[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:36

Petra -> *\o/* HAPPY BIRTHDAY!!! *\o/*
Afbeelding

Suelza schreef:
Oh wacht... Ik ben nog bij de poesies wezen kijken van Deb!!! Whaaaa ze zijn zo schattig!!! Ik ben helemaal verliefd op Rosa. Misschien wilt Deb nog wel een fotootje van haar plaatsen. Ze is nog niet verkocht en ik heb nu nog geen vent die mij kan verbieden om er nog een beest bij te nemen. Zal ik... ?!?!

Ja! Doen!

Frank -> Whahaha! Die opmerking van jou over het aanvoelen van onweer; 'dan schieten ze als paddestoelen uit de grond' _O-
Des weer stout geweest..... die 2 kunnen het niet helemaal vinden met elkaar lijkt wel.

Debby -> Wat een poepies zijn het toch. Die laatste foto...... :+:

Lisenka -> Hopelijk geldt dat goede gevoel ook voor die vrouw!

Kelly -> Wat jammer dat Perla niet drachtig is!
We gaan duimen dat het deze keer wel raak is, en anders heb je zo te lezen al een ander, ook heeeeel leuk, projectje op het oog. :):)

Het zonnetje schijnt, dus ik ga lekker naar Rints, ff rijden, dus ikke = weg! :wave:

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:05

Ben ik weer :D
Nou het meisje dat gisteren kwam kijken paste niet bij Furia en mij, ze vond Furia heel lief (hoewel hij wel per ongeluk op haar vinger kauwde := ), maar de maniet van rijden sprak haar niet aan.
Ze had niet verwacht dat het verschil tussen Barok en kwpners zo groot zou zijn, nu vind ik dat wel meevallen..
Maar goed, heb hele positieve hoop over iemand die nog langs gaat komen, dus ben benieuwd! Op papier sluit ze naadloos bij ons aan :j

Nu schijnt het zonnetje gelukkig weer!! Lekker hoor.

Laura: Maak je geen zorgen hoor :D Ik woon in de kop van Noord-Holland dus mijlenver bij je vandaan :D
Angela: :(:) Heeel veel sterkte vanavond.. Kan me voorstellen dat je slachten niet over je hart krijgt, zou ik zelf ook nooit kunnen..
Elise: Sterkte weer met je oog, met je nieuwe project zonder zadel, doe je goed!
Die katjes zijn echt te schattig!! Ga ervoor zou ik zeggend :D
Anita: Hopelijk tref ik het ook met een bijrijder zoals jij, is lastig een echt goede te vinden natuurlijk.
Ik had dat onweer niet verwacht haha, lees haast nooit weerberichten dus ik was wel verbaasd :D
Iloon: Een dood paard verslepen :oo Oei, dat is iets wat ik toch liever aan andere mensen over laat..
Helemaal met dat weer inderdaad flink spooky.
Hahaha, Chico wilde even laten merekn dat hij er ook was, haha!
Snowy2004: Ze hebben nog geen baasjes hoor :D Ze groeien trouwens echt als kool!!
En ze hebben allemaal wel ergens een streepje grijs, ben echt wel benieuwd hoe die er over een tijdje uitzien.
Babyzwemmen, leuk, lees ook iets over een fotograaf dat is dan wel een vet mooi plaatje denk ik :j
Die foto is ook leuk zeg, van Atlas en het andere paard in de zee!
Brrr, ik vind onweer alleen leuk als ik lekker thuis ben, moet er niet aan denken om dat te hebben meegemaakt bij de paarden.
Fijn dat de les goed ging, bij buitenrijden gebruik ik ook meer mijn stem, hoef ik maar n klein geluidje te maken en Furia zit al in draf :D
Miichelle90: Alvast gefeliciteerd met je dochtertje!
Denise: Ik ben er zelf niet zo moeilijk mee, Furia is heel makkelijk dat scheelt ook weer.
Echter ik wil max 2 personen die Furia rijden, incl mezelf en als je de training goed afstemt moet dat in principe goedkomen.
Zou niet elke week iemand anders er op willen hebben :D Maar Furia houdt van aandacht en verveelt zich na een tijdje op de wei dus vind het belangrijk dat hij toch wel 6 dagen aandacht krijgt :D
Heike was inderdaad vast onrustig door het weer, dat voelen ze wel!
Kelly: :(:) Tuurlijk mis je Taco, das niet zo gek succes ermee. Balen dat ze niet drachtig is, het gaat haast nooit in een keer goed, hopelijk lukt het met de tweede keer.
Anouk: He ik snap even niet wat je bedoeld :D Heb zitten teruglezen maar snap het nog steeds niet, wat betreft dat ik het niet zo moet zien en dat het rijden niet opschiet en de omgang oppervlakkig is :D
Ik ga altijd graag naar Furia, maar 2 a drie dagen wil ik toch een beetje rust :D
Helemaal als ik zo samenwoon, en het huishouden draaiende moet houden.
Ik heb ook eerlijk waar respect als iemand 40 uur werkt, het huisje draaiende weet te houden en daarnaast nog dagelijks naar zijn paard gaat.
Het scheelt inderdaad ook wel als je samenwoont, nu zitten mijn vriend en ik weer lekker samen in eeen huisje, maar als ik dan ook nog altijd naar de andere kant vd stad moet, half uur met de bus en thuis eet/douche, is dat echt wat minder relaxt.
Dan zie je elkaar maar een uurtje voordat je in slaap dondert!
Lekker dat je zo lekker met Sam bezig bent, klinkt als een lekkere les.
Oja, jullie hebben natuurlijk familie hier in de omgeving :D Kunnen jullie niet eens met Des&Sam hierheen komen, lekker het strand op?
Sanne: Meisje paste dus helaas niet bij ons.. Eng he die inslag, ja dat zei ik ook al tegen mijn vriend haha!
Leuke foto's van Iggie :+ Vooral die laatste!!
Frank: Ik denk haast dat Des wat tegen je pa heeft... :D
En als er 1 ding is wat ik niet lust... Zijn het champignons, brrr (sorry!).
Jolynn: whahaha, over een grassprietje struikelen, goed bezig! Harry is echt pràchtig..
Lisenka: Ja, met 3/4 veulens per jaar zitten de stallen natuurlijk al snel vol :D
Peet: Huh, hoe is dat mogelijk :D Ik slaap normaal overal doorheen, maar dit was zo extreem! Zat dus ook recht boven deze wijk, zo klonk het ook echt.
Saida: Veel plezier bij Rints!!!

