[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 01:06

Knappe glimworm :)
Ja Fiela moet van mij ook nog gewoon lekker op kunnen groeien voorlopig, maar ik moet dr ook wel flink aanpakken af en toe idd haha. Een corrigerend tikje of geluid is echt niet voldoende voor mevrouw, ze daagt gewoon uit en gaat gerust door ook al weet ze dat iets niet mag. Jaaa stoute fiela af en.toe hoor! Doerak! Ze is nu gelukkig nog niet sterker dan ik (of ze heeft dat nog niet door hihi) dus daar moet ik ook zeker gebruik van maken. Als ik die zou laten staan en over 1.5 jaar zou willen beleren denk ik dat ik snel weg zou rennen hahaha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:52

goeiemorgen!

oei jolijn die je wel voorzichtig...
het is nog maar zo kort geleden, zorg dat je er niks aan over houdt hoor, dat ze zonde zijn!

Ja Ferro moet ik ook wel eens aanpakken hoor, vooral toen hij net hierheen was verhuisd was 'ie echt heel baldadig en stout, hij sloeg zelfs de gene die hem buiten moest zetten met z'n voorbenen of hij stond uit het niks op zijn achterbenen... :=
Toen hebben we 'm ook flink aan moeten pakken, maar nu heeft 'ie zich eigenlijk best heel goed aangepast aan het systeem.
Met lopen heb ik er een lang touw aan, zo gauw hij over me heen wil komen zwaai ik even flink met het touw en dat weet meneer het wel weer... 8-)

Fifi heeft gisteren aangepast beslag gekregen, ze liep al een paar weken onregelmatig op de harde weg, hopen dat het nu weer beter gaat!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:59

Zag dr nieuwe nikes al op facebook! Hoop dat ze het er inderdaad weer goed op gaat doen! Zag zaterdag nog een driespan rijden, die kwamen zeker ook bij jullie vandaan of niet :P?

Owwww en allemaal stoute broekies :). Shaggy wil ook nog wel is gaan uittesten maar laatste tijd is ie echt super braaf! Bij de boekhorst ook, kan m zo los laten staan terwijl we staan te wachten... Hij blijft gewoon relaxed op rust staan. Heerlijk zo'n paard! Was in het begin wel anders :'). Toen was alles eng op vreemd terrein...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:08

Fifi met 'r Nike Airs! *\o/* :D
Afbeelding

Ik hoop inderdaad ook dat ze het hier fijn op gaan doen.
Heel lang zonder geprobeerd omdat dat beter was voor de voeten, maar ze bleef op de weg wat kort lopen en later werd dat onregelmatig...
Dacht dat het de artrose zou zijn, dus alles op de foto vorige week, maar gelukkig zag dat er allemaal keurig uit!
Alleen haar zolen bleken na de bevangenheid vorig jaar niks te zijn aangegroeid, dus elke oneffen pas doet zeer...
Dus dan toch maar advies voor zooltjes met siliconen...

en dan hier nog even voor de leuk, Ferro met z'n eerste hoofdstel... *\o/*
Afbeelding

en Ferro net wakker... :D
Afbeelding

Afbeelding

klavertje 3 komt inderdaad bij ons op stal vandaan, zijn ook 3 lusitano's... :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:10

Oh oh jonge pubertjes, hormonen ;)

Leuke foto's van Ferro, knappe kop heeft hij en wat wordt het al een vent zo.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:11

Ziet er ook heel gaaf uit!

En wat wordt Ferro al volwassen zeg! Gaat echt hard! Leuke boxen ook daar, handig dat er nog een stukje tralie boven zit, op mijn vorige stal had pony alleen die wandjes daar klom ie bijna overheen :=.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:17

ja dat zijn echt hele fijne stallen waar hij staat, lekker ruim en open, super hoor!

het wordt inderdaad al best een hele kerel!
hij had van mij alleen nog wel iets de hoogte in mogen gaan, maar goed, als 'ie zo blijft is het niet anders, dan moet 'ie maar gewoon lekker breed worden... :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:12

Hoe groot is hij dan? Hij oogt best flink, maar ja met wat ik hier gewend ben is 1.60 al erg groot :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:43

hij is nog niet zo groot hoor, ong. 1.58 schat ik, zal binnenkort eens meten...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:52

Ach ze groeien toch nog wel ff door... Het zal geen 10 cm zijn maar wel een paar denk :P. En breder zal die vast ook wel worden ;).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:00

ja en anders is het ook prima hoor, Fifi is ook 1.58...
hoop eigenlijk dat 'ie net over de 1.60 komt, maar goed, we wachten af, zeker voor de wagen is dit ook een prima maatje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:08

