[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:18

Ja hoor, hahaha. Daar kijk ik ook altijd naar bij een paard!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:09

Shanna, gefeliciteerd nog :D ! Toch netjes hoor, zulke punten rijden met zo'n arm, ik doe het je niet na!

Wat is Mistico toch een prachtig veulen :9 .

En heeft Shaddy al een veulen?!?!

Haha, ik las weer verhalen over Jippe , en zag de kleine meid ook weer in roze tunue, so sweet! :D

En knappe Prince , wat een heerlijk ponybeest is dat ook <3 .

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:19

Even binnenvallen om te melden dat Halley prachtig is :D

Ik heb overigens Licor gekocht in de zomer dat ik afgestudeerd was, daarna heb ik nog een jaartje bijgedaan (met heel weinig lesuren, waardoor ik extra veel tijd had voor Licor :D) en daarna ben ik alsnog 6 maanden in Spanje gaan werken op een stal, Licor is toen goed opgevangen door mijn toenmalige bijrijder :)
Gaat allemaal hoor, je moet gewoon doen wat je hart je opdraagt! Na dat gezellig studentenleven komen er zo veel meer verantwoordelijkheden aan....

Chicoooo :+:

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:28

Mies-Apollo en Idra, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Het hangt ook zeker van je situatie af. Als je het geld en de tijd hebt moet je het er niet om laten natuurlijk. Zeker niet als je droompaard te koop staat, snap ik helemaal. Een paard voor jezelf is toch wel 10 keer fijner dan altijd maar bijrijder zijn en al het geneuzel wat daar bij komt kijken. Lekker zelf beslissen hoe je het aanpakt is het geld ook wel waard. Een hobby mag best wat kosten toch :D .

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:29

Mooi paard inderdaad die Halley, maar dat wist je al Lisenka ;). Houden jullie je hengstveulens trouwens wel bij huis of is daar geen plek voor?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:53

Idra: fijn om jouw ervaring ook te horen! Ik moet zeggen, studentenleven heb ik niet echt gehad. Niet anders dan toen ik naar MBO ging. Woon thuis, niet op kamers geweest etc... gewoon tussen school en thuis heen en weer gereisd iedere dag.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:28

Ik ben ook niet "op kot" (zo zeggen we dat in België ;) ) geweest, ik had een brommertje waarmee ik tussen mijn lessen en huis pendelde. Ik had voor Licor immers al een eigen paard (een haflinger) dus het was OF paard OF kot. Maar ik ben wel heeeeeel veel op stap geweest dus heb niks gemist aan studentenleven, vind ik toch belangrijk :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:34

Hey Lobke!

Hoe is het? Met Licor ook weer alles goed, na die bult? En al besloten wat je met Yoshi doet, castreren of niet?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:06

Ik ben heel weinig op stap geweest hahaha...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:02

Vanmorgen met Jippe gewerkt... Hebben die van jullie ook zo'n zin met dit wat koele windje? Sjongejonge... Kreeg hem maar niet in stap, wilde maar draven. Heb uiteindelijk wel het elastiek eraan gedaan zodat ie iets rem had en een beetje netjes ging lopen, want het was net een draver met dat lange uitgestoken nekkie... Toen ik hem eindelijk in stap had, begon ik na verloop van tijd te merken dat ie achter toch voor mijn gevoel niet helemaal 100% liep. En dan met linksachter waar gister die schelp in gezeten had en waarmee hij 1 keer hard op de balk terecht was gekomen. Vond echt dat ie rechtsachter net effe sneller vooruit zette met een wat korter pasje. Kan ook mijn overbezorgdheid zijn geweest. Met uitstappen werd het al snel minder. Maar heb er denk ik goed aan gedaan om hem maar gewoon wat uit te laten razen en hem niet hard aan het werk te zetten. Hoeven bekeken en uitgekrabd. Niks bijzonders gezien. Been is ook niet warmer ofzo. Nou ja morgen heeft ie een dagje vrij en dan kom ik wel mesten. Dus dan kijk ik wel even. Rustig aan dus effe!

Heb verder vandaag mijn zwarte leren pees en kogelbeschermers binnen gekregen <3 Echt alsof ze nog nooit gebruikt zijn. Zijn nog helemaal stijf. Beetje gesleten aan de onderkant, maar mag geen naam hebben. Meer dat je kunt zien dat ze minstens 1 keer gedragen zijn. Heb ze meteen even goed schoongemaakt en ingevet en in de vorm (dus riempjes vast) om een dikke handdoek heen weggelegd. Heb toch liever dat ze al iets bol staan als ze omgaan.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:47

Heey

Ilona: Nog geen veulentje hier ;).

Wanda: Hopenlijk loopt Jippe weer snel helemaal goed. Een rust dagje kan zo idd geen kwaad.

Shaddy was vanacht heel onrustig maar er is nog geen veulen. Haar uier is weer wat gegroeid ( is nog steeds lang niet vol). Vandaag ook nog geen harsjes gezien. Wel is ze nog steeds onrustig en zwiept ze heel erg met haar staart.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:58

Lobke: Leuk dat je even langs komt. Alles goed in het Zuiden?

Iloon: Zie nu pas (door de foto die jij hebt bijgevoegd) dat Halley zoveel witter is dan verleden jaar. Het gaat nu echt hard.

Jennifer: Wij hebben niet zoveel ruimte bij huis. De hengstveulens zijn tot nu toe allemaal verkocht. Behalve Baldomero, maar die staat in de opfok.

Wanda: Jippe kan er best nog wel wat last van hebben. Hoop dat hij snel weer beter loopt.