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:36

Jolynn, aaah, ben ik helemaal jou schattige poesjes vergeten. Hoe kan ik die nou vergeten :p Wat een poepies zeg!
Kelly, vervelend dat Perla niet drachtig is, maar er zit nu wel een mooi ei op!
En een kleine anda-fjord is echt schattig!
Madelief, jammer van het meisje, hopen dat de andere wel beter bij jullie past!

We krijgen een kat :D
Een main coon ex-kater, zuko
Morgen halen we hem op :D
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:58

Kelly – heel veel succes vandaag met het scannen van perla en dan vertel je ons eindelijk je geheimpje ;)
En het is heel begrijpelijk dat je taco nog mist zo iets gaat niet van de een op de andere dag over :n
*leest verder* oh super joh ben benieuwd naar de foto’s ik hoop voor je dat perla na deze dekking wel drachtig is en zo niet dan hoop dat je je mooie ventje kan kopen

Anouk – jullie gaan nu ook lekker voorruit super hoor nu dit vast houden en vol goede moed de wedstrijd in gaan

Eline – en hoe ging je les zonder zadel

Michelle – ja dat geloof ik graag dat je dat nog heel goed weet zoiets vergeet je niet meer hoor en wil je nog een 2de erbij

Sanne – nu maar hopen dat je de punten snel haal en dan lekker vakantie vieren
En iggie heeft idd een lekker kontje ;)

Angela – heel veel sterkte vandaag ik persoonlijk hou ook niet van slachten ik laat die van mij (als het zover is maar dat hoop ik nog lang niet) inslapen en cremeren en ik neem hem ook weer mee terug naar huis.
Ik zal vanavond aan je denken als je steun wilt wij helpen je graag

Peet – gefeliciteerd met je verjaardag

Elise – toch lekker geshopt dus en een camera voor in de trailer leuk kan je ze in de gaten houden

Frank – des begint misschien een beetje inkennig te worden en ziet jou als zijn enige baas

En zoals Sanne al zegt kan je ons niet wat champi’s schenken want Sanne ik ben ook verslaafd aan die dingen ik doe ze graag bakken met uien en dan op een geroosterd broodje met kruidenboter :9

Debby – ik vindt hem zo cute en zijn zusje idem dito :+:

Lisenka – ik denk dat dat ook het belangrijkste is dat ze naar een goed huisje gaan waar jij een goed gevoel bij over houd het zal niet makkelijk zijn om ze weg te doen :n

Anouk – wij komen idd van ver dus ik ben nu al gewoon heel blij met dit resultaat en zoals je zegt vindt ik lol met me knol nog steeds het belangrijkste wat er is ik rijd voor mezelf en niet voor andere ik zie nu ook dat bepaalde mensen mij in de gaten houden over mijn resultaat en hoe ik heb gereden hun zijn mijn voorbeeld dat ik zo niet wil worden :n

En ik eet champi’s ook rauw maar gebakken blijft mijn favoriet

En een lekkere massage gehad kijk maar uit dat frank niet jaloers wordt of was het een vrouw ;) soms is een dagje niet rijden ook lekker

Suus – ben benieuwd naar de foto’s en een druk dagje op je werk gehad als jij thuis kom kan je gelijk door naar je bed
En ook al een leuke poes/kat

Saida – veel plezier met rijden hier schijnt de zon niet :n

Madelief – jammer dat het meisje niet bij jullie pasten maar je hebt nog meer ‘’kandidaten’’ dus goede hoop voor de volgende
Als jij er geen problemen mee heb moet je het ook gewoon doen mijn zwager rijd heike ook ‘’meestal’’ op dinsdags en dat vindt ik meer dan zat heike is ook zo dat hij zijn eigen snel verveeld maar ik kom zelf iedere dag en ben er minstens 2 uur om hem te vertroetelen maar ook ik vindt het soms zwaar hoor want ik werk 40 uur en ik woon samen dus het huishouden moet ook gebeuren maar ik kan heike niet zo goed delen :o dus moet ik er zelf heen maar ik doe het wel met plezier hoor hou hartstikke veel van hem :+:

Gisteren niet naar heike geweest dus heb lekker me huisje kunnen doen voorzover ik het gedaan heb en ben daarna lekker weer wezen harlopen daarna nog samen met vriendlief filmpje gekeken en toen lekker gaan tukken

Vandaag heike maar weer rijden kijken hoe we het vandaag doen ik heb wel besloten dat ik de wedstrijd van zondag 7 juni af zeg omdat het een selectie wedstrijd is en heike en ik daar gewoon nog niet klaar voor zijn ik zoek wel een rustigere plek

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:23

idefix4 ; 90 is inderdaad mijn geboorte jaar, dus vroeg mama geworden. Ik was 16 toen ik beviel, dag erna werd ik 17. Niet gepland maar toch onwijs welkom.
Haha ik wil niet, nou ga me dr langzaam maar op voorbereiden haha!
Ik heb hem besteld via Hema, aangezien ik bij de bakker in het winkelcentrum hier alleen foto's kon bestellen met teletubbies of andere poppetjes. Maar ik wou graag een foto erbij, ben niet lastig haha;)

Peet ; GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !! (L)

Madelief ; Dankje, word een erg druk weekend :) Hopen dat diegene die langs gaat komen wel wat is! Lastig zeg bijrijders uitzoeken hihi.

