Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:51

Ik heb vandaag allemaal roze spullen gekocht in bij de EJ :D Heerlijk zo'n merrie :))

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:35

Oeh leuk! Er was ook een leuke actie of niet? Zag ik op Facebook voorbij komen maar ben snel verder gescrolled voordat ik dingen ging kopen :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:57

Ziet er heerlijk uit Emma!

Heerlijk tennan! Maar is bij 'n ruin net zo heerlijk hoor O:)
Afbeelding

De teugeldrukmeter is niet alleen interessant voor de druk op zich, maar vooral ook voor de gelijkmatigheid van de druk. Met mijn druk is niets mis, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht dat m'n druk te hoog zou zijn. Maar in stap bleek er een soort golvende links-rechts beweging. Komt vermoedelijk meer van Arjen uit dan van mij (hij wiegt altijd zo'n lekker in stap hihi) maar dat moet er natuurlijk wel uit. Dus klein stappen, dan doet hij het niet, en dan heel langzaam iets groter proberen te stappen zolang hij maar recht blijft en niet weer gaat golven. Ging aan het einde al een stuk beter! In draf was het soms ook maar minder. Galop was prima! Verder in het algemeen erop letten dat m'n ophoudingen duidelijk zijn. Mijn release was goed, druk verlaagde snel weer na ophouding maar moet opletten dat hij er dan niet ongemerkt weer een beetje in gaat leunen. Ik voelde dat daarna ineens wel dus daar gaan we goed op oefenen. Is ook een kwestie van nog meer op eigen benen lopen denk ik, er zaten telkens mooie stukken tussen en dan werd 't weer even minder.

Maar al met al heel tevreden en ik denk dat die golvende beweging wel hetgeen is waarom ik dacht dat ik een te los/wisselend contact zou hebben. Want in die golvende beweging wordt links de druk lager als hij rechts oploopt, en andersom, dus dan heb je ook wel een beetje een knipperlicht contact natuurlijk. Het is in ieder geval weer een mooi stukje bewustwording. Ik wil dit van de zomer zeker nog eens doen, om te kijken in hoeverre het verbeterd. Ik vind het wel extra fijn dat het gewoon bij Jenny kan.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:47

Lijkt me wel heel erg interessant en leerzaam die teugeldrukmeter. Doet Jenny dat elke keer? (ik neem tenminste aan dat het bij Jenny was).

Ik kreeg nog een mailtje dat ik zondag toch kan meedoen in Emmeloord, helemaal blij dus!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:53

Leuk he al die roze spullen <3
Vind het bij een ruin ook prima kunnen hoor Ilsemarie! :D

Zo'n teugeldruk meting lijkt mij ook erg interessant, zou ik ook nog wel eens willen doen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:59

@Caro_marjaH: Je kan haar gewoon vragen of ze het mee wil nemen. Ze heeft zelf zo'n set, volgens mij heeft ze hem niet standaard mee maar ik had haar afgelopen week gevraagd of ze 'm mee wilde nemen dus zodoende :D

Op video doet mijn binnenhand soms gekke dingetjes máár tijdens de teugeldrukmeting kon ze daar niks van zien. Het kan dus ook best wel eens zijn dat je een beetje een wiebelhand hebt soms, maar dat dat niet naar andere druk wordt vertaald. Dat vond ik ook wel interessant, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:18

Ik mag zondag om 12.15 en 12.30 uur starten. Hopelijk lukt het me.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:27

Succes!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:07

Ilsemarie interessant jou stuk over teugel druk meting.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:04

Pronk is 1.67 een heeft van dekenmaat 195 en heel soms 205.

Rijden met een teugeldrukmeter lijkt me ook erg interessant!

Hier zaterdag weer starten, om 15.30 hebben we ons L1 debuut!
Vind het echt heel spannend!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:13

Carolien is ooit op 1,59 gemeten maar daarna nog wel gegroeid, denk dat ze rond de 1,62 is. Omdat zij een heel breed front heeft moet ze een grotere maat deken hebben als voor haar stokmaat nodig zou zijn. Ik heb dus altijd maat 205. Toevallig is de gestreepte zweetdeken die ik op het fpf in de nieuwjaarsloterij had gewonnen een 195 en die zit ook goed, maar de dikkere dekens heb ik toch het liefst in 205 zodat het niet om haar borst en schouderpartij klem zit.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:03

Emma!! Heerlijk zeg!! Genieten van het zonnetje!!

