[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:22

Branka, wat leuk zeg, zelfs foto's! Wassie daar nog grijs of ook al wit? Wel leuk hoor bokt, ik hoor wel meer van dat soort verhalen :D !

Zilfstar, apart zadel zeg, nog nooit in die versie gezien. Kicke ;)

Shanna, oeh spannend meis := Heel veel succes :))

Martine, welcome back! Leuk :D . Haha, die Flaaf blijft leuk, grappig filmpje. Leuk om van je te horen!

Denise, fijn dat alles zo okee gaat!

Chico liep gisteren weer helemaal goed gelukkig :D ! Ben ik errug blij mee!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:33

Prinslover schreef:
Branka, wat leuk zeg, zelfs foto's! Wassie daar nog grijs of ook al wit? Wel leuk hoor bokt, ik hoor wel meer van dat soort verhalen :D !

Manen, voorpluk, knieën en hakken zijn een stuk grijzer. Maar verder was hij toen al wit.
En meneer staat op een foto tot zijn knieën in zee, terwijl hij bij mij met een grote boog om plassen heen loopt :+

Prinslover schreef:
Chico liep gisteren weer helemaal goed gelukkig :D ! Ben ik errug blij mee!

Is ook heerlijk als ze goed lopen. Frío gisteren dus niet. Meneer had gewoon geen zin. Had ie mooi pech, ik had n.l. les. Was kwestie van buigen of barsten en buigen en loslaten in zijn lijf wilde hij ééééécht niet! :n
Meneer was zo gruwelijk dwars dat hij zelfs langs de balkjes in de bak wilde zeilen die Brenda er had neergelegd. Normaal moet ik hem er juist langs sturen omdat hij er altijd over wil. Eikeltje :=
Uiteindelijk kreeg meneer de smaak te pakken en hebben we zelfs wat galopbalkjes geprobeerd.
Het werd dus buigen :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:40

Waaaah!!! Zit weer met bitten te stoeien... Van huis uit heeft Jippe een enkelgebroken koperen watertrens meegekregen. Hij loopt er prima mee, denk ik... :+ Want ja, hoe weet ik nou of hij het idd fijn vind? Na enkele weken met halster gewerkt te hebben had ik maandag het bit weer in. Schuimen! Niet te kort. In de stap begon het al. Aan de buitenkant echt een flink pak schuim. Binnenkant niet. Draai hem om, en na enkele minuten: binnenkant weer droog, buitenkant pak schuim... Nu zat ie wel steeds aan de longe te trekken (had een tijd dus los gewerkt met hem). Dus misschien moest ie weer wennen aan bit + longe?

Donderdag weer met bit, schuimen was minder! Maar nog wel meer dan ik gewend was. Maar ja, hij loopt ontspannen, ik vind dat ie beter loopt dan voorheen. Meer achterhand eronder enzo. En laat zijn rug meer los. Dus ja, hij loopt ook anders. Kauwt wel op het bit, vooral in stap. In draf is ie erg geconcentreerd bezig, dus vergeet te kauwen denk ik.

Dus zit nu te twijfelen. Jippe is gevoelig op de hulpen en heeft volgens mij helemaal gaan zwaar of scherp inwerkend bit nodig. Wat werkt nou rustiger in? Niet gebroken, enkel of dubbel gebroken? Dun of dik bit? Heb bij Mylers gekeken, maar man wat een prijzen. Daar probeer je er niet eentje voor uit. Heb ook Danger-bit bekeken, Dat is een dubbelgebroken, maar bij een ophouding verstijfd het... Lastig hoor...

Eerst maar eens zadel afwachten en dan nog... hoe bepaal ik wat voor bit ik erin moet hangen? Tips???

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:42

Haha, in de zee nog wel :D ! Stoer paard.. dat wordt idd ook naar het strand 8-) . Gelukkig ging het toch nog goed, de deugniet!

