[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:01

En met harde wind en regenbuien! Heerlijk dus...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:16

Heey

Eline: Haha, klopt wel ja :P Nikita is gewoon heerlijk om mee te werken en ik kan echt zo ontzettend van haar genieten. Wat heerlijk dat je al gehangen hebt en dat hij zo braaf was :D

Dapperedodo: Van mij mag je weer mee kletsen hoor. Fijn dat alles goed gaat met Amor :D

Martinique: Heel herkenbaar, Nouchka heeft ook nogal een sterk karakter. Ze is niet gemeen maar ze heeft wel een duidelijke mening. En wij leren ook van Nouchka en Nouchka van ons. Is wel weer een hele mooie ervaring zo.

Martine: Pff, wat een temperaturen zeg. Wel fijn dat het goed uit te houden is.

Ik kruip weer op de roze wolk. Ik heb gister avond weer heerlijk gereden. Maandag is de hoefsmid geweest en ze heeft weer nieuwe ijzers gekregen. Achter heeft hij haar anders neer gezet. Maandag avond heb ik ook gereden maar toen liep ze niet zo fijn. Ze moest echt even aan de stand wennen. Maar gister avond liep ze heerlijk. Ze was ontzettend druk maar goed controleerbaar. We hebben zelfs op beide kanten een heel rondje gegaloppeerd. Eerst was dat een half rondje. Na de galop liep ze ook heerlijk ontspannen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:22

Fijn dat het zo goed gaat! Druk bezette roze wolk :D.

Ik heb gister weer een heerlijke confronterende les centered riding gehad. Moet meer mn heupen gaan draaien want als ik rechts af wil staat mijn lichaam nog links gebogen, logisch dat paard het niet doet :D. Maar als ik dan eindelijk naar rechts buig is het zo apart :'). Schijnt rechtshandigen probleem te zijn :P.

Als iemand nog tips heeft: [ED] Cursus paardenvoeding, tips?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:01

Haha dat probleem heb ik ook Ester!!

Wij hebben een nieuwe aanwinst. Samen met wat van stal, zodat die kleine schatje bij ons kan blijven. We hebben dus een nieuwe stal mascotte! :)

Meet Paris :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:08

aah die is leuk! :D
Ik heb ook een mini mascotte haha.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:11

Ahhhhh schatje!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:29

Esther, interessant zo'n cursus idd! Al ideeen?

Martine, ik moet nog steeds wennen aan je nieuwe boktnaam hoor ;) . Zie op FB regelmatig prachtige plaatjes voorbij komen van je knapperds. Ze zijn echt super mooi allemaal! Al druk met toeristen daar?

Eline, hoe gaat t met Boes? Al een idee wanneer je erop klimt :D ?

Dapperedodo is weer terug! :) Ook lekker naar de veluwe geweest. Mooi daar he?

Angela, helemaal dolgelukkig met Nikita en Noushka. Mag Noushka nou blijven? Zou wel heel leuk zijn! Fijn dat het rijden ook weer zo fijn gaat.

Madelief, ja leuk Fuur foto's en nog actiefoto's ook. Kom maar op met de spam ;) . Nu is Disney he? Super gaaf! Hoe was het :D ?

Geeske lekker zonder zadel rond gehobbeld op Chim. Is ze braaf zo zonder zadel? En hoe gaat de galop inmiddels?

Hier alles goed! Chico en ik weer terug van vakantie! Samen naar de Veluwe geweest en het was echt genieten! Heb de hele week geen jas gezien van dichtbij vorige week. Een heerlijk zonnetje en de accomodatie voor ons alleen 8-) . Alsof we paard aan huis hadden, het is weer super bevallen. Chico ook heel braaf dus helemaal super allemaal. Deze maand begint Joyce, onze bijrijdster. Ze gaat Chico 2 dagen in de week doen. Zo heb ik ook wat "lucht" 2 dagen en wordt hij toch lekker gereden. *\o/*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:01