Soeske ; Wat een Leuke kat, echt zoo schattig :D

Denise ; Ja champignons zijn idd ook rauw lekker, maar ik vind ze gebakken bij een biefstukje ook heeeel erg lekker haha.
Ja ik wil ooit nog wel een 2e maar voorlopig nog niet, heb nog een heeel leven voor me dus misschien over een paar jaartjes.

Zoo ik heb zo'n leuk kado gekocht voor me meisie, een roze quad die 3km per uur gaat haha. Ben benieuwd wat ze ervan vind als ze het zaterdag krijgt. Maar vandaag nog maar even gaan zoeken voor een kadoo voor mijn lover want die is natuurlijk ook Zaterdag jarig. Lekker druk weekend, maar wij hebben in iedergeval maar 1x in het jaar verjaardagen haha. Echt chill!
Me vriend en ik hebben wel al een kado gehad van mijn ouders, wel eerder als dat we jarig zijn maar me ouders moesten zeker weten dat me vriend het weekend van 12 juni niet ging werken.
We hebben een weekendje weg gekregen naar Veldhoven HEERLIJK :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:04

Zo ik ga weer druk bijreageren!

Ten eerste PEET GEFELICITEERD met je verjaardag!

Michelle haha geweldig zon quad!! Echt lachen!!!

Denise klinkt als een heerlijk ontspannen dagje gister. Inderdaad als je er nog niet klaar voor bent dan schiet het toch niet op. Ga je alleen maar eerder dingen forceren en dat wil je natuurlijk niet.

Suus wauw wat een geweldig beest zeg! Echt mooi!!

Madelief jammer dat het niets was nou maar hopen dat dat andere meisje er wel meer klik mee heeft..
Ennuh das zeker een veilige afstand :P haha!

Kelly balen zeg dat Perla niet drachtig is! Nu maar hopen dat het volgende keer wel raak is!

Anouk Irritant he als die tijden zo ver uit elkaar liggen. Wij ging vroeger altijd met een vrachtwagen met 7 paarden. Nou dat hadden we ook snel gehad want dan zaten we echt een hele dag op wedstrijd op elkaar te wachten...

Lisenka spannend hoor die kijkers.

jolynn wat is het toch een droppie dat poezenbeestje. En dat zusje trouwens ook zeg! echte pluizenbollebeestjes :P

FrankDes is lekker eigenwijs naar vreemden toe dus...

Nou gister kwam ik thuis uit mijn stage en ben meteen op de bank gevallen. Daarna na het eten richting bed gegaan en daar niet meer uit gekomen. Nog steeds voel ik me verre van geweldig...
Maarja zit weer op mijn stage nu want heb straks een oudergesprek en moet met een leerkracht het programma van vrijdag die ik overneem doorspreken.
Daarnaast kan er hier een vacature vrij komen voor volgend jaar dus als ik nou te veel ziek ben loop ik die sowieso mis...
Heb dus echt het gevoel dat ik de helft wat er hier gebeurd niet meekrijg omdat ik nog net niet in slaap val...

Gisteren dus weer niet naar Hincapie geweest maar mijn moeder had het weer naar haar zin gehad bij hem dus komt wel goed.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:50

Lau ; Jaa ik zag die quad staan, dacht gelijk die moet ik meenemen :) Dus ook maar gelijk gedaan haha.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:46

Zasread: Nog even doorbijten, voor je het weet heb je vakantie. Joepie!! Ik zit er ook al aardig naar uit te kijken. Nou moet het weer nog even meewerken, dan is het helemaal geweldig.
Succes met het halen van je punten voor je stage. Weet je al waar je stage gaat lopen?
Gave foto’s trouwens op je profiel. Echt mooi! *D

Moppielover: Heel veel sterkte vanavond. Ik wens je veel kracht toe en neem goed afscheid van hem. Sterkte.

Suelza: Ik zou het gewoon doen! Haha. No one can stop you now!

Frankiej: Lekker eigenwijs die Des……of je vader. Dat kan natuurlijk ook.

Jolynn: Wat zijn ze ontzettend leuk.

Idefix4: Haha. Snowy is mijn bijnaam. Wel leuk dat er een schimmeltje zo heette.
Gewoon heel vaak noemen hier op Bokt……Frank leest het dan toch. Haha.
Ik denk dat ik zo’n barefootsjabrak al een keer erop heb gehad. Bij mij glee dat ding er af. En zat ik continu dat ding op zijn plaats te houden met de stijgbeugels.
Ik denk dat ik z’n oude Wintec weer eens probeer te passen. Alleen voor het buitenrijden dan.
Atlas deed het vroeger bij iedereen, maakte voor hem niet uit of je man of vrouw bent. De vorige eigenaar was een man met een dochter. Zij heeft hem het langst onder handen gehad en heeft ook erg gemeen met hem gedaan.
Bij mijn man doet hij ook niet gemeen. Maar misschien heeft die wel wat vrouwelijks. :D

Tsjillert: Gefeliciteerd met je verjaardag. Voelt dat hetzelfde als 30 worden? Mijn man is ook vandaag jarig. Die is 37 geworden. Fijne dag.

Kelly_Taco: Jammer zeg, dat het niet gelukt is.
Hoe oud is Taco II?
En ja, foto’s!!!! ;)

Cloris: Bedoel je dan ook dat het jonge paard dan nog niet in evenwicht is en bijvoorbeeld per ongeluk zo reageert?

