dus als ik wil gaan starten en het is niet aangepast ben ik bang dat ik uitgesloten ga worden omdat ik niet de punten heb om een hengst uit te brengen en de jury natuurlijk niet weet dat hij geruind is . Zal maar eens informeren bij de knhs en het bpstamboek
VivaByoux schreef:meisje2000 schreef:Er staat hengst. Dus als ik wil gaan starten en het is niet aangepast ben ik bang dat ik uitgesloten ga worden omdat ik niet de punten heb om een hengst uit te brengen en de jury natuurlijk niet weet dat hij geruind is . Zal maar eens informeren bij de knhs en het bpstamboek
Jury krijgt toch niet geslacht ect te zien? Denk dat als je het probleem uitlegt en je ze onder je paard laat kijken dat ze het ook wel snappen
VivaByoux schreef:meisje2000 schreef:Er staat hengst. Dus als ik wil gaan starten en het is niet aangepast ben ik bang dat ik uitgesloten ga worden omdat ik niet de punten heb om een hengst uit te brengen en de jury natuurlijk niet weet dat hij geruind is . Zal maar eens informeren bij de knhs en het bpstamboek
Jury krijgt toch niet geslacht ect te zien? Denk dat als je het probleem uitlegt en je ze onder je paard laat kijken dat ze het ook wel snappen