[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiamax

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:12

leuke topic:D:D:D
ik heb een paard dat 2x zoveel barok paard is Tong uitsteken
kruizing tussen lippizaner en een fries (L)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:15

soeske, sterkte...
wel goed dat je nu een knoop door hebt gehakt denk ik...

yenneke, goed zeg!

borderjay, ik vind 'm wel cool zo met die kleur!

frank, sterkte...

peet, he rot zeg van celine, hopen dat ze snel weer opknapt!

saisa, lekker he dat getut met je eigen paardje!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:21

Hey Saskiamax, ik zie dat je piepnieuw bent op bokt. Welkom hoor. Heb je foto´s?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:22

saskiamax, welkom! Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:24

yenneke
maar wel eens leuk om dit soort foto`s te zien he
Haha! enne je had al gegeten las ik Duivel

saskiamax welkom en net als de andere al zeggen we willen foto`sssssssssssssssss Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:36

Hahaha, ja maar wel smakelijke foto's, Saskiamax! Vork

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:50

welkom saskia, ik heb ook een dubbel barok (fries x andalusier), ben heel erg benieuwd naar foto´s!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:51

Bedankt. Ben ook blij dat ik deze beslissing heb genomen.
Saskia, Welkom!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:16

Zo weer ff bijreageren, want jullie gaan weer haaarrdd. Haha! (wel leuk hoor om te lezen allemaal!)

Frank: Ik zoek werk als junior secretaresse.. En er is genoeg werk voor secretaresses, maar helaas minder voor de junioren zoals ik. Ze hebben natuurlijk liever iemand met meer ervaring.... Maar ik ga gewoon door met zoeken Knipoog . Wel balen trouwens van die tegenvallers... daar kan je echt ff zuur van zijn he..

Sanne: Wauw, en een super foto's weer! Ik kijk me ogen uit hihi. Wat een prachtige paarden. En Xhanta ook zie ik, die is ook zó gaaf zeg! Leuk dat je die nu ook IRL hebt gezien! Is er nog nieuws over Iggie trouwens Haha! ?

Gab: Jeetje, Morenotje is aan het veranderennnn Haha! . Geweldig joh, die kleur hihi. Apart & vooral uniek paard heb je haha!

Peet: Ook jij weer leuke foto's! Enne, wat je met flirten al niet voor elkaar krijg he Haha! ROFL

Saida: Ik zou het aanbod toch nog eens geven idd, wie weet denken ze er nu anders over.. Meer kan je eigenlijk niet doen he..
Wat betreft Rintske, helemaal super hoor, zo in je uppie! Haha! En wat onwijs tof dat Jasmijn jou kant op komt!

Mies: Leuk dat filmpje! Ze loopt idd heel lekker. Knap peerd hoor. Ben benieuwd hoe ze het inrij terrein vind, spannend Nagelbijten / Gniffelen haha. En die andere kleine boef van je pakt het ook lekker op lees ik!

Suus: Ai ai... altijd een moeilijk besluit he.. Maar misschien maar beter zo. Beter nu een punt er achter, dan door blijven modderen. Toch jammer altijd, maarja..

Jolijn: De eerste stapjes buiten lees ik Haha! ? Gaaf joh!

Yenneke: Zozo! De mams van X-je is ook wel een knapperd zeg! Gave foto's heb je ook van de keuring. Die hengsten zijn echt super gaaf! Kan niet wachten Xje ook over 2 jaar, tussen die andere te zien hihi. Haha!

Welkom Saskia, wij zijn dol op foto's!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:47

Saida: Ik weet dat een hengst daar niet voor hoeft te dekken. Saturno deed het ook al voor dat hij ooit een merrie gedekt had.
Oh, wat heerlijk al die verhalen dat je zo met Rintske aan het tutten bent Lovers Dat wil ook met Igneo, alleen op de lange manen moet ik nog even wachten en als het goed is zie ik hem zaterdag weer Haha!
Gezellie, Jasmijn op bezoek Haha!

