Hee zit even te googlen, kom op bokt wiki hoofdpagina uit, wie zie ik daar
Lisenka
Geplaatst: 25-04-10 09:08
Leuk dat er weer een paar oude bekenden terug zijn. Priscilla welkom.
Branka: Wat leuk dat je zo meer te weten komt over het verleden van Frio.
Lakshmi: Druk, druk, druk dus. Wat super dat het goed gaat met Flavio en dat je hem toch hebt gehouden.
Suus: gave foto's. Hij is ook wel heel erg veranderd. Lekker stoer geworden.
Shanna: Oei wat spannend. Ben heel benieuwd.
Jus: wat een gaaf veulen.
Anouk: de paarden die Jus op de foto heeft gezet zijn helemaal in jouw kleur.
Michelle: Wat leuk om daar eens te kijken. Ik ben ook meer van de rommelige stallen.
Iloon: Fijn dat het goed gaat met Chico.
Angela: Is er al een veulen?
Gisteren weer heerlijk buitengereden met Keljan. Jan had me met de trailer naar een natuurgebied gebracht. Toen we richting trailer gingen ging hij al langzamer lopen. Vlakbij de trailer liet hij duidelijk merken dat hij verder wilde, dus nog maar een stuk er aan vast geplakt.
Verwacht het veulen van Altanera nu binnen een week. Uier loopt nu snel vol. Lagartera staat al met volle uier en slappe banden, maar daar trappen we niet meer in. Trouwens die moet nog tot halverwege juni.
Hallo iedereen , ik ben ook weer terug van 12 heerlijke dagen Egypte. Gelukkig ben ik net voor die gekke vulkaanuitbarsting vertrokken en kon ik gister ook gewoon weer naar huis. Maar wat een gedoe zeg!! Er hebben echt mensen een week langer moeten blijven in onzekerheid en OAD de reisorganisatie waar wij mee waren regelde helemaal niks!! Als je langer in het hotel moest blijven moest je 93 euro per kamer betalen, dit was alleen bij OAD en Hotelplan (zelfde organisatie). Neckermann had een briefje opgehangen: 'maakt u zich geen zorgen wij regelen het verblijf en blijf de borden checken of er al een vlucht gaat'. Voor ons dus geen OAD meer .
Op vakantie had ik ook al leuk nieuws gehad, zadelmaker was geweest voor Shaggy zijn zadel (heb ik november gekocht). Shaggy heeft best wat bespiering erbij gekregen dus dacht laat hem wel even nakijken er kwam toch een goede zadelmaker op stal. Ik ging uit van opvullen, maar helaas ze kon dit zadel niet meer passend maken en ik moet dus weer een nieuw zadel . Hopelijk kan ik deze wel verkopen anders zit ik binnen een jaar tijd met twee zadels die niet passen... En hopelijk kan ik snel een afspraak maken met de zadelmaker voor een nieuw zadel .
Hey Martine! Wat levert de foto van de week op? Gefeliciteerd, prachtige foto overigens.
borderjay
Geplaatst: 25-04-10 14:27
edit foutje
Zitouna
Geplaatst: 25-04-10 14:49
Lisenka, ja ben ook zo blij met hem nu fijn dat jullie zo'n lekkere rit gemaakt hebben, heerlijk is dat zo'n paard die er nog zin in heeft na het eerste rondje! Binnenkort familie uitbreiding, spannend!
Evdpanne, geluk gehad dus! Hier is het ook een heel gedoe geweest voor de hotels, geloof dat veel reisbureaus ook de verlenging niet vergoedden..
He Wenda! Haha dat levert niets op, het is toevallig dat ik hem tegenkwam anders had ik m nog gemist ook hoe gaat het met je mannen? Las in het andere topic dat je met die Duitse hebt afgesproken? Leuk, vergeet niet te vragen of ze er ook was op Djerba afgelopen februari! Ga je ook even toevoegen op gezichtsboek trouwens.