Heey

Esther: Wat fijn dat je zoveel leert van die lessen :D

Michelle: Wat een schatje zeg <3

Ilona: Ze mag idd blijven :D We gaan haar wanneer ze 3 of 4 is ( liefst 4) inrijden en betuigen. Als ze het dan ook goed doet blijft ze zeker. Ben echt blij dat het rijden de laatste tijd zo lekker gaat.
Klinkt als een heerlijke vakantie hoor :D En wat fijn dat je een bijrijdster gevonden hebt voor Chico :D

Ik heb gister avond voor het eerst met Nikita gesprongen onder het zadel. Ze had er echt plezier in en ze werd ook lekker enthousiast. We hebben 10 cm gesprongen. Absoluut niet hoog maar dat hoeft ook niet. Haar achterhand moet nog sterker worden dus ik vond het wel hoog genoeg. We hebben er iig allebei plezier in gehad.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:50

Hoi Allemaal,
Vanochtend Brammetje (de halve fries) laten keuren en geen bemerkingen, die kan dus aan de slag, als ik weer maag rijden.

Voor de rest zie ik dat iedereen weer lekker met z'n paardje bezig is geweest en dat er weer veel op die roze wolk zitten.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:46

Hoi iedereen! :wave:

Ik denk ik heb een hoop bij te lezen, maar valt erg mee, rustig hier!
Ik was een paar daagjes naar Disney, genoten ondanks de regen en de idiote drukte!

Paardje wel gemist, morgen weer heen zin in :D
En zondags heb ik een clinic op stal georganiseerd van Eva Roemaat (vrijheidsdressuur), ben erg benieuwd hoe dat gaat!
Zelf doe ik ook mee natuurlijk :j

Martine, jeutje, 46 graden zou voor mij wel echt te veel zijn!! Maar dus wel goed uit te houden?
Hoe bruin moet jij wel niet zijn :wow:

Angela super dat Nikita weer zo goed ging, genieten! En nog gesprongen ook, stoer!

Esther, leuk om te lezen dat je zo fanatiek met centered riding bezig bent, interessant!
Jammer dat je op je topic over paardenvoeding niet veel reacties heb, ik studeer natuurlijk als diëtist en zou later ook nog wel paardenvoeding erbij willen pakken :j

Michelle wat een droppie!

Iloon, Disney was leuk! Wel dus heel druk en nat helaas... Maar toch genoten!
Heb wat foto's, op FB gezet, zal hier ook wat showen :D Super dat de vakantie zo goed is bevallen, DHD is toch wel een stukje comfortabler vermoed ik ;) Vertel eens wat meer over je bijrijdster, super joh!

Ook heb ik nog wat foto's van laatst, hier een paar:

Let echt niet op mijn hoofd, was dus één van de eerste keer onder het zadel (op commando uiteraard) en dat is even wennen :\
Maar Furia staat er gaaf op!! O:)
Afbeelding

Hier kijk ik niet heel debiel :+

Afbeelding

Dit vind ik een mooi plaatje :+:

Afbeelding

De foto's waren ook totaal ongepland, dus we zien er allebei niet op ons paasbest uit haha, maar dat komt nog wel een keer!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:07

Madelief: Was zeker fijn dat hij “goedgekeurd” werd door de ostiopaat. Ga ik toch met een geruster gevoel uiteindelijk op hem zitten. We gaan eerst één van mijn oude Wintecs verbouwen, totdat hij weer mooi in de spieren zit en laten hem dan een zadel aanmeten. ;)
Je foto’s zijn echt super mooi. En ook jij staat er goed op. :D

Martine (Martinique): Dank je wel. Ik kreeg niet eerder de foto’s van Bucitron erop. Gaat in de toekomst wel wat vaker denk ik. Weet nu ongeveer hoe het moet. :P

Martine (Zitouna): Jij ook bedankt. Hij is lekker fotogeniek. Ik wou dat wij in de zee konden gaan zwemmen, maar het is hier echt geen weer. Bah. :o

Esther: Dat zijn nog eens goede tips, daar heb je wat aan. :j

Michelle: Ach wat een poepie is Paris. <3 Hoe oud is ze?

