[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:34

debby - heel veel sterkte, verschrikkelijk om hem zo te moeten laten gaan

jasmijn - had ze ook al op hyves gezien, mooie foto's ziet er goed

hier helaas een kleine miscommunicatie tussen mij en de dierenarts, ik dacht namelijk dat die gisteren kwam, maar hij heeft in zijn agenda staan vandaag dus nu maar afwachten of die vandaag komt.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:41

Debby sterkte, wat verschrikkelijk om je beesje zo te verliezen ;(

Jasmijn leuke foto's! Oei ziet er wel echt uit als slecht weer zeg maar je ventje ziet er lekker uit :D

Saida aaah Rints ook de voorjaarskriebels? Hihi. Hier gaat alles goed, zwangerschap ook, heb eigenlijk weinig last van kwaaltjes (nog..), alleen vaak een beetje moe 's middags..

Denise oh ben benieuwd wat hij zegt! Wel zonde dat hij gistreen niet meer is gekomen.. Hoe ziet Heike er nu uit, lijkt beter te gaan?

Het weer is hier gelukkig weer lekker, helemaal opgeknapt gisteren. We hebben op het strand geluncht in het zonnetje, heerlijk! Het blijft wel moeilijk hier met al die vluchtelingen, er is een groot tekort aan medicijnen e.d. en het vliegveld ligt vol met duizenden mensen die geen plek hebben om te slapen en dus daar maar op de grond slapen, zowat bovenop elkaar.. De chinezen zijn allemaal ondergebracht in hotels maar de egyptenaren moeten het allemaal zelf maar uitzoeken.. In Libie schijnt het echt verschrikkelijk te zijn, overal doden op straat, we hebben een paar kennissen die daar werkten die net op tijd weg konden komen en die verhalen zijn echt niet leuk..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:41

Getsie Martine...
Gelukkig is het weer wat mooier weer, ons een beetje lekker maken met verhalen over een lunch op t strand ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:43

inderdaad, tis hier verdomde koud

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:44

Ja weet je wel bij dat plekje waar wij toen tijdens die strandrit wat te drinken hebben gehaald! Onze buurman is zijn arabieren nu steeds aan het trainen daar met een jockey dus we hebben nog leuk uitzicht ook :) oh en getver dat palingen zo worden doodgemaakt.. Gelijk iets minder trek :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:54

Shaggy en ik gister op strand, was koudddd! Maar ach pony is dol op water :D.
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:10

Goedemorgen, ik heb niets bijgelezen... heb het even heel druk gehad...

Maar een plaatje wilde ik jullie toch niet onthouden...

Africhting á la Equi-Performance :P

Onze Pulcheria van Knedo voor het eerst onder het zadel (zo kan het dus ook ;) )

Dus hier de primeur! Eerste keer rijden!
Afbeelding

En voor het geval dat er vragen komen over het 'los' rijden...

Uit veiligheidsoverwegingen kies ik er altijd voor om een paard niet aan te lijnen. Ik heb ze altijd direct los. Raken ze dan wel in paniek en willen ze rennen, dan mogen ze rennen. Dan lossen we dat probleem wel weer op :+

Ik zorg er inprincipe gewoon voor dat de timing goed is, waardoor je geen rare taferelen krijgt, het paard het gewoon accepteerd, doordat het er spelederwijs is ingerold en je een longeerlijn in eerste instantie dus al niet nodig hebt...

Dus even voor het geval dat ik nu een 'bokt-bombardement' krijg :')

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:15

Equi-Performance ver tel er eens meer over :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:16

Moll schreef:

Ik denk niet dat jij het heel anders doet :+

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:16

Suelza schreef:
Moll schreef:

Ik denk niet dat jij het heel anders doet :+

maar dah is toch niet erg, vertel er eens meer over

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:17

Ach als paard wil rennen doet ie het toch, al loopt ie aan een longeerlijn ;). Ze sleuren de persoon aan de longeerlijn dan ook wel mee :P. En als paard omgetrokken wordt aan longeerlijn (als dat al lukt) lig je er waarschijnlijk als nog naast :=.

Maar netjes hoor! Ziet er goed uit!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:35

@ Moll, gewoon spelenderwijs...

Eerst aan de hand de basisregels uitleggen, dit was een vrij heftige tante in het begin, dus heb mijn handen er vol aan gehad.

Daarna ben ik met haar gaan fietsen, maar omdat ze haar hoeven niet goed op de trappers kreeg, hebben we besloten dat ik zou fietsen en zij netjes naast de fiets mee zou lopen.

Daarna is een vriendin van mij er een keer overheen gaan hangen met mij ernaast, aangezien op mij vertrouwd als ze in paniek raakt Afbeelding (even snel 1 foto uit een hele reeks vanaf de grond - naar hangen - naar zitten, maar ff geen zin om ze allemaal 1 voor 1 te knippen/plakken. Is overigens wel een hele leuke fotoserie geworden. Staat op hyves voor eventueele liefhebbers).

