Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:49

Ik ga als het goed is in drachten deze zomer de flexchair uitproberen ben echt heel erg benieuwd maar ben ook een beetje bang om door de mand te vallen :')

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:57

Ohh dus Otto is niet voor iedereen leerzaam? Leek mij ook nog wel wat.
De flexchair was voor mij wel een eye-opener. De eerste keer had ik zelfs spierpijn :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:29

Leuk dat ze de flexchair ook in drachten doen. Duurt nog wel even helaas.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:30

Jamiejoyce schreef:
Ik twijfel of ik dat ook ga doen op Otto lijkt me best leerzaam.
Ook de teugeldrukmeter denk dat het goed zou zijn al weer ik wel waar me zwakke punten liggen.

8 maart mogen we weer en dan proef 3 wat een rot stukje zit daar in met de halve volte links ben denk blond want snap hem niet zo :P

Haha ik snapte hm eerst ook niet :)
Maar in principe rijd je gewoon 2 voltes, eerst een halve volte vanaf C naar X en dan een hele volte bij X hals strekken en dan vanaf X weer een halve volte naar C

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:32

Ik vind proef 3 en 4 juist fijnere proeven dan 5 en 6. Idd je rijdt juist eigenlijk 2 voltes

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:46

Ja ik heb al proefjes zitten bekijken op youtube, maar misschien als ik hem rijd dat het meevalt.
Ik heb de laatste 3 x proef 6 gehad dus die kan ik dromen.
Maar dus gewoon een halve volte tot de x en dan begint de volte van x tot x

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:11

Sanet schreef:
Ik vond Otto eigenlijk een beetje tegenvallen.
Althans, mijn paard reageert niet zo op ophoudingen. Dat als ik een kleine ophouding maak in galop sta ik niet ineens stil

Plus hij vond steeds dat ik onwijs op links zat. Maar op Syb moet ik juist meer op links gaan zitten.

Flexchair is nuttiger, maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Helemaal mee eens hoor. Ik vond het wel leerzaam om bewust met je zit bezig te zijn zonder afgeleid te worden door een eigenzinnig paard.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:14

Ik ga ook maar eens 2 tabletten nemen ipv 1 haha

Otto lijkt me ook leuk een collega is geweest
Flexchair heb ik al een keer gedaan toen bleek 1 kant van mijn bekken vast te zitten hierdoor ging doorzitten erg moeizaam nu veel beter

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:41

Iemand hier die een goede osteopaat weet regio Utrecht voor paard? Vriendin zoekt er een maar ik heb die nog nooit nodig gehad.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:42

Steffie van der laarse. Zeker weten!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:54

Heb je haar wel eens bij doutz gehad jenny?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:57

Jazeker. Ze kost wel 175 euries maar er komt Van alles aan te passen. Ook Accupentuur soms. Ze komt samen met haar man. Zij is ook dierenarts

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:59

Zo wat een prijs poeh!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:02

Ja idd. Maar heb wel eens andere gehad waar je 100 euro voor betaald en die doen gewoon standaard van alles en zij doet wel gerichter werk als aanvulling
En ik doe preventief elk jaar dus of je nou 100 betaald of 175 dan maakt het verschil niet zoveel uit

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:08

Als ze goed is en je bent er blij mee dat is dan super fijn. Ik vind het wel een pittige prijs. Op haar website staat niet dat ze samen werkt met haar man.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:17

Dacht dat haar man fysiotherapeut was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:22

Otto is toch dat ijzeren paard? Waar je op kan oefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:23

Jenny_S schreef:
Jazeker. Ze kost wel 175 euries maar er komt Van alles aan te passen. Ook Accupentuur soms. Ze komt samen met haar man. Zij is ook dierenarts

175 euro voor een osteopaat? Wat duur! (of is dat normaal?)
Wij hebben een keer een fysio er bij gehad, een hele goede. 60 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:25

tennan schreef:
Ik heb vandaag allemaal roze spullen gekocht in bij de EJ :D Heerlijk zo'n merrie :))

Roze staat zo leuk op een fries, ik ben stiekem ook een beetje opzoek naar nieuwe spulletjes. Terwijl ik eigenlijk niks nodig heb haha. Maar het is zo verleidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:27

iEmmaaa schreef:
Ik vind het ook altijd heel snel eng worden maar ben echt super blij met Klasien, ze is echt nergens bang voor. Als er een grote vrachtwagen aan komt dan ga ik gewoon even stil staan in de berm en vind ze het allemaal prima. Als er iets is wat ze dan wel eng vind, brieven bussen bijvoorbeeld :') dan is ze gelukkig heel makkelijk te overtuigen. Dat geeft gelukkig wel heel veel vertrouwen anders zou ik ook niet op pad durven te gaan :=

Hier het zelfde! Echt heerlijk. Die van mij gaat altijd heel hard snuiven als ze iets eng vindt.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:34

Wij hebben altijd Ruth brouwer uit Harderwijk. Ze is fantastisch! Ook zij gaat voor het totaalpakketje. Haar man is fysio, zij is dat zelf ook geweest. Kosten €75,00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:47

Ik heb echt na elke wedstrijd (3 wedstrijden) zo iets van ik ga alleen nog maar in het bos rijden, lekker recreatief en geen wedstrijdstress. Na elke wedstrijd denk ik van waarom wil ik dit? Ik ben namelijk altijd erg zenuwachtig en gestrest bij een wedstrijd. :')

Kennen jullie Tim Lips? (Al in m'n eerdere berichten gepost dat ik daar een keer heen wil voor een training) Volgen jullie dat soort mensen ook? Of echt alleen maar wat in je eigen sport ligt (dressuur, andere friezen dingen.) Ik heb een hele brede interesse in de paardensport.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:15

AmoorM schreef:
Jenny_S schreef:

175 euro voor een osteopaat? Wat duur! (of is dat normaal?)
Wij hebben een keer een fysio er bij gehad, een hele goede. 60 euro.

Vind ik ook behoorlijk prijzig. Isanne haar fysio is ook erg goed (doet ook de paarden van Adelinde) en zij doet ook dry needling. Een behandeling kost 75 euro.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:42

Ik heb iemand gehad bij me vorige paard en moest toen 90 euro betalen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:02

Hier betaal je €85 voor het totaal pakketje bij de osteopaat.

@AmoorM, tim lips volg ik niet maar ik volg wel veel plaatselijke ruiters. Ik werk bijna elk weekend en vaak op woensdag op een groot paardensportcentrum een dorp van mijn woonplaats vandaan. Daar organiseren ze veel spring wedstrijden op alle niveaus met vaak ook grote prijs springen ed. Afgelopen winter voor het eerst internationaal 2 sterren met veel grote namen die mee deden. Daardoor volg ik wel veel van dat soort ruiters, dit komt ook wel doordat je ze dan elke week weer ziet en herkent.
Ook kijk ik altijd wel de paardensport die op tv komt, vind heel eerlijk gezegd het springen vaak ook een stuk leuker om te kijken. Die dressuurproeven heb ik na 4x wel gezien :o Of het moet het de kur op muziek zijn natuurlijk haha