Suus: Toch wel jammer dat het nu voorbij is Ach gut Maar ik snap je besluit wel.

Yenneke: Wat een brave vent heb je toch ook Haha!

Saskia: Welkom! En we zijn hier dol op foto's!!

Ilona: Helaas geen nieuws over Iggie, ik heb hem al bijna 2 weken niet meer gezien Verdrietig Gelukkig zie ik hem als het goed is zaterdag weer Hyper!

Zo, ik heb nu bijna alle foto's online staan Haha! Eerst nog even een schoolopdracht maken en dan zoek ik de laatste hengstenfoto's uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:11

Welkom Saskia Lachen

Suus: Heel veel sterkte, ik heb in precies hetzelfde parket gezeten!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:51

Iedereen bedankt voor de leuke reacties Haha!

Saida: Heb ook even je stukje gelezen over Grytsje&Cipke, wat vervelend joh Ach gut Respect voor je dat je er weg kan blijven, verstandig maar daar is denk ik ook discipline voor nodig!
Vervelend dat die binnenbak zo stoffig is... Maar moet eerlijk zeggen, als jij er al last van hebt zou ik oppassen met Rintske, dat zij niet veel stof etc binnenkrijgt.
He he, grappig dat ze t buiten zo eng vindt! Went vanzelf wel Knipoog Vind t wel grappig wat totaal verschillend karakter die Friezen en Anda's dan toch hebben Ja Lekker he dat tutten!
Ilona: Ja die PRE hengst was wel gaaf maar niet echt heel fijn om naar te kijken Bloos Zo gestresst..
Die mini's he Lovers Lastig joh dat t zo lastig is een baan te vinden! Hoop dat dat even wat makkelijker gaat binnenkort..
Sanne: Aaah, oke ik had niet zo opgelet.. Vind ik Igneo toch leuker! Wat een spectakel 2 losgebroken hengsten!! Leuk verslagje Haha!
Lusitana: Wat je verteld is best interessant... Dat het inderdaad handig is om bekend te zijn als je aan keuringen mee gaat doen had ik al meegekregen. Maar wat erg dat die meneer T zo slecht voor zn merrie's zorgt.
Frank: Heb je berichtje op Hyves gehad! Bedankt daarvoor, zal nog ff wat terugsturen.
Sorry, maar ik vind t echt belachelijk dat dat meiske van wie de Fjord is op zo'n manier een topic opent en nu de hele rel omstreeks MR. Ze heeft nu ook een nieuw topic (MR en Annemarie zijn bij haar en de Fjord langsgeweest), maar Monty is gewoon van de oude stempel en wie dat nu pas ziet, is stekeblind. Volgens mij heeft hij ook nooit anders beweerd? Monty gaat gekleed als een cowboy en dat is ie in feite ook, die waren ook nooit al te vriendelijk naar de paarden maar keken wel naar hoe het in de kudde er aan toe ging. Oke van die hekken was een beetje apart vind ik ook niet zijn stijl, maar goh, om daar zo'n drama van te maken.. Als je het er niet mee eens bent moet je je paard niet lenen voor zoiets commercieels als HE en anders je bek opentrekken op het moment dat Monty Roberts je vráágt wat je ervan vond....
Balen joh, van al dat ge-emmer..
Mies: Jaa, zat er nog over te denken maar dat zou me tas niet houden Huilen van het lachen
He das wel slim Mies, daar gaan losrijden om aan de sfeer te wennen!

Wat leuk die foto's Sanne, ook Xantha gekiekt leuk joh!!

