[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:39

Ik val even snel binnen, vanmiddag wel weer echt even reageren Knipoog
Aaah dizootje Lovers zo 'n droppie is het Lachen
Prinslover: Bij mij gaat het rijden wel redelijk tot goed, het is wel qua total picture wat achteruitgegaan, maar we werken nu meer aan de basis, en bv zn stap en draf zijn al best verbeterd, maar het plaatje dus verminderd Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:12

@prinslover, ik heb les gehad van de aanwezige instructrice op stal, maar ik kom er gewoon niet verder mee. Dus ben op zoek, alleen weet niet waar te zoeken haha Knipoog
ja, Furia en Dizo waren heel lief samen, ze waren een beetje aan t rennen en toen struikelde Dizo en Fuur liep achter hem en hij ging meteen in de remmen. echt cute Lovers
Mijn 2 schatjes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:22

Furia, wat een schatje zeg, geweldig!

Pff, het is hier ineens super benauwd trouwens zeg...
Vanmorgen goot het en onweerde het, nu is het half bewolkt en zo warm...

Ik heb net een half uurtje met Fifi voor de wagen gereden.
Omdat haar ijzer los zit kon ik de weg niet op, dus voor het eerst maar eens geprobeerd aangespannen wat rondjes in de bak te maken.
Dat zijn op de korte zijdes best korte wendingen met een wagen erachter, daarom doe ik het eigenlijk nog niet, maar eens moet de eerste keer zijn...
En ze liep echt zo lekker ontspannen, heerlijk gereden!
Buiging was links nog niet helemaal super, maar verder liep ze zo heerlijk rond te sjouwen! Pling
Ze galoppeerde zelfs keurig aan op m'n stem en na een rondje en een volte rechts ben ik van hand veranderd en wisselt ze keurig alsof het niks is aan het eind van de diagonaal van galop en galoppeert weer rustig links verder!
Geweldig! Cool

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:47

Furia schreef:
@prinslover, ik heb les gehad van de aanwezige instructrice op stal, maar ik kom er gewoon niet verder mee. Dus ben op zoek, alleen weet niet waar te zoeken haha Knipoog
ja, Furia en Dizo waren heel lief samen, ze waren een beetje aan t rennen en toen struikelde Dizo en Fuur liep achter hem en hij ging meteen in de remmen. echt cute Lovers
Mijn 2 schatjes!

Is het dan niet slim om samen op zoek te gaan naar goede instructie? Dan weet je dat jullie Furia op dezelfde wijze rijden en dus het effect rijtechnisch aanvullen en evt. versterken.
Maak n.l. niet helemaal uit Madelief haar woorden op dat zij ook wil veranderen van instructeur Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:50

Ik ben ook niet tevreden met de instructrice die we nu hebben, das zegmaar de staleigenaresse, wel leuk maar nou niet echt bepaald dat we verder komen.
Eigenlijk heb ik al iemand op oog, maar die is vrij prijzig, maar daar wilden we wel bij gaan lessen. Jasmijn is beetje onduidelijk denk Knipoog We hebben zeg maar de opties open Knipoog
Dat vind ik inderdaad ook belangrijk, dat je zelfde instructeur heb, ik wil eigenlijk nog steeds heel graag les van rene, maar dat zit er niet in waarsch.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:07

Ik ben benieuwd. Hopelijk kan je binnenkort van start met iemand die jullie allebei bevalt. Is tenslotte erg belangrijk.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:44

Ja sorry, vind het nogal vanzelfsprekend dat je voor hetzelfde paard dezelfde instructie zoekt Knipoog.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:50

Furia schreef:
Ja sorry, vind het nogal vanzelfsprekend dat je voor hetzelfde paard dezelfde instructie zoekt Knipoog.

Ik ook, maar ik maakte het niet direct op uit jullie reacties Knipoog Hoop dat jullie iemand kunnen vinden die jullie beiden verder kan helpen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:16

Het is voor mij inmiddels helemaal duidelijk hoor madelief en jasmijn. Ik dacht eerst ook even van huh, gaat het bij madelief dan wel goed enzo, maar jullie gaan gewoon samen lessen.