Vervolgens aan een zadel laten wennen en daar weer mee door de polder gaan fietsen (ja wij fietsen wat af :') ).

Daarna met een bijzetje mee laten lopen naast de fiets... Dat had wel weer wat voeten in aarde want dat is stom, vind Pulcheria... Uiteindelijk ging dat ook wel heel snel erg goed...

Daarna hadden we heel slecht weer ivm de vorst dus toen mocht ze even lekker helemaal niets doen...

Vervolgens een paar weken terug haar geintroduceerd met de dubbele longe. Dat had ook de nodige voeten in aarde, want dat is nog stommer als een bijzet...

Dat ging daarna ook vrij snel heel erg goed en zodra ze de dubbele longe goed accepteren en hun rug willen gebruiken, ga ik er eigenlijk vrij vlot daarna op.

Dus vervolgens heeft ze weer even rust gehad om alles te verwerken en daarna heb ik haar gisteren van stal geplukt, zadeltje erop gelegd en toen ben ik naar de rijvereniging gereden :D

Vandaag gaan we lekker een buitenritje maken met een pony bij ons vandaan erbij en een ouder ervaren paard.

Ik heb die jonge beesten het liefst zo min mogelijk in de bak. Rijden met een mens moet vooral heel leuk zijn. Werken hebben ze nog de rest van hun leven voor...

evdpanne schreef:
Ach als paard wil rennen doet ie het toch, al loopt ie aan een longeerlijn ;). Ze sleuren de persoon aan de longeerlijn dan ook wel mee :P. En als paard omgetrokken wordt aan longeerlijn (als dat al lukt) lig je er waarschijnlijk als nog naast :=.

Maar netjes hoor! Ziet er goed uit!

Ja, en als het fout gaat heb ik niets meer in te brengen omdat er midden in de bak iemand staat die ik niet omver wil rijden...

Vandaar...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:39

Deb wat vreselijk... heel veel sterkte ;(

jasmijn, stoere plaatjes zo in de regen, wat kan een mens verlangen naar de zomer dan he :+

Ik had me gister weer duidelijk vergist in die gekke PI, dacht echt dat, na de uitspatting van maandag, ik gister wel even lekker een rondje kon longeren en lopen op het veld, nou niet dus :+ Hij gaat grazen, gaat liggen rollen, springt op, gaat weer helemaal uit zijn stekker hahaha ongelofelijk wat een energie. Hopelijk kunnen we dan vandaag even lekker relaxed aan het werk en is hij het kwijt *D

Elise, ik zie ze ook liever niet aan de longeerlijn hoor, zelfde reden als hier boven al geschreven.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:42

Sooow... ik zie het berichtje van Beda en ben gelijk even terug gaan zoeken...

Deb wat vreselijk ;( arme Harry...

R.I.P mooie Harry...

Xantha schreef:
Sorry even ego, ik had net les en was net klaar toen Frits mij belde.
Ze hadden gebeld van de dierenambulance dat ze mijn kat Harry hadden gevonden, hij is doodgereden!!
Ben echt kapot, hij was nog geen twee jaar oud en hij was zo bijzonder.
Ik ga zo even afscheid van hem nemen...............
Arme Harry, R.I.P. lief vriendje
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:44

ziet er goed uit elise
en jou manier van inrijden kan ik me helemaal in vinden.

wij (mijn vader en ik) hebben heike ook meegnomen naast de fiets naar buiten, ook veel aan de hand gewandeld buiten

beda - PI nog steeds lekker veel energie lees ik, hopelijk kan je vandaag lekker trainen met hem

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:46

cloris schreef:
Elise, ik zie ze ook liever niet aan de longeerlijn hoor, zelfde reden als hier boven al geschreven.

HAha ja idd... maar je moest eens weten hoeveel commentaar ik er altijd op krijg!

Terwijl ik nog steeds van mening ben, dat als een paard er 'klaar' voor is, dan gaat het gewoon goed. En zo niet, dan was hij er kennelijk dus toch nog niet klaar voor...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:48

Beda... is vast gewoon ernstig verlate puberteit :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:10

Suelza schreef:
cloris schreef:

HAha ja idd... maar je moest eens weten hoeveel commentaar ik er altijd op krijg!

Terwijl ik nog steeds van mening ben, dat als een paard er 'klaar' voor is, dan gaat het gewoon goed. En zo niet, dan was hij er kennelijk dus toch nog niet klaar voor...

