[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:19

ik ben foto's aan het uploaden Vork

Ben gisteren ook geweest. Heb Sanne volgens mij wel zien lopen met haar camera en Ellis ook met Tulipa. Jij had een toch een 3 op je rug staan?
Heb Debby en Karina nog persoonlijk ontmoet.

Er waren inderdaad 3 merries en 1 hengst niet opgenomen in het stamboek.

Sanne Waarom is Saturno zo mager? Is hij ziek geweest of heeft het een andere oorzaak? Hij is wel met de hakken over de sloot opgenomen hè.

Ik heb ook X-tremo z'n mama met halfbroertje gezien! Zag best wel wat gelijkenissen met z'n mama.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:22

lusitana, in het boekje staat bij beide dezelfde fokker vermeld en dit werd ook omgeroepen tijdens de keuring... Clown
(heb het net nog even nagekeken)

Yenneke, dat vroeg ik me inderdaad ook al die tijd af, waarom hij zo vreselijk schraal was...
Ik had inderdaad een shirt met een 3 op m'n rug aan... Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:30

Dan is dat dan een enorme slordigheid van de maker van het boekje!
Vermuto is op de quinta waar ik werk geboren en getogen (en ik heb voor zijn verkoop gezorgd) en Phoenix komt toch echt uit een heel ander hoek....

Maar van welke stoeterij kwamen ze dan beide volgens het boekje? Want het had zulke moooie reclame moeten worden voor Nuno, maar als net de andere stoeterij is genoemd, kan hij daar ook naar fluiten.

Ik heb net pas die filmpjes gekekenen gepost in dat topic. Ik vind dat meneer Monty veel te lang doorgaat met bepaalde dingen en daardoor het eigenlijk uitlokt dat het paard negatief reageert. Want hoeveel geduld kun je van een dier verwachten in zulke omstandigheden? Zelfs Branca zou opstandig worden, hoor.

Over Branca, die wordt rap weer dikker nu ze op pro biotine staat.
Ze krijgt weer helemaal dikke billen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:39

Fijn dat het met Branca goed gaat zeg!

Ik zal even kijken...
Bij beide staat Oliveira e Sousa, dat is volgens mij waar Phoenix vandaan komt... Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:42

Oh, wat ben ik nu even verschrikkelijk boos. Wie is er verantwoordelijk voor dat boekje?
Dit gaat nog een staartje krijgen. Nuno laat dit soort dingen niet zomaar over zich heenkomen!!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:44

ik heb werkelijk geen idee, zal wel iemand van de vereniging zijn neem ik aan...
namen lijken heel veel op elkaar, zal of verkeerd door gegeven zijn of verkeerd overgenomen, omdat ze vrijwel gelijk zijn...
Misschien zelfs wel uitbesteed, hoe gaat dat meestal in z'n werk met zulk soort dingen?

(en wie kijkt er naar... Clown )

het viel mij eerlijk gezegd op, omdat gezegd werd dat ze van dezelfde stoeterij kwamen en beide bruin waren... Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:58

Het is wel een vreselijke misser waar ik goed misselijk van ben, dat kan ik je wel vertellen.
Voor jullie lijkt het allemaal op elkaar maar voor een fokker is het belangrijk dat hij erkend wordt en niet dat en ander met de eer strijkt. Zeker voor een beginnende fokker als Nuno die graag bekender wil worden in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:00

Ik heb de filmpjes van MR en de fjord bekeken...

Ik vind het niet echt superschandalig, vond andere dingen op HE schandaliger, maar het is zeker niet wat ik gewend ben van MR.

Hij is normaal van het druk weghalen als beestje braaf is, en dat doet ie steeds wat te laat vind ik...

Ook gaat ie gewoon net wat langer door! Op een goed moment stoppen zeggen ze altijd... Nou, hij heeft meerdere goede momenten gehad (na slechte momenten), en nog doorgaan. Tjah, dan kom je in een eindeloos gevecht terecht ja...