Chico heb ik overigens niet gereden, hij liep kreupel door een flinke wond die hij op heeft gelopen via een trap :(:) . Hij loopt nu gelukkig niet meer kreupel :D !

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:03

Zilfstar sorry hihi. Heb het destijds wel gelezen geloof ik, maar was het even vergeten. Vind deze ook apart, hoewel zwart hem vast ook mooi zal staan.

Ilona heey! Met Chico en jou gaat het ook goed dus?? Je hebt al lang geen foto's meer geplaatst toch, of heb ik daar overheen gelezen?

Net bij de paarden geweest, wilde de peerden even losgooien maar er zijn onverwacht mensen gekomen voor een stage dus de bak was bezet. Dan maar in de longeerring. Het is 30 graden vandaag, dus heb ze ook maar even lekker gewassen + geborsteld, hopelijk komen die laatste donsharen er nu vanaf. Wel gelijk rollen erna dus schoon zijn ze er iig niet van geworden }:0 de merrie op stal is hengstig en stond in haar box, we moesten er dus voor langs en Darius begint duidelijk de hormonen te voelen, onder luid hinniken danste hij een beetje om haar heen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:10

@ Zilfstar: volg je gevoel. Frío had een enkelgebroken trensje toen ik hem kreeg. Omgeruild voor een dubbelgebroken bitje. Na tijdje enkelgebroken bitje nog een keer geprobeerd. Dat was geen succes, kon de teugels niet eens oppakken of meneer wist niet hoe hoog hij zijn hoofd moest houden. Contact wilde hij niet.
Qua materiaal, tja... ook weer gevoel. Lijkt n.l. bij Frío niets uit te maken waar het van is. En schuimen doet hij eigenlijk nooit. Hooguit wat natte mondhoeken en lippen. Meer niet.

@ Ilona: arme Chico. Vind beenwonden altijd eng. Gelukkig loop ie weer goed.
Ja, wat een boef is Frío hè?! Moet alleen even kijken wanneer en waar je hier in de regio met paard op het strand mag.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:10

zo, win krijgt op dit moment nieuwe schoenen haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:58

Martine, ik heb nog wel foto's geplaatst hoor, maar ze nog wel een keer neer :D . Chico showen doe ik graag hihi :+ . Jeetje, 30 graden, dat je daar tegen kan zeg, pfiew, das erg warm! Wij zijn al helemaal blij dat het zondag 20 graden wordt :P haha.
Afbeelding

Afbeelding

Shanna, aahh Win gaat straks weer dansend door je bak met je :P

Branka, ja ben zeker blij... zat me niet lekker die wond, al helemaal niet dat hij niet goed liep.. :(:) . Frío is idd een boefje! Kan je die foto niet showen in de zee :D ?Ben ook wel nieuwsgierig!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:16

Aaw wat een leuke foto's, dat bekkie op die tweede :D hij is echt leuk. Had ze idd nog niet gezien.. Ik heb al heel lang geen foto's meer gemaakt, moet eigenlijk weer wat schieten van Darius, hij is behoorlijk veranderd, echt een vent geworden. Hier nog een van Flaaf in snelle draf tijdens de endurance hier op het eiland
http://farm3.static.flickr.com/2683/437 ... 7308_b.jpg

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:34

Prinslover schreef:
Kan je die foto niet showen in de zee :D ?Ben ook wel nieuwsgierig!

Het is niet mijn foto en er staat iemand herkenbaar op. Dus vind dat niet zo netjes ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:55

:wave: haay kan ik me hier melden?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:26

Suus – bij mij zie je meestal ook niet aan de buitenkant dat ik blij ben ik ben ook heel geconcentreerd bezig dus snap wat je bedoeld :D
Branka – het is in ieder geval fijn dat je nu contact hebt met een van zijn vorige eigenaren zo weet je tenminste iets meer. Jammer dat hij het een en ander heeft mee moeten maken, maar gelukkig staat hij nu relaxt en blij bij jou ;)

Iloon – fijn dat chico weer goed liep is een hele geruststelling voor jou en hoe gaat het met zijn wond ?