Madelief88: Succes met die andere. Gelukkig weet je het nu meteen dat het niet past.
Had je Furia nog niet gevoerd……..omdat ze op haar vinger kauwde! :=
Dat ze nog geen baasjes hebben heb ik niet gehoord…….wil het niet horen! Ze zijn wel erg leuk. Te leuk!! :9
Ik vind onweer helemaal niet leuk. Zelfs thuis niet. Alle rolgordijnen moeten dan naar beneden. En alle lichten aan. Hoezo milieubewust. :o

Soeske: Wauw, dat lijkt wel een leeuw!! Heel veel plezier met hem.
Hij ziet er wel lekker relaxt uit zo.

Heikedenise: Ik kon niet lessen. Ik werd opgebeld dat Atlas onderkoeld op het land stond. Dus snel binnen gehaald stro erop en een zweetdeken eroverheen. Was echt zielig, hij stond helemaal te sjeken.

Miichelle90: Ik wilde ook een foto taart voor mijn dochters 1ste verjaardag. Helaas liet ik het aan mijn man over, maar hij wist mijn wensen. Komt hij met een Winnie de Pooh taart thuis. Oke die was ook erg leuk, maar helaas geen foto van Rowena. |(
Lekker hoor weekendje weg. En lekker makkelijk 1x verjaardagen vieren. Zou ik ook wel willen.
Als ze dr quad heeft, foto plaatsen!! Ben erg benieuwd.
Ik was niet zo van het roze. Vond het altijd een beetje truttig. Sinds ik Rowena heb is bijna alles roze. :D

Gisteren zou ik groepsles hebben en had er echt veel zin in. Wordt ik ineens gebeld, dat Atlas onderkoeld op het land stond. Of ik zo snel mogelijk wilde komen. Dus les afgebeld en mijn paardje vertroeteld op stal. Lekker stro op zijn rug en zweetdeken eroverheen.
Was zo zielig, hij had echt de bibbers.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:30

Madelief -> Jammer dat het niet klikte met dat meisje, maar zo te lezen heb je er nog 1 'op voorraad'! :D

Suzanne -> Ik vind langharige katten (en honden) altijd mooi om te zien, maar zou er zelf nooit eentje willen.
Zuko kijkt wel erg wijs uit zijn ogen, volgens mij een karakterkat!

Laura -> Je kwakkelt maar door...... Beterschap!

Eline -> Ach gos, Atlas onderkoeld......
Was dus nog net ff teveel voor hem met die wind.

Vanmorgen weer fijn op Rintske gereden.
Eerst lekker losgewerkt in stap, en toen overgangen gereden.
Daarna uitgestapt want er kwam iemand de bak in die aan het zadels passen was, dus steeds stilstaan, mensen in de bak, opzadelen, afzadelen, je kent het wel.
Ik kon niet meer lekker rijden, dus ben ik gaan uitstappen, komt wel weer een andere keer.
Rintske kreeg lekker even een fleecedekentje om en een lekkere warme hap (slobber).
Ze moet altijd op mij wachten tot haar eten in de voerbak zit en ik opzij stap en zeg; toe maar.
Alleen met slobber vindt ze het wel heeeeeeel moeilijk om haar geduld te bewaren en staat ze achter mij te heen en weren. :D
Daarna mocht ze weer het land op en ben ik 3 stallen gaan mesten en daarna het weiland ook maar even. :Y)
Produktief dagje dus vandaag! *D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:07

angela: sterkte

denise: Knap hoor hardlopen! IK heb het vorig jaar gedaan en wil eigenlijk in mn vakantie weer beginnen, maar zie dr ook wel tegenop ;)

kelly: Ja hou je ons nog langer in spanning! Ik ben wel benieuwd naar een foto van die kruising!

peet: gefeliciteerd!

elise: nee die waren van eline, snowy
Is dat een serieuze vraag of je die kleine mee moet nemen? DOEN natuurlijk!

sanne: wat heb je allemaal gekocht! Deze foto's doen iggie wel weer recht ;) na die gekke bekken show moet hij natuurlijk wel laten zien dat hij eigenlijk heel sexy is!

madelief: heb je al veel reacties?

Debby: het is wat die zwaartekracht ;)

michelle: Wel een foto maken als ze rond scheurd! en nog wel een roze ook

saida: handig dat ze dat in de bak doen...maar jij hebt je wel nuttig gemaakt zo te horen!

Pff eerst maandag niet geslapen door dat stomme onweer..gister waarschijnlijk iets verkeerds gegeten dus ook de halve nacht wakker gelegen...gaat lekker! Heb net maar even bijgeslapen :o lang geleden dat ik smiddags sliep!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:27

Snowy; Ja vorig jaar met sam dr verjaardag was ik telaat met een foto op een taart dus toen had ik voor haarzelf een slagroom taart waar ze lekker mee kon klieren en eten. En dan ook nog en normale taart met winnie the pooh. Zijn zo leuk die taarten altijd :D
Ja het is echt zo lekker makkelijk dat me vriend & dochter 30 mei jarig zijn en ik 31 mei. Huppa alles in 1x.
Als ze dr kado gehad heb zal ik gelijk een foto plaatsen :D

Michelle ; Jaa ik zal foto's plaatsen. :D Balen dat je wss iets verkeerd heb gegeten :O Nooit fijn, wel lekker soms zo in de middag slapen he?

