[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:25

Sterkte Angela, wat vreselijk :(:) Moppie zal jullie dankbaar zijn, hij zal geen pijn meer hebben. Denk daar maar goed aan morgenavond :(:)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:31

@ Mies Apollo (waren jouw foto's toch in het water?)...

JIJ HEBT EEN SUN PAARD, haha! Hij heeft dezelfde uitstraling. Zo'n heerlijk bekkie :9

Oh en wat ik ben wezen shoppen...
Ik had een donkerblauwe rijbroek nodig voor bij mijn uniform (ik heb toestemming gekregen om voor mijn baas te gaan rijden, maar heb nog geen dienstrijbroek verstrekt gekregen) en een mooie shabrak voor erbij.

En verder niets...

Oh ja, heb een camera gekocht voor in de veewagen :D

En nu ben ik aardig bij gereageerd...

Oh nee... @ Prinslover... Je moet zeker even komen aanwaaien als je in Berkel op het land staat. Waar kom je precies te staan?

Volgens mij ben ik nu bij...

Oh wacht... Ik ben nog bij de poesies wezen kijken van Deb!!! Whaaaa ze zijn zo schattig!!! Ik ben helemaal verliefd op Rosa. Misschien wilt Deb nog wel een fotootje van haar plaatsen. Ze is nog niet verkocht en ik heb nu nog geen vent die mij kan verbieden om er nog een beest bij te nemen. Zal ik... ?!?!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:50

Lekker geshopt dus :D
Heerlijk is dat toch soms, lekker geld uitgeven :j

Hoe is het nu met je oog?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:52

Wat leuke Iggie plaatjes :D

1. Hij heeft zo'n lekker kontje :~
Afbeelding

2. De maandelijkse standfoto
Afbeelding

3.Lekker drafje!
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:53

Helemaal niets verbeterd. Kan wel janken... Maar ik doe het niet. Ik geniet gewoon van mijn 'vakantie' en ben lekker met de paarden bezig... Hoef niet goed te kunnen zien om te kunnen rijden of grondwerken, dus dat scheelt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:54

Hihi, wat ziet ie eruit, wahahahaha! Ubercute!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:59

Suelza schreef:
Helemaal niets verbeterd. Kan wel janken... Maar ik doe het niet. Ik geniet gewoon van mijn 'vakantie' en ben lekker met de paarden bezig... Hoef niet goed te kunnen zien om te kunnen rijden of grondwerken, dus dat scheelt.

Jeetje :(:) Hopelijk is het niet blijvend, want het beperkt je natuurlijk wel enorm!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:01

pffff ben ik ook weer. drukdrukdruk. de champi's voelen onweer altijd goed aankomen: dan schieten ze echt als paddestoelen uit de grond. dus gister en vandaag heel wat te doen gehad. kheb alles snel bijgelezen. nog een aantal mooie plaatjes langs zien komen. zie ook dat er geroddeld wordt over ene stalker......

ik zie wel dat wij het er weer eens goed vanaf gebracht hebben met het noodweer. alleen stevige wind, veel flitsen, beetje gedonder en maar 5 mm regen. meest balen vond ik dat ik daarna (om 4 uur) bijna niet meer in slaap kon komen. het was ook warm op bed.

des had het gister weer: mijn pa wilde op stal zijn halster omdoen om hem in de wei te zetten, kreeg het niet voor mekaar. naar zijn zeggen joeg ie hem de stal uit. 5 minuten later ikzelf erheen, hoppa halster aan en naar buiten. hij snapte er niks meer van. des heeft schijnbaar maar 1 echte baas....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:14

zasread schreef:
Suelza schreef:

Jeetje :(:) Hopelijk is het niet blijvend, want het beperkt je natuurlijk wel enorm!!

Hoop het niet, maar vrees er langzamerhand wel een beetje voor ;(

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:19

Frank als ik ooit bij je kom ga ik heeeeeel veel champions van je kopen, want ik ben echt verslaafd aan die dingen O:)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:28

Haha dat is lekker he sanne:P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:29

Heb vanavond ook al weer een heel bakje in mijn eentje opgegeten :=

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:33

idefix4 schreef:
Brankaz Wat leuk dat jullie ook van die heethoofden hebben. Frank beweerde al dat dat een afwijking was die alleen KWPN'ers hebben. :D Dat is dus blijkbaar niet zo. Sam is idd ook exact hetzelfde.