Shanna – staat win op ijzers of wordt ze alleen bekapt wel lekker dat de hoefsmid weer is geweest hier moet die nog komen :j

Hoi pricilla welkom

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:27

Shanna: Duimen dat het echt gaat gebeuren! Spannend!

Jus: Oe, gevaar! hoog kwijlgehalte!! Hoe gaat het daar in het warme zuiden??

Branka: Sam is ook dol op zeewater en elke keer als Frank dat wil laten zien in de drunense duinen, wil ie het vennetje niet in haha. Dus het strand wil ik met Sam ook nog eens meemaken...

Mies: Michelleke wacht met spanning op haar 5e verjaardag. Dan mag ze gaan draven op Prince. Die korte beentjes vind ik zoo eng haha, één keer een hupsje om in draf te gaan en ze gaat er af. haha. Bas prefereert Samaranch. Die vindt Prince eigenlijk te klein... :P
Ik ken de academie ook! Ben er een paar jaar geleden geweest. Toen stond Jazz er nog en Tineke liet hem zien. Wouw! Wat een beest was dat zeg! Super! Jaaaaren geleden was ik er ook al geweest en zodoende kon ik zien, dat de tijd ze geen windeieren had gelegd. Maar ik vind Tineke toch wel één van de meest leuke mensen in de topsport. Heb behoorlijk respect voor haar. Maar idd zou ik met minder ook blij zijn hoor. Ik vond die stallen daar wel heel knus op een bepaalde manier. haha.

Denise: Een uurtjes per dag? Hier gaan ze al veel langer de wei op! Die is hier gortdroog...

Martine: Waarschijnlijk eind juni. Daar plannen is duidelijk anders als hier. haha. Moet je dan ook kiezen in geloof of gaan jullie dat omzeilen. Jaa, Sam groeit eindelijk weer! Was dus echt een zadelprobleem! Ben zo blij dat ik eens geprobeerd heb om hem te snappen.
Lopen de honden geen risico als ze alleen op stap gaan? Zitten er in Tunesië 'wilde beesten'?

Wanda: Gaan ze ook uitleggen wat je moet doen met het zadel? Je schijnt dat zadel met een soort borstel moet bijhouden om het mooi te houden. Van een koperen bit gaat een paard altijd schuimen. Dat schuimen doen ze op dat koper... Ik heb ook zitten goochelen met bitten, maar Sam loopt nu weer gewoon op een dubbelgebroken trensje. Daar loopt ie het lekkerst op! Je zal merken dat je met een goed passend zadel ook een heel eind komt! Verder is een bit heel persoonlijk. Ik zou het aan de friezen eigenaren vragen wat zij zoal gebruiken. Wat bij het éne paard fijn rijdt, werkt bij het andere helemaal niet. Dat is een kwestie van proberen. Sam loopt super op dubbelgebroken, maar ook op een Pelham loopt ie ook super. Des daarentegen loopt nogal te knarsetanden op een dubbelgebroken bit. De pelham wil frank nog eens proberen.

Ilona: Mooie foto's hoor! Wanneer weer een foto van jou er op?

Martine: Wat zit jij mooi recht op je paard! Mooie foto!

Billy: Welkom! Wil je jezelf kort voorstellen? Dan weten we wie je bent? Is een beetje de gewoonte hier. Noem het oprechte interesse...

