Jongste tauromatische amazone

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Jongste tauromatische amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:05

[quote="LusitanaIk snap niet hoe mensen het mooi kunnen vinden als een mens gewond raakt of sterft in een arena en lopen te mekkeren als een stier gewoon zijn instinct volgt en zich uit mag leven en wat haken in zijn rug krijgt... iets wat hem op het land, maar dan in de vorm van hoorns van andere stieren op andere plekken, ook overkomt...[/quote]En dat snap ik dus weer niet Clown, het is toch heel iets anders als dieren onderling iets uitvechten of wanneer een mens een haak in zijn rug hangt? Voor dat laatste kiest hij zelf niet, dat moet hij ondergaan. Of zie ik dat nu verkeerd?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:08

Alsof een stier keuze heeft wanneer en door wie hij wordt aangevallen. Het maakt echt niet uit of dat nou een beest of een stok met haak is, lijkt mij. Als hij iets aanvalt, kan hij wat terug verwachten. In dit geval gaat hij op een paard af en het paard "prikt terug".

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:12

In een arena heeft hij niet zoveel uitwijkmogelijkheden lijkt mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:21

Heb je naar de filmpjes gekeken die ik heb geplaatst?
De stier gaat op het paard af, het is niet zo dat een ruiter de stier opzoekt om hem te gaan prikken.
Er is dus geen sprake van moeten of willen vluchten/uitwijken.
(Het zit ook niet in de stier om te vluchten of uit te wijken voor wat dan ook)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:40

Ik heb een aantal filmpjes bekeken.
In mijn ogen wordt de stier uitgedaagd. Het zit in zijn instinct om dan aan te vallen, weinig keuze, gewoon normaal gedrag. Ze zijn ook speciaal gefokt, zullen dus een zekere mate van agressie in zich hebben. Stieren zijn sowieso iets onberekenbaarder dan een koe en hebben territoriumdrang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:51

Precies en als je dit doet bij een doodgewone huis tuin en keuken HF-stier, zal die niet anders reageren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:41

Citaat:
Alsof een stier keuze heeft wanneer en door wie hij wordt aangevallen

Tuurlijk heeft hij dat wel - in de natuur kan hij besluiten er vandoor te gaan of uit het territorium van een dominanter heerschap te blijven. Maar in de arena zal 'm dat niet gegund worden - de beelden van doodvermoeide, verzwakte stieren, hijgend en puffend, en dan die stomme kerels erom heen om 'm toch maar nog 's op te jutten, met stokjes, wapperende lappen en te paard. Want anders krijgt 't volk geen waar voor z'n centjes. Oh Lusitana, hoe kún je zo blind zijn..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:23

Citaat:
Stieren zijn sowieso iets onberekenbaarder dan een koe en hebben territoriumdrang.

Dat weet ik zo net niet. Iemand met behoorlijk verstand van zaken heeft mij eens toevertrouwd dat koeien met kalveren in het dagelijkse werk veel gevaarlijker zijn dat stieren, omdat ze óók aanvallen, maar dit minder volgens het 'ceremonieel' van een gevecht van stier tot stier doen. Kortom, een stier zal je eerder duidelijk maken dát hij aan kan vallen, een koe zal eerder uit het niets door het lint gaan om haar kalf te verdedigen. Koeien zijn dus onvoorspelbaarder.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:38

hmmm...dat weet ik weer zo net niet. Ik heb een oom en een nichtje met allebei een melkveehouderij, ik heb hen in al die jaren nog nooit gehoord over aanvallende koeien... Wel over onberekenbare stieren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:53

Tam vee, nogmaals, is echt niet te vergelijken met het zwarte wilde vee dat hier gebruikt wordt en echt niet gedomesticeerd is!

En nogmaals, ze vertonen geen enkel vluchtgedrag. Ze hóeven niet op het paard of op de capes af te gaan, maar je ziet toch dat ze dit vanzelf, instinctmatig doen... wie is hier nou blind?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:11

Lusitana schreef:
Ikima schreef:
Ik kan mij dus ook kostelijk vermaken als een stierenverchter te voet op de horens genomen wordt.

Je vermaakt je ook kostelijk als een ruiter onder een paard komt en daaraan sterft, al of niet in een arena? Want dan heb ik nog wel een leuk filmpje voor je...
Ik snap niet hoe mensen het mooi kunnen vinden als een mens gewond raakt of sterft in een arena en lopen te mekkeren als een stier gewoon zijn instinct volgt en zich uit mag leven en wat haken in zijn rug krijgt... iets wat hem op het land, maar dan in de vorm van hoorns van andere stieren op andere plekken, ook overkomt...

Ik begrijp wel mensen die de dood in de arena zielig vinden, ik vind het ook erg als ze niet op slag dood zijn, en omdat die kans er is, vind ik dat ze het niet eens moeten proberen ze te doden. In Portugal doodt men de stier niet in de arena, daarom kan ik me in die vorm vinden.