Bij Flaaf bleek het aan z'n voetjes te liggen, vandaag met een van de staljongens z'n hoeven gedaan en hij had duidelijk pijn in z'n straal linksvoor voorlopig neem ik hem dus elke dag te blote voet naar de lagune tegenover de stal. Ben er vanochtend gelijk mee begonnen, had hem voor de zekerheid z'n hoofdstel aangedaan (z'n mooie portugese ) omdat we de weg overmoeten dan, meneer is superbraaf maar gaat wel gelijk liggen rollen in de modder daar.... Volgende keer dus maar met halstertje en longe..
Iedereen trekt zijn handen er van af . Veel mensen dachten dat de reisverzekering het wel vergoedde, maar in veel reisverzekeringen is een natuurramp (waar dit dan waarschijnlijk onder valt uitgesloten). Viel me trouwens toch al op toen ik mijn verzekeringspapieren door zat te lezen dat ze wel erg veel uitzonderingen hebben . De reisorganisatie voelt zich vaak ook niet verantwoordelijk inderdaad (al regelen sommige het wel voor je). Op het nieuws hoorde ik dat de vliegmaatschappij het moet vergoeden, maar die hoor je weer klagen 'ja wij wilden wel vliegen maar het mocht niet van de regering dus die moeten eigenlijk opdraaien voor de kosten'. Denk dat het nog een heel getouwtrek gaat worden wie het uiteindelijk betaald... Gelukkig hoefden wij niet langer te blijven .
Branka: Super dat je de vorige eigenaar van frio hebt gevonden .
Shanna: Super zeg . Wel balen van
Lisenka: Hier ook nog geen veulen, vorige week dachten we dat het binnenkort zou komen maar nu is ze weer rustig, wel is haar uier weer wat voller.
Esther: Fijn dat de vakantie leuk was . Wel balen van het hotel .
Pfff, Heb weer een slechte week gehad met koorts enz. Nu gaat het wel weer wat beter.
Heb ook bericht gehad van het ziekenhuis. Ik moet 14 mei naar de klinisch psycholoog voor een intake gesprek en dan krijg ik daarna waarschijnlijk hulp om om te leren gaan met mijn klachten.
Shaddy houd ons lekker in spanning. Haar uier is wel flink gegroeid maar verder is er nog weinig aan te merken.
Nou er kwam vandaag nogal wat bij kijken bij mijn wedstrijd maar uiteindelijk is het gelukt....
Ik had om half drie mijn pijnstillers weer moeten nemen maar glad vergeten... dus om drie uur gedaan en erop gestapt. Was niet zo succesvol met losrijden natuurlijk. Win was ineens bang voor andere paarden, die maakte heel tijd sprongetjes opzij. Waar ie dat van had weet ik ook niet, volgens mij ook aanstelleritus. Maargoed voor mijn rug natuurlijk funest. Springt ie opzij, kan ie zichzelf niet aan, landde op beide voorknieeen. Ik werd zowat voorover gelanceerd... liet mijn teugels glippen om de klap op mijn rug te mindren en ik denk dat Win daarom niet helemaal viel en ik bleef zitten. Maar een paar tranen kon ik toen niet meer terugdringen, soh dat was echt NIET grappig! Even gestapt en deed zo'n pijn, dat ik eigenlijk besloot af te stappen. Mam heeft toen gevraagd of ik in 1 van de lege ringen mocht losrijden. Even kalm aan gedaan en nog eens geprobeerd. Pijn werd een stuk minder, maar Win was nog niet zo fijn, hengstig etc. Voor de proef dacht ik 'laat ook allemaal maar', lang gelaten en toen maar opgepakt. Knopje ging om en ze liep als een tierelier! Ze had nog moeite met aanspanning als ik haar boven instel maar werkelijk waar ik had super aanspanning! Kon heerlijk door de proef rijden en ook echt de proef rijden, ipv Win corrigeren. Voor ik afgroette zat ik al met een grijns erop iig
Tweede proef had ze hier en daar wat spanning, maar geen fouten. Had 190 hier. Eerste proef 198 en 2e. Ze gaat echt super vooruit op het moment.