Vandaag een grappig expirimentje gedaan met Sam. Hij kwam uit de wei en Frank ging op Des zitten. Dus wat gerommeld met Sam aan het halster. Dus ik allemaal plagen langs zijn flanken. Een half jaar geleden zou ie weggelopen zijn. Hij moest er toen niks van hebben als je langs hem ging staan. Nu bleef ie staan! Dat is al super natuurlijk. Frank pakte hem vast en opperde dat ik zou doen alsof ik er op zou springen. De eerste keer verkrampte hij helemaal! Hij wilde echt weg. Maar daarna ging hij ontspannen en stond het toe. Dat is voor Sam echt een enorme overwinning! Hij stond wel met de bol hoog in de lucht. Voor hem is het angst voor 'het aangevallen worden'. Maar dat dit lukte vond ik echt super! Dus wie weet zit ik dit jaar nog wel op zijn rug zonder zadel! <3 :D
Sabrina wilde zelf ook weer rijden en heeft weer flink geoefend!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:30

anouk ja nog maar een uurtje per dag ze hebben hier helemaal nog niet op het land gestaan en zo groot is het niet dus voor dat die dadelijk kaal is mag die even wennen

en wat een stoeren overwinning met sam jullie gaan steeds verder voorruit super hoor ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:39

Owkee Denise. Ja, dan is wennen wel wijs. Er zit veel eiwit in het gras nu ook hè?
Ik vond het ook super! Sam is zo braaf tegenwoordig. Hij vertrouwt me echt blind!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:41

Geloof dat ik heel erg blij ben met de staleigenaar. Bij ons op stal staan de paarden sinds afgelopen week al hele dagen op het land. Week ervoor wennen door te beginnen met een paar uurtjes en dat steeds wat uitbouwen tot nu hele dagen.
Land heeft hij gelukkig redelijk wat en het stuk dat hij voorheen aan een bollenboer verpachtte heeft hij nu ook weer als grasland in gebruik.

@ Heike: het is zeker fijn om meer te weten te komen. En ben ook erg blij zoals hij bij mij is. Hoewel meneer de laatste dagen wel erg baldadig is :Y) Zelfs balkjes draven wilde hij niet en dat terwijl ik hem er normaal langs moet sturen omdat die dingen een enorme aantrekkingskracht op hem hebben.
Merk dat ik de teugels figuurlijk even strakker moet aantrekken, maar gelukkig is ie slim genoeg om door te hebben waar de grens ligt ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 00:23

Anouk: ja hebben ze verteld. Maar ook dat de suede na verloop van tijd toch kaler wordt van het rijden. Maar dat vind ik niet erg. Daar zit je dan toch op en valt t niet meer op ;)

Kijk van schuimen op koper wist ik dus niet. Staaft mijn idee dat ie er ook weer aan moest wennen. Bij een eerste zoute dropje kwijl ik ook harder dan op dag 5... :P

Heb nu miss tweedehands op het oog. Moet even bitmaat meten morgen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:21

heikedenise schreef:
Shanna – staat win op ijzers of wordt ze alleen bekapt wel lekker dat de hoefsmid weer is geweest hier moet die nog komen :j

Win staat vierkant op ijzers. :)

Mensen ik heb geboekt :):) :):) :):)
Ga van 14 tm 17 mei naar Spanje!! Ben zoooo benieuwd hahaha... dadelijk is het niks! ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:03

Annash schreef:
heikedenise schreef:

Win staat vierkant op ijzers. :)

Hoop ook dat ze dat kan zonder ijzers? :+
Zal wel de uitdrukking zijn, hier staan ze rond om op ijzers. Bij vierkant moet ik aan halthouden denken ;)

Annash schreef:
Mensen ik heb geboekt :):) :):) :):)
Ga van 14 tm 17 mei naar Spanje!! Ben zoooo benieuwd hahaha... dadelijk is het niks! ;)

Spannend! En als het niks is heb je evengoed een lekker tripje naar Spanje gehad!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:04

Hahaha Branka dat is idd een uitdrukking... vierkant of rondom op ijzers... _O- Maar je hebt wel gelijk hahaha.

