Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:56

nee, dat weet ik. Maar mocht ze iets onderliggend hebben wil ik eerst dat dat verholpen wordt.
Ik wil met haar gaan rijden en dan wil ik eerst weten of er verder niets lichamelijk mis is.

Ze mogen álletwee nog een keer naar de osteo en dan nog naar de masseur :D
Laatst bijgewerkt door retivi op 14-09-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivonka

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:22

Leuk die filmpjes aangezien ik, op uitzondering van zaterdag een uurtje ivm defilé, alle paarden heb gezien :D

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:32

@Ivonka
Dat heb je inmiddels ook 4-kanten ogen zeker :D

@retivi
Goede volgorde 8-)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:53

Dag 1 is aan het laden... je kunt al wat zien maar is nog bezig en de 2e fotograaf moet er ook nog bij.
2 fotografen? Ja. Het was nl niet te doen om ze op volgorde te krijgen :o

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 00:18

Grrrr laden doet ie niet goed. Staan er maar 105 op van de 258 ofzo. Kap ermee. Ga naar bed morgen weer werken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 00:33

een "slechte"stap , komt altijd vanuit de achterhand...niet van de schouder of borst.
dat sommige pre's kort stappen is door spanning op vreemd terrein.
das een kwestie van rust proberen te krijgen in het paard. spanning is spieren vast zetten, en dus korter maken op dat moment, dus automatisch korter stappen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:32

Ivonka :(:)

nombrado schreef:
een "slechte"stap , komt altijd vanuit de achterhand...niet van de schouder of borst.
dat sommige pre's kort stappen is door spanning op vreemd terrein.
das een kwestie van rust proberen te krijgen in het paard. spanning is spieren vast zetten, en dus korter maken op dat moment, dus automatisch korter stappen.

Een goede achterhand is uiteraard ook van belang
maar ls een paard problemen heeft met de strekkers en buigers van de schouder en het voorbeen
kan het nooit een goede stap laten zien!!
Spanning zorgt er alleen voor dat het paard nóg korter gaat stappen

Als je zelf een pijnlijke schouder hebt krijg je ook je arm moeilijk omhoog
Met je been heeft dat weinig te maken :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:02

Een slechte stap kan ook vanuit de rug komen, vreemd om veralgemenende uitspraken te doen, elk paard is anders.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:43

Bij mij en mijn paarden, komt de beweging altijd vanuit de motor, dat is bij de mens vanuit de bovenbeen (achterhand) en bij het paard ook. (en volgens mij is dit bij alle dieren en mensen zo :+ )
als de beweging bij een paard vanuit de achterhand voor elkaar is, kan het paard de rest van zijn lijf als hulp gebruiken in zijn beweging. (ik heb het hierbij niet bij geblesseerde paarden, maar een gezond paard)
de kracht, zit altijd in de achterhand, "de motor" hapert er daar iets? kan je dat aan de beweging zien.
een paard wat bv 4 hoefafdrukken overstapt, noem ik bv géén goede stap. Daaraan kan je meestal zien, dat het paard 'slap' is in de achterhand en daar de kracht nog mist.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:02

Tuurlijk is de achterhand belangrijk, maar een slechte/vaste rug of stijve spieren in de schouders/borst draagt natuurlijk niet bij aan een betere stap (aan geen enkele gang)!
Als je je paarden altijd hebt gehad en getraind weet je wat er mis kan zijn en weet je of er ergens iets 'vastzit'. Ik weet niet wat er met Luna gebeurt is en wil nu dat alle mogelijke fysieke problemen worden nagekeken en opgelost vóórdat ik met haar ga rijden.

Unamie, ik heb wat filmpjes bekeken van voor en na de massage behandeling en ik zag wel degelijk verschil!
Het kan best zijn dat Luna haar voorbeen niet zo soepel en ruim kan bewegen door haar vastzittende schouders en/of borst. Ook in draf oogt het wat stijf en als ik een tijdje aan het longeren ben zie ik het ruimer en losser worden. Ik ben benieuwd wat de osteopaat en masseusse oplevert bij haar.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:12

Ik denk dat je met Luna heel wat "los" kan krijgen met het longeren.
dat is altijd nog de beste methode een paard zijn lijf weer genoeg te laten gebruiken.
overigens kan een verkeerde hoefstand, of te kort ook altijd een korte beweging vanuit de schouder geven. (soort van op eieren lopen) Als ik het verhaal achter Luna van jou hoor, kan het heel goed een verzuring in de spieren zijn. Als ze na een tijdje losser gaat bewegen met longeren.
Dit kán trouwens ook een voeding gerelateerd iets zijn.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 09:54

Een paard heeft een heel lijf, niet een onderdeel, dat hele lijf moet samenwerken. Als er ergens iets niet goed zit dan krijg je het altijd te zien, maakt niet uit waar het zit.