Jammer hoor, hier doet ie zijn reputatie geen goed mee....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:07

Dat heb ik dus ook gezegd in het topic. Hij gaat te lang door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:09

Jeps! En ik zie geen dominant paard eigenlijk... Ik zie een paard wat zich probeert te verdedigen...

Jammer hoor, wat dat betreft kunnen ze beter met meerdere paarden komen, en dan met die paarden kleine stukjes laten zien... Ik kan daar echt niets mee, mensen die zeggen paardvriendelijk een paard te beleren binnen een paar uur (of dat nu verspreid is over weken of 1 week of wat dan ook)...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:58

Yenneke schreef:
Sanne Waarom is Saturno zo mager? Is hij ziek geweest of heeft het een andere oorzaak? Hij is wel met de hakken over de sloot opgenomen hè.

Saturno heeft een redelijk druk dekseizoen achter de rug en 'masturbeert' zoals ze dat noemen. Hij wint zich ontzettend op in het dekseizoen en soms spuit het sperma er letterlijk uit. Hij maakt zich ontzettend druk over 'zijn' merries en is ook constant met ze bezig. Hij krijgt echt voer te overste, maar hij komt niks aan. Verder helpt volgens mij de aanwezigheid van Cedro op dit moment ook niet. Hij is ontzettend fel op die hengst en wil nu nog meer zijn kudde beschermen en zijn plaats. In de winter trekt hij altijd bij en wordt hij weer wat meer gevuld. Verder is het gewoon een ontzettend slank type en echt dik zal hij volgens mij nooit worden..
Er was ook een vrouw die naar ons toe kwam die zij dat hij misschien de ziekte van lyme kon hebben en daardoor zo mager is. Daar laten we hem nu op testen.
Hier een foto van hem als hij er normaal uit ziet:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zasread op 16-09-08 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:58

Als mijn foto's klaar zijn zal ik ze ook plaatsen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:10

Allemaal leuke berichten en uitjes. Ik zat lekker tussen de paarden Lachen
Ga vanavond even met mn vriend praten. Denk dat ik er al uit ben..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:45

Men is tegenwoordig zo gewend aan die ronde paarden, dat een normaal paard al snel mager lijkt.
Maar vroeger zagen alle Lusitanos er uit als Saturno op de bovenstaande foto of ranker. Kijk maar naar oude foto´s en films.
Afbeelding
Natuurlijk is het altijd verstandig om bloedonderzoek te laten doen.
Mager is dit (en ik denk niet dat hij er zo bij liep):
foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:33

Nee, zo liep hij er ook niet bij, maar zijn achterhand en flank begonnen wel al wat duidelijker deze vormen aan te nemen. Dit is natuurlijk het uiterste geval. Mager was dan misschien ook niet helemaal de juiste benoeming voor zijn verschijning.

Mijn Lusitano is ook niet zo'n ronde, goed Hollands gevulde zoals ik het maar even noem Knipoog
Op de foto ziet hij er veel beter uit. Veel mensen spraken erover dat hij zo dun was. Maar nu weet ik waardoor het komt.
De vrouw die naar jullie toe kwam is Gemma van Dijk. Zij is de fokster van X-tremo.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:44

"Ingevallen" was dan misschien een betere uitdrukking...
Wel jammer als je zo een paard moet voorbrengen, maar niet veel aan te doen zonder zijn leven ingrijpend te veranderen. En dat is nou ook weer niet nodig, de basisvormen blijven toch hetzelfde.
Ik ben benieuwd naar meer foto´s van de dag.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:14