3/4 cm zal die toch nog wel halen, barokke rassen groeien ook nog wel ff door en hij moet nog drie worden toch?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:32

Ooh dat is toch een mooie maat? Hij is ook lekker breed.. Ik ben 1.80 en voor mij hoeven ze niet over de 1.60 te zijn :o maar hier zijn er dan ook niet allemaal van die megagrote KWPNers die het beeld uitmaken hihi.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:39

ik vind net over de 1.60 een prima maat ook inderdaad, veel hoger hoeft voor mij ook niet...
en zeker voor de wagen vind ik deze maat heel fijn!
ik ben 1.76, dus voor mij moeten ze inderdaad ook wel een beetje lijf hebben anders steken mijn lange benen er onderuit... :D
maar ik verwacht wel dat hij dat krijgt als ik zijn bouw zo zien, dus dat komt vast goed! :j
1 aug is 'ie 2,5! *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:56

Wat gaat dat toch ook hard :).

Ik voelde me zondag echt wel klein met mn pony tussen al die tanken van KWPN'ers... Maar heb ze dr wel mooi uit gereden :'). Dat doet mijn kleine stoere pony wel ff!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:48

Inderdaad al een hele kerel! Mooi hoofdje en een mooie stal ;-)
Fif weer stoere schoentjes... hopen dat het verschil maakt!
Chim loopt ook onregelmatig op het harde, maar ze heeft 1 vrij stijl voetje en ik denk dat het daar door komt... alleen loopt ze echt alleen onregelmatig als ze super gespannen is! Dus weet ik niet zo goed of ik er iets aan kan (laten) doen...

160 165 is een prima maatje toch?! Ze zijn zowiezo lekker breed ;-)
Mijn stalgenootje zat vandaag op Chim, en het eerste wat ze riep: Wat is ze BREED! Haha, dat zie je niet eens zo goed, pas als je er op zit!
Pony was ondeugend maar best braaf gelukkig

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:14

Ik denk dat Fiela nu ook zo'n 1,56/57 zal zijn. Mijn moeder zei laatst al dat ze voor mij niet teveel meer zou moeten groeien haha. Ik ben zo'n 1.66 m. Ze wordt ook steeds breder, tot een paar maanden terug was ze nog behoorlijk smal. De hoefsmid had dr nu slechts 6 weken niet gezien en zei dat ze bij d'r borst een stuk breder was geworden. Zal ff een foto'tje toevoegen, heb niet echt mooie foto's, ze wil meestal de camera opeten of ze gaat lopen rennen en raar bokken....

Deze foto is van haar 2e verjaardag, 18 april. En ze wilde níet stilstaan...... Inmiddels is de weer de hoogte ingegaan.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:18

die is ook al flink geworden zeg, en al zo mooi rond!
Ferro is nog wel wat slungeliger en van voren op de borst echt nog heel smal, maar hij wordt inderdaad wel langzaam maar zeker ook steeds ronder en volwassener om te zien inderdaad...

ik heb van hem trouwens het idee dat 'ie van de zomer niet echt iets gegroeid is sinds we hem opgehaald hebben, zal binnenkort eens meten...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:28

Komt misschien ook doordat je m nu elke dag ziet :P, dan zie je het verschil niet zo natuurlijk ;).

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:37

Ja ze is inderdaad rond aan het worden. Eerst had ze zo'n raar ovaal kontje haha. Nu beginnen d'r billen ronder te worden. Het is vandaag mooi weer, wie weet kan ik dan een leuk foto'tje maken van hoe ze nu is. Het is ook lastig om te zien of ze groeien als je ze iedere dag ziet! Ik merkte laatst ineens dat ik me kleiner voelde naast Fiela, en toen ging ik goed kijken en leek het of ze mn andere paard aan het voorbij gaan was qua lengte, en ze was ook weer overbouwd. Andere mensen zien het veel sneller. En van de week zag ik een filmpje op mn pc van vorig jaar, daar was ze zo smal!! Moest ik echt even om lachen :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:29

Hoi meiden,

Ik kom ook weer eens bijkletsen!

Jolijn, veel sterkte hoe gaat het inmiddels? Wel schrikken zeg.... Ben inmiddels wel nieuwsgierig naar die foto's van de fotoshoot waarbij je gevallen bent :+

Ellis, wat heb je toch een knappe paarden, ying yang zou wel leuk zijn, zijn ze lekker in evenwicht haha :D
En gaat het al beter op de nieuwe ijzers+zooltje? Als ie 1.58m is zal die vast wel de 1.60m gaan halen, ze groeien toch meestal wel nog een stukje na een 2e (al moet je er niet te hard op hopen idd haha).