Even een reactie hierop voor ik verder ga met bijlezen. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Frío is beslist geen heethoofd. Sterker nog, na zijn bezichtiging besloot ik dat hij anders moest heten en dat werd Frío omdat dat erg goed bij hem past. Frío is enerzijds enorm koel in zijn koppie, maar ook enorm gevoelig voor zijn ruiter. Spanning pikt hij direct op en daar reageert hij ook op. Maar dat geldt ook voor ontspanning. Ik zet ook met een gerust hart een kind op zijn rug omdat ik weet dat hij dan geen pas verkeerd zet (hij loopt dan heel rustig, oortjes naar achteren om vooral in de gaten te houden of alles daar op zijn rug goed gaat).
Eventueel druk/schrikkerig gedrag is bij Frío het gevolg van onduidelijkheid van de ruiter: de leiding nemen, maar niet ontspannen en overtuigt leiding aan hem geven.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:35

Nou ik zal ook weer eens wat reageren.
Ik begin na vorige week (chemo) weer een beetje op te knappen.
Gisteren was ik mee naar XAntha maar eigenlijk ben ik dan nog niet veel waard.
We kwamen uit de wei en ik struikelde gewoon over een grassprietje omdat Xantha opeens een beetje gek deed.
Plof daar lag ik, en Xantha keek me echt zo raar aan van, baasje hoe kom jij daar nou weer terecht!

Later op de dag zijn we bij Harry gaan kijken.
Elise is helemaal verliefd op zijn zusje, Rosa.
Afbeelding

Hier ligt ze vooraan, voor zich uit te kijken.
Afbeelding

En nog eentje van mijn eigen Harry (twee dan)
AfbeeldingAfbeelding

Moppielover, heel veel sterkte meis.
Je maakt de juiste keuze hoor :(:)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:36

hihi, nou ik kan het ook zo achter elkaar weg eten. En de rest hier lust het niet : o die zijn niet goed:P

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:14

Sorry maar reageer even heel snel.

Angela: Heel veel sterkte morgen.

Sanne: Gelukkig gaat het weer beter met Igneo.

Heb allemaal leuke katjes voorbij zien komen. Echt zo schattig.

De champignons van Frank zijn echt superlekker. Ik kan het weten, want heb ze uitgeprobeerd en lekker in m'n uppie opgepeuzeld.

Heb inderdaad wat paarden op internet staan. Het worden er toch teveel. Kan ze dan toch niet de aandacht geven die ik ze wil geven. Gisteren is er al een hele leuke vrouw wezen kijken en vanavond is ze samen met haar man geweest. Heb een heel goed gevoel bij hun.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:20

Dat 1+1=2 gegeven werkt ook op jonge kinderen. Weet ik uit ervaring dan weer wel. Alleen zodra ze denken dat ze zelf kunnen gaan nadenken, geldt dat niet meer. Mijn neefje mocht nooit aan de kachel komen, even stiekem toch gedaan, daarna nooooit meer gedaan. :+ Ik zeg altijd maar: Die een hond kan opvoeden, lukt het met een kind ook. Een paard is groter en tja, ik ben gewoon voorzichtiger met ze. Vaak werkt dat tegen me. Maar ja, gevoel en verstand. Dat zijn 2 heel aparte dingen!

Denise Soms is het moeilijk om even te bevatten voor mij wie wie hier is. En ik geef toe, bij mij duurt het wat lang om die verdraaide L1 uit te komen! Je komt zo te lezen idd uit een heel diep dal! Hoofdzaak is dat we lol hebben met onze hobby toch? Dat is wat we voor ogen moeten houden hoor en dat we niet voor het plezier van een ander gaan rijden. Toevallig hadden we het er gisteren op de pension nog over. Daar liep er één zich zorgen te maken dat ze iemand als jury kon tegenkomen. Frank wees me volgens mij afgelopen week al op een foto van jullie tweetjes!
Dat gedaver vind ik altijd wel een domper met Sam. Maar die is dan ook behoorlijk ongecontroleerd op zo'n moment en ik weet dan dat ik weer zit te fietsen. Sam is namelijk een echte galoppeur. Ik denk dat ik het maar vergelijk met onze draf. Daar zit bij ons het probleem om hem nageeflijk te houden. Maar ik was er gisteren dus BIJNA!

Kelly Hier ook zo. Ik had een bijrijdster die was ook goud waard. Het was een heel dubbel gevoel toen ze door tijdgebrek stopte. Aan de ene kant was ik blij, dat ik verder kon gaan met de overige knoppen erop te zetten, maar ik moest in haar ook wel mijn meerdere erkennen. Ze heeft veel rust gebracht in Sam en daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor.
Ik kijk uit naar je bericht over Perla morgen! En ik snap heel goed dat je Taco mist. Ook als je het beste besluit neemt, mag je je maatje missen.

Spokie Was dat elise in het filmpje? Oeps, ik kom ook naar de meeting... :D :o Maar het waren schitterende filmpjes. Ik heb er ook van genoten.

Madelief Vrijdag spreek ik het hoge Noorden ook weer. Mijn tantes wonen in Schoorldam en 't Veld. Eens vragen of het daar ook hommeles was. Klinkt wel heftig. Op het nieuws zag ik ook al, dat we hier geluk hebben gehad. Dat is een heftig bericht!
Ik ben wel benieuwd of het klikt met je nieuwe bijrijdster!