En precies, als het niks wordt heb ik in ieder geval een tripje gehad. :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:10

Wanda, ik heb nog geen persoonlijke ervaring met hem maar heb pas een foldertje meegenomen van een paardentandarts die ook een bitten-pas-service heeft. Aan de hand van hoe de mond er uit ziet kan hij al een inschatting maken, en van daaruit kun je verschillende bitten testen. Misschien is dat een idee? Staat sowieso wel veel bitten-info op zijn site vond ik:
http://www.paardengebitsverzorger.nl/

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:51

Anouk haha ja, we hebben nog steeds geen exacte datum kunnen prikken! Het is dan ook wat ingewikkelder met papieren allemaal... Ik hoef me niet te bekeren tot de islam hoor, in Tunesie is gewoon vrijheid van religie, er zijn ook kerken en synagogen hier (hoewel ik ook niet christelijk of joods ben) :) Oeeh wat fijn dat hij zo goed gaat nu, stom is het dan dat het aan zoiets ligt he.. Ik zit ook nog steeds te prutsen met zadels, heb het idee dat hij onder m'n dressuurzadel niet lekker loopt en heb een mclellan zadeltje voor hem, daar loopt hij fijner onder met een westernpad eronder, maar twijfel toch nog over het zadel. Vandaag wilde ik het dressuurzadel weer proberen maar hij liep helemaal niet lekker, ben na 10 minuten maar weer teruggekeerd, hij was echt niet vooruit te branden en ik mocht daarna amper aan zijn rug zitten ;( hadden we hier maar gewoon een goede zadelmaker/passer! Misschien kan jij er wel wat zinnigs over zeggen? Heb fotootjes van de zadels op hem: http://farm3.static.flickr.com/2782/434 ... 5f85_o.jpg en http://farm3.static.flickr.com/2464/380 ... 9840_b.jpg
Wat heb jij nu op Sam liggen? Hihi hier in Tunesie zijn geen grote wilde beesten, wel zwerfhonden en slangen en schorpioenen, maar die kom je zelden tegen. Ik hier in de tuin nog nooit gelukkig :P oh en dank je :o heb al zeker 12 jaar geen echte les meer gehad op 2 lesjes hier na maar dat was met enorm korte beugels dus beviel mij niet zo := twijfel af en toe wel een beetje omdat alles hier toch heel anders gaat.. Probeer maar zo veel mogelijk op Flaaf te letten en hoe hij op bepaalde dingen reageert.. Bij dat mclellan zadel vliegen in galop wel gelijk m'n benen naar voren :o
Sam loopt nu dus ook gewoon goed op z'n dubbelgebroken bitje? Flaaf gaat helaas echt niet op een trensje. Hoofdschudden, mond opensperren, bit tussen z'n kiezen nemen.. Voor buiten is het of hackamore of pelham, in de bak gaat een sidepull of zelfs een stalhalster aardig, in de bak is hij alleen niet zovoorwaarts :=
Wat fijn te lezen dat het nu zo goed gaat met Sam, hij krijgt ook steeds meer vertrouwen dus :)
Wat een verhaal, had er misschien beter een pb van kunnen maken :=

Shanna wat leuk, spannend hoor.

Hey Karina, hoe gaat het met jou en je paardjes?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:13

Anouk – er zit zeker veel eiwit in het gras dus we doen het lekker rustig aan

Branka – lekker hoor dat ze bij jullie al hele dagen het land op gaan, en ik denk toch dat de weersverandering ook mee speelt heike is namelijk ook erg fris en wakker ;)

Shanna – lekker hoor op vakantie wij gaan dit jaar niet :n we gaan de badkamer verbouwen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:10

Nou vakantie vakantie... ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:17

Hallo allemaal :wave:

ik ben Priscilla
woon in edam
en ben 16 jaar oud
ik verzorg sinds deze maands een 4 jarige friese ruin, die zijn we op dit moment aan het inrijden :)

en vederrijd ik nog wat KWPNérs maar das niet echt van belang in dit topic :)

fototje van tom

Afbeelding