Met de proeven geen last gehad van mijn rug en nu eigenlijk ook niet. Ik heb het vermoeden dat het misschien toch opgelost is inmiddels. Wil morgen even zonder pijnstilling erop om aan te voelen. Als het weg is ga ik wel voor check-up nog langs de osteopaat (er zit op een andere plek nl. ook iets niet helemaal goed). Als het er nog zit, overleg ik even met mijn osteopaat wat verstandiger is om te doen: osteopaat, of even langs de HA en een foto laten maken oid.
Vooralsnog heb ik iig nergens last van... misschien is het toch wel terug goed geschoten ofzo.
Vorige week wilde het wijken voor het rechterbeen nog niet en had ik in beide proeven een 3 Vandaag had ik in de eerste proef een NEGEN!!!
Zo gefeliciteerd zeg!!! Een 9, dat is wel helemaal super!! Heb geloof ik een beetje wat gemist over je rug... Maar sterkte daarmee in ieder geval!!
Annash
Blogger
Geplaatst: 25-04-10 20:22
Ehm is nav mijn afstappen/afvallen van een Lusitano hengst vorige week. Dat heb ik volgens mij wel vermeld, maar weet niet of ik het gevolg ook gemeld heb...
Altijd leuk dat spontaan afstappen . Maar in vergelijking met iemand bij mij op stal nog goed afgelopen... Die dr paard deed gek en ze dacht ik spring er maar vanaf (echt vrijwillig). Maar ja die kwam dus zo raar terecht dat ze dr been op 3 plaatsen gebroken is. Had ze denk ik beter kunnen blijven zitten .
Nee inderdaad . Ach ik heb de donderdag voor mijn vakantie er nog naast gelegen . Er vlogen ineens vogels weg bij de enge hoek... En achter mij werden er balkjes in de bak gegooit wat gek geluid maakte. En dat alles tegelijk zorgde voor een mooie sprong opzij en ik die met vriendin aan het praten was lette niet helemaal op .
Voor mij was het ook alweer een tijdje terug . Moest er wel weer om lachen . Het scheelt dat het niet gemeen was ofzo, Shaggy stond ook echt zo te kijken huh baas wat doe jij daar...
jeetje wat een dag zeg had vandaag wedstrijd op mn KWPNer
BrankaZ
Geplaatst: 25-04-10 21:52
Op stal was vandaag een onderlinge wedstrijd. Omdat ik al vrij veel B heb kunnen oefenen (liep tijden voor geen meter) wilde ik eigenlijk niet meedoen. Instructrice suggereerde om dan een L1 proefje te oefenen. Zou ik doen als de wedstrijd goed ging. Zoals jullie weten ging dat vrij goed dus dan moet je woord houden ook Nog maar 2 weken wat gerichter geoefend dus er valt echt nog wel wat te verbeteren. Omdat het een onderlinge wedstrijd was waar veel mensen nog nooit hadden gestart was er vrij mild gejureerd. Had dus 202 punten Maar goed, trek er 20 punten af voor een wat realistischere beoordeling en ik had nog een leuke score. Dus best trots op mijzelf en mijn spekkie
idefix4
Geplaatst: 25-04-10 22:34
Wanda: Wat voor 2e hands bit heb je op het oog? En wat Karina zegt is ook een goeie! Jij hebt toch de tandarts ook op visite gehad? Die kan je ook bellen natuurlijk!
Shanna: Super!!! Het gaat er echt op lijken!
Martina: Ik denk dat als je hem een vakantie aanbiedt in Tunesië, dat de zadelmaker waar ik leer, je met liefde en plezier adviseert. Haha.
Priscilla: KWPN niet van belang? Er zitten er hier nog een paar die daarmee rijden... onderandere ik. Het enige spaanse aan mijn paard Samaranch is zijn naam. Maar wij hebben ook Desperado... en ik ben al jaaaren liefhebber van de andalusiers. Vandaar dat ook ik hier kom. Nogmaals welkom en mooie fries.
