Ben ook benieuwd hoe je bij de berber bent uitgekomen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Al zou ik waarschijnlijk de stokmaat van je paarden ook niet helemaal goed hebben ingeschat. Ik vind dat Berbers vaak groot ogen op de foto, het zijn ondanks hun stokmaat echt paarden en geen pony's.
ja ik ben best lang, op sommige paarden ziet het er dan ook niet echt uit als een dressuurplaatje (voeten die wel iets onder de buik van het paard uitkomen).
toevallig kom ik net op facebook langs dit artikel: http://www.horsesciencenews.com/horseba ... F.facebook nu lijkt iemand van over de 100 kg toch eigenlijk best zwaar voor een paard van dik 500 kg, maar het zal er ook nog wel weer mee te maken hebben hoe vaak dit paard zo zal worden bereden.. Een keer zal vast best gaan, maar elke dag urenlang is dan ook weer wat anders..

maar betekent dat dan dat de Berbers eigenlijk veel meer Arabisch bloed in zich meedragen dan we denken, of betekent dat dat er misschien wel Arabieren rondlopen/liepen die eigenlijk helemaal geen volbloed Arabieren zijn 
Ik kan me goed voorstellen dat je niet zomaar aan wilde nemen dat Amel niet te koop is en dat je contact ben blijven houden. En het is de moeite waard geweest
Iedereen staat er hier ook versteld van. Er is zelfs tegen mij gezegd (toen was ze er net een week) "er is iets mis met dat paard, dat kan niet anders... ze is veel te lief!"
Heerlijk om zo'n band te voelen met je paard, en dat zoals je al zei binnen zo'n korte tijd!
En dat geklets over "volbloed" is een verhaal apart, want de mythologie rondom asil en asala is vreselijk hardnekkig. Uiteraard geldt voor veel traditionele fokkers dat de raszuiverheid van hun fokfamilie een kwestie van eer en trots is, maar het idee van asil zoals het door de Arabierenlobby is neergezet is meer mythologie en romantisch geneuzel dan realistisch gebaseerd op de historische (laat staan huidige) fokkerij.
Maghreb schreef:Overigens zijn paarden uit de Maghreb landen vaak eerder 1,43-1,50 dan 1,50-1,60m. Kijk maar naar Asmun, ......
, maar hij staat hier alive and kicking bij me thuis.
. Zijn kleur is iets donkerder dan van de sorraia's, maar hij is wel echt dun (muizegrijs) met aalstreepje.
- zal ook wel aan hun mooie karakter liggen dat op foto's niet zo goed te zien is 
Cambiar gefeliciteerd