juiste hals houding fries .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: juiste hals houding fries .

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:06

jammer dat ze zo sloom is. slome paarden zijn vaak moeilijk actief te krijgen

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:09

Ja, best wel. Maar als ze eenmaal goed doorloopt kan ze het best. Ze kan wel netjes lopen. Maargoed doordat ik nu zo vaak ben gevallen (1 dag voor dat die foto is genomen was ik de laatste keer gevallen) zit ik zelf heel erg verkrampt tegenwoordig, en als ze nu doorloopt zit ik stijf van de angst. Daardoor gaat zij weer sukkelen. Ben nu aan de longeerlijn paar lessen geweest, en afgelopen vrijdag voor eerste keer weer los gereden. Het gaat beter:) veel beter dan verwacht. Ze reageert beter op mijn hulpen dan ooit. Nu ik het vertrouwen ook weer krijg :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:06

Dit is een topic voor rijkundig advies, en mensen zijn kritisch. Tips en advies zijn om te verbeteren, niet om aan te vallen. De lagere niveau's kunnen leren van de hogere.
En dan kunnen we er wel doekjes om gaan winden, maar daar heeft niemand wat aan.
Dus, als iedereen zich nou wat minder aangevallen voelt, hoef ik minder bij te lezen haha...
Grapje jongens.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:07

haha nouja het is wel zo

als je wilt horen dat je het perfect doet, moet je niet op een forum gaan zitten. maar een instructise zoeken die dat zegt ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:30

ola mensjes..

Ik kom ook even binnenvallen ;) ik lees al een tijdje mee en na lang twijfelen heb ik toch besloten om jullie kritische visie eens los te laten op een merrie die ik heb gereden.. ze is nu weg :’( maar leer er denk heel veel van als jullie eens vertellen wat jullie ervan vinden en eraan zien :D

korte achtergrond info:

Paard is 6 jaar, hier 4 maanden zadelmak en 9,5 maand drachtig. Ze is over het algemeen vrij braaf buiten maar wil nog wel eens stresserig zijn en dan ben je echt haar aandacht kwijt :+ Ook drukt ze heeeel gemakkelijk der rug weg en is het moeilijk geweest om der los te krijgen in der kaak.. kortom, het plaatje is lang niet perfect! Maar vind het zelf heel netjes voor de korte tijd waarin we bezig zijn :D

Ik reed der niet alsmaar over het tempo, was juist heel veel aan het schakelen.. maar de mooiste drafmomenten waren toch wel het zweef moment haha en dan ziet het er al snel zo uit! Ik ben nou benieuwd welke foto jullie het beste vinden!!!!

1. Ietjes diep, maar pakt wel mooi der rug en achterbeen mee toch?
Afbeelding

2. mooi opwaarts maar vind hier dat ze der rug niet voldoende mee pakt..
Afbeelding

3. Mooie houding, toont wat diep maar valt volgen smij wel mee.. achterbeen had meer erbij gemogen
http://94.100.114.110/901700001-9017500 ... LAp_1.jpeg

4. iets verlengen in de hals waardoor ik activiteit verlies in het achterbeen
http://94.100.114.57/901700001-90175000 ... _LPaR.jpeg

Moderatoropmerking:
Maximaal 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:33

Voor 4 maanden onder het zadel vind ik dat dit paard keurig loopt! Denk er wel om dat je je handen niet vasthoudt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:35

ik vind de eerste foto een fijn beeld geven

de rest van de foto's vind ik dat hij teveel vals knikt en zijn hals daarbij niet mooi rond houd

wanneer je hem iets verlaagt, zoals in de eerste en de laatste foto vind ik dat hij gelijk alles mooi meepakt en zijn rug beter gebruikt

mooi paard heb je trouwens

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:38

mn handen vast houd? huh, doe ik dat dan?

lott: ja klopt!! Ik vind het op deze foto's wel meevallen, maar jij vind dat ze toch niet voldoende de rug mee pakt? Die houding is die heel goed in haha het is ook heel moeilijk om hem daar uit te rijden zonder dat ti gelijk op het voorbeen flikkert en dus gaat struikelen (heb je met een jong beestje) of zn kaak weer vast pakt..

hier zie je dat heel goed:

Afbeelding

schoot ze ineeeens onder mn kont vandaan hahaha

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:39

Nah misschien houd je je handen niet vast, maar het oogt op de foto wel zo :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:40

ik heb haar liever wat lager aangezien het een jong paard is kan hij altijd nog in de dressuur houding lopen. ik weet zeker als je haar/hem wat lager begint hij makkelijker gaat lopen en daarbij makkelijker zijn lichaam gebruikt ipv vastzet

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:42

die laatste foto waar ze weg schiet hou ik idd wel vast maar de rest niet hoor.. waar zie jij dat aan dan?

Lott: mee eens! Daar heb ik ook aan gewerkt :D dat probeerde ik vooral te doen door te spelen met het plaatsen van de schouder, daardoor moest ze loslaten in der schoft en dus der rug en ging ze echt van chter naar voren toe lopen..

