Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:51

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:43

30km ? Dan moet ik hier 3x hetzelfde rondje hobbelen... :D :+ Oftewel grote drukke weg over en dat vind ik nie leuk nie... :(

Charly is nieuwe stal beter dan vorige ? Heb ergens iets gemist denk ik :o Soms duurt het wel wat langer eer ze zich weer helemaal thuis voelen...

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 09:16

wat goed Pandora2, met recht trots.

Hier ook alles goed.
Bor is bij de ostepaat geweest en loopt weer als een zonnetje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:18

Mijn kleine meid net opgemeten met een waterpas en touw. Denk niet dat ze de 1.60 die de fokker voorspelde nog gaat halen nu ze op 22 maanden 1.43 is.. Ik vind kleine paardjes wel tof, hoop alleen wel dat ze nog groot genoeg wordt voor de APTA :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:27

Hoe groot moet ze dan zijn voor de APTA?
Komt toch nog wel een heel stukje bij denk ik...die pre's groeien vaak door tot na hun 6e...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:07

Pandora2 schreef:
Hoe groot moet ze dan zijn voor de APTA?
Komt toch nog wel een heel stukje bij denk ik...die pre's groeien vaak door tot na hun 6e...

Ik geloof dat ze 1.53 moeten zijn, is altijd al wel een kleine geweest.

We staan in uitgelicht *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:10

Uitgelicht ! Leuk!!!! *\o/*
Dan moet ze nog even doorgaan om 1.53 te halen :D Maar ach, haalt ze het niet, blijft toch een leukerdje ! Dan maar zonder APTA door het leven :+

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:24

Gisteren met mn knappe knapie wedstrijd gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2x 1e met 186 & 190 punten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:51

Zoals ik al schreef in je eigen topic...ik ben jaloers op z'n strakke lijntje !

Afbeelding

Ziehier dan mijn dikkerdje...staat 2mm gras op een kaalgevreten wei...en daar gaat zijn sportmodel -O-

Iemand de ultieme tip om deze PRE beetje binnen de normale proporties te houden ? :P Beestje is van nature wel geen zenuwpees....eerder een echte droogkloot...misschien speelt dat ook mee :')

Ter vergelijking...hier was hij ongeveer zo oud als de jouwe nu..

Afbeelding

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:17

Wow mijn Gijs gaat nog veel veranderen qua kleur. Ik ben zo benieuwd naar zn uiteindelijke kleur. Ik moet zeggen dat hij niet veel lichter is geworden afgelopen verharing. Ben benieuwd. Die van jou is fink uitgezwaard, mooi! Ietsie te vol misschien maar wel een knap paard. Zier er gelukkig uit!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:42

Dat verkleuren gaat in ene erg snel :D Ik had ook een paar jaar de hoop dat ik een grijze ging kunnen houden, maar ging toch net de andere kant op lijkt me :+
Hij is idd een tikkeltje uitgezwaard... maar wil 'm graag terug strak in het pak...lijkt wel een ballon op stokjes zo :x :') En moet zijn staart dringend eens wassen blijkbaar O:)

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:45

Borracho is in de winter ook een lolly :)
Ik kijk altijd uit naar weidegang, meneer is dan zo druk om zijn merries bij elkaar te houden dat ik bij moet gaan voeren

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:55

MaluH schreef:
Borracho is in de winter ook een lolly :)
Ik kijk altijd uit naar weidegang, meneer is dan zo druk om zijn merries bij elkaar te houden dat ik bij moet gaan voeren

_O- een lolly !
Is ie nog volledig man dan ? :+
Hier wordt het vanaf het voorjaar dus een lolly...balletjes weg, rust in 't kopje en vreten :') :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:07

Al die schimmeltjes hier, heeft wel wat maar niets voor mij :')
Diva verrast me met haar zomervachtje, veel donkerder op haar hoofd en benen en veel meer witte haren op de flank van haar rabicano <3

Als iemand nog een leuke cremello of perlino hengst weet te staan? Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor volgend jaar O:)

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:28

Ja een lolly grote ronde bal met stokjes eronder hahaha

Nee meneer is niet volledig man meer maar dat krijg ik niet in dat koppie van hem, duikt in het begin overal bovenop :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:23

Azmay schreef:
Diva verrast me met haar zomervachtje, veel donkerder op haar hoofd en benen en veel meer witte haren op de flank van haar rabicano <3

Als iemand nog een leuke cremello of perlino hengst weet te staan? Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor volgend jaar O:)

Oehhhh...er gaat een veulie komen ? Geen idee waar er ergens een cremello of perlino papa staat, maar wel gave kleuren beide vind ik :j Moet hier op bokt toch te vinden zijn? Heb al topics zien passeren met zo'n leukerds dacht ik...

