[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:32

Met ons gaat het goed, tijd niet kunnen trainen vanwege de sneeuw en mijn knieblessure..
Ik geef inderdaad les, doe een opleiding acupressuur voor paarden en de instructeurscursus Centered Riding doe ik ook erbij.
Goya is inderdaad aardig wit aan het worden, je ziet nog lichte appeltjes en zomers (nu ook al) krijgt hij bruine en grijs/zwarte vlekjes. Zijn niet super duidelijk, maar als je hem staat te poetsen zie je ze wel haha.
Vervelend dat het qua papieren allemaal niet lukt zeg!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:45

Gaat het weer wat beter met je knie nu? Je bent wel goed bezig verder zeg! Goya ziet er iig goed uit. Darius wordt nu weer glimmend zwart, hij was de hele winter een dof bruin bolletje wol.. Papierwerk is hier helaas altijd lastig, maar eigenlijk overal wel, in NL is het ook altijd een hoop gedoe.. Ik had alleen zo graag een boerderijtje gehad met wat hc voor de paarden..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:57

snap ik dat je dat wilt ja.. naja, misschien komt het nog :)
Dankje, we doen ons best :) Goya zijn buikje mag er eerst wel even af hihi.. kunnen we wat beter trainen ;)
Knie gaat beter ja, heb af en toe nog wel last maar fysiotherapie werkt goed :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:21

Prinslover schreef:
Hey Denise, zo back on track 8-) . Leuk dat je weer mee komt kletsen meid! En fijn dat jij en heike zo goed gaan. Je ziet het ook echt op de foto's, wat een vooruitgang, netjes hoor :)) . Hoe is het verder? Met je vriend ook alles goed? Werkt ie trouwens nog bij die waardetransport? En heb je je opleiding gehaald?

he iloon we zijn idd weer back on track :D bedankt voor het compliment met mij is alles goed en met mijn vriend ook en bij jou las dat chico ook lekker verhuisd is en heb ook een filmpje van hem gezien ziet er goed uit lekker zo doorgaan ik heb idd mijn eerste opleiding gehaald en ben nu bezig met de laatste die duurt nog 5 maanden dus spannend allemaal. ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf idd.

Shanna ik las dat jij van een paard was gevallen hoe is het nu verder met jou

Lakshmi - ook jij welkom back fijn dat het goed gaat met de paardjes

Suus - bedankt fijn plaatje van jou en goya

branka - wat leuk dat ze contact met je hebben opgenomen hopelijk kom je nu wat meer te weten :D

Anouk - ook leuke foto's van jou voorbij zien komen gaat goed met jou en sam zo te lezen en fijn dat jullie les krijgen van suus ziet er goed uit op de foto's en idd wat een leuk dekje

Mies - lees steeds dat jij echt super goed gaat op wedstrijd en dat je al aardig wat wp binnen hebt met paardlief wanneer wil je L1 gaan starten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:25

Leuke foto's hoor! Vooral de eerste vind ik.

Denise: gaat wel goed met mij hoor! Arm is nog dik en pijnlijk. Wat voor kleur ie op t moment heeft weet ik niet, niet opgelet vandaag... haha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:33

erg leuke foto's suus ziet er super uit

shanna fijn dat het goed met je gaat, rij je wel gewoon of gaat het niet met je arm

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:39

Ja hoor, gewoon gereden. Doorzitten doet wel auwa omdat het dan wat schudt/klopt maar dat wordt ook steeds minder.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:43

fijn dat je gewoon kan rijden, hopelijk is het snel over :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:44

Joah, heb veel Arnica gebruikt, dat helpt enorm! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:13

Prinslover schreef:
Jup weet het. Zit ook al laaang te twijfelen over zo'n dekje. In grijs met roze, of bruin met roze.. Ze zijn alleen zo prijzig :=

Ik heb behoorlijk marktplaats af lopen struinen en zodoende niet de hoofdprijs hoeven betalen. Bij de hypo waren ze ook niet afgeprijsd zag ik, anders had ik er zeker één bijgekocht. Alleen die geruite dingen wel, maar die zou ik er nog niet op leggen, al kreeg ik ze voor niks.