Nou ik heb een tijd op een handels en africhtingstal gestaan met PI en die deden dat wel aan de longeerlijn maar ik vind dat echt doodeng, die paarden hangen, bij schrik, aan die lijn, nog minder balans en meer paniek, nee dank. Lekker gelijk los!
Karina schreef:
Beda... is vast gewoon ernstig verlate puberteit :D

Dat zal het zijn Karina, ik zei gister al; volgens mij hebben ze gelogen over zijn leeftijd bij aankoop haha :')

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:14

Zo, vandaag weer even een dagje lekker vrij, ook de foto's van Sanne gehad dus die kan ik ook showen *D
En even lekker hier bijkletsen :j

Haha, de verwarring over de viswinkel :') Ik dacht overigens wel meteen aan vis als in vissen die je eet haha. :+ En ik ben nog wel echt blond!
Kan me voorstellen dat je die late avonden niet meer trok Suus.

Ellis: Oeh, lekker naar het strand, fijn hoor!
Martine: Was het rotweer bij jullie? Vast niet zo erg als bij ons haha. En nu is het alweer lekker weer, jaloers hoor. Ik wil ook zomer of in ieder geval lente! Vervelend dat er toch nog wel onrust is, hopelijk verbeterd dat snel.
Beda: Haha, ik vind Alberto Stegeman juist wel leuk :+ Vreselijk overdreven soms, maar leuk koppie hoor! Gekke Pi, wat een uitbarsting! En gister ook weer, heerlijk toch dat hij nog zo veel energie heeft!
En nog steeds plannen om Elvis te castreren, hopelijk knapt zijn gedrag ervan op.
Iloon: Nou lekker toch, alles zijn gangetje! Heb je al zin in de vakantie? Ik wel!
Esther: ook al naar het strand, haha Fuur maakt ook altijd zoveel mogelijk spetters, zit altijd zo lekker :D
Debby: Fijne gedachte dat hij niet heeft geleden, maar goed, je had hem natuurlijk liever nog bij je gehad :(:)
Denise: Oh, balen van het misverstand, nou ben benieuwd wat er vandaag uit komt met de dierenarts dan :j
Elise: Ziet er goed uit, joh in dit topic hoef je niet bang te zijn voor een boktaanval haha.

Nou, hier dan wat foto's van Fuur en mij, gemaakt door Sanne, in de heerlijke regen en wind van afgelopen zondag :=
Uiteraard heeft mijn spanjaard meer met het zonnetje, net als ik, dus echt werken was er niet bij haha.
En al hier ook ons 'vreemdgaan' met portugees tuig :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op die laatste foto deed Furia even met de storm mee :D Even lekker gek doen.
In dit topic de overige foto's: [RIJ-ITP] Op een stormachtige dag... PRE Furia aan het werk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:17

Denk dat een longeerlijn ook voor nog meer angst kan zorgen.... De reactie van mensen is dan waarschijnlijk vol gaan hangen in het toch al gevoelige mondje van het paard... Dus dan heb je een leuke combinatie van schrikken, angst en pijn die aan elkaar gekoppeld wordt met ook daarbij ruiter op de rug... Terwijl als je erop zit kan je ze ruimte geven om te schrikken en te vluchten en kan je het inderdaad misschien beter oplossen (tenzij je als nog in de mond gaat hangen als reactie maar gok dat dat jou reactie niet zal zijn ;)).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:18

Soooooow jij durft te vloeken!!! Whahahaha! Portugees tuig op een spanjaard! (zegt de mevrouw die haar portugese hoofdstel op haar friese paard gebruikt :D).

Maar mooie plaatjes! Die galopfoto is stoer!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:19

evdpanne schreef:
Denk dat een longeerlijn ook voor nog meer angst kan zorgen.... De reactie van mensen is dan waarschijnlijk vol gaan hangen in het toch al gevoelige mondje van het paard... Dus dan heb je een leuke combinatie van schrikken, angst en pijn die aan elkaar gekoppeld wordt met ook daarbij ruiter op de rug... Terwijl als je erop zit kan je ze ruimte geven om te schrikken en te vluchten en kan je het inderdaad misschien beter oplossen (tenzij je als nog in de mond gaat hangen als reactie maar gok dat dat jou reactie niet zal zijn ;)).

Neuh... lekker laten lopen als ze dat willen toch? Ben niet zo moeilijk! Terugrijden komt daarna vanzelf wel weer...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:21

Madelief haha, gelukkig zijn er nog wat slimme dames in het topic ;)
Leuke fotos van jullie, zal zo in je topic kijken!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:55

GRR :(:( hein is gewoon weggegaan, nu komt ie morgen pas voor heike
wordt er een beetje moe van het meisje wat die bij had kon het niet ofzo

is voor heike ook niet fijn zo, arm paard :(:)

madelief mooie foto ziet er goed uit zal even in je topic reageren

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:28

Barroco, evdpanne, Suelza, Xantha, en madelief88: wat een leuke foto's allemaal! Echt leuk om zo even met jullie bijzondere momenten mee te kunnen genieten!

Debby: hij zal voor altijd een bijzonder plekje in je hart hebben. Geniet van de mooie herinneringen.
Ik wens je heel veel sterkte.......