Ilse marie, wat een interessant product!!

Hier hebben we gisteren weer de stoute schoenen aangetrokken en aan de lijn geklikt, in het donker.
Pishengstig als maar kon, en blijven staan, nouja, niet weg te krijgen voor de ruin.

Maar... met invloed van de monnikspepers heb ik toch een heeeeel ander paard.

In het donkere stuk gelongeerd van de bak, in het donker, met de verlichting aan.
Deze is maar aan 1 kant verlicht, dus op het stuk waar het al spannender is... Is het dan extra spannend.

Normaal echt de benen nemen, schrikken als een malle. Helemaal met hengstigheid. Dan is er geen houden meer aan.

Ze was zo ontzettend braaf. Met kijken naar buiten, vroeg ik aan het halster, weer naar binnen, en hop, hoofd naar beneden, en weer verder.
Zelfs gedraafd!! En best wel ontspannen, voor het eerst, in het donker, in 12 weken!!!

Het vertrouwen groeit en groeit.

Straks langzaam er weer op kruipen... denk ik.
Maar wel, eerst 100% lekker beheerst in de bak, en ontspannen. Dan maken we plannen met: Hoe nu verder?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:13

Monnikspepers maralyn?

Fijn dat ze zo superbraaf was :D

Succes alvast Laura en Pronkje! Komt vast goed!

Interessant Ilsemarie!

Ik mag vrijdag ook weer starten.. Vanmiddag eens naar de drogist voor iets kalmerends. Met een beetje geluk heb ik in ieder geval genoeg steun mee vrijdag :P

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:53

Valdispert Stress Moments Berdien! Slik ik ook nog steeds. Als ik we op de locatie zijn aangekomen neem ik altijd 2 tbl tegelijk (mag eigenlijk maar 1) maar daar word je echt een stuk rustiger van.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:21

Dat zijn dus ook tabletten? Ik heb Valeriaan en Bach geprobeerd. Beide druppels. Heel vies en werkt voor geen meter.
Ik las ook iets over Plantival?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:27

Ik heb laatst training gedaan bij ruiter balans centrum. Dat heeft me wel erg geholpen al was het ook wel erg confronterend...
Maar ik wel erg blij dat ik het gedaan heb :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:31

Dat wil ik ook nog een keer doen idd janet! En op otto lijkt me ook wel n keer gaaf hihi

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:00

berdien85 schreef:
Dat zijn dus ook tabletten? Ik heb Valeriaan en Bach geprobeerd. Beide druppels. Heel vies en werkt voor geen meter.
Ik las ook iets over Plantival?

Valdispert heeft volgens mij alleen maar tabletten. Bij mij werken ze goed, bach en rescue werkt bij mij niet.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:02

Ilsemarie schreef:
Dat wil ik ook nog een keer doen idd janet! En op otto lijkt me ook wel n keer gaaf hihi

Ik heb vorig jaar een sessie op Otto gedaan, zeer leerzaam! Echt een aanrader. Ik heb mijn eigen zadel meegenomen en erop gelegd zodat je ook zit zoals je normaal zit. Echt wel heel leerzaam.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:14

Wie is otto ?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:16

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:17

Haha wat grappig. Ik ga is op de website kijken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:26

Ik vond Otto eigenlijk een beetje tegenvallen.
Althans, mijn paard reageert niet zo op ophoudingen. Dat als ik een kleine ophouding maak in galop sta ik niet ineens stil

Plus hij vond steeds dat ik onwijs op links zat. Maar op Syb moet ik juist meer op links gaan zitten.

Flexchair is nuttiger, maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:30

Ik denk dat het apparaat bij mij ook niet blij gaat zijn ik zit ook iets scheef en heb weinig druk met mijn rechter been. Die flexchair lijkt me ook erg nuttig. Ik wil namelijk wel werken aan mijn houding en zit.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:48

Ik twijfel of ik dat ook ga doen op Otto lijkt me best leerzaam.
Ook de teugeldrukmeter denk dat het goed zou zijn al weer ik wel waar me zwakke punten liggen.

8 maart mogen we weer en dan proef 3 wat een rot stukje zit daar in met de halve volte links ben denk blond want snap hem niet zo :P