Pff geen kado voor me vriend kunnen vinden, mahja morgen nog maar even kijken. En anders word het toch maar een spel voor de X box. :S

JolandaKne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:36

Mooi gemaakt!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:26

Peet Graag gedaan hoor en hopelijk een heel fijne dag gehad?! Als ik je adres had gehad, had je een ludieke kaart in de bus kunnen hebben. Zo steek ik in elkaar. :P

Kelly Jammer dat het nog niet raak is, maar nu klink je wel zeker van je zaak en we zullen wel zien wat de keuze gaat worden! Komt tijd, komt raad toch?

cloris Overgevoelig herken ik gelukkig niet, maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Mijn instructrice heeft al heel wat jonge paarden zo de vernieling in zien gaan. Het is even mode geweest om van een jonge KWPN'er Z niveau te verwachten. Gelukkig is dat niet meer zo actueel.

Madelief Ik ben opgevoed met de wetenschap dat mijn zus 'het talent' heeft. Daar moest alles voor wijken en zíj kreeg een eigen paard én de toekomst in de paardenwereld. Ik moest een heel moeilijke merrie met mijn pa delen en van mij werd verwacht dat ik accountant ofzo ging worden. Ik heb eigenlijk altijd mijn paard moeten delen, tot mijn zus het huis uit ging. Haar paard en ik klikten niet, dus die werd verkocht en mijn moeder kreeg toen een ander paard, na het overlijden van haar vorige. Dat nieuwe paard klikte enorm met mij en niet met mijn moeder. Zij durfde er op een gegeven moment niet meer op. Een eigen paard voor mij is nooit een onderwerp geweest, want dat kreeg ik gewoon niet. Vanaf toen ben ik wel gaan ervaren hoe het voelt om iets op te bouwen met een paard en sindsdien geef ik dat niet graag meer uit handen. Mss dat ik daardoor anders redeneer dan jij. Ik wil het graag één keer in mijn leven zelf doen. Mezelf bewijzen dat ik het ook kan. :o Geinig wel, dat mijn zus en ouders nu niet meer rijden en ik nog wel :D :Y)

En uhm.. ik heb het huishouden en dat kost me al tijd genoeg. Het valt niet mee op alles te passen in een schema van 2 hele trage meisjes en een eigenwijs ventje. Het ventje is makkelijk. Zodra ie auto hoort, zit ie er in. Sabrina liep vanmiddag om 2 uur alweer in haar onderbroek en we moesten toch echt naar de biep vandaag... _-:( Heel erg vermoeiend! Tja, idd woont mijn halve familie in de buurt daar. Haha, allemaal geen paardenmensen. Geen één! Ik zou daar Frank voor warm houden als ik jou was, want hij beschikt beter over de mogelijkheden. Ik ga wel mee. :+

Soeske Wat een mooie kat ook! Maar ik heb toch een zwak voor die van Jolynn hoor.. :~

Denise veel rijplezier!

Michelle Dat is jong, maar het heeft vast ook behoorlijk voordelen! Ik word nu al omschreven als een ouwe moeder, door mijn 6 jarige dochter. En ik ben nog maar 33. Ben benieuwd hoe hij je smaakt! Ik ga altijd naar de bakker voor een slagroomtaart. Wat een mooi kado! En een quad toe maar! die willen ze hier ook. Maar hier hebben ze een pony...

Laura Beterschap en succes!

Snowy (weer een keer!) dan denk ik dat dat wat anders was, want volgens mij was dit puur een dikke shabrak zonder beugels. Wat je man betreft, onthoud ik me van commentaar haha! Ik heb een vent met stroop aan zijn kont volgens mij. De vrouwen komen als vliegen op hem af... :+ En arme Atlas, dat ie maar snel weer boven jan is!

Saida herkenbaar dat gedriets. Dan kan ik ook niet meer ontspannen rijden. Sam reageert zowiezo heel sterk op andere paarden en dat komen en gaan zou bij mij averechts werken. Alhoewel, mss is het eens een leuke training voor hem!

Mies En opgeknapt van het schoonheidsslaapje of katterig? Hopelijk ben je snel weer uitgerust.

Nou dat was ff snel, want om 21 uur heb ik les. Waarschijnlijk moet ik eerst mijn grijze paard onder de bagger vandaan vissen, dus mss tot straks! Frank denkt nu dat Dessie heel erg last van wormen heeft. Hij is echt helemaal uit zijn doen. Hij zal zo nog wel komen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:46

Mies, balen dat je zo weinig geslapen hebt. Ben je wel een beetje bijgeslapen nu?

Snowy, arme Atlas. Komt het dan door de combi regen en wind, of is hij snel kouwelijk? Anders misschien een regendeken opdoen, als dit weer wordt voorspeld.

Laura, nog niet opgeknapt dus. Beterschap.

Michelle, lekker druk weekend zeg, maar wel alles in een keer gehad dan :). Leuk cadeau van je ouders.

Denise, een hoop werk zo een eigen paard. Dat zou mijn vriend me niet in dank afnemen. Dus dit is voor mij een goede oplossing (bijrijder zijn). En waarom zou je je wedstrijd afzeggen. Je kan het ook als een training zien.

Suus, wat een knappe kat zeg. Ik vind die main coons ook zo mooi. Ze zijn ook zo lekker groot, heb je lekker veel te knuffelen :).

Madelief, jammer dat het niets is geworden met dat meisje. Maar als ze inderdaad niet op die manier wil rijden, moet je er niet aan beginnen. Als ze het heel graag zou willen leren zou het een ander verhaal zijn. Hopen dat het met het andere meisje wel klikt.

Peet, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Kelly, balen dat Perla niet drachtig is. Maar wel mooi dt ze nu 2 eitjes heeft. Dus duimen dat het deze keer raak is.

Anouk, als je rug nu nog niet goed voelt, zou ik ook wel twijfelen om af te zeggen. Zou misschien wel beter zijn voor je rug, kan ie nog even bijkomen. Anders ga je misschien toch weer teveel verkrampen.

Deb, de poesjes zijn zo knap. Jammer dat ik er niet nog eentje bij mag hebben. Die foto dat mama ligt te genieten met haar drinkende kleintjes vind ik ook zo mooi.