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:01

Ik lees ook al een poosje mee, dus ik plaats ook maar een foto.
Hier was een jaar geleden in de L
(Beetje jammer van de tekst door de foto)
Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:40

ik vind de hoofd/hals houding heel erg mooi!! Natuurlijk zou die iets meer mogen buigen in het achterbeen zodat die hem verder onder zet (hij sluit mooi aan maar draagt nog niet echt) maar dat is allemaal nog niet nodig in het L1.. de basis ziet er perfect uit, toch?

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:04

Klopt we zijn nu ook al een stuk verder en we trainen inmiddels door voor meer oprichting en gedragenheid
In ieder geval bedankt!

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:26

_Lott schreef:
ik heb haar liever wat lager aangezien het een jong paard is kan hij altijd nog in de dressuur houding lopen. ik weet zeker als je haar/hem wat lager begint hij makkelijker gaat lopen en daarbij makkelijker zijn lichaam gebruikt ipv vastzet

mee eens, maar misschien is ze de training begonnen met lang en laag? dat vind ik wel heel belangrijk met jonge paarden.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:33

Daisies schreef:
Nah misschien houd je je handen niet vast, maar het oogt op de foto wel zo :D

vuist dikte boven de schoft, niks mis mee toch?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:34

_Lott schreef:

bent het geheel met je eens

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:41

hier nog zo'n oppropper:
Afbeelding
ze heeft het niet echt goed geleerd, elke keer als ze gaat ontspannen trekt ze haar neus helemaal naar haar borst.
maar het gaat wel steeds beter:
Afbeelding

(tips etc mag, graag zelfs *D )

edit: foto's iets groter, is duidelijker
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 01-06-10 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:49

hoelang is ze onder het zadel? Volgens mij is dit een balans probleem!! Proberen veel lange lijnen, overgangen en schijnovergangen te rijden zonder daarbij de druk op je teugels te veranderen, dan gaat ze je hand zoeken uit ontspanning ipv uit steun :D

klinkt makkelijk, maar dat is het niet!!

Wat betreft mijn foto's! Ja, ik zie ook liever wat meer uitgeschoven, maar dat is moeilijk hahaha

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:52

Romyv schreef:
hoelang is ze onder het zadel? Volgens mij is dit een balans probleem!! Proberen veel lange lijnen, overgangen en schijnovergangen te rijden zonder daarbij de druk op je teugels te veranderen, dan gaat ze je hand zoeken uit ontspanning ipv uit steun :D

klinkt makkelijk, maar dat is het niet!!

Wat betreft mijn foto's! Ja, ik zie ook liever wat meer uitgeschoven, maar dat is moeilijk hahaha

ehm, ik denk een jaar of 6.
ze word begin juni 9

moet er trouwens wel even bij vermelden dat ik nou ook nog niet echt perfect kan rijden hoor :+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

Nou dan ga ik ook maar met de billen bloot, van enkele mensen hier weet ik al waar ik aan moet werken, maar misschien heeft iemand nog meer tips. Ik moet wel zeggen dat ik lichamelijk een wrak ben (versleten knie en 3 chronische slijmbeursontstekingen)
dus ik heb wat moeite om Djok goed vanachteruit te activeren en zelf goed te zitten, misschien komt het ooit nog eens goed met mij :')

Zo rijd ik los
Afbeelding

Zo zie ik Djok graag lopen als hij wat meer opgericht is
Afbeelding

en een recente foto
http://img34.imageshack.us/img34/1083/dsc0095bi.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-06-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:13

vind t er wel goed en ontspannen uitzien :j
Laatst bijgewerkt door LrssRwnkl op 01-06-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:17

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:10

klomp, ik vind hem veeeelste lang!!!!! ;) hahaha nee gekkigheid, je weet dat ik hem super vind lopen!! Achterbeen op die 2de foto is trouwens heel mooi!

LrssRwnkl de laatste foto vind ik mooi kwa houding, de ena laatste is het achterbeen wat sterker maar daar vind ik hem iets te gespannen in de bovenlijn. De eerste paar foto's vind ik meer richting valse knik dan echte nagevelijkheid, maar dat zie je beter in bijvoorbeeld een filmpje.. wel een prachtig beest trouwens!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:01

carr_friesje schreef:
hier nog zo'n oppropper:
http://i49.tinypic.com/257kj14.jpg
ze heeft het niet echt goed geleerd, elke keer als ze gaat ontspannen trekt ze haar neus helemaal naar haar borst.
maar het gaat wel steeds beter:
http://i48.tinypic.com/2iqi9fa.jpg

(tips etc mag, graag zelfs *D )

edit: foto's iets groter, is duidelijker

foto 2 zie je goed dat ze op de voorhand valt, foto 2 is al een heel stuk beter,voor het mooie zou ze er een fractie verder uit mogen, en de hand een vuist dikte omhoog en naar voren, maar das echt puur mierenn..ken
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-06-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. In link geplaatst.