Nouvel: Leuk hoor dat je zo fijn hebt gereden, je hebt dan wel een grote bak ter beschikking, of heeft ie een gewone afmeting. Lijkt me idd best pittig om dan met een kar te rijden, en als het dan zo goed gaat ben je best even trots Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:22

Nouvel schreef:
Ik heb net een half uurtje met Fifi voor de wagen gereden.
Omdat haar ijzer los zit kon ik de weg niet op, dus voor het eerst maar eens geprobeerd aangespannen wat rondjes in de bak te maken.
Dat zijn op de korte zijdes best korte wendingen met een wagen erachter, daarom doe ik het eigenlijk nog niet, maar eens moet de eerste keer zijn...
En ze liep echt zo lekker ontspannen, heerlijk gereden!
Buiging was links nog niet helemaal super, maar verder liep ze zo heerlijk rond te sjouwen! Pling
Ze galoppeerde zelfs keurig aan op m'n stem en na een rondje en een volte rechts ben ik van hand veranderd en wisselt ze keurig alsof het niks is aan het eind van de diagonaal van galop en galoppeert weer rustig links verder!
Geweldig! Cool

Dit lijkt mij echt zoooooo gaaf! Een vriendin van mij ment ook met haar Welsh Cobs. Is ontzettend leuk. Het is dat ik met Frío al zoveel andere dingen wil doen. Eerst goed 'gewoon' dressuurmatig rijden en dan Doma Vaquera en misschien eens een sprongetje proberen. Want ik zou ook best graag willen leren mennen.
Zou jullie wel eens aan het werk willen zien Ellis. Lijkt me gaaf, het witte spookje voor de kar!

Frío vanmiddag in de buitenbak gereden. Hij was erg braaf en werkwillig, maar het ging gewoon niet echt lekker. Mogelijk had ie nog wat spierpijn van de intensieve les van vrijdag. De wil was er wel, alleen het resultaat was het niet. Hij leek zich wat vast te zetten/houden naar links. Dus rustig met hem gewerkt aan voorwaarts-neerwaarts en dat deed hij aardig.
Na het rijden hem even lekker afgespoeld op de poetsplaats en hem weer bij zijn maatjes in de wei gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:44

Ik val ook weer even binnen!
Heb de hele tijd braaf meegelezen en weer leuke foto's voorbij zien komen!
Omdat we allemaal gek zijn op foto's plaats ik er bij deze ook nog een paar! Haha!

Mijn ouders zijn namelijk vorige week zondag voor het eerst bij X-je wezen kijken en hebben een paar foto's genomen.

Meneer staat netjes buiten vast!
Afbeelding

Tijdens het poetsen. Om aan te tonen dat, ook al is hij nog een baby, hij toch wel al aan de maat is Knipoog
Afbeelding

Deze vond ik zo leuk. Hij kijkt zo vrolijk de camera in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die oortjes *LOL* Hij is zo lekker ontspannen! Lachen
Afbeelding

Dan nog twee goede nieuwsjes:
Hij is van de week samen met het ruintje van een stalgenootje los in de bak geweest. Het ging heel goed! Natuurlijk wat gegil en met die voorbeentjes slaan en ze hebben in het begin even naar elkaar staan bokken. Maar verder waren ze echt lief voor elkaar. Beetje aftasten, kriebelen en spelen.
Van het bokken heeft hij wel een wondje over gehouden, want hij kreeg toch wel een tik tegen z'n achterbeen. Gelukkig een mooi wondje, beentje een beetje dik, maar verder niks. Geneest vanzelf.
Maar.... het ruintje was de baas! Vork
Dus dit gaan we wat vaker doen. Dan heeft hij wat sociaal contact en kan hij lekker spelen.

En dan het andere nieuwtje:
Vandaag heeft hij voor het eerst een bitje in gehad. Ik wilde zelf pas over een paar weken een bitje en hoofdstelletje kopen, maar m'n instructeur vond dat het nu wel tijd was dat hij daar aan gaat wennen. Hij gaat echt per week vooruit. Vorige week de stemcommando's stap, draf en halthouden geleerd en die weet hij nu nog.
Nu hadden we het bitje van een stalgenootje geleend. Hij vond het in het begin heel raar, maar verder geen heftige reactie. Jammer dat ik hier geen foto's van heb, maar die komen vast nog wel!