Gisteren heb ik Sun gereden met de BBP. Veel (schijn)overgangen gereden. Ik ging echt voelen dat hij dan een stuk ruimer wordt. En hij is nu ook zo dik, dat je zit als een huis....haha. En dan had ie ook nog van die woeste (lange) manen van de regen en wind. Het was net een stoere barokke hengst.....knappe sunnie. Net nog even snel bij Elise gekeken, maar ze was al klaar met rijden helaas. Wel kan hij nu nog beter steigeren en nu ook zonder zweephulp.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:17

idefix ; ouwe moeder :O zo oud is 33 toch niet haha. nou ik word zondag 19 en in juni word mijn moeder 38. Dus die is ook jong moeder. Wij hebben ook 5 generaties meiden :)
Nou Sam loopt ook elke x paardje en ze vind het erop zitten ook echt geweldig, heb nog bij me vriend geprobeerd voor een shetlander maar die krijgen we niet haha. Helaas :(
Het heeft idd wel voordelen, maar ook wel nadelen hoor! door mijn zwangerschap kon ik me school niet afmaken omdat ik niet meer mocht komen omdat ik 9 maanden lang ziek ben geweest. En dat is nu wel weer een heel erg groot nadeel, maar ach alles voor lief genomen.

spokie ; Inderdaad druk weekend, maar wel altijd onwijs gezellig :) Ja dat weekendje ertussen uit hadden we ook echt nodig :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:26

Michelle -> Gelukkig gebeurd het niet wekelijks dat zadelpassen. :D
Beterschap!

Anouk -> Ik las je reactie op Madelief even, maar dat klinkt niet als een eerlijke verdeling in je jeugd.
Aan de andere kant heeft het je ook gemaakt tot de persoon die je nu bent, en wat ik er van heb mogen zien is daar helemaal niets mis mee! :Y)
Van dat niet willen delen komt mij heel bekend voor.
Ik heb heel lang moeten wachten tot mijn droom van een eigen fries uit kwam.
Als klein meisje van een jaar of 8 wilde ik dit al, en ik heb altijd tegen iedereen gezegd dat als ik ooit de kans zou krijgen ik die zou pakken.
Ik kom elke dag met veel plezier bij m'n meissie, en doe ook alles met veel plezier met haar.
Ik doe alles op mijn eigen manier en elk ander persoon doet het weer anders.
Ik kan haar niet delen met een ander in de vorm van een bijrijdster, maar ik vind het geen probleem als iemand eens op Rintske wil rijden.
Voor een keer of als ik op vakantie ben vind ik dat geen probleem, maar ik moet er niet aan denken dat dit voor vast zou zijn.......
Mochten jij en Frank richting Madelief gaan met Des en Sam, geef mij dan ook ff een seintje! ;)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:06

iedereen bedankt voor de felicitaties
ben super verwend en het feest moet nog komen
verder nu ff snel ga nl weer verder hier, anouk als je richting madelief gaat cker zeggen dan komen jullie maar langs mij ook en gaan we naar de duien dus saida met ze alle haha

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:17

Even bij reageren.

@Peet , gefeliciteerd!!

@Madelief. Jammer dat er geen klik was met dat meisje!
Gelukkig heb je nog iemand.
Enne, het waren hele hoge grassprietjes hoor :o

@Soeske, wow een Main Coon.
Hij is cool.
Ben benieuwd naar meer foto's.

@Mies, lekker zo'n middag slaapje!!

Ik heb weer een rustig dagje achter de rug, voel me eindelijk weer wat beter na vorige week.
Morgen lekker naar Xantha toe! :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:59

Michelle – je hebt gelijk ook hoor nu kan je al je energie nog aan dit kleintje geven en als je er 2 hebt moet je het toch dubbel verdelen
En overal zitten voor en nadelen aan jij hebt toen een keuze gemaakt (samen met je vriend) om voor jullie meisje te zorgen en daar heb ik toch respect voor hoe jong je ook was en bent je neemt wel je verantwoordelijkheid en dat doen er niet veel :n (op die leeftijd dan)
Leuk hoor zo’n roze quad ik hou echt van roze als ik ooit een kindje neem dan hoop ik ook echt op een meisje als het een jongetje wordt dan ben ik ook supergelukkig maar een meisje is mijn droom, en van dat weekendje weg moet je alleen maar genieten :j

Laura – ja ik ga nu gewoon eerst weer even de wat kleinere wedstrijden opzoeken want ik denk dat heike weer even in een fase zit hij is een beetje drammerig en opstandig zal ook wel door het weer komen.
Balen dat je je eigen nog niet helemaal lekker voelt maar gelukkig is hincapie in goede handen bij je moeder

Eline – he bah atlas onderkoeld hoe is het nu met hem ?

Saida – jammer dat je niet zo lang kon rijden maar begrijpelijk ik zou ook niet meer op mijn gemak rijden als ze constant bezig zijn je gaat automatisch toch rekening houden met hun maar je hebt er gelukkig wel lekker los kunnen werken in stap :D

Mies – ik heb 2,5 jaar geleden ook al hardgelopen alleen toen ben ik er mee gestopt helaas is nu van die 16 kilo die ik toen was afgevallen inmiddels al weer 5 kilo eraan dus ben maar weer begonnen want die 5 kilo moet eraf ik zeg eerlijk ik heb er wel veel moeite mee gelukkig gaan er 2 meiden van stal mee hardlopen dus heb ik toch wat om mee te praten :j en nu maar hopen dat ik snel resultaat zie :D
Jij ook al zo slecht geslapen hier nog een niet alleen de nacht van de onweer maar ook daarna dus hoop vanavond toch wel op tijd op bed te leggen :P

Anouk – ik heb helaas niet gereden was al erg laat dus heb hem aan de longeerlijn gedaan en hoe is bij jou je les gegaan ?