Ilona: Met Boes gaat het super goed. En nee, we hebben nog geen idee wanneer we erop gaan klimmen, maar jullie zijn de eerste die daarvan op de hoogte worden gebracht. :j

Angela: Leuk hoor dat het springen goed gaat. Wat maakt de hoogte uit, als je er maar plezier in hebt. *\o/*

Hosante: Fijn dat Brammetje goedgekeurd is. :D

Boes doet alles echt super braaf. Af en toe snapt hij het niet helemaal, maar als je het duidelijker aan hem uitlegt doet hij het en de volgende keer weet en doet hij het ook. <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:10

Haha Eline, dankje! Lief dat je dat zegt! Verstandig inderdaad om niet meteen een zadel te laten aanmeten, in het begin veranderd er altijd wel wat :j Hoe oud is ie eigenlijk? Ik ben nog steeds blij dat ik mijn Strada voor Fuur heb gekocht toen ie 7 was, dan veranderd er niet meer zoveel :j
Fijn om je goede berichten over Boes te lezen, gaaf paard toch!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:10

Gave foto´s weer :)

Fijn dat Boes het zo goed doet, hij is knap zeg!

Voor de rest een beetje langs mij heen gegaan :o Heb echt een rare, heftige week achter de rug...
Mo doet het gelukkig super ondanks dat ik niet lekker in mijn vel heb gezeten. Hebben een springlesje meegereden en lekker buiten gereden om mijn hoofd leeg te maken, heerlijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:23

Ilona: Ohhhh ben jaloers, lijkt me heerlijk zo'n vakantie op de veluwe! Hopelijk gaat ons ponykamp van stal nog door daar zouden we mee naar Brabant gaan! Iets minder als de veluwe maar ook mooi :P.

Madelief: Leuk hoor dat je zo'n clinic organiseert, ik vind het ook altijd wel leuk om dingen te organiseren :). En ben benieuwd wat je er allemaal bij gaat leren! Vind dat steigeren al heel knap dat zou ik echt niet durven! Furia trekt trouwens ook rare gezichten op die foto hoor :P.

Eline: Fijn dat Boes het ook goed doet!

Gister kwam de zadelmaker op stal bij een vriendin van mij voor ons allebei. Plan was dat ik daar heen zou rijden, daar zadels passen en dan weer terug zou rijden. Nu regende het wel heeeeel hard gister, en toen bood de staleigenaar me heel vriendelijk aan om me weg te brengen met de vrachtwagen. Nou toen was ik helemaal blij natuurlijk! Pony liep weer zo de vrachtwagen op en ook daar uitladen ging goed, hij liep er gewoon hardstikke rustig van af en echt opletten op zn stappen, de knapperd <3. Ook op vreemd terrein gedroeg ie zich weer goed, hij was echt heel relaxed! Stond daar even in een paddock relaxed te eten, ging de schuilstal even van binnen inspecteren vond het helemaal leuk!

Gekkie:
Afbeelding

Heb eerst de zadelmaker even mijn dressuurzadel na laten kijken, die moest ook weer opgevuld en ligt nu weer perfect :). Daarna gekeken voor een springzadel, even een paar gepast en er lag er eigenlijk maar eentje goed. Dat was de kentaur olympic. Dus ja even een testritje gedaan en nu ben ik een springzadel rijker :D. Nu kunnen we daar dus ook echt wat fanatieker mee verder!