Gabriella: Dank je Lachen Setjes is eigenlijk toevallig, maar als ze dan toch op de foto gaat Knipoog Ik had zelf ook niet verwacht dat we zo hard zouden gaan, maar ineens viel het kwartje!
Ik vind het raar dat dat meisje waarvan de fjord is door sommige zo wordt aangevallen, ik vind dit ook niet montys beste werk...(ben al niet zo verdiepd om eerlijk te zijn)

frank: hehe eindelijk foto's van jou op Des!!! Nou volgende keer in het licht en wat beweging erin Knipoog

Madelief: Leuke foto's! Die mini's zijn echt zo grappig..niet stiekem 1 in je tas mee naar huis genomen Knipoog

saida: Las even je berichtje aan ilona en snap dat het echt vreselijk is hoe het met grytske is gegaan. Ik vind het zo knap van je dat je de kracht hebt om er niet heen te gaan en door te gaan. Gelukkig heb je rintske die jou volgens mij veel vreugde brengt!
Zo'n buitenbak is ook wel heel eng..zeker als je van een veilige binnenbak komt Knipoog Leuk dat het wandelen al weer beter ging!!

ilona: Complimenten zijn ook zeker meer dan welkom! Had expres een tijdje geen foto's gemaakt zodat het verschil goed te zien zou zijn. nou dat is wel gelukt denk ik!

sanne: Leuk dat de keuring zo goed is verlopen! Ben erg benieuwd naar je foto's!

yenneke: Wat leuk om zn moeder te zien! (of had je die al vaker gezien?)

suzanne: Hoe ging het gesprek met je vriend?

De week is net begonnen en heb nu al het gevoel dat het niet mijn week is Vork Gister alleen maar hoofdpijn, gemiste trein en ga zo maar door! Heb het idee dat ik super veel moet doen terwijl ik gewoon goed bij ben met school e.d....
Zondag is er hier in de buurt een buitenwedstrijd, ga met shannon beetje losrijden om te kijken hoe ze reageerd..is het niks ben ik zo weer thuis! Maar om niet op te vallen mooi in de knot en ik op sjiek Knipoog (en dan eerst een half uur door het bos om er te komen Tong uitsteken ) Maarja kunnen er wel mooie sfeerplaatjes gemaakt worden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:48

Het was inderdaad jammer dat hij er zo schraal uit zag, het viel gewoon heel erg op, en dat is zonde voor zo'n mooi paard...
Heeft hij al zoveel gedekt trouwens voordat hij goedgekeurd is?
Goed dat er toch nog bloedonderzoek gedaan wordt, wie weet kun je een oorzaak vinden en aanpakken, zou fijn zijn voor hem!

mies, doe voorzichtig met zo'n week! Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:25

Ik heb buiten gereden, los Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:30

Hier zijn dan de eerste foto's, ze zijn ook op http://www.waarzijndefotos.nl te bekijken onder het kopje events --> Lusitanokeuring --> stamboekopname merries

Ik weet niet meer wat de namen van de merries zijn en de volgende merries heb ik allemaal op de foto gezet, hun nummer heb ik er onder gezet.

Afbeelding
nr. 8

Afbeelding
nr. 9

AfbeeldingAfbeelding
nr. 10

Afbeelding
nr. 11

Afbeelding
de jury

Afbeelding
nr. 12, afgekeurd

Afbeelding
nr. 13, Xantha! Ik vond haar echt heel mooi Debby!

Afbeelding
nr. 14

Afbeelding
nr. 15

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:32

Thanx Sanne, ik heb je nog gezien maar toen ik je wilde opzoeken kon ik je niet zo snel meer vinden.
Staat de rest van de foto's al op je site??

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:33

robijntjuh: super

gister in de les kreeg ik eindelijk een redelijk constante aanleuning met sire
en daar werd ik heel gelukkig van, kan ik hem nu leren de hand te volgen naar beneden, en richting hals strekken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:42

Jolynn schreef:
Thanx Sanne, ik heb je nog gezien maar toen ik je wilde opzoeken kon ik je niet zo snel meer vinden.
Staat de rest van de foto's al op je site??

De stamboekopname van de merries wel ja