spokie79 schreef:Anouk, als je rug nu nog niet goed voelt, zou ik ook wel twijfelen om af te zeggen. Zou misschien wel beter zijn voor je rug, kan ie nog even bijkomen. Anders ga je misschien toch weer teveel verkrampen.
Gisteren heb ik Sun gereden met de BBP. Veel (schijn)overgangen gereden. Ik ging echt voelen dat hij dan een stuk ruimer wordt. En hij is nu ook zo dik, dat je zit als een huis....haha. En dan had ie ook nog van die woeste (lange) manen van de regen en wind. Het was net een stoere barokke hengst.....knappe sunnie. Net nog even snel bij Elise gekeken, maar ze was al klaar met rijden helaas. Wel kan hij nu nog beter steigeren en nu ook zonder zweephulp.
Wat is BBP? Ik doe hetzelfde als jij, rijd ook heel veel (schijn) overgangen. Voornamelijk om hem goed aan het been te houden. Bij ons werkt het erg fijn. Ik heb overigens mijn twijfels omgezet in daden en me vanmorgen afgemeld. Mijn instructeur raadde het me ook af. Zij vindt dat ik momenteel heel goed vooruit ga en is ook bang dat ik alles weer te niet doe op concours. Dus we gaan niet...
Michelle Waar een wil is, is een weg toch? Je kan overwegen om je studie in de avonduren te doen? Bij een Studieplan enzo, kun je het in je eigen tempo doen. Heb je op den duur toch nog een diploma. Wat is het toch fantastisch geregeld in Nederland, ahem, dat ze je van school trappen om zo'n reden. Triest hoor. Balen dat dat zo voor je wordt besloten.
Saida Ik heb het ook nooit zo gevoeld hoor, dat dat zo verdeeld was bij ons. Dat ga je pas merken als anderen daar verbaasd op reageren en als je er later over na gaat denken, als je zelf kids krijgt. Het was zo en daar was ik zo mee vergroeid, dat ik dat ook klakkeloos accepteerde. Maar het maakt je wel inderdaad. Een paard delen doe ik niet graag. Om die reden ben ik een jaar of 8 geleden mijn droom gaan waar maken. Naar Spanje en daar 8 dagen rondtrekken te paard! Ik sprak die droom uit tegen Frank en die zei: "Nou, dan doe je dat toch? Zo onmogelijk zal dat toch niet zijn?" Ik was echt sprakeloos en heb daarna meteen geboekt.
Hij had gewoon gelijk.
Geen moment heb ik er spijt van gehad en wie had gedacht, dat we 7 jaar later echt zo'n fraai beest in de achtertuin zouden hebben. 
Ik zie wel dat een reisje naar Noord-Holland met paarden heel wat bezoek adresjes oplevert! Lijkt me keileuk, maar dan moeten we ook een adresje hebben waar we onze kids even onder kunnen brengen... haha! Dat moet dan wel als mijn tantes vrij zijn of er moet een andere oplossing zijn.
Jolynn Fijn te lezen dat je er weer zin in hebt en je weer beter voelt!
Denise Wat een dondersteen toch die Heike! Samaranch was nog wat ongedurig met opstijgen (het waaide hier ook behoorlijk), maar verder liep ie als een plaatje. We hebben warempel in de draf zelfs even laten zien, waarom we al in de L mogen starten! Haha, ging echt heel formidabel. Ik heb je fotoshoot van de drunense Duinen gezien. Goh, hij is nog 4 cm hoger dan mijn Sammetje! Als je er weer eens heen gaat, geef dan eens een gil. Mss kunnen wij ook...
Suelza Hopelijk krijg je ongelijk en is er wel degelijk verbetering, alleen merk je het niet. Ben benieuwd wat de dokter zegt! Sterkte!
Nou Sam liep gisteren weer formidabel. Echt zo fijn! Ik kan in de draf eindelijk mijn handen beter stilhouden en dat is te merken. Die martingaal doet ook zijn werk wel, ik blijf er nog even mee rijden. Nu nog mijn rechterteugel op de rechterhand er beter bij en we zijn er. Dat is bijna! Galop is nog een gevoelig issue voor mijn rug. Het gaat wel, maar ik houd me dan te veel vast op mijn handen. Voor Sam niet prettig. Na dik drie kwartier ben ik wel gestopt hoor. Ik was stuk! Maar wel heel tevreden.
De wedstrijd heb ik wel afgezegd. Volgens Antje kan ik er bij voorbaat al vanuit gaan, dat ik er met een domper vanaf kom, dus dan kan ik beter niet gaan. We bouwen dan nog te veel spanning op. Volgens de fysio is spanning nu funest voor mijn rug, dus dat was 2 tegen 1. We weten nu ook wat ik heb: Een gekneusde ruggewervel en dat heeft simpelweg tijd nodig.
Frank en Dessie hebben ook gereden gisteren. Dessie voelde zich waarschijnlijk gewoon in de steek gelaten. Maar het is hier dan ook ontzettend druk geweest en dan moet Frank lange dagen maken. Ik heb al gezegd tegen Frank als hij weer zo druk is, dat ie me dan moet vragen of ik hem poets ofzo, dan krijgt ie tenminste aandacht. We vermoeden dat Dessie redeneert: Daar is opa, dus ik ga me weer vervelen op de wei. Hij was blij dat ie gisteren weer aan het werk mocht. Met wat geluk heeft Frank het vandaag minder druk en reageert ie vanaaf weer eens zelf.