Nynkex01 schreef:Geen eikenprocessierups?
Ohh nooit aan gedacht omdat ik dacht dat die hier weinig voorkwamen hier maar nu je het zegt ga meteen kijken want naast het weiland staat eik.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hopelijk de goede maat.

. Zaterdag moet ik werken maar is ook meteen de laatste dag van de week dat het mooi weer is dus ik moet even kijken of ik 'm dan ga inspannen of niet.
Ik heb dus altijd KWPNers gehad. Toen mijn KWPN merrie verkocht werd ben ik overstag gegaan en heb ik een halve fries gekocht. Dat was al een hele stap voor mij
Maar hij had een speciaal kleurtje, was ontzettend lief en braaf en ik was verliefd. Net voordat wij naar een nieuwe stalling zouden verhuizen werd ons avontuur helaas bruut verstoord door een haakje op het straalbeen. De prognose was erg slecht en hij zou snel meer pijn krijgen. Ik heb daarom besloten om hem te laten gaan en morgen moet ik hem al weer een week missen..
Ik heb mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik straks geen paard meer zou hebben, dus mochten ze eens hulp nodig hebben.. En toen werd mij aangeboden dat ik de leuke ruin wel eens mocht rijden
En die ene keer is wekelijks geworden waardoor ik in plaats van een eigen paard ineens een leuk bijrijdpaard heb. Dit is Xander, een 6-jarige ruin van Haitse:

ze hebben mn hart veroverd. Ze zijn er in allerlei soorten en maten, flegmatiek en super sensibel. Kijk maar eens naar wat o.a. ruiters als Mark-Peter Spahn bereikt heeft met zijn Friezen. Leuk dat je op deze manier kennis hebt gemaakt met het ras, en zeker leuk dat je zo'n stoere kerel mag bijrijden
maar ze bevallen mij een stuk beter dan de kwpn'ers die ik heb gehad
Tinkers sowieso niet (jawel: er loopt een Tinker bij ons die haar gewicht in goud waard is) en een Fries ook niet denkbaar.
SunnyHorse schreef:Welkom!!
Hier ook een stal met paarden die ik anders nooooit zou kopenTinkers sowieso niet (jawel: er loopt een Tinker bij ons die haar gewicht in goud waard is) en een Fries ook niet denkbaar.
![]()
Nu een merrie met veulen die binnenkort naar de opfok gaat en drachtig voor hopelijk een mooi veulen volgend jaar. En we hopen in het vroege voorjaar nog een mooie merrie erbij te kopen.
Kortom: kijk uit, ernstig verslavend….
Ik heb veel steun aan hem en het is ook echt mijn vriendje aan het worden. We zijn net geslaagd voor een zadel dus kunnen samen lekker gaan trainen. Ik heb hem nu 6/7 keer gereden en hij laat al heel veel zien
Hij moet nog iets meer lengte in de hals krijgen, maar daar nemen wij lekker de tijd voor.