Borderjay: Hahahaha, grappig joh, je hebt een toverbal Haha! En die jeukfoto!
Peet: Leuke foto's! (hoewel die darmen voor mij niet hoeven Tong uitsteken ) Je was toch zaterdag op HE? En wat een geluk zeg, gratis een longeerlijn Haha!
soeske: Balen van jou en je vriend, hoe lang waren jullie samen?
Yenneke: Jups, I know, heb ik niet vaak maar dus wel heel eventjes op die foto. Maarja vond Furia wel lopen daar waar ik wou dusw el de moeite waard om te plaatsen Lachen
Spannend joh! Ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat en er moeten echt eens meer foto's komen van jullie aan het rijden!
Saskia: Welkom!

oohja, gisteren was de tandarts er, dus Furia is weer even netjes bijgevijld! Zo'n aardige man he.
En dus ook naar zijn hoeven gekeken. Precies wat ik zelf ook al vond, hij moet gewoon steiler op zijn hoeven. De hoefsmid heeft hem gewoon op zn hoeven gezet zoals alle andere paarden, maar de Anda's hebben gewoon een andere bouw. Hij doet trouwens ook Piropo van Cloris en nog 2 andere Anda's dus daar heeft hij ook meer ervaring mee.

Als we in Belgie zijn laat ik hem daar bekappen, eerst afwachten of de hoefsmid daar wat opvalt aan zijn hoeven en zoniet dan breng ik het wel ter discussie hoe ik hem op zn hoeven wil. Maarja daar gaan zeker wat bekapbeurten doorheen voordat hij er weer correct op staat...

Gisteren ook gereden, meneer is veel te dik en heeft te veel energie! Dus vandaag moet ie ook nog maar aan het werk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:29

Ja die hoeven, men slaat nu zo door met dat natuurlijke kappen met die achterkanten vooral maar op de grond, dat KAN gewoon niet bij een iberisch paard. Blij dat je een smid hebt die wel weet hoe de hoeven moeten zijn. Je bent wel een jaartje verder voordat het goed is.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:42

saskia: welkom. jaja we zijn hier verzot op foto's hoor!
madelief: ik kan me helemaal vinden in je mening over dat meisje en monty. waar staat dat nieuwe topic? wanneer en waar ga je heen in Belgie? ik heb dat ff gemist. ik begrijp dat fuur meegaat.
Suzan, ik weet niet wat er voorgevallen is, maar beter gelukkig alleen, dan ongelukkig met 2-en.
Lusitana: ben blij dat ik een goeie smid heb, hij is niet bekend volgens mij met iberiërs maar kapt hem toch netjes.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:13

Lusitana: Ja, nu maar hopen dat de hoefsmid in Belgie wel voldoende kijk er op heeft. Anders ga ik daar sowieso ook op zoek naar een ander ze moeten nu echt verbeterd worden.

Frank: [ITP] Monty meets Cadiz again!!
Ja nee daar kan ik me echt boos over maken Clown)
Heel die Bokt-Meute die dan meteen meegaat
En bovendien, de media heeft Monty commercieel gemaakt en want had hij doen moeten doen, vooral op zn bedrijfje in Amerika lekker anoniem blijven zitten? tuurlijk, je kan ook iets uitbuiten maar ik heb gelukkig nog geen Monty-Roberts Ken-barbiepoppen gezien Haha!

Hier mn verhaal over Belgie (even gequote):
madelief88 schreef:
Hoi Iedereen!

Sorry hoor, ik kom gewoon even kijken en een update geven Haha!
Want mijn "geheimpje" van laatst kan ik verklappen Haha!

Ik ga namelijk per 1 oktober in Belgie op een dressuur- en africhtingsstal werken!
Een vriendin van mij kwam 2 weken terug op msn: of ik interesse had om als groom bij haar op stal te komen voor een half jaar tot een jaar (de vaste groom moet een operatie ondergaan). Die vriendin werkt er dus ook.

De bedoeling is dat ik voornamelijk de werkzaamheden doe zoals op/afzadelen, in/uitstappen, poetsen, wassen, vegen, opstrooien, tuig poetsen etc.
De paarden die "over" zijn zal ik dan evt ook beweging geven, daarnaast krijg ik 3 a 4 keer in de week les van de eigenaren waar ik denk ik heel veel van kan gaan leren, als ik naar die vriendin kijk die er nu al een tijdje zit.