Branka: Wat enorm leuk! Hopelijk kan ze je idd meer vertellen!

Denise: Leuk dat je hier terugbent en dalijk ga ik uitgebreid je topic lezen!

Martine: Nog al één die geen spijt heeft van het houden van het paardje! Wat super dat het nu goed gaat tussen jou en Flavio. Ik weet nog goed hoe je twijfelde toen! Mooie beelden idd ook! Je kan wel zien dat jij anders traint dan de rest hihi! En huwelijksvoorbereidingen. Wanneer is de grote dag?

Suus: Wat een ontzettend gave foto! Ik mis alleen nog je glimlach (op die eerste dan hè)... ;) Vanavond ga ik de links ook bekijken!

Shanna: Haha, het lijkt wel of je er aandelen in hebt! Ik heb nog nooit van Arnica gehoord.. :+ Maar inmiddels nu wel... :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:47

Maandag mogen ze hoier voor het eerst de wei op 2 uurtjes... ben benieuwd!

Vandaag kort gewerkt, totaal 25 minuten aan de longe. Had hem zijn nieuwe zwartleren peesjes omgedaan en tsja. Hij leek wel trots. Ging er echt voor staan dat ik ze omdeed. En een "Oh, wat ben je nou stoer!" deed het hem ook wel (of wrs meer de toon van mijn stem :+ )

Toen longeren dus. Vanwege de gevoeligheid van 2 dagen geleden alleen stappen, draven en rustig draven gedaan. Ging prima en hij liep een beetje te showen dat ie het wel kon. Ik vind hem zelf beter lopen dan enekel weken geleden. Tilt de benen beter op, de achterbenen komen beter onder zijn lichaam, hij loopt voor mijn gevoel met aangeknepen billen (dus zet ze meer onder zijn lijf, ipv hele lange benen van achteren) loopt dan wel hoog met zijn hals, maar dan meer de klassieke oprichting. Dus neus keurig op de loodlijn ipv gestrekt naar voren. En in elk geval dus NIET in de rollkur met zijn neus op zijn borst. Nouja, wrs nog helemaal niet geschoold ofzo, maar het zit er voorwaards uit, het verzameld draven lukt hem erg goed en heeft ie lol in. (na eerst 10 minuten dravertje gespeeld te hebben met gestrekte nek, neus vooruit en hele lange passen :Y) )

De bult vlak voor de plek van het zadel aan weerszijden vind ik al aardig afgenomen. Dat wil zeggen: de bult op zijn schouder is minder en daarachter (dus de spieren op de ribben) nemen wat in omvang toe waardoor er een gladder geheel onstaat. OP de ribben is nog wel een deukje, maar dat wordt wel minder.

Ter verduidelijking:

ROOD is waar de bult zat/zit van spieren omdat het zadel te krap was en dit dus atrofie ten gevolge had onder het zadel en de spiermassa naar voren drukte
GEEL is dus waar de deuk zit en er te weinig spierweefsel zit (nog, maar die plek wordt kleiner)
BLAUW op de hals loopt de bespiering niet mooi door, maar kom je tegen zijn bot aan, mag meer worden dus
GROEN vanwege wegdrukken rug en vergeten achterbenen in de bespiering daar ook arm en mag er wat meer op.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:14

Het is bijna zeker... ik ga wss over 3 weken naar een stal nabij Valladolid om kennis te maken en proef te rijden.

:):) :):) :):) :):) :):)

*stuitert nog even door

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:23

Klinkt LEUK!!! Euh... waar ligt dat ongeveer? (land is ook wel handig want ben daar niet zo sterk in)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:28

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:37

Hoi meiden tijd terug dat ik hier was lees dan af en toe wel mee maar heb weinig tijd om echt veel te reageren.
Lees dat alles zijn gangetje gaat in NL. Hier gaat ook alles like always.
Ik had wat leuke fotos gemaakt om naar een klant te sturen die interesse had in een hengst.
De hengst had niet veel zin om echt mooi op de foto te komen in zijn eentje dus richting waar de merries staan.
Lekker oortjes naar voren en het grappige was dat zijn dochter er ook bij stond die ook gelijk interesse in haar papa had.