Ben dus weer trots op m'n manneke!

O ja, en het huisje hebben we afgezegd. Beetje raar gegaan allemaal. Het komt erop neer dat we geen volledige informatie kregen en we daarom geen zin hebben om ons geld in iets te investeren waar we bijna niks over weten. Dus we wachten gewoon tot er weer wat anders leuks op ons pad komt!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:06

Leuke foto's Yenneke Ja Hij ziet er weer lekker uit hoor Clown Hij is ook echt knap! Hij loopt al braaf en ontspannen zn rondjes zie ik, en volgens mij groeit ie flink. Jammer van het huisje, maarja misschien vind je wel iets veel leukers!

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:04

Hoihoi! Haha! Ik dacht ik kom weer eens kijken. Is wel een behoorlijke tijd geleden, maar het blijft leuk Bloos .

Leuk paardje Yenneke Cool Altijd leuk om te beginnen met jonge paarden. Sinds een paar weken heb ik ook een nieuwe pony. Het is een ruintje van drie jaar en het is geen andalusier ofzo. Er zit wel duidelijk veel arabier in. Ik ben hem nu ook alles aan het leren. Hij kan al goed aan de longe lopen en ik kan al over het zadel hangen. Ik hoop dat ik er binnen een paar weken al echt op zit. Haha! Haha! oeehhh spannend Haha!

Met Romero gaat het ook erg goed. Hij is alleen heeeeeeeeel dik want hij heeft de hele tijd op de wei gestaan toen ik op vakantie was. Dus ik ga hem weer voorzichtig op dieet zetten en weer klaar maken voor de wedstrijden. Cool Eerst volgende wedstrijd wil ik al in het M1 starten.. ook spannend Tong uitsteken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:26

vandaag ondering wedsstrijdje gedaan dat gejureerd is door een strenge jury en ik was zoooo trots Haha!
180 punten ze was al heel der week hengstig en vervelend en dan hebben we wedstrijd en dan gat ze ervoor.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:47

Bedankt voor de leuke reacties. Goya is idd lekker rond, we zijn al druk aan't trainen haha.
Verder leuke fotos voorbij zien komen.
El, leuk dat het zo goed ging!
Gefeliciteerd Dancie!
Verder weet ik het ff niet, ik ga nu lekker op bed, hard gewerkt vanavond.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:56

Clijntje: Leuk dat je ook weer komt kijken! Had je al een tijd niet gezien hier.. Wanneer plaatst je foto's van je nieuwe aanwinst en Romeo natuurlijk! De wedstrijden gaan goed zo te zien, M1 alweer, toppie Knipoog

Dancie: Gefeliciteerd! Is toch een lekker gevoel he als het dan helemaal lekker gaat na een rot week.. Super hoor Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:00

Kijk, ik ging gister zwemmen met paardlief en hondlief. *LOL*

Afbeelding

Afbeelding
Samen met 'elmiran' op bokt in het water

Afbeelding
Dit vind ik echt een leuke foto. Haha!

Afbeelding
Weer samen met 'elmiran' op bokt.

Afbeelding
Deze is ook wel grappig, zie die hond. Nagelbijten / Gniffelen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:03

Ik zag ineens dit topic naar boven springen, ik dacht snel eens kijken Haha! En daar was picas! Hij is wel braaf zeg, zo lekker diep in het water te gaan! Echt hele leuke foto's, jullie hebben veel lol dat zie je wel Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:44

Haha, ja. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:28

Ik heb 'n baaldag vandaag..... Ben niet lekker en heel moe en de verkoop wil ook niet echt vlotten (wat financiele tegenvallers...)
Moet nog tot 10 augustus, maar ben bang dat ik mijn target niet ga halen dit seizoen. Helaas!
Moet nu ook wachten tot 19:00 vanavond, want dan komt mijn laatste klant pas.

Moest er ff uit, sorry!

Leuke foto's Picassox!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:29

@ Yenneke, bedankt! Haha! Wat heb je trouwens een geweldig onderschrift. Vooral die laatste zin. Haha!

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:11

Ik houd het maar even op bijlezen vandaag.
Beetje aan de drukke kant.
Succes allemaal, ook met de paardjes!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:13

Hihi ik kom ook even zwaaien, heb het echt zo druk!

