[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:43

nameless schreef:
robijntjuh: super

gister in de les kreeg ik eindelijk een redelijk constante aanleuning met sire
en daar werd ik heel gelukkig van, kan ik hem nu leren de hand te volgen naar beneden, en richting hals strekken

Ook super fijn!

Mooie foto's van de keuring. Verder heb ik er geen verstand van Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:49

Hey, ik sta ook op de foto bij Xantha! Ik heb bruine laarzen aan. Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:21

alle merrie foto's staan nu online,

Yenneke: dan heb ik je onbewust ook gezien

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:30

Mies-Apollo lekker actief idd Vingers aflikken wat heerlijk dat het zo goed gaat! ik verheug me nu al op de foto's van jou en Shannon op sjiek Pling

Robijntjah Jemig zeg,dát gaat snel vooruit met jullie! Nu willen we écht graag rij-foto's zien!

ZasreadMooie foto's! Ik val als een blok voor het lieve hoofje van nr 11 Lovers (geen idee wie het is,maar wát een lieve uitstraling!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:31

Ja, is allemaal nog zadelloos, en buiten op halster hoor, Wil buiten bitloos erin houden!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:32

Uhmmmm,ik had toch een donker bruin paardje gekocht Verward

HIJ VERKLEURD!!!

Afbeelding

zo krijg ik nog een schimmel Cool ROFL

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:33

Robijntjah schreef:
Ja, is allemaal nog zadelloos, en buiten op halster hoor, Wil buiten bitloos erin houden!

Ook dáár willen we foto's van zien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:34

Clown

Hahaha, zal proberen van het weekend foto's te maken!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:35

En natuurlijk niet alleen zijn lijf op de foto gezet Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

FF geen foto's maken,ik heb gruwel jeuk op mn kont Clown

Cheese!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:36

Knappe soortgenoot Lovers

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:08

Even een complimentje komen neerzetten over Xantha, wat een geweldig mooi dier is dat toch!!! Ik ben echt al helemaal weg van haar sinds dat ik ze op foto zag als veulen, en ze is alleen maar mooier geworden Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:09

Ik vind die witte haren erdoorheen eigenlijk wel errug leuk! Clown

Die paarden, een paar pagina's terug, met die verdunde bruin kleuren. Wat een mega gave dieren zeg!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:12

Wouwie borderjay! Moreno wordt zo nog mooier! Wat bijzonder Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:28

Ja,echt bijzonder hè? Wat zou hij nou zijn/worden? Hij is 6 jaar...
Stekelharig/roan/donkere bruinschimmel?
Wat denken jullie?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:35

ik zou zeggen stekelharig, als hij schimmel wordt verkleurt hij op een andere manier en had het allang al zichtbaar moeten zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:19

Leuke foto´s. Ik zou zeggen stekelharig.
Heb net in je profiel gespiekt en zag dat je met de honden werkt! Wat leuk, vroeger bleef ik thuis voor uitzendingen op de BBC van het schapendrijven met 1 en 2 honden.

Zag ook nog een filmpje voorbij komnen met lekker vlot drafje, keurig.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:03

Lusitana schreef:
Leuke foto´s. Ik zou zeggen stekelharig.
Heb net in je profiel gespiekt en zag dat je met de honden werkt! Wat leuk, vroeger bleef ik thuis voor uitzendingen op de BBC van het schapendrijven met 1 en 2 honden.

Zag ook nog een filmpje voorbij komnen met lekker vlot drafje, keurig.

Aha,dus jij was al fan van "one man and his dog" Knipoog
Het is ook echt super gaaf om te doen....en leuk te combineren met paardjes in de wei Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:23

wat een mooie foto`s heb ik weer langs zien komen
en wat gaan jullie weer als een speer zeg kan het bijan niet meer bij lezen

ik heb het trouwens super leuk gehad op HE ook met me kater Clown water hielp eigenlijk niet zo veel hoor (weet niet meer wie dat zei hihihi zal wel door de drank komen )
maar waar was iedereen ?????? heb bij de bokt stand gestaanm en wat gebabbeld maar verder niemand gezien jammer

wel gelachu trouwens we kwamen aan en ik ahd geen zin om me auto achteraan te zetten dus ik zei maar dat ik naar de louerenshoeve stand moest om spullen af te geven hahahaha die jongen had wel iets van jaja maar ach, we mochten door rijden
toen we daar aankwamen hadden we dus geen plekje alles vol.
maar een geluk dat ik me kleine twingo bij me had en die overal tussen kan stoppen hihihi