Angela: Spannend hoor. Altanera heeft nu ook geen kont meer. Banden zijn helemaal weg. Uier is nog niet helemaal vol. Verleden jaar schoot het laatste beetje in 1 keer vol, ze begon toen te kegelen en een paar uur later stond Zalamera op de wereld. Op dit moment kan ik gelukkig nog lekker slapen. Heb de camera ook nog niet aanstaan.
Zijn jullie al aan het waken?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:54

Leuke fotos JeanleGrand! :) Wat kan ie mooi strekken! :D

Leuke fotos anouk! :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:05

Spannend Lisenka! := Begint nu toch wel in de buurt te komen. Zalamera was ook een mooie, dus het nieuwe veulen ook ongetwijfeld. :))
Hihi, zelf heb je dat niet in de gaten he? Laatst zij iemand ook van, wow Chico wordt al wit :P . Heb ik zelf niet eens door!

Zilfstar, ja Chico ook hoor, die heeft ook de lente in de bol :P . Die longeer ik nu voor het rijden, anders heeft ie ook energie te veel!

Shanna, hoe is het nu met je arm :(:)

Angela, spannend! Nog steeds geen veulen dus.. ze houdt je wel in spanning :D

Chico heeft gisteren op de wei een trap gehad. Best een flinke, hij liep meteen niet goed.. Arm peerd. Gelukkig geen dik been gekregen vandaag en ook niet slechter gaan lopen. Ben ik wel erg blij mee! Nu maar koelen en ontsmetten, en hopen dat ie snel genezen is!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:40

Ojee Ilona... hopen dat Chico snel weer helemaal fit is!

Mijn arm is ook aan het genezen. Je ziet het niet heel goed meer (heel geel haha) maar het is nog wel dik en vooral pijnlijk! Zal nog wel even duren haha.

Ik ga misschien vanmiddag naar Lipica, nieuwe laarzen bestellen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:59

ooh gaaf shanna.. welke?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:03

Pololaars, in dezelfde kleur als ik nu mijn bruine laarzen heb. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:09

toe maar

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:44

Halley wordt inderdaad steeds witter. Eerste foto nu, tweede foto 3 jaar terug.
Afbeelding
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:50

Gave foto's Lisenka! Gaat dan ineens heel hard he, is met Fuur ook zo :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:31

Whahaha Halley de uitslover _O-
En idd erg wit geworden!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:37

Nou ik moet toch toegeven dat hij er alleen maar knapper van is geworden :~ . Wat is hij nog veranderd met 3 jaar terug zeg! Hij blijft groeien ook! Hij is prachtig :9

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:19

Goya word ook steeds witter hoor.. Vind het wel jammer haha..
Anouk, heb je de fotos al? haha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:30

Tjee, ja, ik herkende Halley ook aan het koppie, maar idd vond ik hem ook heel wit geworden!

Wanda: helemaal blij met de peesjes, zoals wij ze hier noemen.. Nu het voortuig nog...!

Idra schreef:
Ik ben ook niet "op kot" (zo zeggen we dat in België ;) ) geweest, ik had een brommertje waarmee ik tussen mijn lessen en huis pendelde. Ik had voor Licor immers al een eigen paard (een haflinger) dus het was OF paard OF kot. Maar ik ben wel heeeeeel veel op stap geweest dus heb niks gemist aan studentenleven, vind ik toch belangrijk :j

Mijn ouders vonden studeren al uit den boze. Dus helaas geen kot voor mij. haha. En het stappen, tja, ik ben gewoon meer een thuisblijver. Frank heeft me ook 'van huis' gehaald. :P Dat feesten doe ik mijn hele leven wel met mate... Je bent zo oud als je je voelt hè? Ik snap wel heel goed, dat je Licor niet kon laten staan.. <3

Ilona: Bij ons valt het bij Desperado wel op dat ie flink wit wordt. Hij heeft al een heel wit hoofd en daardoor viel het ons zelf op. ;)
Beterschap met Chico! Da's minder, zo'n klap.

Zo, ik zet mijn antwoord even neer en dan kijk ik of ik een foto kan uploaden... Okay Suus??? :Y)

Vandaag had ik les en ik heb deze keer mijn beugels even een gat langer gemaakt. Even een middenweg gezocht in de reguliere manier en de CR manier om het maar zo te noemen. Ik wilde het ook even proberen, omdat mijn rechterenkel nogal pijnlijk wordt als ik lang zo rijdt en omdat ik zondag op concours moet. Voor mijn gevoel had ik minder steun, dus ik twijfel gigantisch! Sam zijn zadel is nu een cm breder gemaakt (speciaal voor het bontje haha) en ik heb nog geen bontje, morgen hoop ik en anders vrijdag! Sam was nóg nageeflijker dan zaterdag! Hij zette, na wel even een stevige discussie, het beste beentje voor. Het sjabrak bleef ook weer liggen. Ik had les van de instructrice, die nogal overtuigd is van zichzelf. Of ik het allemaal wel voelde wat er onder me gebeurde. haha. lache. Ja, hoor, hij komt los hè? *D
Ook Prince heeft zich weergaloos schattig gedragen tijdens de les. Sabrina kwam er glunderend vanaf. Ze is nu zo ver dat ze dagelijks vraagt of ze mag rijden! Ze heeft echt de smaak te pakken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:34

je moet altijd ff schipperen natuurlijk ;)
Ik denk als je last krijgt van je enkel dat je nog teveel steun zoekt op je beugel. Ik ken het gevoel, dus het dwong me echt zeg maar om minder druk op die beugels te zetten.. En warempel, het werkt hihi..
Ben benieuwd naar de fotos!