Maar laten we het bij de Campeonato houden in dit topic. Als Renate tips wil over Luna, kan ze beter daar een apart topic over maken.

1 ding kan ik er wel over zeggen; Luna is gigantisch verbeter met toen ze kwam, de eigenaren waar ze vandaan kwam zullen haar niet meer herkennen. Als Renate zo doorgaat wordt het echt een topper.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:12

Eens Cyrina en bedankt!
Inderdaad ik hoef verder geen tips, ik ga hier ook geen topic over openen.

En nu weer on-topic!
Ivonka :(:) Wel genoeg slapen he!

Ik vond de Cobra trouwens ook heel speciaal om te zien! Petje af voor Juan!
Jammer dat het de enige was.

Plant er iemand nog een tripje naar de Sicab dit jaar? En weet iemand wat (over het algemeen) de beste dag(en) is/zijn om daar heen te gaan?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 10:39

Die Cobra is zo mooi!!

Berend is er helemaal gek van, die wil nu ook een Cobra, haha

Wij gaan als het goed is.... maar als jij gaat heb ik geen oppas!!!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:48

Hm, om nou alleen 3 dezelfde merries te kopen alleen om een Cobra is ook zo wat... hihi.
En nog 2 die op Galina lijken wordt lastig denk ik!

Nee idd, makkelijk zo'n zusje die dichtbij woont. ;)
Ik denk dat het volgend jaar wordt voor mij. Heb ik nog een jaar om Spaans te leren. :+

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:49

Ik zou eigenlijk ook best graag willen. Liefst met iemand uit de andalusier wereld die ik ken. Ruud wil nl. met geen mogelijkheid in vliegtuig. Ben deze zomer even alleen geweest, maar dat is minder gezellig. Cora, Nathaly zijn al vaker geweest, die weten het vast.

Probleem is dat ik begin november weer geopereerd moet worden aan mijn been. Platen eruit halen. Men zegt dat dat meevalt. Maar heb nog geen oproep gehad en kan dus niets plannen nog.

Maar zin heb ik wel.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:14

Nee, in je eentje is niets aan denk ik.
Op zich kan je alles natuurlijk wel zien, maar alleen is toch maar alleen.

Ik denk dat ik ook graag met iemand ga die daar wat Spanjaarden kent, zodat je daar ook mee kan praten en wat kennis kan vergaren.

Cobra11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:41

Ooow ga ik naar de Sicab???????

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:43

retivi schreef:
Plant er iemand nog een tripje naar de Sicab dit jaar? En weet iemand wat (over het algemeen) de beste dag(en) is/zijn om daar heen te gaan?

jep :D

Dinsdag begint het , dan is het fijn om alle standjes al af te struinen want dan is het rustig.
zaterdag begint het erg druk te worden (drommen mensen) maar dan begint wel de hogere klasses in dressuur en bv de veilingen (is ook wel leuk om te zien)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:05

Cobra11 schreef:
Ooow ga ik naar de Sicab???????

Volgens Cyrina wel :P
Kan je je Cobra daar compleet maken :+

Cobra11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:07

En hoestdrankjes nemen :9

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:17

Ook belangrijk!
Al vind ik de Licor 43 ook wel erg lekker! Heb stiekem alle avonden deze week een glaasje gehad :o :D

Cobra11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:43

Op de stand van Finca Linda werd niet gehoest trouwens hahaha

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:07

Ik wil hier trouwens ook nog graag een berichtje plaatsen voor mijn verloren tas!Deze is zondagmiddag op het parkeerterrein achter de showhal gevonden/gestolen.
Ik ging Luna laden en heb hem even op de grond gezet. Na het laden wilden we nog even een hand geven aan Erik en/of Linda van Finca Linda, helaas heb ik toen mijn tas buiten op de grond laten staan (wel heel vlakbij de trailer. Toen we 5-10 min later terugkwamen was mijn tas weg! ;(
Omschrijving:
Beige hand/schoudertas. Met twee kettinkjes eraan. Inhoud: Portemonnee (groot en wit) agenda (bruin), medaille en rozet 3e prijs merries 7jr en ouder(nog het ergste! :( ) en in een zijvak zit nog mijn paspoort. Er zit nog meer in, maar dat is niets van echt belang.
Als iemand wat gezien heeft of hem zelfs gevonden heeft, hoor ik het graag!
De organisatie van Horse Event heeft hem iig niet.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:39

Tjee Cobra moet nu van 3 naar 11 zie ik!

Helemaal reden om naar de sicab te gaan!