[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThornForest

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:46

Haha Absolem, heb je al allemaal misverstanden en wordt hij vaak zij genoemd, doe je hem ook nog een roze halster om. :Y)

Jelske ziet er goed uit Janine, mooi opgeknapt. Helemaal geen kwamen meer nu?

Hopelijk heeft de rest weer gauw de motivatie te pakken.

Hier verhuis ik Sierou morgen, spannend.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:57

Haha Jelske en Jelske gaan er voor :+
Hij ziet er ook goed uit ! Hoe gaat het met jou?

Thornforest bedoel je of ze nog kwakkelt ? Nee dat niet gelukkig :)

Ze heeft ook heel ander (leuker) karakter gekregen dan toen ze niet lekker in haar vel zat.

En spannend verhuizen!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:46

ThornForest schreef:
Haha Absolem, heb je al allemaal misverstanden en wordt hij vaak zij genoemd, doe je hem ook nog een roze halster om. :Y)

Jelske ziet er goed uit Janine, mooi opgeknapt. Helemaal geen kwamen meer nu?

Hopelijk heeft de rest weer gauw de motivatie te pakken.

Hier verhuis ik Sierou morgen, spannend.

Ja hij sloopt steeds z'n halsters. En deze is geleend en idd roze dus hij houd deze natuurlijk wel heel weer tot ik een nieuw luxe halster voor 'm heb :').

Janinevv schreef:
Haha Jelske en Jelske gaan er voor :+
Hij ziet er ook goed uit ! Hoe gaat het met jou?

Thornforest bedoel je of ze nog kwakkelt ? Nee dat niet gelukkig :)

Ze heeft ook heel ander (leuker) karakter gekregen dan toen ze niet lekker in haar vel zat.

En spannend verhuizen!

De kleine en ik gaan ook super! Mag niet klagen. Mn buikspieren zitten al weer bijna op hun oude plek. Heb wel nog 1,5 cm diastase. En mijn huid heeft een flinke optater gehad dus dat mag de plastisch chirurg op gaan lossen volgend jaar. Flubber huid en straie vind ik niet zo tof.

Morgen is ze vijf weken oud al weer. <3

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort nieuwe cap bestellen en dan ga ik de Tinker rijden en ben ik weer mooi op niveau voordat ik Jelske ga beleren volgend jaar.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:07

Een heel bezit Absolem. :)

Hier is Sierou gister verhuist. Verhuizing zelf ging goed maar ze was wel erg gestresst op de nieuwe locatie. Ze staat nu met een Shetlander van de nieuwe kudde in een kampje. Het weekend gaan ze naar achteren zodat ze de andere paarden ziet en als dat goed gaat kan ze in de kudde.
Mooi plekje :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
* geen idee hoe het kan maar haar manen worden met de week schraler. (En ze had al niet zo’n bos). :=

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:14

Afbeelding

Mn verzorger was aan de wandel geweest. Hij wordt wel weer een knap ventje straks als zijn manen weer helemaal aangegroeid zijn <3

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:49

Dat wordt zeker een knap ventje Absolem.

Sierou als iets meer tot rust? Verhuizen is altijd even een stress moment. Ziet er mooi uit daar.

Hier de merrie weer ingespannen, deed ze weer super! Ze heeft flink ingeleverd qua conditie en bespiering na de bevalling en nu veulen aan de voet. Maar dat gaan we weer rustig aan opbouwen.

Afbeelding

Vorige week een inschattingsfoutje gemaakt met de buitenrit in het bos. Nog ruim drie kwartier in pikke donker moeten stapppen om bij de trailer te komen. Gelukkig met nog een ander paard samen. En ze waren zo braaf! Ging eigenlijk uitstekend zo in het donker. Smaakt naar meer, maar dan voorbereid :D

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:10

Dat klinkt leuk SunnyHorse!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:19

Ha Nynke! Hoe is het nu met Wende? Gaat inmiddels beter met haar blessure? En ben je er al uit of je misschien toch een veulentje met haar gaat fokken?