Gelukkig was het ondertussen weer wat droger geworden dus terug kon ik weer lekker boscrossen met mn pony :D. Eerst een stukje met die vriendin mee gereden die mag nu weer gaan opbouwen met dr paardje dus is een stukje met me meegestapt en daarna is zij weer omgedraaid naar huis en ben ik lekker het bos in gegaan. Dat vond pony natuurlijk weer heerlijk, al waren de plassen in het begin wel eng... Uiteindelijk crosste die daar ook weer doorheen! Was weer een lekker ritje en een goed alternatief voor de bak (die bij ons daar kunnen momenteel eendjes in zwemmen....).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:41

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:55

Lekker crossen in het bos, bij ons ben je zo klaar helaas.
Ingrid.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:59

Madelief: Graag gedaan. ;) Hij is 6, dus nog redelijk piep en slecht in de spieren. Boes is super leuk, daar word een mens blij van. <3

Jolijn: Dank je. *D Gelukkig gaat het nu wat beter met je en heb je je hoofd lekker leeg kunnen maken. Daar knapt een mens van op.

Esther: Dat is aardig van haar om je te brengen. Gefeliciteerd met je nieuwe zadel, dat je er maar veel plezier van mag hebben. :j

Vandaag wel even om Boes moeten lachen. De schapen stonden op het land en toen ik hem ging brengen liep hij echt zo om zich heen te kijken "jeetje wat moet ik daar nou weer mee". Haha, zo grappig.
Ik ben met hem meegelopen en we hebben samen de schapen van zijn land afgedreven. Hij was net een border collie. :P

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:10

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Voor de liefhebbers nog een fotootje van Bucitron. <3

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:14

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:08

Op die eerste heeft ie wel een lekker hengsten nekkie erop :~.

Moet nog is even een keer langs komen om m op de foto te zetten met mooi weer :D.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:18

Een knapperd hoor Snowy

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:18

Jolijn, leuk een springles, balen dat je verder een rare week hebt, hopelijk niets erg vervelends, maar alsnog sterkte!!
Esther, hahahaha nee Furia trekt juist leuke gezichten :D Dan heb je zijn gekke gezichten nog niet gezien :')
Ben van plan veel vaker iets te organiseren, als er genoeg interesse is wil ik ook graag een clinic van Piet Bakker organiseren :j
Wat fijn dat je staleigenaar heeft weggebracht zeg, en super dat Shaggy zich zo gedroeg op vreemd terrein! En nu dus een springzadel erbij, leuk hoor!
Lekker geboscrossd, ik ga morgen lekker de duinen in :j Die cursus ziet er inderdaad interessant uit, is het een eenmalig of jaarlijk iets weet jij dat?
Eline, haha, Boes de schapendrijver, leuk!! En heerlijk dat je foto's van hem hebt!!

Nou gisteren dus de clinic vrijheidsdressuur van Eva Roemaat, was een succes!
Was erg blij dat het droog was (zowaar een zonnetje) en volgens mij heeft iedereen genoten!

Ik heb er ook maar een fototopic van gemaakt, de foto's zijn hier te vinden:
[GVL-ITP] Furia (PRE) - Clinic VD met Eva Roemaat!

Vanavond springles, en morgen weer naar buiten, waarschijnlijk met mijn zusje en haar paard (Bandito) weer!
We stonden even tijdelijk niet op dezelfde stal, maar nu is ze sinds gisteren weer bij mij op stal, gezellig!!
Paardjes waren ook blij elkaar te zien:

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:22

Het lijken zo wel twee sprookjeshengsten :). Heb over die cursus nog niet geïnformeerd dus weet niet meer dan er op de website staat :P.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:25

Ja gave foto inderdaad he :+: Fuur was ook heel lief voor Dito in de grote kudde!
Die cursus paardenpsychologie lijkt me ook heel interessant, zijn wel twee dingen waar ik voor moet gaan sparen, maar lijkt me super! Misschien voor me verjaardag vragen, is ook een optie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:18

Fijn, nieuw zadel Esther!

Wauw, Boes is knap :oo

En Furia en Bandito samen :+:

Nouja, gelukkig is er hier niemand (ernstig) gewond geraakt Madelief, had wel eens anders af kunnen lopen :o

Ben Mo al rustig aan af aan het bouwen, ga 5 augustus op vakantie en van te voren laat ik de veearts nog komen om haar wolfskies te laten verwijderen.