Waar lees jij dat ik mij kostelijk vermaak als iemand in de arena gedood wordt, ik heb het alleen over op de hoorns nemen. Dat ik mij kostelijk zou vermaken wanneer iemand onder zijn paard terecht komt en doodgaat slaat nergens op, als die ruiter zijn paard normaal behandeld en niet met speren en messen bewerkt is het heel tragisch als iemand zo verongelukt, dit heeft niets met moedwillig stieren doorboren te maken.
Iemand die bewust een stier met speren bewerkt voor de lol mag van mij op de hoorns genomen worden, dit hoeft niet meteen de dood te betekenen.
Dat jij kikt op stierenmishandelingen is wel duidelijk maar kom niet met zulke domme tegenargumenten aan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:16

Dat was geen tegen argument, maar een vraag, daar ik in het begin van het topic wel degelijk zeer vreemde verwensingen heb gelezen. En ik doelde daarop toen ik "mensen" noemde, dat was dus niet persoonlijk aan jou, maar in het algemeen. Alleen de begin vraag was persoonlijk, en daar heb je nu antwoord op gegeven.
Als je kicked op het op de hoorns genomen worden ben je wellicht bloedzuchtiger dan de mensen die gaan kijken omdat ze een ruiter in actie willen zien die rijkunst vertoond die je niet snel elders vindt.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:20

Citaat:
Als je kicked op het op de hoorns genomen worden ben je wellicht bloedzuchtiger dan de mensen die gaan kijken omdat ze een ruiter in actie willen zien die rijkunst vertoond die je niet snel elders vindt.

En weer verdraai je mijn woorden.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:24

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 28-11-08 19:39, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast. Een persoonlijke aanval is niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:24

Ik zal niet zeggen dat hier blinden zijn maar ik zie wel één iemand die met de kop in het zand staat midden in de arena.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:27

Lusitana schreef:
En nogmaals, ze vertonen geen enkel vluchtgedrag.

viel me trouwens op sommige filmpjes op dat de stier de hele tijd zijn piemel eruit had hangen, lijkt sterk op reactie op drogeren...................
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 27-11-08 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:29

Ja, als gevolg van een shot extra testosteron, lijkt me.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:30

nee doen paarden ook als ze suf gemaakt worden voor bijvoorbeeld tandarts, vandaar wat er uitziet als 'geen vluchtgedrag' extra vuil spelletje dus

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:32

Ajoh die paar haken. En die stier kiest er toch zelfg voor om aan te vallen? Waar doen we nou moeilijk over....... Lusitana: Bord voor je kop.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:33

Ik heb die filmpje even heel kort bekeken, ik kan mij niet voorstellen dat iemand dit leuk vindt. Die ruiters zijn ten eerste een stelletje laffaards, hoog en droog op een paard zitten en dan die stier een speer in zijn lijf jagen. Ze stellen hun paard bloot aan het gevaar door een stier doorboord te worden.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:36

het is gewoon een zieke, sadistische vorm van vermaak. net als hanengevechten, hondengevechten enzovoorts. net zo ernstig als het doodknuppelen van zeehondjes voor hun pels. ongelooflijk stompzinnig.
schandelijk. en het beste wat bokkers kunnen doen is een gestoord typ als Lusitana negeren. zulke mensen zijn de tijd en energie van een ander niet waard en toch reddeloos verloren.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:44

In Spanje gooien ze ook geiten uit de kerktoren en hangen ze hazewindhonden op als ze niet meer racen, stierengevechten hoort in dit rijtje van Spaanse wreedheden, net zo sadistisch als het rijtje van StableEnable. Dat deze sadistische handelingen nog goedgepraat wordt laat duidelijk zien dat die persoon ook een sadist is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:57

Tja. In nederland castreren ze biggetjes zonder verdoving, onthoornen ze geiten zonder verdoving, hoe ze trekpaarden ontstaarten weet ik niet, maar ik weet wel dat het illegaal couperen ook niet zo fris ging.

Als de koe of stier die jij opeet niet op de wagen wil breken ze hem gewoon de staart of jagen hem wat voltage door zijn achterste, en als niets helpt takelen ze hem er gewoon op.

Heb ik het nog niet eens over de leefomstandigheden van de meeste van onze hamlapjes.

Ik vind dat stierenvechten niet goed, ik vind het walgelijk.
Maar wie in Nederland een kroket eet, maakt zich evengoed schuldig aan het vergoelijken van dergelijke praktijken hoor.

Kun je je nog afvragen of het met een zweep slaan van een paard nou zo diervriendelijk is, en de zweep is nog altijd het meest verkochte attribuut uit de ruitershop.

Maar jij bent waarschijnlijk veganist, Enable?

liefssanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:02

het spijt me hoor maar de amazone van Power and Paint is nederlands en woont in Veen en is toevallig mijn BV
en Rachell laat hem helemaal niet met zijn kin tussen zijn benen lopen!

en trouwens die spaanse paarden in zo'n arena daar worden de ballen van afgekneld nou daar kan ik wel om janken!
maar als je kijkt naar de spaanse rijschool dan is er toch nog zowiezo een ding positief in de paardenwereld van spanje!

liefssanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:05

aah get dat van die koeien en stieren enzo wist ik niet maar ik eet geen kroket ik moet er niet eens aan denken al dat dierenleed in een klein rolletje! Huilen ik eet alleen bio vlees Zij zijn groot en ik is klein!