Maar ik lees wel braaf mee hoor Haha!

Eef hoest op je nieuwe stal of sta je daar nog niet?

Lobke heb je al een nieuw zadel? Hoop echt voor je dat je die ene kon kopen en je oude zadel verkopen! En Marit? Heb jij je nieuwe zadel al?

Cin oef wat prijzig Wow! hopelijk heb je het snel op orde!

Yen balen van je huisje maar hopelijk vindt je snel een nieuwe. Enne X-je ziet er super uit, wat is hij braaf zeg! Doe Willy maar de groetjes, heb nog steeds geen antwoord gekregen op mn mailtje of ik zijn telefoonnummer aan mensen mag geven eventueel, die vragen hebben. Maar de lijst hangt er nu Ja

Wat een gave foto's allemaal weer Cheese!

Verders weet ik t even niet meer Tong uitsteken

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:06

Hallow iedereen Doei!

Ik heb er net mijn eerste nieuwe werkdag opzitten en ben er helemaal van van de kaart Tong uitsteken Al die nieuwe indrukken en mensen... Nu is het ook net vakantieperiode en is de hele communicatiedienst onderbemand dus ik word een beetje aan mijn lot overgelaten... Maar ja, het zal wel loslopen Knipoog

Dit weekend (van vrijdag tem zondag) had ik dressuurstage met Licor (en Yoshi was ook mee Haha!) van mijn eigen instructeur en het was echt een superleerrijke ervaring! Lic en Yosh mochten op de wei en hadden zicht op de buitenbak. Er waren heel wat merries aanwezig en telkens die voorbijkwamen moest Licor echt de macho uithangen. Hij heeft zich verder wel voorbeeldig gedragen in de omgang en onder het zadel, maar is van de hormoontjes wel een 50-tal kilootjes afgevallen denk ik. Hij heeft nu een sportlijntje, maar de grasbuik zal snel weer plaatsnemen Knipoog
Er zijn een heleboel foto's genomen, zodra ik ze heb, krijgen jullie er ook wat te zien.
Licor schuurt trouwens niet meer dankzij Liberate, dat is echt een superprodukt! Althans, voorlopig helpt helpt het toch.... Ik ben ook van voer verandert (minder eiwitten) en zijn vacht glanst alweer als vanouds Lachen

Malin: mijn zadel is zaterdag verkocht en morgen of overmorgen ga ik mijn nieuwe zadel ophalen!!! HOERA!!! Een Bates Isabell dus Knipoog
Ik heb er dit weekend al mee gereden (met de Bates van een vriendin) en Licor liep echt een stuk beter!

Paola, wat heerlijk dat je op je Friese meisje gereden hebt!! Geniet er maar met volle teugen van Lachen

Leonietje, ik ben erg benieuwd hoe Jacolien het gaat bevallen bij het Balingenhof!
Wat een ellende verder... Ja, een eigen zaak is natuurlijk hard werken! Hopelijk vind je toch nog wat tijd om te ontspannen!! Fijn dat je af en toe op buitenrit kan Lachen

Joehoe, een kleine Wessel!

Ik vind het valkje ook niet zo bijzonder, dit paard dan weer wèl, ondanks dat ik het roze op zijn hoofd niet erg mooi vind, maar het paard straalt ontzettend veel uit!!
http://82.198.111.110/verkaufspferde/ho ... elano.html

Branka, mooie hoofdfoto!

Wauw Picasso, ook al zo een mooie foto! Heb je een zwarte doek achter zijn hoofd gehangen?

En Tsjillert :+:

Wat leuk dat Goya het Spaanse stapknopje ook onder het zadel snapt! Licor kan het nu eindelijk echt goed aan de hand, onder het zadel heeft hij het ook al een paar keer goed gedaan, maar de helft van de tijd is hij Oost-Indisch doof voor mijn hulpen Haha!

*leest straks de rest bij, gaat nu eten*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:23

@ Idra, haha, nee. Bloos
Lang leve Photofiltre. Foto uitgeknipt en op een zwarte achtergrond geplakt, daarna de contrasten wat 'intenser' gemaakt. Haha!