Frank – Anouk vertelde iets over des hoe is het nu met hem ?

Anita – mijn vriend neemt het mij ook niet altijd in dank af maar ik heb heike gekregen van mij ouders toen ik 13 werd (voor mijn verjaardag) en heike was toen net geboren dus wij zijn echt met elkaar opgegroeid dus toen mijn vriend 3 jaar geleden in de picture kwam was heike er al 4 jaar hij heeft het geaccepteerd maar vindt het niet altijd leuk dat die alleen op de bank zit :(:) soms gaat hij zelfs mee naar heike want stiekem vindt hij hem ook wel leuk :P maar druk heb ik het zeker want we hebben zins januari ook samen een huis gekocht en daar wonen we nu maar het huishouden is toch best zwaar maar ik vindt het super leuk. Dus ik kan best begrijpen dat jij heel blij bent als bijrijdster zo heb je geen ‘’verantwoordelijkheden’’ en kan je het lekker combineren.
De reden dat ik de wedstrijden toch heb afgezegd is omdat heike toch niet helemaal lekker loopt hij is een beetje aan het puberen en dat merk ik heel erg dus wil nu eerst weer wat kleintjes mee pakken voordat ik de grote concoursen ga doen
Jij wel lekker gereden gisteren super hoor

Debby – veel plezier vandaag bij xanta

Nou gisteren heike niet gereden het was al erg laat toen ik naar heike ging maar er kwam een koper voor onze auto en die heeft hem gekocht dus daar moest ik even bij zijn,
Dus ik had besloten om hem maar even te longeren zonder niks zodat ie even alles lekker kon rekken en strekken helaas dacht heike daar anders over want toen ik de bak in liep rende die al keihard weg om vervolgens tot 3x toe gericht naar mij te bokken dus hij heeft even op zijn sodemieter gehad want hij is de laatste dagen gewoon aan het puberen ik weet niet of het door het weer komt of dat het gewoon een fase is want als ik hem eenmaal heb na 20 25min dan is het weer de heike die al 2 weken zijn stinkende best doet,
Vandaag mag die lekker los kunnen we even samen spelen en dan rijd ik hem vrijdag wel weer kijken hoe we het dan doen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:15

Bedankt voor de leuke reacties :D We gaan heb aan het eind van de ochtend ophalen.

Michelle, leuk kado!
Snowy, gaat het alweer beter met Atlas?
Spokie, fijn dat het stijgeren beter gaat!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

Hellooow allemaal, morgen ga ik uitgebreid bijreageren. Vandaag geen tijd. Ga even op de koffie bij een vriendin en daarna sporten, paardrijden , lesgeven en op tijd naar bed. Morgenochtend moet ik weer naar het ziekenhuis *zucht* ik ben, gevoelsmatig, niet beter gaan zien. Ik had het zo gehoopt... De moed zakt wel in mijn schoenen zo...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:46

Snowy2004 schreef:
Cloris: Bedoel je dan ook dat het jonge paard dan nog niet in evenwicht is en bijvoorbeeld per ongeluk zo reageert?

Niet direct, als een jong dier zo reageert, dus bij iets verplaatsen van de zit, met achteruit lopen is de hulp niet bevestigd. Het is dus niet duidelijk en het moet gissen wat je nou bedoeld, verandering in zit hmm achteruit gaan?? en als wij daar niet heel duidelijk in zijn zal dat paard dus bij elke vorm van zitverandering achteruit gaan lopen, het gaat de 'hulp' generaliseren. Dit kan dus ook per ongeluk gebeuren, paard gaat door onbalans achteruit en ruiter beloond door dit accoord te vinden, paard legt link en daar is al de onduidlijkheid. Tenzij de ruiter boos reageert en dan zal er nog veel meer onduidelijkheid ontstaan maar zal het paard niet snel meer meedenken omdat het meedenken bestraft is geworden. Ook met paarden die in de war zijn van onduidelijk aangeleerde hulpen weer helemaal terug gaan, grote duidelijke hulpen (en daar bedoel ik geen grove! hulpen mee natuurlijk) zodat het paard de verschillende hulpen leert herkennen, ga maar eens na wat ze allemaal moeten leren herkennen. Soms ligt het verschil in een cm. als het bij het aanleren al te onduidelijk is kan het nooit meer compleet duidelijk worden en zal je vaak miscommunicatie krijgen,
Heel belangrijk is ook het minder is meer principe en duidelijkheid is ongelofelijk belangrijk.

Kanonne ik ben lang van stof :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:09

spokie79 schreef:
Anouk, als je rug nu nog niet goed voelt, zou ik ook wel twijfelen om af te zeggen. Zou misschien wel beter zijn voor je rug, kan ie nog even bijkomen. Anders ga je misschien toch weer teveel verkrampen.

Gisteren heb ik Sun gereden met de BBP. Veel (schijn)overgangen gereden. Ik ging echt voelen dat hij dan een stuk ruimer wordt. En hij is nu ook zo dik, dat je zit als een huis....haha. En dan had ie ook nog van die woeste (lange) manen van de regen en wind. Het was net een stoere barokke hengst.....knappe sunnie. Net nog even snel bij Elise gekeken, maar ze was al klaar met rijden helaas. Wel kan hij nu nog beter steigeren en nu ook zonder zweephulp.

:o Wat is BBP? Ik doe hetzelfde als jij, rijd ook heel veel (schijn) overgangen. Voornamelijk om hem goed aan het been te houden. Bij ons werkt het erg fijn. Ik heb overigens mijn twijfels omgezet in daden en me vanmorgen afgemeld. Mijn instructeur raadde het me ook af. Zij vindt dat ik momenteel heel goed vooruit ga en is ook bang dat ik alles weer te niet doe op concours. Dus we gaan niet...