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:22

Hoi hoi allemaal. Hier een hele rare drukke maand gehad maar doe zo ff verslag

Eerst even wat reacties;
Absolom; wat fijn dat het zo goed gaat en wat een mooi kindje! En jouw Jelske ziet er zo veel beter uit! Wat zal dat rust geven.

Thornforest; Nanne groeit.. en dat borsthaar, zo schattig! En de merrie verhuisd. Mooie plek zo te zien maar is altijd wennen natuurlijk.

Sannathris; zo'n leuk stel! Knapperds. Gaan ze samen thuis blijven?

Sunnyhorse; ook weer lekker ad slag. Mooi zo'n nachtrit *\o/*. Kan wel weer een keer dus!

Janinevv Jouw Jelske doet het ook echt super! Lief koppie! Zo fijn dat ze nu goed in haar vel zit.

Ik kan niet overal op reageren want kan niet verder terug scrollen op de telefoon dus even een update van hier;

Met paardjes thuis gaat het super goed! Pien staat nog bij mama maar hebben inmiddels wel een supermooi opfok adresje waar ze samen met Oukje, onze enter, naartoe zou kunnen per oktober ergens. Is lekker id buurt en zijn zelf altijd welkom dus vanwege plaatsgebrek thuis toch maar even uit logeren die twee. Dus ook hier volgende week spenen! Mama gaat dan eerst even uit logeren, dat is het makkelijkst dan kan Pien thuis blijven tijdens het spenen.

Verder met de rijpaardjes lekker bezig en onze Yfke nog steeds drachtig. In september nog even keertje scannen.

Wij hebben alleen na heel veel gedoe en gepieker gisteren onze enterhengst ook uit de opfok gehaald. Afgelopen maanden steeds meer overtuigd geraakt van het feit dat dit geen goede plek voor hem was maar kregen geen fijne medewerking hem uit de groep te halen en dat lukte ons zelf niet omdat hij eerst erg wantrouwend was. Wel geprobeerd maar niet gelukt. Wel gingen we steeds heen om maar weer te kijken, vitaminekuur en extra wormkuur e.d. te geven. Hij knapte wel iets op ih gras maar echt niet genoeg dus al wel in ons hoofd om voor komende winter te zoeken naar beter plekje met echte zorg en toezicht. Dat valt niet mee voor een enterhengst, moet net uitkomen dat er ergens iemand wil meedenken. Het toppunt was dat ik twee weken terug zelf maar mestonderzoek heb laten doen. Paardje bleek fiks besmet met zowel spoelworm als rode bloedworm en heeft ook veel zand id mest. Ontworming gekregen en het dringende advies van mijn eigen dierenarts dat de opfokhouder als 1e stap echt direct de hele groep moet ontwormen anders zou het die van ons niks gaan helpen en gaat dit echt niet goed komen. We zijn nu twee weken verder en er is nog niks gedaan aan de rest. Ondertussen heel veel gedoe over wanneer we die van ons dan zouden kunnen halen, maar uiteindelijk gisteravond na een spannend ritje trailer hebben we ons mannetje gelukkig thuis. Hij gaat nu even helemaal door de medische molen en dan gaat hij als het kan en gezond genoeg blijkt voor 1 oktober nog even de wei in op zijn nieuwe plek. Ik heb er echt mega veel stress van gehad. Had zo gehoopt dat je niet zo hoeft in te grijpen maar dit ging echt niet meer.
Ik plaats maar ff geen foto's van afgelopen maanden maar nu op nr betere tijden hoop ik! Laten vandaag even bloedonderzoek doen en even algehele check. Fingers crossed dat het mee valt.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:49

Jeetje yneke, dit is het zoveelste slechte verhaal over een opfok.. Des te blijer ben ik, dat die van mij lekker in eigen beheer bij een vriendin staat..

Hopelijk heb je de wormenbesmetting snel onder controle en is zijn nieuwe plekje beter voor hem.

Fijn dat de andere paarden het goed doen. Hoelang heb je pien nu bij de merrie lopen?