En Furia mag natuurlijk mee Haha!
Was van het weekend langs, hartstikke gezellige mensen (ze praten wel belgisch hihi) en natuurlijk hartstikke gezellig met die vriendin, met wie ik dus een studio zal gaan delen Knipoog

Moest ook nog even voorrijden op de 5-jarige hengst, die wel een stukkie groter was dan Furia Tong uitsteken (1.72 Nagelbijten / Gniffelen ).
Zijn beweging waren dus ook een stuk ruimer haha, maar hij is nog wat zwak in de benen maar wel erg leuk om te rijden!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:02

jolijn: Gaaf!!! Jullie gaan ook hard hoor!

Sanne: Mooie foto's!

Gabriella: Al naar zijn houdbaarheidsdatum gekeken? Hij is aan het schimmelen!

debby: Xantha is echt super! Ze wordt met de keer mooier!

lusitana: Dat was ik Tong uitsteken Was er ook trots op!

peet: interessante foto's, kan me goed voorstellen dat het stonk! Welke kleur is je dubbele lijn?

saida: Ik hoop het voor je! (dat grytske ooit bij je terug is) Mocht het zover komen heb je van iedereen hier steun denk ik zo! Op het filmpje gaan wel wel wat vlot ja, maar het is wel gecontroleerd..een paar dagen ervoor was ze niet vooruit te branden dus ben blij dat ze weer drang naar voor toonde..verder vroeg ik ook niks bijzonders omdat het de eerste keer was met oefenen *dus snel oefeningen achter elkaar* Zodra ik een beetje vraag komt ze wat terug in tempo...maar blijf ze nog wel actief Lachen
Dat ongeduldige ken ik, als het shannon te lang duurt maakt ze zich los en komt ze me halen (als ik ergens sta waar ze me niet kan zien) Als ik dr wel zie maar blijf te lang weg loopt ze demonstratief een andere kant op!

suzanne: gelukkig voel je je goed bij deze keuze! Sterkte en hij komt nog wel!

yenneke: Mijn lichtgewicht benen kunnen niet tegen wind Knipoog Moet er idd beetje meer op letten, er komen nog meer filmpjes! moet nog even wat knip en plak werk verrichten
Goed van je dat je toch bent opgestapt, eens moet de eerste keer zijn!! Ga je het rijden nu wat opbouwen?

saskia: Welkom

We gaan wel harder hier!
Het wordt steeds meer niet mijn week, maandag hoofdpijn, gister beetje verkouden, vandaag buikpijn en moest een presentatie geven, oke geen ramp, maar terwijl ik naar voor loop stoot ik mijn hoofd tegen een kapstok en heb nu een enorm ei op mijn hoofd!! Gelukkig is de schoolweek weer voorbij en kan ik thuis wat huiswerk gaan maken...
heb weer goed werk geleverd, alle stallen bij ons zijn weer verhuurd Lachen Dus deze maand 3 nieuwe paardjes Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:22

Ach gut die rottige lompe plotsoverstekende kapstokken ook. Brandhout er van maken!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:34

Petra -> Getver Peet, wat een ranzige foto's heb je daar geplaatst!
Arme Celine, ze treft het niet.
Beterschap en een dikke knuf voor haar!

Frank -> Je hebt gelijk, laat er eerst een kenner naar kijken, dan heb je meer zekerheid.
Wat betreft hoeven vetten, ik geloof dat ik dat hooguit 1x in de maand doe, verder staat ze altijd naturel. Knipoog
Wat ik nog wel eens doe is in de winkel uitzoeken wat ik wil hebben, informatie opvragen, en dan op internet uitzoeken waar ik het het beste kan kopen.
Dan weet ik zeker dat ik krijg wat ik hebben wil.