Dit is papa.

Afbeelding

En dochter met mama (denk niet dat ze echt weet dat het haar papa is maar vond het grappig gezicht)

Afbeelding

Binnenkort moet ik meerdere fotos gaan maken dus dan Spam ik weleens wat voor de barokken liefhebbers.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:38

Graag Jus, leuk!!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:57

Prinslover schreef:
Goh Branka, dat is bijzonder!!! Via bokt gevonden?! Wel gaaf hoor, zo kom je ook weer dingen over hem te weten en kan je hem misschien nog beter begrijpen. Leuk zeg *\o/*

Ja, ze heft mij via Bokt gevonden. Was vanochtend er even helemaal door van slag. Had duidelijk niet op die pb gerekend.

heikedenise schreef:
branka - wat leuk dat ze contact met je hebben opgenomen hopelijk kom je nu wat meer te weten :D

Het is inderdaad leuk. Maar moest het wel even laten zakken. Had het heel druk op mijn werk en had niet op dat nieuws gerekend.

idefix4 schreef:
Branka: Wat enorm leuk! Hopelijk kan ze je idd meer vertellen!

Hoop het ook. Ze heeft al wat foto's gestuurd. En 1 ding: Frío is bij mij een enorme z*ikerd wat water betreft, maar meneer staat daar op een foto tot zijn knieën in zee. Goed dat ik het weet, die strandrit gaan we binnenkort dus maar eens maken! _O-

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:59

Annash schreef:
Het is bijna zeker... ik ga wss over 3 weken naar een stal nabij Valladolid om kennis te maken en proef te rijden.

:):) :):) :):) :):) :):)

*stuitert nog even door

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd! En natuurlijk veel succes!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:23

Lisenka: je had moeten vragen of hij hem even wilde proberen ;) en dan zou jij ondertussen zijn paard wel even rondstappen :P

Anouk; leuke foto's! Leuk dat sabrina zo fanatiek aan het worden is! En michelle en basje?

branka: leuk, vanaf welke leeftijd had zij hem? Ze kan je misschien ook verder helpen naar eerdere eigenaren

denise: Weer gestart?! Leuk! ziet er al veel beter uit, jullie zijn echt vooruit gegaan! Hoe gaat het verder?!
Ik heb zondag wedstrijd, en afhankelijk van hoe die gaat maak ik een keuze wbt L1, maar ik merk wel dat ik het zelf wat saai vind worden en shannon ook, zodra ze wat meer mag werken gaat ze beter en geconcentreerder lopen... zoals het er nu uitziet wil ik eind mei 1x L1 starten, dan juni 'vakantie' ik ga dan met ilona een midweek naar de drunese duinen, wil gaan crossen en naar het strand en zoieso een weekje nikse en dan weer verder!

Shanna: whaaa gaaf!!! Spannend!

Ik ben dinsdag op een excursie naar adacamie bartels geweest, vanuit school van een vriendin en ik moest met de trailer rijden dus mocht meteen een dagje rondkijken! wat een accomodatie zeg! Maar eerlijk is eerlijk, ik heb dan toch liever een kleine rommel stal ;)

Zondag weer wedstrijd :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:07

Anouk – bedankt,

Wanda – goed uitgelegd zo met die kleurtjes, geeft een duidelijk beeld en wat leuk dat hij zijn peesjes zou leuk vond, bij ons gaan ze van de week ook 1 uurtje per dag de wei op