achter ons reed een grote dikke mercedus en hij keek me aan en ik zei ja hoor kom maar hier. ik had nl. een stuk van het afzet lint langs me auto gedaan zodat ik daar netjes kon staan.
de auto parkeerder netjes achter me en daar hadden we dus mooi twee plekken gemaakt wat eigenlijk een doorgang was hihi Haha!
toen hij uitstapte moest de man wel lachu Clown Haha!
we maakte een geintje en liepen verder.
hij deed zijn koffer bak open, die lag dus helemaal vol met longeerlijnen roze en paarse GAAFFFFFFFFFF Tong uitsteken
ik zei he geef er maar een voor het maken van de parkeerplaats Knipoog
jaja zei hij loop maar naar de stand en vraag het daar maar lief .........dus ik meelopen en toen ik hem zag heb ik het dus heel vriedenlijk gevraagdt en ik kreeg echt een mooie roze lijn Haha! Knipoog
het bleek ook nog ene dubbele lijn te zijn hahahaa mooi hoor nu moet tsjil er dus aan geloven Pling

en heb nog een paar foto`s gemaakt wel wat aparte dit maal maar ook best leuk om eens te zien hoop dat jullie wel al gegeten hebben

Afbeelding
hier is celine bezig met een valtraining
Afbeelding
een paar gebitjes
Afbeelding
wat darmen ze stonken wel hoor Misselijk
Afbeelding
niet zo`n mooi wondje van prikkeldraad wist niet dat er nog mensen zijn die dit gebruiken Boos!
Afbeelding
longen vol met lucht
Afbeelding
longen ingeklapt
Afbeelding
leuk om zo je paard te leren kennen, en als je dokter bibber wilt spelen maken we het dit keer hiervan
Afbeelding
dit was celine haar lieveling
Afbeelding
en deze ik hou niet van het uiterlijk maar die vacht het leek wel of ze deze met glitterspray hadden ingespoten zo glimmen niet normaal meer

hoop dat ik jullie niet verveel met deze foto`s Knipoog
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 16-09-08 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:42

Lusitana -> Haha! Ja klopt, zodra er hier een paard onder het zadel loopt zijn er overal enge monstertjes verstopt die voor mensen niet te zien zijn.
Rintske is gewoon nog weinig gewend, ze is nog erg jong en bij haar vorige eigenaresse maar een paar keer van het terrein af geweest de trailer in.
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik vind het geweldig om haar kennis te laten maken met al die vreemde dingen, en haar zelf in te rijden op mijn manier, rustig aan en met alle tijd, en zoals het voor haar en mij fijn voelt.
Gelukkig krijg ik hulp van mijn vriendin wat betreft het inrijden en kan ik terugvallen op een stalgenootje met een bomproof paard voor de buiten wandelingetjes. Vork
Ik denk dat het ook wel behoorlijk verschilt qua omgeving bij jou of bij mij.
Als ik hier het terrein afloop kom ik in de verkaveling met veel vrachtverkeer, tractoren en auto's.
Ik neem aan dat dat bij jou in je omgeving minder is?
Jeetje wat slordig van die mensen daar om de verkeerde fokker te vermelden!
Nuno zal wel erg boos zijn geworden, en gelijk heeft ie!
Kan er een rectificatie worden aangevraagd?

Yenneke -> Leuke foto's!
Vind het een mooie accomodatie daar in Bunschoten!

Ilona -> Kan me voorstellen dat je zo onderhand wel weer eens aan het werk wil.
Een poosje vrij is lekker maar op een gegeven moment gaat het vervelen.
Ja idd, met de juiste aandacht en verzorging zou Grytsje er bovenop komen en een heel leuk rijpaardje kunnen zijn.
Ze heeft best leuke gangen.
Maar dat is juist het frustrerende, dat ik niets kan doen, alleen maar toekijken.......
Misschien dat ik binnenkort toch maar weer eens mijn gezicht laat zien daar, Grytsje staat toch niet op de manege dus ik zie haar niet, maar dan kan ik wel nog een keer benadrukken dat mijn aanbod nog steeds staat dat ze haar zo bij mij mogen brengen.
Grytsje zal voor mij altijd een heel speciaal plekje in mijn hart houden en ooit zal ze weer bij mij zijn!