Wat betreft die schimmel...een gekleurde kon ik niet betalen _O- :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:26

MaluH schreef:
Ja een lolly grote ronde bal met stokjes eronder hahaha

Nee meneer is niet volledig man meer maar dat krijg ik niet in dat koppie van hem, duikt in het begin overal bovenop :(

Ik lig in een deuk :') ... geweldig dier ! Mijne wil ook wel altijd het overzicht over '' zijn kudde '' houden...( dat zijn dan 2 merries op leeftijd :+ ) maar enkel als we in de bak rijden...op de wei kunnen ze gaan en staan waar ze willen, maakt hem dan niks uit :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:39

Pandora2 schreef:
Azmay schreef:

Oehhhh...er gaat een veulie komen ? Geen idee waar er ergens een cremello of perlino papa staat, maar wel gave kleuren beide vind ik :j Moet hier op bokt toch te vinden zijn? Heb al topics zien passeren met zo'n leukerds dacht ik...

Wat betreft die schimmel...een gekleurde kon ik niet betalen _O- :+

Die van mij is gewoon bruin en voor een appel en een ei opgehaald :+
Valt nog vies tegen eigenlijk, de meeste zijn wit, bruin of zwart natuurlijk. Dan is er ook nog het heel kleine puntje dat hij nog een beetje bij mijn tuttebel moet passen en die heb ik nog niet gevonden :+ :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:54

Azmay schreef:
Die van mij is gewoon bruin en voor een appel en een ei opgehaald :+

Dan ben ik bij het verkeerde adres gaan kijken :+ Nee, zonder gekheid..ik wou er ook wel eens gaan opzitten om te testen, dus moest ééntje zijn die al een zadel gezien had :P

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:53

Plus wat je vaak hier voorbij ziet komen is vaak geen PRE.
Zijn weinig echt mooi gebouwde kleur-hengsten (crem/perl)

Vandaag Fedra gelongeerd aan de dubbele longe, ga ik zeker vaker doen.
Zo kan ik tenminste zien wat er gebeurt als ik hulpen geef.
Ze had het nog nooit gedaan voor zover ik weet maar het ging echt soepel!!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:23

Azmay schreef:

Op deze stal staat sinds kort een p.r.e. Perlino hengst.
http://www.andalusiers.nu/nieuws.html

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:39

L_Ruiterhuis schreef:
Azmay schreef:

Op deze stal staat sinds kort een p.r.e. Perlino hengst.
http://www.andalusiers.nu/nieuws.html

Klopt, bij hun ga ik binnekort kijken. Zijn eigenlijk geen goede foto's van zijn bouw te vinden op het internet zover ik kon zien.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:31

lovelance schreef:
Daphneeeej schreef:
Meneer genaamd Cedro is niet erg fotogeniek ben ik al achter gekomen. Had gister even vlug een stand foto gemaakt voor het poetsen waar je zijn brandmerk beetje kan zien (wat slechter ivm wintervacht)

[ Afbeelding ]]

Volgens mij heb je een lusitano. Brandmerk van een andalusier zit dacht ik links. Een lusitano rechts. Ook hebben lusitanos vaker een brandmerk op de hals.
Durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen hoor

Klopt Steph, vaak een nummer in de hals aan de linkerkant..en brandmerk op de bil rechts..En gezien zijn koppie is Cedro een PSL en geen PRE, veeel te confex.
Maar soms weten ze in Spanje het verschil niet tussen links en rechts hihi. Kijk maar bij jouw Ruperta, is een echte PRE maar met d'r brandmerk rechts :D

EDIT: Yup Cedro is een PSL, fokker is Lopes da Costa gezien zijn brandmerk ;-)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:46

Bedankt voor je antwoord over Cedro! Ik had al het vermoeden dat hij geen andalusier/Pre is door allerlij kenmerken en ook door wat er al wel was uitgeplozen door zijn paspoort. Er waren vorige eigenaren bekend maar niet de fokker.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:50

Daphneeeeeej: Heb jij geen stambook bij hem gekregen? Apart..normaal zou hij wel een stambom moeten hebben plus het blauwe boekje wat bij alle geregistreerde PSL komt.
Ik ga eens verder snuffelen....interessant!