Michelle Waar een wil is, is een weg toch? Je kan overwegen om je studie in de avonduren te doen? Bij een Studieplan enzo, kun je het in je eigen tempo doen. Heb je op den duur toch nog een diploma. Wat is het toch fantastisch geregeld in Nederland, ahem, dat ze je van school trappen om zo'n reden. Triest hoor. Balen dat dat zo voor je wordt besloten.

Saida Ik heb het ook nooit zo gevoeld hoor, dat dat zo verdeeld was bij ons. Dat ga je pas merken als anderen daar verbaasd op reageren en als je er later over na gaat denken, als je zelf kids krijgt. Het was zo en daar was ik zo mee vergroeid, dat ik dat ook klakkeloos accepteerde. Maar het maakt je wel inderdaad. Een paard delen doe ik niet graag. Om die reden ben ik een jaar of 8 geleden mijn droom gaan waar maken. Naar Spanje en daar 8 dagen rondtrekken te paard! Ik sprak die droom uit tegen Frank en die zei: "Nou, dan doe je dat toch? Zo onmogelijk zal dat toch niet zijn?" Ik was echt sprakeloos en heb daarna meteen geboekt. :+ Hij had gewoon gelijk. :+: Geen moment heb ik er spijt van gehad en wie had gedacht, dat we 7 jaar later echt zo'n fraai beest in de achtertuin zouden hebben. :D

Ik zie wel dat een reisje naar Noord-Holland met paarden heel wat bezoek adresjes oplevert! Lijkt me keileuk, maar dan moeten we ook een adresje hebben waar we onze kids even onder kunnen brengen... haha! Dat moet dan wel als mijn tantes vrij zijn of er moet een andere oplossing zijn. 8-)

Jolynn Fijn te lezen dat je er weer zin in hebt en je weer beter voelt!

Denise Wat een dondersteen toch die Heike! Samaranch was nog wat ongedurig met opstijgen (het waaide hier ook behoorlijk), maar verder liep ie als een plaatje. We hebben warempel in de draf zelfs even laten zien, waarom we al in de L mogen starten! Haha, ging echt heel formidabel. Ik heb je fotoshoot van de drunense Duinen gezien. Goh, hij is nog 4 cm hoger dan mijn Sammetje! Als je er weer eens heen gaat, geef dan eens een gil. Mss kunnen wij ook...

Suelza Hopelijk krijg je ongelijk en is er wel degelijk verbetering, alleen merk je het niet. Ben benieuwd wat de dokter zegt! Sterkte!

Nou Sam liep gisteren weer formidabel. Echt zo fijn! Ik kan in de draf eindelijk mijn handen beter stilhouden en dat is te merken. Die martingaal doet ook zijn werk wel, ik blijf er nog even mee rijden. Nu nog mijn rechterteugel op de rechterhand er beter bij en we zijn er. Dat is bijna! Galop is nog een gevoelig issue voor mijn rug. Het gaat wel, maar ik houd me dan te veel vast op mijn handen. Voor Sam niet prettig. Na dik drie kwartier ben ik wel gestopt hoor. Ik was stuk! Maar wel heel tevreden.

De wedstrijd heb ik wel afgezegd. Volgens Antje kan ik er bij voorbaat al vanuit gaan, dat ik er met een domper vanaf kom, dus dan kan ik beter niet gaan. We bouwen dan nog te veel spanning op. Volgens de fysio is spanning nu funest voor mijn rug, dus dat was 2 tegen 1. We weten nu ook wat ik heb: Een gekneusde ruggewervel en dat heeft simpelweg tijd nodig.

Frank en Dessie hebben ook gereden gisteren. Dessie voelde zich waarschijnlijk gewoon in de steek gelaten. Maar het is hier dan ook ontzettend druk geweest en dan moet Frank lange dagen maken. Ik heb al gezegd tegen Frank als hij weer zo druk is, dat ie me dan moet vragen of ik hem poets ofzo, dan krijgt ie tenminste aandacht. We vermoeden dat Dessie redeneert: Daar is opa, dus ik ga me weer vervelen op de wei. Hij was blij dat ie gisteren weer aan het werk mocht. Met wat geluk heeft Frank het vandaag minder druk en reageert ie vanaaf weer eens zelf. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:26

Enne Madelief... in mijn profiel lukt het me niet hoor, om daar een foto in te krijgen. |(

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:42

Denise; Ja zowiezo ben ik niet echt fan van abortus. En dan kan ik nog wel door de pil heen zwanger geworden zijn, Maar ik vind gewoon concequenties onder ogen zien.
Maar heb geen spijt ervan dat ik me meisie heb laten komen. Elke dag opnieuw geniet ik weer van d'r. Al is het soms een grote duivel haha.
Ik hou ook echt onwijs van roze, als ik me kast van Samantha open doe zie je zowat alleen maar roze haha.

idefix; Jepe waar een wil is, is zeker een weg. Ik ga een opleiding oppakken als Sammie op school zit.
Dan kan ik gewoon een opleiding gaan doen 1 dag school rest van de dagen werken.
En ja was ook behoorlijk verbaasd, en dan kreeg ik er ook nog eens gezeik mee met de leerplicht. Maar moest toch 2x naar het spui toe. Voor de leerplichtambtenaar. 1ste x allebei me ouders mee, is me pa daar ff los gegaan hoe ze het in hun hoofd halen. Toen moest ik nog een x komen, en ben ik op me rechten gewezen en zou er een zaak komen. Maar nooit meer iets van gehoord, want ze kunnen me geen zaak aanspannen want ik ben niet vrijwillig van school gegaan. Beetje raar mahja.