Suzanne -> Ondanks dat je achter je keuze staat zul je toch wel verdriet hebben.
Sterkte meis, het zal komende tijd wel wennen zijn voor je. Ach gut

Yenneke -> Jij hebt lef dat je in je eentje bent gaan rijden!
Dat lef heb ik nog niet, hoor.
Ook al is ze erg braaf, ik durf de gok nog niet te wagen.

Saskia -> Welkom hier! Clown
Kijk uit met wat je zegt, hè! Tong uitsteken Jouw paard 2x zo barok........ HA!

Ellis -> Ik ben niet zo'n iemand die elke dag met haar paard aan het tutten is, maar zo'n 1x in de week moet het toch wel ff gebeuren! Haha!

Sanne -> Ja dat heb je als je je paardje zo jong koopt, dan moet je geduld hebben tot de manen lang genoeg zijn om te vlechten. Tong uitsteken
En dan nog moet je maar afwachten wat voor manen hij krijgt.
Rints heeft geen dikke manen, maar wel mooi lang en ze heeft er golfjes in.
Om ze te beschermen doe ik er altijd een hengstenvlecht in of losse vlechten.
Laatst had ik haar manen gewassen en daarna dik een week los gelaten, maar toen zaten er flinke knopen in.
Dan maar elke keer aan het vlechten, het scheelt toch behoorlijk met wat er dan aan haren afkomt!

Madelief -> Nombrado van Mayke heeft heel veel overeenkomsten in zijn karakter met Rintske.
Die reageert precies hetzelfde.
En bij ons komt er ook regelmatig een friese ruin rijden, die is weer veeeeel rustiger en relaxter......
De paarden van Mayke staan ook veel hoger op de hoeven idd.
Dat is best een verschil ivm andere paarden!

Michelle -> Rintske gaat meestal aan het hout bijten of met haar voorbeen schrapen.
Dan krijgt ze meestal wel reactie en dat weet ze.
Zoniet dan gaat ze stug door.
Wat wel helpt is als ik tijdens het praten blijf aaien. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:36

Hmmm nu k van alles lees zit ik toch weer te twijfelen over het Natuurlijk Bekappen Clown

Robijn staat vrij plat op haar vetjes, en zou haar ook graat ietsje steiler te zien! Niet superstijl, en wel gewoon straal met rust laten, maar iets steiler mag wel Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:27

mijn mooie gratis lijn is ROZE HAHAHAHA past ook echt bij tsjillert he

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:28

Nog een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=_xVFit-zcy0

*poging tot middenstap, middendraf en ac lijn stappen en super vierkant halthouden! Omdat dit de eerste keer oefenen was vroeg ik niks behalve de figuren, en het nieuwe hek is nog spannend dus de middendraf wordt erg slordig afgesloten*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:33

Mies Ben benieuwd naar meer filmpjes!! Oh zie dat je er nu net een geplaatst hebt, maar die kan ik niet kijken vanaf m'n werk... Koe
Ik heb de laatste twee weken zo'n 2 a 3x in de week gereden. Probeer het nu minimaal 3x per week te doen. Maar ben niet langer bezig dan 30 a 45 minuten.

Saida Ja, ik vond het ook wel spannend hoor omdat ik helemaal alleen op stal was en het was 's avonds dus donker. Maar anders had ik weer niet gereden en blijf ik zo afhankelijk van anderen. Dus was achteraf wel blij dat ik het gedaan had. Knipoog

Nou ik ga weer even verder met m'n werk! Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:16

Ik heb net gehoord dat mijn zus en vriend in Italië in het ziekenhuis liggen. Ongeluk gehad met de motor. Mijn zus heeft een paar jaar geleden een levertransplantatie ondergaan en zit aan bloedverdunners enzo en is nog niet stabiel en kan dus ook niet naar Nederland vervoerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:38

Poeh heftig!

Heel veel sterkte de komende tijd!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:55

Lusitana vreselijk! Wat naar dat je dan een eind van elkaar af zit ook Verdrietig
Sterkte Ach gut