Snowy (elke keer als ik die naam zie, moet ik aan het welsh schimmeltje van mijn vroegere beste vriendin denken) Als het meezit een opleiding zadels aanmeten. Mits mijn financier (lees Frank) meewerkt. ;) Jij zou vast geholpen zijn met zo'n barefootsjabrak. Laatst staan bekijken op de horse Expo. Ze zijn heel gaaf. Dat is een dik sjabrak met een singel en past altijd! :P
Basje is ook meer van het subtropische. Bij ons maken ze die foto als ze afzwemmen voor A. Sabrina heeft er dus zo één.

Kan het er niet mee te maken hebben dat jij vrouw bent, dat Atlas jou meer vertrouwen geeft dan Piet? Sam is ook wantrouwiger naar mannen toe. Als ie even kan mept ie ze de stal uit! En hij is echt schaapmak! Maar in het verleden heeft ie wat slechte ervaringen gehad met mannen. Mijn schoonpa om hem af te leren te happen, de hoefsmid bij zoolzweertjes, de DA bij kreupelheid. Sam vindt vrouwen meestal gewoon leuker en doet daar meer voor. Hij heeft ook een bloedhekel aan tabakslucht, heb ik gemerkt, toen er een roker hem wilde aanhalen. Dan loopt ie ook weg.

Michelle Is 90 je geboortejaar? Dan ben je een jonge moeder! Basje is ook zo bijdehand. Hij begon er ook al mee voor ie 2 werd. Ik zei nog: "Dat kan niet, want je bent nog geen 2!" Bij drie volgt: Ik wil nie! Dan weet je dat vast. :D Mooi een fototaart. Waar heb je die besteld?

Sanne Ow haha, is ze er zo één? Bij Johan Hamminga was er ook zo één. Hij adviseerde om altijd harder te willen dan je paard. 'Er is er nog nooit één van de aarde afgelopen!' Haha. Dat paard knapte er wel van op en ging uiteindelijk wel het bit opzoeken. Je zag hen vooruit gaan. Als ze bevallen is, is het mss een leuke tip om eens uit te proberen.

Iggie is mooi!

Enne, Sanne en Michelle: Frank zijn samootjes zijn de beste van Europa! Dus die ga je zeker lusten. ;) Wij eten nooit andere. Ja, één keer wel, maar toen duurde het zo lang dat ie ze meebracht en woonden we niet bij het bedrijf. Je had dat gezicht moeten zien toen haha, alleen al daarvoor zou ik het nog eens doen. 8-) In een restaurant bestellen we ook altijd champies. En dan worden ze gekeurd hoor! Eet Sanne ze ook rauw? Mijn tante wel!

Angela Heel veel sterkte morgen! Ik kan je besluit heel goed begrijpen. Voor beide opties is wat te zeggen en ik weet zeker dat ik ook niet naar de slager zou kunnen. :(:) :(:)

Peet Inderdaad zeg. Wat kun jij vast slapen! Gewoonlijk slaap ik ook overal doorheen. Ik word altijd wakker van Frank zijn 'gemopper'. Hij heeft al eens een helicopter voor het raam staan uitschelden. En deze muts wordt dan wakker van zijn getier en niet van die heli. :Z

Suelza Gaaf! Bereden politie? Mag Frank een keer met je mee? Dat was zijn droombaan en nu is ie waarschijnlijk er te oud voor. Heb Paul de Leeuw al eens benaderd hiervoor, maar die reageerde er niet eens op. Frank zou ook graag eens meedoen met die training voor prinsjesdag. Ga je daar ook bij rijden?

Brakaz Ik verwoord mezelf fout. Je omschrijft Sam ook. Hij is ook heel cool, maar ook hypergevoelig voor mijn emoties. Dat ervaar ik als het heethoofdige. Eigenlijk ben ík het heethoofd. :o Ik weet echter dat ik op Sam geen kind kan zetten. Hij gaat dan vluchten. Hij vindt een kind op zijn rug echt heel erg eng, maar hij heeft het zowiezo niet op vreemden op zijn rug. Hij is heel erg éénkennig. Absoluut geen allemansvriend!

Jolynn Ik heb het ook zwaar te pakken van Rosa! Hopelijk is Suelze me voor! Ik vind jouw Harry ook beeldig! Ik wens jou heel veel kracht toe, zodat je snel hersteld van deze chemo en dat ie maar overweldigend goed mag aanslaan!