Lisenka: Helemaal waar! Vandaar hoog kwijlgehalte. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie veulens weer!! Echt alleen al daarom log ik hier vaker in... En jij ook al lekker relaxen in de natuur. Zalig hè? Sam kon er ook geen genoeg van krijgen!
Esther: Begrijpelijk dat je zo redeneert, maar ja, Oad heeft personeel en die moeten ook gewoon betaald worden. Ik heb iemand van Kras reizen gesproken die veel moesten omboeken enzo. Ze gaven wel geld terug aan klanten die niet wegkonden, maar veel regelen konden ze verder ook niet. Dit is een calamiteit, die niet vergoed hoeft te worden. Reisbureau's hebben het zwaar gehad vorig jaar en Oad zat al eens tegen failliet aan. Niemand beurt zijn centen nu... Gelukkig zit jij niet in de misere!
Angela: Dat is behoorlijk vervelend! En Shaddy... spannend!!!
Shanna: Knap hoor, dat jij dan gewoon doortuft! Ik had rubber in mijn benen. Volgens mij krijg ik griep, dus bij mij ging de proef ook niet. Bij mij is dat ook altijd te zien in mijn punten... Maar ik was geen laatste!
Branka: netjes gedaan!
Nou ik had gisteren dus een megaleuke dag in de Drunense Duinen met Sam. Hij was lekker voorwaarts en we hebben genoten. Vandaag was het concours en ik had al keelpijn. Voorlezen was al niks en losrijden kreeg ik te weinig tijd. Mijn vriendin moest om 9.49 haar laatste proef rijden en ik om 10.24 mijn eerste. Tel daar wat uitstaptijd van haar bij en zadelen van Sam en hoppa: Nog geen kwartier losrijden! Resultaat: Knudde. En dan ging mijn vriendin tot in den treure het resultaat bespreken op de terugweg... Ik wist al dat het hem niet ging worden al voor ik de proef in ging, omdat ik me gewoon helemaal niet lekker voelde! Ik baalde stiekem ook wel van het feit dat ze de tijden zo kort op elkaar had gelaten. Zij had de tijden immers geprobeert aan te passen. Maar ja, het zij zo. Ik kan er verder echt niet mee zitten. Die dag in de Duinen pakt niemand me af! De eerste proef had ik zelfs 2 punten meer dan haar. haha. Zij rijdt meer dan een uur los en ik met een kwartier en een dwars paard rijdt 2 punten meer. Dat was wel een schok voor haar. Ik zit daar niet meer mee, maar zij overduidelijk wel. Maar met een griephoofd rijd ik tegenwoordig ook 172 en 174. We doen het dus nog niet onaardig. Daarna paardjes op de wei en lekker slapen op het zand bij de Roestelberg, pannekoeken eten in Nieuwkuijk en met Sabrina en Prince rommelen en nu bokt bijgelezen! Tijdens het rijden van Sabrina ging Desperado volledig uit de bol! Ik heb Sam en Des vandaag echt zien debatteren over wie er de baas is. Maar Sam laat daar geen twijfel over. haha. Des was helemaal dol. Hard galopperen en bokken en steigeren. Wel geinig om te zien. Prince blijft er dan heel kalm onder en liep braaf zijn rondjes. Kortom een geslaagde dag!
zasread
Geplaatst: 26-04-10 09:25
lakshmi schreef:
Welkom Priscilla!
Hee zit even te googlen, kom op bokt wiki hoofdpagina uit, wie zie ik daar
Ik zag hem ook staan, heeft hij tijdelijk een ereplaatsje ;D
Jeetje wat zijn jullie hard door gegaan. Ga het vanmiddag allemaal even bijlezen. Kreeg Zaterdag te horen dat me oude merrie (Femke) der veulen uitgepoept heeft. Het is een Hengst en zijn naam is ODIN. Het is een schatje, wil hem hebben! haha Ik zal zo snel mogelijk even een foto plaatsen