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:18

Pien is nu 6,5 maand. Ik wil altijd minimaal 6 maanden. Heb dan het idee dat ze net wat meer tegen de overgang kunnen. Maar dat is mijn idee. Pien is nu echt een enter naast mama _/-\o_

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:30

ynekes schreef:
Pien is nu 6,5 maand. Ik wil altijd minimaal 6 maanden. Heb dan het idee dat ze net wat meer tegen de overgang kunnen. Maar dat is mijn idee. Pien is nu echt een enter naast mama _/-\o_

Fijn dat het zolang kan. Maan was echt nog een kleintje, is met 4,5 maand bij moeders weg gehaald.
Vond het zelf te vroeg, maarja de eigenaar zijn beslissing. Is gelukkig wel gewoon goed gegaan.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:46

Hoi allemaal ik zoek een nieuw deken voor Ali ik heb dit al in de fb Friezen groep gevraagd dus het kan zijn dat je er al opgereageerd hebt of langs heb zie komen . Gisteren heb ik deze 2 dekens op gehad nadat de bucas big neck niet goed lag. Hebben jullie bij jullie dekens ook dat er weinig ruimte is op de schoft? De donkerblauwe is een rambo duo enige nadeel is dat er een 300gr liner bij zit maar ik die nooit ga gebruiken. En de lichtblauwe een amigo hero xl lijkt wat te trekken bij de schouder toch door de sluiting denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:56

Je zou een rambo original 0 grams kunnen aanschaffen , en dan later de liner die je nodig hebt erbij kopen.

Dat vind ik het jammere van de duo, 100 grams deken en een 300 liner. Persoonlijk heb ik die ook niet snel nodig voor m’n paard.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:47

Heb je de highliner van harry's horse ook geprobeerd? Die vind ik bij onze friesjes altijd erg fijn liggen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:09

Ja, die Highliner vind ik ook mooi vallen op onze Fries.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:37

SunnyHorse schreef:
Ja, die Highliner vind ik ook mooi vallen op onze Fries.

En een deken met een V sluiting valt bij haar sowieso beter.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:46

ynekes schreef:
Heb je de highliner van harry's horse ook geprobeerd? Die vind ik bij onze friesjes altijd erg fijn liggen.

Nee die heb ik nog niet geprobeerd

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:13

Hij mag nog een beetje aankomen je ziet z'n ribben nog als hij beweegt. maar ik ben al heel tevreden gezien hij die verkoudheid er ook nog over heen kreeg. Dus eindelijk weer echt.... An die arbeid :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft weer een nieuw stukje land er bij gekregen en zijn hooinetten goed ramvol. Ik hoop eind september te kunnen kijken voor een menwagen. Of er anders een te kunnen lenen van iemand zodat we iig kunnen trainen voorlopig. Hij zal dan toch wel dik genoeg zijn hoop ik om in te kunnen spannen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:36

Over dekens: heb de laatste tijd echt van alles geprobeerd en gepast en de wug dekens van horseware liggen het mooist op die van mij

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:39

Mooi, daar begint weer wat meer model in de komen Absolem, fijn.

We hebben vandaag mooi rondje Dwingelderveld gereden. Prachtig weer, wel wat druk. Maar erg genoten. Ze begint weer in conditie te komen.
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:01

SunnyHorse schreef:
Mooi, daar begint weer wat meer model in de komen Absolem, fijn.

We hebben vandaag mooi rondje Dwingelderveld gereden. Prachtig weer, wel wat druk. Maar erg genoten. Ze begint weer in conditie te komen.
[ [url=m/DPf1U2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZbNoIX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk!!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:59

Ziet er goed uit Absolem!

Vraagje ik wel voor m'n veulen van bijna 6 maand een nieuw halster kopen. Haar veulen halster wordt aan de krappe kant. Welke maat zouden jullie aanschaffen?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:59

Ik heb nu een Shetlander maat halster voor mijn veulen van ruim 5 maanden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:38

Dennenboom schreef:
Ziet er goed uit Absolem!

Vraagje ik wel voor m'n veulen van bijna 6 maand een nieuw halster kopen. Haar veulen halster wordt aan de krappe kant. Welke maat zouden jullie aanschaffen?

Er bestaan heuse meegroei halsters :j