[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:05

lusitana, wat rot zeg, heel veel sterkte...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:10

Lusitana schreef:
Ik heb net gehoord dat mijn zus en vriend in Italië in het ziekenhuis liggen. Ongeluk gehad met de motor. Mijn zus heeft een paar jaar geleden een levertransplantatie ondergaan en zit aan bloedverdunners enzo en is nog niet stabiel en kan dus ook niet naar Nederland vervoerd...

pffffffff jezus wat erg voor je weet je al hoe het met ze gaat ????????
strekte voor jullie allemaal Ach gut

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:12

he ff wat anders ik heb de 1000 post gehaald

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:41

Ik was gister nog steeds ziekerig(en nu nog)en ging alleen poetsen en verzorgen en toen bood een stalgenootje aan om ná haar paard, Moreno eens aan de dubelle longe te doen.Voor het eerst natuurlijk,en hij vond het eigenlijk heel normaal...ik vind het leuk om daarna even zelf met dubbele lijnen achter hem te gaan lopen en sturen en zo,lijn achter zn billen schrok hij ook niet van,heerlijk cool paard zo!
Hij bewoog best lekker aan de dubbele longe,ik had de longeerder wel gevraagd om de longe te laten vieren,want hij krult zichzelf al zo snel op en dat wil ik juist niet.

Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:15

jeetje lusitana, wat een rotnieuws... weet je al meer?

Wat ziet Moreno er gaaf uit!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:17

lusitana, heel veeel sterkte.
Echt heel erg vervelend dat je zo'n eind bij elkaar vandaan zit.
Hoop dat snel goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:21

Hij ziet er idd goed uit Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:25

Sterkte Lusitana!
Bedankt allemaal voor de steun. Naar mijn idee was het al langer over, ging niet meer zo lekker allemaal..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:49

borderjay schreef:
Ik was gister nog steeds ziekerig(en nu nog)en ging alleen poetsen en verzorgen en toen bood een stalgenootje aan om ná haar paard, Moreno eens aan de dubelle longe te doen.Voor het eerst natuurlijk,en hij vond het eigenlijk heel normaal...ik vind het leuk om daarna even zelf met dubbele lijnen achter hem te gaan lopen en sturen en zo,lijn achter zn billen schrok hij ook niet van,heerlijk cool paard zo!
Hij bewoog best lekker aan de dubbele longe,ik had de longeerder wel gevraagd om de longe te laten vieren,want hij krult zichzelf al zo snel op en dat wil ik juist niet.

Afbeelding

ziet er goed uit hoor
ik moet het ook maar eens proberen met een dubbel hahah mag eerst wel gaan oefenen heb dit nooit gedaan Knipoog

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:50

Jammer Suus, maar een loopt vast een betere man voor je rond, anders was het niet gebeurd.

Lusitana; sterkte, dat is geen mooi nieuws, ik hoop dat ze snel de gode kant op gaat.

Madelief; dat gebeurt zoooooo vaak hier met Iberische paarden en hun hoeven en dan hoor je gemopper dat ze zo vaak wat hebben....

Borderjay; wat heb jij een knap paard!!

Frank; wat een mooie foto´s van jouw en Desperado! Hij staat er ook zo lekker kalm bij. Ligt het aan mij, of ligt het zadel wat achterover?

Jolijn en Saida; wat doen jullie dames het goed zeg!

Ook even een applause voor Yaco...
Nadat het heeeeeel lang duurde voordat hij druk in de beugels kon hebben (hij vond dat werkelijk doodeng) konden ze nadat dit eenmaal bevestigd was, heel makkelijk weg rijden. Meneer heeft gestapt en gedraafd onder het zadel!! Van de week gaat hij mee het bos in. Normaal gaan ze daar de eerste keer rijden met een paard, alleen bij Yaco hebben ze dit niet gedaan en zijn ze in de bak begonnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:21

Dat is goed nieuws.

Ik ben er vanmiddag achter gekomen dat iemand op Branca heeft gereden. Zijknat schabrak met bloed (want drukplek) en een vies bit en arme Branca vol opgedroogd zweet van top tot teen. Boos!
Heb beugels van het zadel gehaald en hoofdstel weggehaals en een briefje op het zadel geprikt : NIET OP BRANCA RIJDEN!!!
Nuno gebeld, die wist van niks, moest maar aan Pedro (ruiter die hij in dienst heeft) of de stalhulp vragen. Nou dat zal ik morgenochtend wel even doen ja.
En ik dat ik haar dan maar naar huis rijdt als ik niet eens van op aan kan dat ze niet ongevraagd mijn paard afbeulen.
Morgen eerst even zoeken waar ik aan stro en hooi kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:23

Jeetje, dat is ook niet leuk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:24

En oh, sorry, maar bedankt allemaal voor het medeleven. Nu is het maar afwachten tot we meer horen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:24

mooie foto Gab.
Cyrina: heb je goed gezien, daarom twijfel ik er zelf ook aan dat er een bredere pommel op moet. callista zou de foto's bekijken, ik wacht haar mening even af. het lijkt ook dat het wat verder naar achter moet liggen, maar volgens de overigens niet originele singel dus niet. een originele startrekk singel komt eraan. lekker joh dat yaco het zo goed doet. je bedoelt dat elk paard daar voor de 1e keer onder het zadel meteen het bos in gaat? kan het me wel voorstellen, is een plek met veel afleiding en dus weinig spanning. alleen het stuur en de rem zal dan nog weleens lastig kunnen zijn. maar een extra paard erbij doet dan ook wonderen natuurlijk
madelief, ja erg he dat het allemaal zo opgeblazen wordt. ik blijf er bij dat ie het te snel had willen fixen, hij had beter gewoon kunnen stoppen toen z'n tijd er op zat. dan maar geen spuitbus of weet ik allemaal wat.
lusitana: wat vervelend nou weer!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:31