Sanne -> Leuk verslag van een heftig dagje!
Wel leuke resultaten behaald las ik, toppie!
Wat dat 'mastuberen' betreft, daar hoeft een hengst niet voor te dekken, hoor!
Goloso dekt al lange tijd niet, maar heeft dagelijks zijn 'moment suprème'.....

Jolijn -> Grytsje is zo'n paard die zich helemaal gaat afsluiten om zichzelf te beschermen.
Ze was toen ik haar ging huren ook heel erg afgesloten en het heeft mij ruim 4 maanden gekost om iets met haar op te bouwen en iets vertrouwen te krijgen van haar.
Als je eenmaal haar vertrouwen hebt dan gaat ze helemaal voor je.
Ze is geen allemansvriend, er zijn niet veel mensen bij wie ze zich laat zien.
Ik weet zeker dat ze zich nu ook weer helemaal heeft afgesloten, dat is haar overlevingsmechanisme.
Ik blijf gewoon geloven dat ze ooit bij mij terug komt.........
Zow! Wat goed! Eerste keer los gereden!
Wat een super gevoel geeft je dat, hè?!

Frank -> Dat zou jammer zijn als je zadel te smal is, kan ie worden verbreed?
Brave Des dat ie zo rustig blijft.

Suzanne -> Hoe is je gesprekje gegaan met je vriend?

Michelle -> Hahaha! Dat is ook een idee, gewoon op sjiek allebei, naar een wedstrijdterrein gaan om in te rijden om 'm daarna te smeren! Haha!
Denk niet dat ze het zomaar in de gaten hebben, als het maar druk genoeg is.
Is wel een goede test voor Shannon!
Ik geniet op en top van alles wat met Rintske te maken heeft, zij haalt idd de scherpe kantjes van het gebeuren rondom Grytsje eraf.
Op zich gaat het prima met me, hoor!
Ik laat me er niet meer zo door meeslepen, maar van binnen doet het nog wel pijn.
Vooral als ik dan weer foto's van haar zie.......
Maar Rints kan hier natuurlijk helemaal niets aan doen, dus als ik bij haar ben dan ben ik er ook 100% voor haar.
Aan de ene kant ben ik blij dat ik Grytsje uiteindelijk niet heb kunnen kopen en nu Rintske heb, en aan de andere kant weet ik dat als ze van mij had geweest ze er nu veel beter voor had gestaan.
Maar daar kan ik me wel telkens druk om lopen maken, het helpt me toch niet.
Zoals ik al tegen Ilona en Jolijn zei; ooit zal ze weer bij mij zijn!
Het eerste wat mij te binnen schiet bij het zien van je eerste filmpje is; Jéétje wat gaan jullie hard!
Voorwaarts is goed, maar te hard niet, hoor!

Borderjay -> Waaaaah! Moreno wordt schimmel!
Hij is wel heul apart nu!

Vandaag voor het eerst in ons uppie in de buitenbak gereden!
De binnenbak was weer zo stoffig dat ik Rintske bijna niet meer kon zien aan de andere kant van de longeerlijn.
Dus na het longeren heel kort in de binnenbak gereden om te voelen hoe ze was, rustig genoeg dus, en toen de buitenbak in.
Op een paar aanstellerige uitingen na ging het heel goed.
Ik heb alleen gestapt, want Jaap was met de tractor heen en weer aan het rijden en daar heeft Rints het niet zo op.
Aangezien Jaap ook als enige op het terrein aanwezig was om ons in de gaten te houden leek het mij verstandiger om het bij stappen te houden.
Verder lekker getut met haar, ik kon maar moeilijk wegkomen.
D'r lange manen lekker opnieuw gevlochten, staart weer eens uitgeborsteld, sokken goed uitgekamd en onderzocht op korstjes en/of mokplekjes, hoeven mooi schoongemaakt en een vetlaagje gegeven, en vooral veel gekletst tegen haar, geknuffeld en kusjes gepikt.
Zolang ik zo met haar bezig ben vindt ze alles prima, maar zodra ik dan even met iemand sta te praten dan wordt madam ongeduldig......