Martinique, mooie foto van Fiela, ook af en toe lekker stout lees ik :D En ze is zeker mooi rond!

Esther, wat ontzettend stoer dat jij inderdaad met Shaggy die KWPN'ers hebt 'verslagen', respect hoor! Feli met je WP :D

Geekse, is Chimanga altijd onregelmatig op het harde? Of bedoel je op grind oid? Als ie op effen stuk hard grond onregelmatig is zou ik er toch wel eens naar laten kijken, ze horen ook op het harde goed te lopen. Furia loopt op grind niet helemaal lekker, maar dat is gevoeligheid op steentjes. Hihi en Chimanga lekker breed, leuk joh! Ik had laatst iemand erop en die vond Furia smal, toen had ik echt zoiets van huh? Maar daarna zat ik op haar haflinger, en dan zit je inderdaad bijna in de spagaat, whaha die is breed!!

Zo ben weer redelijk bijgekletst, even update van mijn kant!
Heel wat gebeurd/gedaan: Furia is naar de tandarts (DA) en de osteopaat geweest.
Tandarts moest wel behoorlijk wat gebeuren, en tandarts zei dat hij met dit gebit (zat een golf in, moeilijk uit te leggen heb het wel zelf gezien), niet echt lang en laag kon lopen, klopt ook want daar had ie best moeite mee. Is nu grotendeels gecorrigeerd dus ben benieuwd hoe dat gaat met rijden, in december moet ie wel nog een keer.
En afgelopen vrijdags de osteo langs gehad, kreeg als eerste weer te horen: wat heerlijk zo'n soepel paard, dus dat was weer fijn!
Bij z'n lendenen moest het weer iets los worden gemaakt en bij zijn hals, niks schokkends.
Alleen nu even niet rijden, afgelopen dagen gewandeld, gister even enkele longe en vandaag iets meer aan het werk met de dubbele longe.
Morgen even lange teugelen en dan vrijdags rustig erop! Ben benieuwd, heb zin weer écht fanatiek met hem aan de slag te gaan :j

Ook heb ik laatst gezwommen met Furia! Wilden we al een tijdje, en het was natuurlijk heel heet, dus halstertje om en naar een meertje dichtbij. Achteraf was het meertje toch niet helemaal ideaal, bij het eerste aflopende stuk waren allemaal diepe gaten gegraven door honden dus dat was te riskant, verder gelopen. Toen was er een mooiere afgang, alleen in het water lag toch best een beetje troep helaas.
Dus alles maar goed in de gaten gehouden :j Furia had nog nooit eerder gezwommen, wel op het strand in het water, maar niet in de golven en ook wel diep geweest maar niet dat ie zwom op het strand. Nu in het meertje hele kleine stukjes wel echt losgekomen, alleen dan ging hij aldoor terug naar de kant en gezien ik ook niet kon staan en dus geen grip had, had ik niks over meneer te zeggen haha :D

Oja, en daarnaast van de week ook heel 's ochtends vroeg lekker op strandrit geweest, was lekker, alleen was wel vloed dus geen hard strand. Was een paard mee die redelijk de golven in durfde dus toen heeft Furia ook een stuk door de golven gelopen en geleerd dat ie niet wordt opgegeten *\o/*

Hier twee foto's van het zwemmen:

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort komen er vast meer foto's aan, heb best wat portfolioshoots in de planning, waaronder ook eentje van Hypo Focus hoor ik net, wat ik natuurlijk heel leuk vind *\o/*

Sorry voor het mega lange verhaal, had veel te vertellen :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:14

Heerlijke berichten madelief, fijn om te lezen! *\o/*

echt heel gaaf van je fotoshoot van hypofocus!
zou ik graag ook nog eens willen, liefst van beide... 8-)

Gisteren rondje gewandeld met Fifi met 'r nieuwe schoenen, om even rustig te wennen.
Vandaag even aan de longe, en als mijn vriend dan tijd heeft om mee te gaan nog even voor de wagen van de week, kijken hoe dat gaat...

mar, leuk weer nieuwe foto's van Fiela!
Ferro heeft ook nog wel een puntig kontje, zijn lijf wordt wel steeds ronder en zijn rug wat breder...

esther, is ook zo, moet gewoon meten, meten = weten! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:04

Staan foto's op internet van de dressuurpaarden die de ring verkennen, allemaal netjes cappie op behalve Edward Gal, die zal vast nooit van/met zijn paard vallen :').

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:08

:D
en anders heeft 'ie pech... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:09

Ik ben even wat stiller dames, ik gun jullie alle plezier van de wereld maar ik mis Mo en het bezig zijn echt zo erg...