Rem en stuur worden er vooraf al opgezet dmv lange teugel en dubbele longe werk. Alleen op en af stappen wordt in de binnenbak gedaan, maar daarna hup lekker het bos in. Er is daar idd veel meer waardoor het paard zich minder focust op de ruiter, de aandacht meer verdeelt. Hoewel ik moet zeggen, toen John laatst op een springerig paardje midden in het bos opstapte kneep ik hem toch wel een beetje, Jauke was mee als voorpaard maar in gedachte zag ik hem al heeeeeel veel bomen raken Bloos! Uiteindelijk ging het (uiteraard) prima, maar spannend vond ik het wel Clown

Lusitana > Belachelijk dat er iemand ongevraagd op je paard stapt! Bloos! En dan ook nog zo afbeulen, echt te belachelijk voor woorden!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:43

Ik heb hier ook een paardje ingereden zonder hulp van rijbaan. Gaat best goed eigenlijk. Gewoon rechtuit werk is ook beter voor ze en ze krijgen dan ook meteen het gevoel dat jij de stoere leider bent, ze hangen dan veel meer op jou dan in een bekende omgeving.
Achteraf, Murphy in Nederland ging ik ook meteen mee het bos in.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:44

lusitano ik schrik van de gedachten dat er iemand op je paard rijdt zonder het zelf te weten brrrrrrrrrr kippenvel
hoop dat je er achter komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:51

Ik ga ook 1 keer in de week gewoon naar buiten met peerd, en 1 keer in de week in de bak! Rest longeren, wandelen, grondwerken, poetsen, knuffelen... Noem het maar op Clown

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:14

Jolijn -> Wat ik veel lees en hoor is dat ze bij natuurlijk bekappen de paarden vaak erg kort op de verzenen zetten.
Terwijl die bij de anda's en lusitano's juist veel hoger zijn.
Een goede hoefsmid is zeker een must, je paard valt of staat met een goede hoefsmid.

Lusitana -> Ojee wat vreselijk van je zus en zwager!
Hopelijk mag ze snel naar huis!
Sterkte!
Kl*te dat niemand iets heeft gemerkt dat er op je paard is gereden.
Denk je dat je je paard op een goede plek hebt neergezet.......

Gabriella -> Mooie foto van Moreno!
Wat een schat is het ook!

Cyrina -> Yaco doet het goed!
Nog even en dan mag ie naar huis! Tong uitsteken Haha!
Snel hoor, dat ze al naar buiten gaan met hem!
Ik zou het met Rintske nog niet aandurven, maar wij hebben hier ook geen bos waar we zo in kunnen rijden.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:58

Ze gaan idd normaal met de eerste eerste keer echt rijden het bos in. Juist omdat een paard in de bak niet goed snapt dat hij rechtdoor moet en er zoveel prikkels zijn dat er niet gefocust op 1 ding wordt. Het sturen en opstappen leren ze wel van te voren in de bak. Bij Yaco hebben ze het even anders aangepakt, omdat hij inzichzelf keert bij heel veel prikkels en dat is niet zo goed.

Jeetje Lusitana, dat is zo vervelend als ze zoiets doen. Ik heb mijn shet ook zo een keer in de wei aangetroffen en ze hadden zijn pony er toen ook afgeknipt. Ik ben toen op de loer gaan liggen en heb de meiden betrapt die het gedaan hebben.

Ben niet snel boss maar toen.....

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:11

Lusitana : zit je ook niet echt mee, eerst je zus. En dan je paardtje. Dat mensen dat zomaar kunnen doen he :S echt niet normaal !

24 sep eindelijk me tattoo eindelijk zover Haha! yeahh haha.
Gister Merlijn los gegooid, kon nog steeds niet rijden.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:34

lustiana heel veel sterkte Kusje

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:53

Madelief: Heeft die arme Fuur al die tijd verkeert gelopen Ach gut . Hopelijk doen ze het in Belgie wel goed en anders inderdaad gewoon zeggen..

Michelle: Nee, dan heb je echt je week niet nee Ach gut Hopelijk gaan de komende weken beter!

Karina: Gefeliciteerd!

Saida: Als Iggie mama achter nagaat krijgt hij dikke, middel lange manen. En papa heeft lange manen, maar niet super dik. Of een combi, dikke lange manen! (sanne droomt rustig verder)

Lusitana: Jeetje! Dat is schrikken!!! Weet je al meer? Sterkte!
Hoe durft iemand dat zomaar te doen! Dan ben je toch wel van lotje getikt als je zomaar op iemand anders zijn paard gaat rijden en dan nog tot bloedens toe ook Hamer Hoe is het nu met haar?

Borderjay: Moreno blijft zo'n stoer paardje!

Ik heb vandaag de stoute schoenen aan getrokken en ben zonder begeleiding op Vaidosa gaan zitten. Ze bleef super kalm en relaxt. We hebben alleen wat rond gestapt en wat geoefend met halthouden, wegstappen, been- en zithulpen. Ben echt trots op haar, want ze deed alles super goed.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:54

borderjay schreef:

Afbeelding

WOW! Wat een stoer beest!!!