Vandaag niet gereden. Weer fysio gehad vandaag met een fijne massage. Ik geef mijn rug een dagje rust. Ik moet zondag naar Schijndel, maar de tijden tussen mij en mijn concoursmaatje liggen uren uit elkaar! Dus ik twijfel heel erg of ik me toch nog een keer afmeld. Ook de fysio vond dat verstandiger. Hopelijk veranderen haar tijden nog en ik overleg nog even met mijn instructrice want haar dochter moet ook starten rond mijn tijd. Dan is Sam weer bijtijds thuis en kan ie zelfs de wei nog op!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:25

Heeey Lisenka! Fijn je eens te lezen hier. Wat een goed nieuws! Welke heeft ze op het oog? Toch niet Zalamera? Ik zit Frank al te polsen... :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:27

Denise, jaa, ging goed. Krijg de fotos binnenkort denk..
Moppielover, heel veel sterkte..
Tsjillert, gefeliciteerd!
Anouk, fijn dat het rijden beter gaat!

Hm, verder weet ik eht niet meer. Hier gelukkig weinig last gehad van het noodweer, lekker doorheen geslapen. Nu net thuis van t werk, was wel aardig druk en dan ook nog eens alles opruimen..

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:14

he hallo

wordt ik toch wakker gemaakt met de moskee vanmorgen hahahahaha lekker hoor
en dat op me verjaardag hihihi :D :D
ga zo nog ff me bed in want tja nu ben ik een oude dame he de 40 is eraan te pas gekomen

en anouk leuk van je berichtje

me vrienden hebben vannacht voor me gezongen met ze allen lachu hoor
ik reageer vanmiddag ms snog wel bij en anders vanaaf als ik tijd hebt

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:27

Peet: Gefeliciteerd *\o/*

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:30

Even een ego berichtje...

Perla is niet drachtig :(
Baal als een stekker maar de kans dat ze drachtig zou zijn was ook klein, ze had zich niet makkelijk laten dekken.

Maar.... er zaten nu wel 2 prachtige eieren op van 4.5 en 4.9 cm.
Dit had ik dus niet verwacht dus de plannen zijn gewijzigd en ik ga haar toch nog een keer wegbrengen naar Drafur :j
Als ze na deze keer dekken weer niet drachtig is dan hoop ik dat mijn andere kleine vriendje nog niet verkocht is maar anders heeft het niet zo moeten zijn. Het voelt nu te goed om Perla niet nog een keer weg te brengen.

Nu kan ik jullie natuurlijk wel vertellen wie dat kleine manneke is.
Dat is het veulentje van Taco Taco II (ja die van Cyrina) uit een fjordenmerrie.
Die stond heel toevallig ook bij de hengst toen wij Perla weg gingen brengen en ik smolt gelijk :~
Heb contact gehad met zijn eigenaar en hij komt te koop maar pas als hij 6 maanden is.

Ik laat de eer aan Cyrina om foto's van hem te plaatsen :j
Uiteraard heb ik met haar gemaild over dit prachtige mannetje.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:30

Peet gefeliciteerd met je birthday.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:44

Kelly_Taco schreef:
Laulau: sommige paarden zijn ook gereden op hele kleine hulpen :j Zo is de jonge merrie waar ik vaak op rij heel snel in achterwaarts, hoef ik alleen maar mijn gewicht te verplaatsen. Soms gebeurd het dan wel dat je even gaat verzitten en zij achteruit gaat. Dat is het jammere als je geen uitleg krijgt, je weet niet op welke hulpen ze lopen

Bij die hele jonge dieren vind ik dat niet fijn, ze moeten eigenlijk zoveel verschillende hulpen leren herkennen dat het in het begin veel makkelijker voor het paard is om ze iets groter of duidelijker te maken (die hulpen dan he) naar mate het meer bevestigd is moet je die hulpen kleiner maken tot idd een subtiele verandering in je zit bijvoorbeeld. Een jong paard wat al achteruit gaat als je per ongeluk verplaatst is dus niet altijd goed aan de hulpen hoor, vaak zie je heel veel onduidelijkheid of onbevestigde dingen. Beetje waar we het net over hadden met dat aanleren. Je ziet het trouwens heel veel met paarden die in relatief korte tijd veel dingen hebben moeten leren.

Heel jammer van Perla maar geduld, komt goed ;) kijk uit dat je niet te snel in alles wilt gaan geef het de tijd.

Peet gefeliciteerd.

Jolynn; wat zijn die katjes prachtig...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:55

Cloris, ik bedoel ook dat ze niet goed aan de hulpen is omdat ze er niet op wacht. Maar dit is moeilijker dan iets waar ze te traag op reageren om op te lossen.

Perla krijgt alle geduld van de wereld hoor!
Wilde haar eigenlijk niet nog eens laten dekken omdat ik bang was dat er iets met haar niet helemaal in orde is omdat ze 2 jaar geleden ook geen goed ei wilde maken.
Maar nu zitten er 2 mooie op dus mag ze gewoon nog een keer naar Drafur.