En nog een leuk nieuwtje!
Jasmijn komt Rintske en mij binnenkort meeten! Gezellig! Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:52

saida je verwent je paardje wel lekker he
fijn dat het goed ging in de buitenbak en verstandig dat je alleen gestapt hebt.
later kan je het uitbreiden met wat draf pasjes, dat gaat wel goed het tenslotte een fries he
Haha!
ik heb tsjil zijn manen ook weer lekker opnieuw in de vlechten gegooid en lekker geborsteld hij genoot weer super

verder heb ik niks gedaan erg he Haha! Clown

ga morgen wel weer rijden
celine ligt nl, met een darm en buik infectie op bed en die heeft de hele tijd van krampen in haar buik.
hoop dat ze snel weer de oude is Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:54

borderjay *LOL* Nagelbijten / Gniffelen
wat heb jij een appart paard hahaha
ik weet wat het is een TOVERBAL
is een nieuw ras kan je veel geld mee verdienen ga er mee fokken Afgod Afgod OK dan! Hyper! ROFL

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:04

nounou wat een hoop mooie foto's weer hiero.
verder alleen ff een reactie op saida: m'n zadel kan breder d.m.v. een andere pommel (die "beugel" voorop) maar ik wil dit eerst besproken hebben met trekkingsadles.
wist je trouwens dat hoeven vetten nadelig is voor de hoeven: het schijnt de vochthuishouding in de hoeven nogal te verstoren.

ego: ik denk dat ik maar aan een winterslaap ga beginnen. werkelijk alles zit tegen geloof ik: eerst de auto die nu nog steeds of alweer in reparatie staat, nu weer een monitor: van de week een nieuwe hp besteld, vandaag ontvangen. blijkt de voet niet uit te kunnen klappen. alweer een tegenvaller dus. ik denk dat ik het hele pakket maar terug stuur en naar een gewone winkel ga. bahbah en nog eens bah, ik baal onderhand wel van dat gesodemieter.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:05

ff ego, reageer later weer bij.
heb besloten er een punt achter te zetten. Paar dagen over nagedacht en merkte toch wel dat ik meer iemand nodig had die een weerwoord had en waar ik een discussie mee aan kon gaan. Dit kon ik niet met hem eigenlijk. Hij vatte het goed op, hij had het gevoel ook al. Hij vond het erg jammer maar snapte het ook gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:10

Mies Leuk filmpje. Jammer dat het een kort stukje was Knipoog Ze houdt een lekker tempo'tje aan! Denk wel aan je benen. Op het filmpje lijken ze wat onrustig.

Madelief Mooie foto's in je topic! Had al gekeken, maar nog niet gereageerd. Pas inderdaad op dat je niet naar achteren gaat hangen. Het licht in het bos geeft een heel mooi effect.

Iloon Ja, en voor je droomknolletje moeten er toch centjes verdiend worden Knipoog

Gabrielle Leuke foto's van Moreno. Wat voor mengeling was hij ook alweer? Ik zou ook stekelharig zeggen.

Peet Wat een foto's!!! Misselijk Ik heb wel al gegeten, maar vind het toch nog onsmakelijk. Vork
Dat veulenbeentje en die paardenmond.... Ieeeeuw..!!
Enne bofkont met je gratis longeerlijn!

Saida Erg vervelend van Gryts, maar wat je zelf al zegt haalt Rintske de scherpe kantjes er vanaf. Goed hoor van de buitenbak!

Ik heb gisteren ook voor het eerst helemaal in mijn uppie gereden. Ik had de staleigenaar wel gesmst of hij 's avonds ook nog toevallig op stal was, maar ik kreeg niks terug. Dus toen ik op stal was ben ik gewoon maar begonnen met longeren en heb afgewacht of hij zou komen. Hij was dus niet meer gekomen en uiteindelijk heb ik het er gewoon op gewaagd en ben ik er zelf opgeklommen. Hij bleef netjes stilstaan. In het begin vond ik het wel een beetje spannend, want hij was tijdens het longeren al iets frisser en had flink het tempo erin. Maar het rijden ging goed en hij was erg braaf! Vooral het tempo goed gecontroleerd en hem niet het tempo laten bepalen. Dus was wel erg trots op ons dat we dat maar even gedaan hebben! Vork Lovers
Morgen eindelijk weer les na bijna een maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:11

Balen Suus! Maar ja, beter nu dan dat je nog een tijdje doorloopt met hetzelfde 'probleem'. Gelukkig vatte hij het goed op!!