Shanna – klinkt super ben benieuwd

Leuke foto’s jus

Branka – ik snap best dat je het even moest laten zakken

Mies – bedankt, ja het gaat hartstikke goed met ons heike is zoveel veranderd op de nieuwe stal en wij hebben het er echt naar ons zin, ik had het veel eerder moeten doen :j
Spannend voor jou dus maar als ik naar je punten kijk dan snap ik best dat het nu wat ‘’saai’’ begint te worden maar goed je moet natuurlijk doen waar jij je het best bij voelt en als ik soms filmpjes/ foto’s van je zie denk ik echt wel dat jullie klaar zijn voor het L1.
Hou ons maar op de hoogte want ik vindt het leuk om jullie vorderingen te volgen.
En wat gaaf naar academie bartels, zou best dat hun aardig wat accommodatie hebben maar volgens mij is dat ook niet voor mij weggelegd :n ik hou wel van een beetje rommelig en knus :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:40

idefix4 schreef:
Suus: Wat een ontzettend gave foto! Ik mis alleen nog je glimlach (op die eerste dan hè)... ;) Vanavond ga ik de links ook bekijken!

Thnx :D
En lachen, ik kijk altijd erg geconcentreerd hihi.. Lijkt t bijna wel boos ;) Maar ben ik nie, van binnen zat een hele grote glimlach :D

Shanna, gaaf hoor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:09

Herkenbaar Suus :D Krijg tijdens mijn les ook wel eens de opmerking dat paardrijden echt leuk is!

Mies_Apollo schreef:
branka: leuk, vanaf welke leeftijd had zij hem? Ze kan je misschien ook verder helpen naar eerdere eigenaren

Ze heeft hem kort gehad toen hij een jaar of 9 was. Ik dacht dat Frío 2 eigenaren voor mij heeft gehad, maar het blijken er 4 te zijn. Daar schrok ik wel van, maar het verklaart ook wel wat dingen.
Zij blijkt de 2e te zijn. Een aantal mensen heeft hem heel kort gehad.

Mies_Apollo schreef:
Ik ben dinsdag op een excursie naar adacamie bartels geweest, vanuit school van een vriendin en ik moest met de trailer rijden dus mocht meteen een dagje rondkijken! wat een accomodatie zeg! Maar eerlijk is eerlijk, ik heb dan toch liever een kleine rommel stal ;)

Zondag weer wedstrijd :)

Gaaf zeg! Je hoeft niet op zo'n superdeluxe stal te staan, maar er eens rondkijken is natuurlijk wel erg leuk! :D
Zelf zondag onderlinge wedstrijd. Ga een L1 proef doen. Lekker als oefening. B-proeven heb ik al vrij vaak gereden en we gaan lekker. Dus een stapje moeilijker :+

heikedenise schreef:
Branka – ik snap best dat je het even moest laten zakken

Moest het inderdaad even laten zakken. En zoals je bovenstaand leest blijkt Frío al het 1 en ander meegemaakt te hebben. Ze gaf nog wel meer door en dat verklaart dingen maar hij zou er ook een veel heftiger karakter door kunnen hebben. En dat heeft Frío absoluut niet, hij is zo relaxt.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:06

Anouk: ja leuk he, vond het ook zo leuk om van jou te lezen dat het nu zo goed gaat tussen jullie :) hij is idd flink breed trouwens Sam! Huwelijk zal waarschijnlijk eind juni worden :)

Zilfstar, hijs leuk je nieuwe zadel :)

Shanna wat leuk, iig lekker warm daar 8-)

Jus wat een gaaf dier.

Mies leuk om zoiets te zien, maar ik ben ook meer van het kleinschalige, soms krijg je haast een fabriek idee van die megastallen :=

Hier waren vanochtend de honden ontsnapt, het stormde behoorlijk en de poort is opengewaaid := ze waren kleddernat en zaten onder het zand, zijn waarschijnlijk dus naar het strand geweest... Gelukkig waren ze weer terug hier..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:01

lakshmi schreef:
Zilfstar, hijs leuk je nieuwe zadel :)

Dit is het TEST zadel hoor... sorry voor de verwarring! Dit wordt hem dus wel maar dan helemaal zwart en de gehele zitting in suede. Nu is alleen het bovenste gedeelte suede, maar die flapjes naar beneden worden dat dus ook...