Nou mensen ik ben weer terug en mijn vakantie op Texel is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen (foto's) volgen nog.
Het begon zaterdag met een stralende dag, alleen moesten we wel 2 uur in de rij staan voor het inchecken, maar verder waaide het alleen een beetje hard en zijn we nog op het strand geweest.
Zondag kregen we een onwijse regen en onweersbui en begon onze tent te lekken. Toen hoorden we even later van het thuisfront dat de bliksem vlakbij ons in was geslagen en dat er een dode en gewonden waren gevallen. Wij schrokken ons echt helemaal dood. We zijn toen naar het dorp geweest om tape te halen om de lekkende naden van de tent af te plakken. Daarna hebben we het er maar op gewaagd en zijn we naar het restaurant bij de vuurtoren gefiets (12 km fietsen), waar we 2 jaar geleden gewerkt hebben. Een rit van een uur, maar we wilden er gewoon heel graag heen. Toen we daar waren was het heel mooi blauw, maar eenmaal op de terug weg begon het weer te betrekken en begon het weer te onweren.
Maar gisteren was het echt te erg. De hele dag hebben stralend weer gehad, we zijn naar Ecomare (zeehonden opvang) geweest en dat was echt onwijs leuk. Maar vanaf half 8 is onze hele vakantie echt verpest. Er kwam toen zo'n ongelofelijke mega wolkbreuk met onwijs veel wind en onweer. Onze hele tent ging zo wat plat van de wind. De onweer was echt recht boven ons en de flitsen waren gewoon roze. En de regen ging hard! We stonden in een dal van het duin en toen we na een kwartiertje buiten onze tent keken stond er een enorme plas water net een halve meter van onze tent. Onze overburen stonden tot halverwege hun knieen in het water en al hun spullen dreven rond. Onze tent had het ook niet droog gehouden, al het water wat hoger was gevallen is onder onze tent door gespoeld en de slaaptent in getrokken. Ook begon de tent weer te lekken en mijn slaapzak en matje e.d. waren echt helemaal doorweekt. Toen het wat opklaarde zijn we even boven op een duin gaan staan om de rest van de ravage te bekijken en even verderop stonden mensen tot aan hun knieen in het water. Na wat rond gebeld te hebben kregen we te horen dat er nog meer op komst was en na onze tent nog eens geinspecteerd te hebben, kwamen we tot de conclusie dat onze tent echt geen bui meer aan kon en het was ook allemaal modder en viezigheid. Toen hebben we mijn vriend gevraagd om ons de volgende dag op te komen halen, want er ging geen boot meer. Vervolgens zijn we naar de receptie gelopen om te vragen of ze een vervangende slaapplaats hadden. We konden in het clubhuis overnachten, dus wij hebben alles ingepakt, alleen de tent laten staan en hebben onze spullen naar het clubhuis gesleept. Daar aangekomen waren er nog ongeveer 10 andere mensen die ook zouden blijven slapen. Tussen 3 en half 5 heeft het vervolgens weer ongelofelijk gespookt en toen ik 's ochtends om 7 uur wakker werd, lagen er wel een stuk of 40/50 mensen, met en zonder slaapzak, gewoon op de grond. Ik ben toen met m'n vriendin gaan kijken hoe het met de tent stond en we gingen hem opbreken. We zagen toen nog een aantal weggewaaide tenten en we hebben onze tent op moeten vouwen in de wc's want het waaide buiten te hard om het daar fatsoenlijk te doen. De plek van onze overburen was inmiddels opgedroogd en was een grote afvalplek, met papier en haringen en hun tent lag een eindje verderop plat.
We hebben ontbeten het ons uitgecheckt en om 10.00 hadden we de boot naar Den Helder. (eigenlijk zouden we tot zaterdag blijven) Wij gaan echt nooit meer kamperen op Texel!!!!
(ik ga zo even bij lezen, maar ik moest dit even kwijt)
Laatst bijgewerkt door zasread op 17-07-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt